Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
Moderator: Moderators
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem
- Inlägg: 2726
- Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
- Ort: Örkelljunga
Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
"Snubblade" över en liten modell av en Pontiac Firebird S/E på "Tradera" - lyckades vinna auktionen och det blev ett riktigt klipp till den facila kostanden av 15 kr!
Hade en idé om att bygga om modellen till en liten kopia av min "riktiga" bil, så här följer en liten solskenshistoria om renovering/konvertering i liten skala!
Såhär såg modellen ut i auktionsannonsen: Modellen är ganska liten, ca 72 mm lång, vilket ger en skala på ungefär 1:67. Skicket var hyfsat men lacken hade en del småskador i form av lite färgsläpp här och där (troligtvis från diverse stötar etc). Hjulsidorna var förkromade men även här fanns en del skador där kromet fattades. Fram- och bakrutan hade en hel del repor och dessutom var ett stort, rött rektangulärt fält målat på huvens främre del (en tveksam ”KITT” imitation måhända?).
Ombyggnaden till en kopia av min svarta 1982:a Trans Am består i stort sett bara av att ta bort vindrutetorkaren på bakrutan – alla övriga detaljer såsom bakvinge, luftutsläpp bakom framhjulen etc var redan representerade på modellen.
Min Trans AM har ju även den vanliga släta huven, så här stämde modellen ganska väl överens.
Renoveringen påbörjades med att försiktigt skrapa av den svarta färgen (mest som tidsfördriv en sen kväll…) Karossen hölls fast mot bottenplattan med två nitar, en i framkant och en i bakkant. Dessa borrades försiktigt bort och bilen plockades isär. Totalt består modellen av fem delar: själva karossen i metall, en glasklar plastinsats som representerar fram- och bakrutan, svart plastinredning med säten etc, bakvingen (även denna i svart plast) samt en bottenplatta i svart plast med hjulaxlarna fixerade med två centralt placerade hållare.
På bilden nedan är modellen isärplockad och karossen är grovtvättad med thinner. Fortsättning följer...
Hade en idé om att bygga om modellen till en liten kopia av min "riktiga" bil, så här följer en liten solskenshistoria om renovering/konvertering i liten skala!
Såhär såg modellen ut i auktionsannonsen: Modellen är ganska liten, ca 72 mm lång, vilket ger en skala på ungefär 1:67. Skicket var hyfsat men lacken hade en del småskador i form av lite färgsläpp här och där (troligtvis från diverse stötar etc). Hjulsidorna var förkromade men även här fanns en del skador där kromet fattades. Fram- och bakrutan hade en hel del repor och dessutom var ett stort, rött rektangulärt fält målat på huvens främre del (en tveksam ”KITT” imitation måhända?).
Ombyggnaden till en kopia av min svarta 1982:a Trans Am består i stort sett bara av att ta bort vindrutetorkaren på bakrutan – alla övriga detaljer såsom bakvinge, luftutsläpp bakom framhjulen etc var redan representerade på modellen.
Min Trans AM har ju även den vanliga släta huven, så här stämde modellen ganska väl överens.
Renoveringen påbörjades med att försiktigt skrapa av den svarta färgen (mest som tidsfördriv en sen kväll…) Karossen hölls fast mot bottenplattan med två nitar, en i framkant och en i bakkant. Dessa borrades försiktigt bort och bilen plockades isär. Totalt består modellen av fem delar: själva karossen i metall, en glasklar plastinsats som representerar fram- och bakrutan, svart plastinredning med säten etc, bakvingen (även denna i svart plast) samt en bottenplatta i svart plast med hjulaxlarna fixerade med två centralt placerade hållare.
På bilden nedan är modellen isärplockad och karossen är grovtvättad med thinner. Fortsättning följer...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem
- Inlägg: 2726
- Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
- Ort: Örkelljunga
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
Renoveringen går vidare...
Karossen badades i ett dricksglas med thinner upprepade gånger och all resterande färg avlägsnades. Det visade sig att karossen var i ganska bra skick med bara en minimal skada på undersidan av förardörren. Denna skada kommer dock inte att synas när bottenplattan är på plats så jag kommer troligtvis att låta den vara. De centrala hållarna på bottenplattan bändes isär och hjulaxlarna plockades bort. Hjulen hade en upphöjd kant i mitten som försiktigt skars bort. Därefter slipades däcken, först med lite "halvgrovt" sandpapper och sedan lite lätt med våtslippapper. Sista momentet den här gången blev att tvätta av den rengjorda karossen med T-röd och sedan lägga på ett lager ljusgrå primer från sprayburk: Skall se om man kan lyckas fräscha upp fram- och bakrutan lite grann nu också...
Karossen badades i ett dricksglas med thinner upprepade gånger och all resterande färg avlägsnades. Det visade sig att karossen var i ganska bra skick med bara en minimal skada på undersidan av förardörren. Denna skada kommer dock inte att synas när bottenplattan är på plats så jag kommer troligtvis att låta den vara. De centrala hållarna på bottenplattan bändes isär och hjulaxlarna plockades bort. Hjulen hade en upphöjd kant i mitten som försiktigt skars bort. Därefter slipades däcken, först med lite "halvgrovt" sandpapper och sedan lite lätt med våtslippapper. Sista momentet den här gången blev att tvätta av den rengjorda karossen med T-röd och sedan lägga på ett lager ljusgrå primer från sprayburk: Skall se om man kan lyckas fräscha upp fram- och bakrutan lite grann nu också...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
- anders_1g
- Registrerad
- Inlägg: 6755
- Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
- Namn: Anders Jeppsson #597
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
Inget behov av rostlagning med andra ordNorthernV8ilk skrev:Renoveringen går vidare...
Karossen badades i ett dricksglas med thinner upprepade gånger och all resterande färg avlägsnades. Det visade sig att karossen var i ganska bra skick med bara en minimal skada på undersidan av förardörren. Denna skada kommer dock inte att synas när bottenplattan är på plats så jag kommer troligtvis att låta den vara.
Jag har nog en sliten -77 liggandes någonstans som är i storleksklassen 7-8cm lång. Kanske skulle ta och pimpa upp den...
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
-
- Registrerad
- Inlägg: 9187
- Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
- Namn: Åke Georgsson #230
- Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
- Kontakt:
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
jo säkert då kommer vi få se ytterligare en men frågan är vart du ska hitta så små pallbockarAnders > 1G skrev:
Jag har nog en sliten -77 liggandes någonstans som är i storleksklassen 7-8cm lång. Kanske skulle ta och pimpa upp den...
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
själv ropade jag in denna Pontiac trans am (OT3-59) skala 1/12 ifrån tradera för nått år sen, ligger fortfarande obyggd och i orginallådan.
bild nummer 3 uppifrån
OT3-59
http://www.firebirdtoys.com/firebirdmodels/otaki.htm
This '73 Trans Am model was made in Japan, manufactured by Doyusha, until it was discontinued sometime in late '97. Its a very large scale model at 1/12. I was able to buy one in Japan before they were discontinued. It was an expensive model costing $75 to $100 in U.S. dollars. Mint examples go for about $130 now. The model is highly detailed, molded well and comes with a good decal set so I think its worth the money. As you can see the hood, doors, and trunk all open and the front wheels will move back and forth when the steering wheel is turned.
Håkan
bild nummer 3 uppifrån
OT3-59
http://www.firebirdtoys.com/firebirdmodels/otaki.htm
This '73 Trans Am model was made in Japan, manufactured by Doyusha, until it was discontinued sometime in late '97. Its a very large scale model at 1/12. I was able to buy one in Japan before they were discontinued. It was an expensive model costing $75 to $100 in U.S. dollars. Mint examples go for about $130 now. The model is highly detailed, molded well and comes with a good decal set so I think its worth the money. As you can see the hood, doors, and trunk all open and the front wheels will move back and forth when the steering wheel is turned.
Håkan
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
- anders_1g
- Registrerad
- Inlägg: 6755
- Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
- Namn: Anders Jeppsson #597
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
2 loud skrev:jo säkert då kommer vi få se ytterligare en men frågan är vart du ska hitta så små pallbockarAnders > 1G skrev:
Jag har nog en sliten -77 liggandes någonstans som är i storleksklassen 7-8cm lång. Kanske skulle ta och pimpa upp den...
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem
- Inlägg: 2726
- Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
- Ort: Örkelljunga
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
aasmilyy: den såg nice ut - kanske dags att plocka fram modellen ur gömmorna och ha den som ett litet vinterprojekt?
För egen del har det blivit en del pyssel på sistone:
Skar försiktigt bort den bakre vindrutetorkaren med en vass kniv, därefter slipades den bakre rutan med fint våtslippapper, följt av polering med Autosol. Både fram- och bakrutan polerades med Turtle Metallic Cleaner och sedan doppades hela ”glasinsatsen” i Johnson Parkettpolish.
Resultatet blev i det närmaste perfekt och alla repor etc försvann! Gott!
Hjulens kromade ”fälgar” bättringsmålades med silverfärg – eventuellt kommer jag att montera imitationer av de ”Hi-Tech Turbo” fälgar jag har på den riktiga vagnen, skall testa lite och se hur man kan lösa detta på modellen.
Inredningen (säten, dörrsidor & bagage) målades mattsvart följt av en lätt dry-brush med ljusgrå färg. Backspegel samt främre vindrutetorkare målades mattsvarta. Bottenplattan maskerades och därefter sprutlackerades främre och bakre stötfångare, bakvingen och karossen med blank svart färg. Det börjar så smått likna något nu, eller vad tycker ni?
