WS.7 (4gen) KnightRiderLEDs på gång...

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Namn: Daniel Runn #49
Region: Mellansvenska
Kontakt:

Inlägg av runn »

2 loud skrev:Näää runn DIMLJUSEN vad använder du där ? du har ju ett så kallt blått ljus ur dom så jag måste använda isskrapa på min bildskärm ,,
Vilka dimljus det är ju bara två hål?
Bild

De här hade jag ju på bilen för länge sedan, Men de sitter ju på Toms bil nu. :grin:
Bild
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
2 loud
Registrerad
Registrerad
Namn: Åke Georgsson #230
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

ahh du har rätt det är blinkererna jag menade ,, blev bara lite "konfys" av färgen hade för mig att blinkers skulle vara GUL till färgen :angle: :angle:
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

2 loud skrev:ahh du har rätt det är blinkererna jag menade ,, blev bara lite "konfys" av färgen hade för mig att blinkers skulle vara GUL till färgen :angle: :angle:
Ja, Men man får inte ha gult ljus, Så jag satte i vita lampor och det gick igenom reg.bes. och sedan har jag behållt dom.
2 loud
Registrerad
Registrerad
Namn: Åke Georgsson #230
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

Runn skrev:
2 loud skrev:ahh du har rätt det är blinkererna jag menade ,, blev bara lite "konfys" av färgen hade för mig att blinkers skulle vara GUL till färgen :angle: :angle:
Ja, Men man får inte ha gult ljus, Så jag satte i vita lampor och det gick igenom reg.bes. och sedan har jag behållt dom.
QUE !! :que: :que: har du en flyttgodsbil ? normal så får inte blinkers vara VITA ,, det är för övrigt den vanligaste 2:an på besiktningen idag "signalanordning /optisk fel färg " och allt detta beroende på att så många standadbilar har en gulmålad lampa som blinkers och när den blir dålig och flagnar så lyser den för "vitt" .. och det verkar som ingen någonsin ser sina blinkerslampor utifrån bilen någongång :que: :que:
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

2 loud skrev:
Runn skrev:
QUE !! :que: :que: har du en flyttgodsbil ? normal så får inte blinkers vara VITA ,, det är för övrigt den vanligaste 2:an på besiktningen idag "signalanordning /optisk fel färg " och allt detta beroende på att så många standadbilar har en gulmålad lampa som blinkers och när den blir dålig och flagnar så lyser den för "vitt" .. och det verkar som ingen någonsin ser sina blinkerslampor utifrån bilen någongång :que: :que:
Givetvis så är det en flyttgods, Det var ett måste när jag letade bil... Enklare att komma undan med grejer då :grin:
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

:cool:

Bild
Användarens profilbild
tom
Guldmedlem
Guldmedlem
Namn: Tom Rosenblad #120

Inlägg av tom »

Runn skrev::cool:

Bild
Lutar åt att testa bankörning ...eller???
Tom
30th TA Anniversary #186, balanced and blueprinted, forged JE Pistons & Eagle Rods ,Thunder Racing 224 Cam,Comp Cams Lifter, Rods & Springs, Granatelli MAF, LS6 Intake, K&N Filter, MAC Headers, Borla Cat Back ,Dyno'd 365 RWHP, 392 w/o CATs
BlackScissors

Inlägg av BlackScissors »

Runn skrev:
2 loud skrev:Näää runn DIMLJUSEN vad använder du där ? du har ju ett så kallt blått ljus ur dom så jag måste använda isskrapa på min bildskärm ,,
Vilka dimljus det är ju bara två hål?
Bild

De här hade jag ju på bilen för länge sedan, Men de sitter ju på Toms bil nu. :grin:
Bild
Här är det någon som spacklat, slipat, slipat och slipat. Mycket snyggt Runn !!! Eventuellt får du lite copycats på det där, eller har du copyrightat det? Känns som en självklarhet att spackla igen kjolpaketet med bilen om man köper ett !!!
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

BlackScissors skrev:Här är det någon som spacklat, slipat, slipat och slipat. Mycket snyggt Runn !!! Eventuellt får du lite copycats på det där, eller har du copyrightat det? Känns som en självklarhet att spackla igen kjolpaketet med bilen om man köper ett !!!
Har visat det på några forum i US, Och det verkar att flera kommer att göra samma sak.

