Jag tänkte berätta lite med ord och bild om när min inredning fick sitt liv förlängt.
Jag köpte bilen September -03.
Den var inte direkt i toppskick (inte nu heller i.o.f.s.
Det som inte gick att undgå vid köpet var att inredningen var rent ut sagt uselt skick...

Baksätet var ommålat 2 gånger. Orginal var det brunt men sen var det övermålat med vit och därefter svart kulör. Dessa färger hade i sin tur börjat lossna på en massa ställen så det såg förskräckligt ut! Framstolarna var helt fel. Tror till och med att de är ifrån en camaro egentligen. Dom var alldeles söndersuttna och fulla av cigarettmärken och annat äckligt.

Den fruktansvärt dåliga hemmagjorda mattan var inte heller så mycket att hänga i julgran'...
Men jag var alldeles för sugen på bilen för att bry mig om såna petitesser
Iallafall så är det så att min mormor (i år 74) är en glad gammal sömmerska så det hände sig så att jag frågade hene om hon trodde att det skulle gå att fixa till en ny inredning. Hon, positiv som vanligt, sa att det är nog lätt fixat!
(Det skulle visa sig att hon inte riktigt visste vad jag pratade om. Hon hade sytt sitsar till några båtar förut, vilket inte riktigt går att jämföra med bilstolar...)
Nåväl, mormor hade vid den tiden precis sålt sitt hus och var på väg att flytta till en lägenhet. Så hon tyckte att om jag hjälpte henne att flytta så kunde hon hjälpa mig med min inredning samtidigt. Kanon tyckte jag!
Det är bara det att hon bor 30 mil ifrån mig och såna här grejer gör man inte i en handvändning. Speciellt inte när man samtidigt ska flytta ett jättestort flyttlass också (Ett gammalt tyglager + 34 års samlande på grejer och möbler i ett hyffsat stort hus blir en del grejer

På köpet fick jag ju hitta en massa roliga rosthål i golvet också
Nej då det var fakiskt inte så farligt som jag hade befarat men jag fick lappa i lite ny plåt. Men det är en annan historia...

Jag stoppade in alla grejerna i 745:an och brände iväg till mormor.
Väl där började jag plocka isär baksätet. Där fans förutom rost och gullfiber en hel del annat otäckt!
Den bästa bilden jag hittade på det ser ni här (ryggstödet i delar med sitsarna liggandes ovanpå):

Fortsätter med flera inlägg för jag har för mycket bildet för ett enda.