Trans am-93 383cui och lustgas.
Moderator: Moderators
- melvin
- Registrerad

- Namn: Daniel Johansson
- Kontakt:
Om någon tacsare kan köra en 10a nästa sommar så är det Mr Hurricane! Får hoppas att det inte blir för stora uppgraderingar bara under vintern, för med dom kommer även barnsjukdomarna..
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
- hurricane
- Registrerad

- Namn: Hratch Kalousdian #94
- Kontakt:
adde skrev:Ja den lär garanterat sitta snart!Hurricane skrev:alltså så vart det bara 150hk gas i somras så till nästa sommar.....sitter den efter längtade mitten tian
Måste passa på å fråga; Hur stora spridare har du och vilken bränslepump kör du med, hur mycket soppa klarar den att leverera?
spridarna är 42:or och pumpen levererar 255lph...det räcker än så länge men om jag nu får ryck och kör turbo 2007 så blir det å handla nya bränsle prylar
- hurricane
- Registrerad

- Kontakt:
Melvin skrev:Om någon tacsare kan köra en 10a nästa sommar så är det Mr Hurricane! Får hoppas att det inte blir för stora uppgraderingar bara under vintern, för med dom kommer även barnsjukdomarna..
tror att det finns lika mycket potential i din och formulas bil oxå! så därav allt mekande nu i vinter
det ska bli en intressant sommar
- anders_1g
- Registrerad

- Namn: Anders Jeppsson #597
- Kontakt:
pcvventilens uppgift är att bygga ett visst undertryck i motorns vevhus samt ta hand om "skit" (oljedimma) som motorn spottar ur sig.

http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
- runn
- Registrerad

- Namn: Daniel Runn #49
- Region: Mellansvenska
- Kontakt:
At idle the engine isn't working very hard and the valve remains mostly closed, allowing a small amount of the crankcase gases back through the engine. At full throttle the engine works harder and creates more crankcase gases, so the PCV valve opens wide to let more through. If the valve gets gummed up with gunk it won't meter properly.Hurricane skrev:vad händer om den läcker och inte är tätRipper skrev:pcvventilens uppgift är att bygga ett visst undertryck i motorns vevhus samt ta hand om "skit" (oljedimma) som motorn spottar ur sig.
If the PCV valve is stuck open at engine idle, too great a quantity of spent gases are let through. Rough engine idling and stalling can be the result. If the PCV is stuck closed, pressure inside the crankcase can build up and the gases can force engine oil up through the breather and air filter causing excessive oil consumption and a fouled intake system. The good news is that replacing the PCV valve is both easy and relatively inexpensive.
Jag har bytt min till en större som sitter på gm´s truckar för att se om det hjälper. Min motor dricker olja genom PCV... Funkar inte det så har jag köpt en oil catch tank.
Det här är ett vanligt fel på LS1:orna.
...och hur ser man om den dricker olja och var sitter den...?Runn skrev:Hurricane skrev:Ripper skrev:pcvventilens uppgift är att bygga ett visst undertryck i motorns vevhus samt ta hand om "skit" (oljedimma) som motorn spottar ur sig.
Jag har bytt min till en större som sitter på gm´s truckar för att se om det hjälper. Min motor dricker olja genom PCV... Funkar inte det så har jag köpt en oil catch tank.
Tom
30th TA Anniversary #186, balanced and blueprinted, forged JE Pistons & Eagle Rods ,Thunder Racing 224 Cam,Comp Cams Lifter, Rods & Springs, Granatelli MAF, LS6 Intake, K&N Filter, MAC Headers, Borla Cat Back ,Dyno'd 365 RWHP, 392 w/o CATs
30th TA Anniversary #186, balanced and blueprinted, forged JE Pistons & Eagle Rods ,Thunder Racing 224 Cam,Comp Cams Lifter, Rods & Springs, Granatelli MAF, LS6 Intake, K&N Filter, MAC Headers, Borla Cat Back ,Dyno'd 365 RWHP, 392 w/o CATs
- runn
- Registrerad

