Jag köpte bilen hösten 2005, men kom ganska snabbt fram till att den var krockad, så vintern gick till att ha den i riktbänk
(det är inte lätt att rikta riktiga amerikanare de är som järnvägsvagnar
Samtidigt tog jag ut 305an ville ju ha något större.
Sommaren 2006 gick den mesta tiden åt vårt garagebygge (vill ju ha grejorna hemma)
Hösten 2006 börja jag med att renovera en 350 TBI från en skrotad G-20, det blir en utmaning att konvertera
från en förgasarmotor till en TBI men det skall nog gå (får säkert massor med hjälp här:-)
När jag rev ner motorn så jag att cylindrarna var rostskadade, så den blev uppborrad till en 355,
nya kolvar, kolvringar, lager, oljepump, m.m
Skall det sen vara gult så skall det var gult hehe.
Samtidigt passa jag på att renovera fälgarna, vill gärna ha original..
Vintern har gått åt att göra rent fixa lite rost och måla underredet och motorutrymmet
Nu har jag kommit så långt att jag har fått i motorn
Bråkar med att få ihop elen, är inte det enklaste men det går säkert om man inte ger upp (har orginalhärvan från g-20én)
Väntar på karossdelarna från lacken så att man kan börja sätta ihop bilen (tyvärr är det upptaget för min son inte kunde hålla sig på vägen i vintras)
Jag jagar hedders men vad jag har förstått så är det inte så lätt att få tag i dem, gått om plats är det ju ont om.
Kommer att fortsätta att lägga upp bilder och hur det fortlöper men projektet, man hoppas ju att det blir klart i sommar annars så kommer det en sommar till sen…
//Patrik