Tom - Jo det kan nog bli någon sväng på Mantorp.
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

:cool:
Bild
BlackScissors

Hej!
Är det egentligen någon större skillnad på de "relocation brackets" om de är av svets eller skruvvariant, bortsett att man slipper svetsa? För- och nackdelar?

Dessa sätter man alltså dit för att få en gynnsammare placering för länkarmarna bak om man sänkt bilen, eller har du justerbara så du även kan anpassa "arbetsradien" på länkarmen?

Hoppas du kört bilen en del nyligen så du kan bekräfta om man märker någon skillnad, eller om det bara ger en tillfredsställelse på prylarna förmodligen sitter och håller bättre ...
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

BlackScissors skrev:Hej!
Är det egentligen någon större skillnad på de "relocation brackets" om de är av svets eller skruvvariant, bortsett att man slipper svetsa? För- och nackdelar?

Dessa sätter man alltså dit för att få en gynnsammare placering för länkarmarna bak om man sänkt bilen, eller har du justerbara så du även kan anpassa "arbetsradien" på länkarmen?

Hoppas du kört bilen en del nyligen så du kan bekräfta om man märker någon skillnad, eller om det bara ger en tillfredsställelse på prylarna förmodligen sitter och håller bättre ...
Nere i hörnet på bilden ligger de man svetsar in, Ser inte riktigt likadana ut och givetvis inte pulverlackade.

Nej, Jag har inte justerbara men det du skrev stämmer.

Jag har plågat bilen hårt varje dag nu i flera veckor... får se om jag "känner" något, Byter ju krängningshämmare fram o bak samtidigt.
(och om det inte jäklas så sätts headersena på samtidigt)
BlackScissors

Så du har fått ordning på alla värdena för injusteringen av sprutet med E85 körningen eller?

Börjar väl snart bli dags att bänka den där bilen? Du har väl fixat med det mesta snart bortsett överladdning? :lol:

Ska bli mycket kul att se dig plåga den där kärran på Superstage!!!
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

BlackScissors skrev:Så du har fått ordning på alla värdena för injusteringen av sprutet med E85 körningen eller?
Det mesta iallafall... Har fått ordning på tomgång och kallkörning, Den tänder inte direkt ibland när man startar kall ibland men jag tror det löser sig. Har ökat på tändningen och det skadade ju inte :twisted: La på 5grader rakt över för att testa.
Användarens profilbild
chrilleg
Registrerad
Registrerad
Namn: Christoffer Gustafsson #667
Kontakt:

Inlägg av chrilleg »

Kommer bli mycket intressant å se hur bilen kommer att stå sig i superstage!!
För tillfället "billös"... Väntar på bättre tider.
Pontiac Firebird Coupé V6 1993 *Såld* :(
Chevrolet Monza V8 1975 *Såld*
http://www.garaget.org/stoffe_g
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

FY fasen det vill jag inte göra om på ett tag...

Bild
Användarens profilbild
adde
Registrerad
Registrerad
Namn: Andreas Karlsson

Inlägg av adde »

grenrör av, headers på :exclaim:
ljudklipp? :lakrits:
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

adde skrev: grenrör av, headers på :exclaim:
Det låter som ett enkelt ingrepp men det tar tid och det är trångt... Gav nästan upp på förarsidan, Har sett att många kapar en bit av k-member för att få den på plats något jag inte var sugen på... Efter att försökt på alla sett i flera timmar, sänkt ner motorn och flyttat den åt sidan, prövade till och med uppifrån eftersom det finns de som har lyckats med det. Plockade fram kapen och höll upp grenröret för att mäta lite så hoppade det plötsligt förbi den trånga passagen... Fattar inte varför :que:

adde skrev:ljudklipp? :lakrits:
Har inget vettigt att spela in med men det kanske går att ordna...
Bilen låt som det gjorde innan när man inte belastar den, Men när man gör det så brakar det lös :twisted: Tyvärr så läcker y-röret men det löser sig med några "band clamps"
Bild
Någon som vet var de finns att köpa i Sverige? Annars så får det bli US som med allt annat.

