Pontiac Firebird -76
Moderator: Moderators
-
bosko
- Registrerad

- Namn: MICHAEL JOHANSSON
Pontiac Firebird -76
Här kommer lite bilder på min fina bil som jag är första ägare på. Motor 400 block, borrat 0,30, smidda kolvar, 744 kam J62 toppar från -69, offenhouser insug som skall bytas till edelbrock. Holley 750 dubbelpump. 390 utväxling i 10 bultad axel. Kopplade hemmabyggda sidepipes.Har nyss bytt kam 068 till 744 snacka om gott ljud med 3tums sidepipes.Bytte även ventilfjädrar kolvringar och samtliga lager och grövre stötstänger nya lyftare, och lite honing av cylindrar pinnar på riktigt duktigt nu.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av bosko den mån 10 nov 2014, 18:53, redigerad totalt 3 gånger.
-
bosko
- Registrerad

PONTIAC FIREBIRD -76
Hejsan, jodå, köpte bilen den 18 april 1976 på GM i Bengtsfors. Flångans ny. Då var jag 21 år. Snacka om lyckokänsla sånt man aldrig glömmer.
Ang luftfiltret så undrar jag, passar orginal shakerhood med orginalfilter på edelbrock performer insug. Finns det ngn som har detta så hör gärna av er. Vid större filter så får jag knappast igen huven?
mvh
Bosko
Ang luftfiltret så undrar jag, passar orginal shakerhood med orginalfilter på edelbrock performer insug. Finns det ngn som har detta så hör gärna av er. Vid större filter så får jag knappast igen huven?
mvh
Bosko
Senast redigerad av bosko den sön 05 okt 2008, 22:54, redigerad totalt 1 gång.
-
formula400
- Registrerad

- Namn: Sven Floman #58
-
aasmilyy
- Registrerad

- Namn: Håkan Nilsson #51
fin bil, jag undrar vad det är för stolar du har i den, hur långt har den rullat?!
Håkan
Håkan
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
-
bosko
- Registrerad

PONTIAC FIREBIRD -76
Hej!!!alla glada.Det var väldigt roligt att ni verkar gilla min bil,tycker själv att den är satans vacker men det är något extra när andra tycker det ser bra ut.Original grejerna har troligen försvunnit vid inbrott i morsans källare har letat som besatt
Angående rullade mil så har den presis slagit över till 14000mil.Återställde motorn till dom effekt uttag man hade på sent 60tal när den gått ca 10000mil.Stolarna är köpta hos H2M Racing dom kostade närmare 4000 för 2st helt ok,dom har några välja på.Ha det MVH BOSKO.
- the judge
- Registrerad

- Namn: Kent Olsson
- Region: Östra
För effektens skull hade det räckt om du bytt kam och toppar.
Original-insuget och förgasare räcker till en bra bit över 600 hästar.
Offenhauser och Performer är en nedgradering, likaså Holley´n.
De tillför inget utom trasiga gängor, dåligt passande infästningar för kringutrustning, läckande packningar och ökad bränsleförbrukning.
Originalförgasaren flödar f.ö. 800CFM, när den är "justerad"
Original-insuget och förgasare räcker till en bra bit över 600 hästar.
Offenhauser och Performer är en nedgradering, likaså Holley´n.
De tillför inget utom trasiga gängor, dåligt passande infästningar för kringutrustning, läckande packningar och ökad bränsleförbrukning.
Originalförgasaren flödar f.ö. 800CFM, när den är "justerad"
-
bosko
- Registrerad

PONTIAC FIREBIRD -76
Har funderat en del på just förgasar biten,har även diskuterat det med dig tidigare.Kontaktar dig när kassan tillåter,annars fyller jag snart år hahaha.MVH BOSKO