- Namn: Daniel Runn #49
- Region: Mellansvenska
- Kontakt:
Stick in fingret i insuget så får du se. Rann ut flera deciliter när jag plockade bort mitt.Tom skrev:Runn skrev:...och hur ser man om den dricker olja och var sitter den...?Hurricane skrev:Ripper skrev:pcvventilens uppgift är att bygga ett visst undertryck i motorns vevhus samt ta hand om "skit" (oljedimma) som motorn spottar ur sig.
- formula
- Registrerad

- Namn: Niklas Wikander #270
- Kontakt:
Hurricane blir jävligt giftig, och nu skall han ladda mer gas!Melvin skrev:Om någon tacsare kan köra en 10a nästa sommar så är det Mr Hurricane! Får hoppas att det inte blir för stora uppgraderingar bara under vintern, för med dom kommer även barnsjukdomarna..
Hoppas själv på att få köra en 10a. Men det återstår att se...
Det ryktades tidigare om en LS1 med turbo också. Men det vet man ju aldrig var sådan slutar. Låter dock jävligt tufft!
Det blir en intressant sommar!
Mina bilar: http://www.garaget.org/formula
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
Har varit till garaget i dag och träffade Hurricane som var ett enda stort
eller som ett barn på hjulafton. Hoppas han har med sig bilder hem men den är
och så det lååååter....
sätter säker 10 om inte annat så i stil poäng
Tom
- hurricane
- Registrerad

- Kontakt:
ja just detZ28 skrev:Hur gick det med spridarna?
kan man byta data box i min bil till en 95:a så att man mappar själv som du gör? annars hade jag tänkt åka till västerås för mappning eller så köper jag ett annat piggypack system där jag får programmet på köpet...
mvh
- hurricane
- Registrerad

- Kontakt:
Najs brosan! grymma bilder
kan tillägga att nästa vecka lämnas blocket in på borrning 0.30 honing och topp deckning.Kolvar stakar och vev lämnas in för viktning och balansering
scar blir snabb till sommaren
kan tillägga att nästa vecka lämnas blocket in på borrning 0.30 honing och topp deckning.Kolvar stakar och vev lämnas in för viktning och balansering
scar blir snabb till sommaren
Senast redigerad av hurricane den tor 16 feb 2006, 22:19, redigerad totalt 1 gång.
förvisso inte men kanske inte med lika extremt låg markfrigång?Hurricane skrev:Finns det någon bil med sidepipe som HAR bra mark frigång![]()
![]()
http://www.cabrionews.de/ontour/03/03essen/g/chvi1.jpg
http://www.rocketlinecal.com/rocketline ... bra-45.jpg
[/quote]ljudet och utsendet är värt besväret...
[/quote]
Kan bara instämma
Kan bara instämma
Tom
quote]Hurricane skrev:ljudet och utsendet är värt besväret...
Låt oss hoppas, blir spännande att se den i action, då kanske man ändrar uppfattning. Känns bara synd om du kommer skrapa sönder de vackra skapelserna på sidorna
Senast redigerad av adde den tor 16 feb 2006, 22:28, redigerad totalt 2 gånger.
- hurricane
- Registrerad

- Kontakt:
adde skrev:förvisso inte men kanske inte med lika extremt låg markfrigång?Hurricane skrev:Finns det någon bil med sidepipe som HAR bra mark frigång![]()
![]()
http://www.cabrionews.de/ontour/03/03essen/g/chvi1.jpg
http://www.rocketlinecal.com/rocketline ... bra-45.jpg
den sista bilen kunde lika gärna haft sina side pipes i taket som en lastbil
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- hurricane
- Registrerad

- Kontakt:
kom igen nu adde! var en man och montera sidepipes du medadde skrev:quote]Hurricane skrev:ljudet och utsendet är värt besväret...
Låt oss hoppas, blir spännande att se den i action, då kanske man ändrar uppfattning. Känns bara synd om du kommer skrapa sönder de vackra skapelserna på sidorna
ska försöka å spela in ljudet och lägga upp det nångång,då kanske du blir sugen
-
pettersson
- Medlem

- Namn: Patrik Pettersson #695
- Kontakt: