2 loud skrev:läcker !!!!! kanske inte så nyskapande men läcker mm känns som en "osynlig" stöld av många olika modeller och resultatet blev bra eftersom det känns "sväavande" på vilka modeller du stulit/inspererats av MERA BILDER och denna gång i dom inte fullt så charmerande vinklarna

tackar Åke!
det är väl det som är tanken bakom hela formgivningen, den skall andas gammal muskelbil.
hjulbas, axelavstånd var ursprungligen tagna fr corvette c6, likaså längden och bredden på bilen. bara för gm att börja bygga en ny sportbil på deras corvettechassi.. yeah, dream on..
fälgarna inhandlades hos en kyoshohandlare i stan och de var inte gratis! motsvarar 21" i verklig skala räknat m bilens bef mått, hjulavst.
Pettersson skrev: mera info skulle vara kul
visst kan du få lite info!
karossen ritades först upp på papper ur flertalet vinklar, därefter byggdes en bottenplatta (ram motsv.) där hjulen hamnade rätt enl corvette c6.
inotan handlades hos båttllbehörsfirma.. även detta var snordyrt men kan klart rekommenderas för er som ska bygga formar eller dyl, som Pettersson.
Kul att få lite beröm efter flera veckors slit.. Nu har jag inte mkt semester att ta ut till sommaren dock..
BlackScissors skrev:Hur gick det med tejpen?
När ska du avslöja vad som mera sker bakom kulisserna???
Hehe, ja det väntar jag nog lite med.. Har slutat ropa hej i förskott..
Ang tejpen, la jag ner det tokhårt, för att göra en lång historia kort var det hela en dum idé fr min sida att göra ett skal med sådan tidsbrist.. jag penslade in inotanet m epoxy och lät det stelna.. Därefter har jag gått på med flertalet lager pp100, ultima och likn slipspackel.