För egen del har det blivit en del pyssel på sistone:
Skar försiktigt bort den bakre vindrutetorkaren med en vass kniv, därefter slipades den bakre rutan med fint våtslippapper, följt av polering med Autosol. Både fram- och bakrutan polerades med Turtle Metallic Cleaner och sedan doppades hela ”glasinsatsen” i Johnson Parkettpolish.
Resultatet blev i det närmaste perfekt och alla repor etc försvann! Gott!
Hjulens kromade ”fälgar” bättringsmålades med silverfärg – eventuellt kommer jag att montera imitationer av de ”Hi-Tech Turbo” fälgar jag har på den riktiga vagnen, skall testa lite och se hur man kan lösa detta på modellen.
Inredningen (säten, dörrsidor & bagage) målades mattsvart följt av en lätt dry-brush med ljusgrå färg. Backspegel samt främre vindrutetorkare målades mattsvarta. Bottenplattan maskerades och därefter sprutlackerades främre och bakre stötfångare, bakvingen och karossen med blank svart färg. Det börjar så smått likna något nu, eller vad tycker ni?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem
- Inlägg: 2726
- Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
- Ort: Örkelljunga
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
Har blivit lite "pill-jobb" på sistone...
Detaljmålade karossen efter att den blanksvarta färgen fått härda några dagar; främre och sidopositionsljus målades gula, bakre sidopositionsljus och den nedre reflexranden på bakljusrampen målades röda och sidobackspeglarna fylldes i med silverfärg.
”Eldfåglarna” på nosen, på panelerna bakom sidorutorna samt i mitten av bakljusrampen imiterades med guldfärg, liksom texten ”Trans Am” på framskärmarna precis bakom hjulen. Börjar närma sig slutmontering så sakteliga...
Detaljmålade karossen efter att den blanksvarta färgen fått härda några dagar; främre och sidopositionsljus målades gula, bakre sidopositionsljus och den nedre reflexranden på bakljusrampen målades röda och sidobackspeglarna fylldes i med silverfärg.
”Eldfåglarna” på nosen, på panelerna bakom sidorutorna samt i mitten av bakljusrampen imiterades med guldfärg, liksom texten ”Trans Am” på framskärmarna precis bakom hjulen. Börjar närma sig slutmontering så sakteliga...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem
- Inlägg: 2726
- Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
- Ort: Örkelljunga
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
Slutmonteringen har så smått påbörjats...
Bakvingen ”snäpptes” fast i karossen och förankrades med en droppe superlim. Efter mycket testande och fnulande lyckades jag fixa till en slags fälgimitationer till hjulen, bestående av ett foto på de ”HiTech Turbo”-fälgar jag har på min bil, nedskalade och utskrivna i färg på papper. Själva bilden på fälgen klipptes ut och limmades fast på hjulsidorna med trälim. Blev faktiskt ganska likt originalet IMHO!
Fast lite mindre naturligtvis...
När limmet torkat monterades hjulen tillbaka på bottenplattan och axlarna fixerades i sina hållare med en droppe superlim.
Två dubbla avgasslutrör, bestående av den yttersta ihåliga metallspetsen på 0.5 mm blyertsstiftpennor, limmades fast på bottenplattan under den bakre stötfångaren. Kvarstår att limma fast glasinsatsen i karossen och därefter bör "besten" kunna monteras ihop igen!
Bakvingen ”snäpptes” fast i karossen och förankrades med en droppe superlim. Efter mycket testande och fnulande lyckades jag fixa till en slags fälgimitationer till hjulen, bestående av ett foto på de ”HiTech Turbo”-fälgar jag har på min bil, nedskalade och utskrivna i färg på papper. Själva bilden på fälgen klipptes ut och limmades fast på hjulsidorna med trälim. Blev faktiskt ganska likt originalet IMHO!
Fast lite mindre naturligtvis...
När limmet torkat monterades hjulen tillbaka på bottenplattan och axlarna fixerades i sina hållare med en droppe superlim.
Två dubbla avgasslutrör, bestående av den yttersta ihåliga metallspetsen på 0.5 mm blyertsstiftpennor, limmades fast på bottenplattan under den bakre stötfångaren. Kvarstår att limma fast glasinsatsen i karossen och därefter bör "besten" kunna monteras ihop igen!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
- jägaren
- Medlem
- Inlägg: 116
- Blev medlem: lör 09 aug 2008, 15:17
- Namn: Johnny Lysell #94
- Ort: Slättåkra, Halmstad
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
Tjusigt
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?f=18&t=20581
Trans Am 84 (350 & TH700R4)
Trans Am 84 (350 & TH700R4)
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
här går det framåt, bra jobbat!
