Pontiac Firebird -91 med sidepipes .
Moderator: Moderators
-
hellraider
- Registrerad

- Namn: Krister Lundgren
Pontiac Firebird -91 med sidepipes .
Tjena alla ! Har nyligen varit i borås med min kära kompis (adde ) och hämtat en firebird -91 med sidepipes ! Allt gick vägen hem . Körde omkring lite i stockholm innan jag satte färden hem mot Norr . Efter 100mils körning med firebirden så kom jag hem. Drog en repa på stan och köpte mat . På vägen hem från stan så började det ryka vit rök bakom bilen . Blev väldigt fundersam . Stannade bilen direkt för att undersöka felet. Jag la mig under bilen för att kolla vad det var som var tokigt. Jo det sprutae dexron 2 olja på sidepipesen .Efter en snabb koll så körde jag direkt hem och parkerade . Dagen efter så konsaterade jag att tråg packningen var slut . Köpte olja och bytte packning , hällde i oljan men den läkte ändå . Va fan ! Drog nog en liten visa på parkeringen . Idag konstaterade jag att det inte var tråg packningen utan en packbox som hade gått. Så hela kvällen blev ägnad till att få ner lådan . Undrar bara hur får man lös påfyllningsröret ? lådan är en th700r4. Är en riktig nybörjare så jag villl lära mig . Kommer senare (kanske imorgon) lägga upp någon bild på bilen . Jär en slir !=)
life is a bitch...
Tjena ditt gamla norrlandssvin!
Du e ju purfärsk här på forumet men det finns en hel del undertrådar att gräva i, du skulle tex kunna lägga upp en tråd under "tekniska frågor & svar" alt "Teknik 3:e generationen".
Gyllene regeln är väl att först söka efter svar.
Försök å håll den här tråden som lite mer presentationstråd för dina planer och modifieringar å släng upp lite bilder.
Jag kan ju direkt säga att bilen låter som åskan själv. En HD på 4 hjul.
Tänk er en renoverad lite vässad 350Tpi med long tubes, inga kattar och side pipes.
Ljud klipp Lundgren!
Du e ju purfärsk här på forumet men det finns en hel del undertrådar att gräva i, du skulle tex kunna lägga upp en tråd under "tekniska frågor & svar" alt "Teknik 3:e generationen".
Gyllene regeln är väl att först söka efter svar.
Försök å håll den här tråden som lite mer presentationstråd för dina planer och modifieringar å släng upp lite bilder.
Jag kan ju direkt säga att bilen låter som åskan själv. En HD på 4 hjul.
Tänk er en renoverad lite vässad 350Tpi med long tubes, inga kattar och side pipes.
Ljud klipp Lundgren!
jo det framgick väl redan i Kristers inläggHardly skrev:Hmm, med tanke på Norrlands kommentaren så antar jag att ni känner varann eller??![]()
Upp med bilder åxå
Vi e båda vapendragare från Arvidsjaur K4
Nu e vi tre från samma pluton som kör varsin Firebird 3gen, Piteå, Stockholm, Malmö. Det e ju inga rutter man åker på kvarten tyvärr
Snackade med Krister för någon timme sedan då hade han fått ner lådan å bytt packboxen. Är det något mer man ska se över när ett sådant läckage sker? Det måste ju finnas någon vanligt förekommande anledning till att packboxen sticker på dessa lådor eller är det bara slitaget som tar ut sin rätt?
EDIT. Eftersom han e så fruktansvärt seg å oteknisk lägger jag in bilderna jag har på min mobil så ni andra får se..
Packboxen bytt, lådan åter monterad, Den lever åter
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av adde den sön 22 jun 2008, 21:47, redigerad totalt 1 gång.
-
hellraider
- Registrerad

- Namn: Krister Lundgren
jo det framgick väl redan i Kristers inlägg
Nu e vi tre från samma pluton som kör varsin Firebird 3gen, Piteå, Stockholm, Malmö. Det e ju inga rutter man åker på kvarten tyvärr
Snackade med Krister för någon timme sedan då hade han fått ner lådan å bytt packboxen. Är det något mer man ska se över när ett sådant läckage sker? Det måste ju finnas någon vanligt förekommande anledning till att packboxen sticker på dessa lådor eller är det bara slitaget som tar ut sin rätt?
EDIT. Eftersom han e så fruktansvärt seg å oteknisk lägger jag in bilderna jag har på min mobil så ni andra får se..
Tack Adde för att du har lagt upp bilder på bilen . Jag vet att jag är riktigt seg på att få upp nå bilder . Men var bara lugn mina bröder , det kommer i veckan färska bilder. En grej som man märker när man kör pontiac är ju att det är riktgt många som i stort sett stannar en och bara vill berätta hur grym bilen är =) *då blir man nöjd *
Har kört med bilen hela helgen . Har inte varit några problem med lådan eller några oljeläckage. Vilket som är positivt.=) Kommer att ta kort imorgon på "Gubb-dagiset" och lägga upp i veckan .
Tack Adde för att du har lagt upp bilder på bilen . Jag vet att jag är riktigt seg på att få upp nå bilder . Men var bara lugn mina bröder , det kommer i veckan färska bilder. En grej som man märker när man kör pontiac är ju att det är riktgt många som i stort sett stannar en och bara vill berätta hur grym bilen är =) *då blir man nöjd *
Har kört med bilen hela helgen . Har inte varit några problem med lådan eller några oljeläckage. Vilket som är positivt.=) Kommer att ta kort imorgon på "Gubb-dagiset" och lägga upp i veckan .
life is a bitch...
Lungt mannen!Hellraider skrev: Tack Adde för att du har lagt upp bilder på bilen . Jag vet att jag är riktigt seg på att få upp nå bilder . Men var bara lugn mina bröder , det kommer i veckan färska bilder. En grej som man märker när man kör pontiac är ju att det är riktgt många som i stort sett stannar en och bara vill berätta hur grym bilen är =) *då blir man nöjd *
Klart kul när man får beröm för bilen, det är ju självklart när man kör en sådan skönhet. Men lägg upp ett klipp på youtube så folket här får höra, det är ju helt sannslöst underbart
Imorgon börjar jag slita med mitt åk, du har spätt på me tändvätska Lundgren. hälsn fr fjollträsk