Hej Åke.Z28 skrev:Eller hur vass kam man väljer....
Kammen som jag ska ha i motorn lyfter 575.575
Moderator: Moderators

ahh förestenn silicon men mängden !!! du har en jättespringa däremellan eftersom du inte slippat in insuget mot topparna (som väl är tokplanade eller ? ) och det är väl det ju tätat med siloconet va ?Hurricane skrev:Det kallas silikon..det är sånt man brukar täta insuget med, bakdelen och framdelen...bättre för mycket än för lite.
och jag förväntar inte mig att du ska hurra så det e lungt![]()
ni andra tack för varma orden! Det är bland annat sånt som gör att man lägger ner tid på skriva här och lägger upp bilder,och förhoppningsvis så kan denna tråd vara till hjälp och inspiration för andra.
mvh Hurricane

2 loud skrev:ahh förestenn silicon men mängden !!! du har en jättespringa däremellan eftersom du inte slippat in insuget mot topparna (som väl är tokplanade eller ? ) och det är väl det ju tätat med siloconet va ?Hurricane skrev:Det kallas silikon..det är sånt man brukar täta insuget med, bakdelen och framdelen...bättre för mycket än för lite.
och jag förväntar inte mig att du ska hurra så det e lungt![]()
ni andra tack för varma orden! Det är bland annat sånt som gör att man lägger ner tid på skriva här och lägger upp bilder,och förhoppningsvis så kan denna tråd vara till hjälp och inspiration för andra.
mvh Hurricane
nää nää du har helt rätt du gör precis vad du vill med din bil men både du och jag vet att det kan göras på ett bättre (seriösare) sätt och det är du som valt vilken väg du går med din bil .. vill bara påpeka detta för alla "newbee´s" att detta Igentligen inte är vägen att gå eftersom många använder forumen som en form av "how to do it manual"
det är ju just såna här saker som det brukar skrivas om isamband med att någon köpt en bil och börjar renovera ( och ni skulle sätt hur förra ägarna "fixat " etc etc )
Jag kan till att börja med att säga att det ser värre ut än det är.. på bilden har vi precis smetat in silikonen.. och då det inte har härdat än så kan det väl få se ut hur det vill (har ju definitivt inte tätat en springa som är lika bred som packningsmasssan2 loud skrev:ursäkta att jag inte sällar mig till hurrar ropen man va FAAA#"¤#¤"-N är det här ??? keramisk metal![]()
och det sitter på baksidan så det "syns" inte har det säkert resonerats ,, innan du lyfter i motorn ta dig då en funderare på dessa två saker
1. tycker du att det känns "seriöst"
2. Hur lätt tror du det kommer bli och täta det NÄR (inte om utan NÄR) det börjar läcka ??

Ser ju bra ut, du kommer få en rolig sommar. passformen på HSR är ju inte den bästa.Scar skrev:Ronny: När motorn väl är i kärran igen, blir det att bänka för injustering och svart på vitt, eller räcker det med "ryggkänslan" då högerfoten får göra sitt?
Hej ronny. Självklart ska jag bänka och mappa bilen när den är klar.. och när det är gjort så är det dags för högetfoten att göra sitt
Jag kommer att köra ett piggypack system (unichip) där jag kommer att kunna ställa 50% uppåt och 50% neråt. Och Niklas här på forumet ska hjälpa mig att göra ett trimchip.Proben skrev:Ser ju bra ut, du kommer få en rolig sommar. passformen på HSR är ju inte den bästa.Scar skrev:Ronny: När motorn väl är i kärran igen, blir det att bänka för injustering och svart på vitt, eller räcker det med "ryggkänslan" då högerfoten får göra sitt?
Hej ronny. Självklart ska jag bänka och mappa bilen när den är klar.. och när det är gjort så är det dags för högetfoten att göra sitt
Va ska du köra för sprut?
Jag kommer att köra med den jag har (har inte kommit så långt att jag kan starta motorn ännu).. hurricane gör det oxå och även han har hög komp.. Jag tror att det är ditt batteri som behöver bytas.klas80 skrev:Du som kör med hög komp, vad kör du med för startmotor? Några startproblem?
Jag har en del problem som jag antar beror på dåligt batteri, men fundera på om man kanske skulle ha annan utväxling på startmotorn?...

Du jag har precis kommit på att jag gjort samma misstag med startkransen.Hurricane skrev:
dagen efter åkte vi på street race i eskilstuna (gaby skulle köra)jag skulle köra in bilen lite försiktigt fram och tillbaka 22mil det e lagom tyckte jag.Grejen var att bilen vibrerade som FAN! när man rulla med bilen var det lungt men när man la iväxel och gasa så vibrera det igen!
igår så ringde jag Åke(som vanligttror att han kommer å byta nummer snart
) han sa att motorn orginal är externaly balanserad vilket betyder att det sitter vikter på start kransen och balanserar upp orginal veven,och veven eller kittet jag körte var internaly balanserad så stämde antagligen ingenting nu!
gick ner under bilen igår och titta,snurra på motorn och såg en stor klump metall på start kransenjag tänkte jag årkar inte ta ner lådan igen!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
Just då kommer två kompisar å hälsar på som jag inte har sett på hela vintern! den ena har en racer bil (v8:A självklart) som han kört en mellan åtta med och den andra har en rodd med en sTOOOOOOOOOR kompressor i. Iallafall så slipa vi på svets punkerna på vikten och sedan slog avden och slipade lite till.Det här gjorde vi på plats!
plocka på allt igen och prova bilen gick skit fint! och fort!!! med gamla mappningen!
så nu väntar jag på mitt chip som är skickat från usa!
Nu är man med i spelet igen![]()
Tack åke för all hjälp! och alla andra för läsningen!
MVH knog dansören