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem
- Inlägg: 2726
- Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
- Ort: Örkelljunga
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
Tackar tackar!
Det är rena terapin att sitta sent på kvällen och pilla med denna lilla skapelsen med en kall bredvid och regnet ösandes ner utanför! Skall försöka få till färdigställandet i helgen som kommer.
Det är rena terapin att sitta sent på kvällen och pilla med denna lilla skapelsen med en kall bredvid och regnet ösandes ner utanför! Skall försöka få till färdigställandet i helgen som kommer.
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem
- Inlägg: 2726
- Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
- Ort: Örkelljunga
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
Tog lite längre tid än beräknat (inte så mycket modellens fel, utan mer en massa andra saker som kom emellan), men nu är den lilla svarta kopian av min fullstora vagn hopmonterad och klar!
Vad tycks? Blir det tumme upp eller tumme ner?
Vad tycks? Blir det tumme upp eller tumme ner?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
- jägaren
- Medlem
- Inlägg: 116
- Blev medlem: lör 09 aug 2008, 15:17
- Namn: Johnny Lysell #94
- Ort: Slättåkra, Halmstad
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
Utan tvekan
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?f=18&t=20581
Trans Am 84 (350 & TH700R4)
Trans Am 84 (350 & TH700R4)
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
- anders_1g
- Registrerad
- Inlägg: 6755
- Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
- Namn: Anders Jeppsson #597
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
Vad tror du själv?NorthernV8ilk skrev:Blir det tumme upp eller tumme ner?
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
- fredrick
- Registrerad
- Inlägg: 635
- Blev medlem: tis 06 jan 2009, 03:23
- Namn: Fredrick Johansson
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
They must find it difficult...
Those who have taken authority as the truth, rather then the truth as the authority
Those who have taken authority as the truth, rather then the truth as the authority
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem
- Inlägg: 2726
- Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
- Ort: Örkelljunga
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
Tack allihopa!
Tänk om alla "riktiga" renoveringar kunde gå lika lätt (och kanske framförallt vara lika billiga...)
Tänk om alla "riktiga" renoveringar kunde gå lika lätt (och kanske framförallt vara lika billiga...)
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem
- Inlägg: 2726
- Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
- Ort: Örkelljunga
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
Samlingen utökas...
Hittade en liten sliten leksaksbil i form av en ´79:a på Power Start of Summer i Hässleholm och dessutom fick jag tag i en ny ´82:a på Tradera tidigare i år, så nu har den tidigare lilla kopian av min vagn fått två kompisar!
Nytillskotten demonterade och ´79:ans bottenplatta reparerad (axlarna var böjda och hjulen väldigt sladdriga, så de fixerades med små distanser av plast innanför hjulen).
´79:ans bottenplatta klar, inredningen lackerad i läder & accentuerad med sandfärg, bakljusrampen målad med transparent röd färg och karossen lackerad i blanksvart (såklart!). Glasinsatsen polerad med Autosol och förseglad med plastgolvspolish.
Den nya ´82:an klar för slutmontering: bottenplattan guldlackerad & däcken slipade, inredningen blev grå med ljusgrå accentuering och ratt + instrumentbräda i mattsvart. Eldfåglarna och detaljer på karossen målade med spetsen på en synål...pilligt!
Hittade en liten sliten leksaksbil i form av en ´79:a på Power Start of Summer i Hässleholm och dessutom fick jag tag i en ny ´82:a på Tradera tidigare i år, så nu har den tidigare lilla kopian av min vagn fått två kompisar!
Nytillskotten demonterade och ´79:ans bottenplatta reparerad (axlarna var böjda och hjulen väldigt sladdriga, så de fixerades med små distanser av plast innanför hjulen).
´79:ans bottenplatta klar, inredningen lackerad i läder & accentuerad med sandfärg, bakljusrampen målad med transparent röd färg och karossen lackerad i blanksvart (såklart!). Glasinsatsen polerad med Autosol och förseglad med plastgolvspolish.
Den nya ´82:an klar för slutmontering: bottenplattan guldlackerad & däcken slipade, inredningen blev grå med ljusgrå accentuering och ratt + instrumentbräda i mattsvart. Eldfåglarna och detaljer på karossen målade med spetsen på en synål...pilligt!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem
- Inlägg: 2726
- Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
- Ort: Örkelljunga
Re: Renovering Pontiac Firebird S/E (modellbygge)
Den kompletta samlingen pytte-Firebirds i dagsläget: den tidigare kopian av min bil till vänster, den nya ´82:an i mitten (lackerad som originalet) och ´79:an längst till höger.
Ser ganska nice ut i vitrinskåpet!
Ser ganska nice ut i vitrinskåpet!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982