En annan sak nu när bilen inte har några kattar längre så luktar den vid kallstart med E85 rätt lustigt, Det går inte att beskriva :grin: Men när motorn blir vam så luktar det inget längre.

Kanske är inbillning men jag tycker det känns som om bilen spinner längre när tvåan åker i nu... :twisted:
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Namn: Anders Jeppsson #597
Kontakt:

Inlägg av anders_1g »

Runn skrev:Kanske är inbillning men jag tycker det känns som om bilen spinner längre när tvåan åker i nu... :twisted:
Det märker du enkelt genom att vrida pyttelite i lugn takt på ratten - börjar bakänden vandra då så spinner det...

Så upptäckte jag att det spann på alldeles för många växlar :oops:
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Ripper skrev:
Runn skrev:Kanske är inbillning men jag tycker det känns som om bilen spinner längre när tvåan åker i nu... :twisted:
Det märker du enkelt genom att vrida pyttelite i lugn takt på ratten - börjar bakänden vandra då så spinner det...

Så upptäckte jag att det spann på alldeles för många växlar :oops:
Jo, Jag känner ATT det spinner och svänger jag samtidigt så sticker bilen... Det var vid körning rakt fram jag menade, Sträckan som bilen spinner känns längre :???: Knappast ett vetenskapligt test. Men LTs ska ju ge cirkus 25-30 häst (kattarna vet jag inte, kanske 5).
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Namn: Anders Jeppsson #597
Kontakt:

Inlägg av anders_1g »

hästarna kvittar väl vid den typen av test, det är väl vridmomentet som spelar roll?

Sen kan man ju iof ifrågasätta testmetoden :wink:
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Ripper skrev:Sen kan man ju iof ifrågasätta testmetoden :wink:
Ja, Precis och det var inte på något vis menat som ett seriöst test utan mer en rolig iaktagelse... Så glöm det :grin:
Användarens profilbild
peter w
Registrerad
Registrerad
Namn: Peter Wikström #733

Inlägg av peter w »

Kanske är inbillning men jag tycker det känns som om bilen spinner längre när tvåan åker i nu... spinner han inte hela 2an tills trean åker i..
"A musclecar, by definition, is a powerful and sporty vehicle that must be able to spin its tires at will. The Firebird Trans Am is capable of laying down twin black streaks of rubber several hundred feet long -Motor Trend
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Krängningshämmaren passade fint...

Bild

Bild

Någon med V6:a som behöver större krängningshämmare?
Användarens profilbild
doski
Registrerad
Registrerad
Namn: Sénat Memedoski #447

Inlägg av doski »

NIce:) Har du vart ute o testkört!!
2002 LS1 Trans Am WS6 Ram air 6-växl.
SÅLD :(

BADAZWS6
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?p=73004#73004
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Doski skrev:NIce:) Har du vart ute o testkört!!
Nej, tyvärr... har inte hunnit ... Blir "testing" på Fredag.

Funderade på om jag ska klistra dit RamAir-dekalen jag köpte? "riktiga" bokstäver på FRC:erna nu.
Bild
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Då HID-dimljusen ligger på is :???: och bilen ser förjäklig ut utan dimljus så köpte jag de här. De är mindre än originalen men de får duga så länge. De är på 55watt onödigt mycket ska se om jag hittar andra lampor med lägre watt och vitare ljus.

Hella brukar ju vara hygglig kvalite och ljusen ser rejäla ut.

Testmontering....
Bild
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

:oops:

Bild
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Var rädd att det skulle se töntigt ut men det ser kanonsnyggt ut... Tyvärr mörkerbilderna kass.
Behöver väl inte säga att ringen och blinkersen lyser i exakt samma färg :cool:

Bild

Ska ta bättre bilder.
Bild
Användarens profilbild
adde
Registrerad
Registrerad
Namn: Andreas Karlsson

Inlägg av adde »

ser rätt läckert ut, påminner om BMWs angel eyes som faktiskt gör sig bra på de bilarna. Läckert arbete med spoilerspacklingen och chassi modsen!
Skriv svar