Pontiac Trans Am GT 1994

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
birdman
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 413
Blev medlem: ons 26 sep 2001, 02:00
Namn: Tino C

Pontiac Trans Am GT 1994

Inlägg av birdman »

Tänkte lägga upp en liten tråd om min T/A som jag köpte i Sept 2006.
Saknade min 3:e gen men vill ha mer pulver så jag siktade på en 4:e gen.
Tyvärr var nästan alla bilarna jag sökte ny importerade och alla hade gått 4000 mil men ingen service bok. Tröttnade till slut men såg en annons på Blocket om en T/A i fint skick men lååånga mil! 19400! Inget kul tänkte jag! men det var 20 min resväg dit! Bokade tid mötte köparen och fell in looove! Bilen var i nästan nyskick! Fullservad med kvitton på 140000kr i service. Körde en sväng och köpte henne på studs! Det första jag gjorde var stannade på en mack 2 km bort och slet av dom ASFULA! tribal dekalerna! från micro som satt runt om! bytte ut skyltarna fram och bak.
Skylten fram var en special beställd MC skyllt med kromad ram, skylten var olaglig och i solid aluminium vägde hur mycket som helst och ful som bara den! Passade bättre på en HD Fatboy! yuck!
Sen sålde jag dom cromade Camaro fälgarna till Formula Calle. Satte på orginal snedekrade T/A fälgarna och köpte bakljus från en 1998.
Mycket har pillats med sedan den dagen och ska plita ner alla mods och förbättringar!
/ Tino
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
formula_calle
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1358
Blev medlem: tis 23 dec 2003, 00:09
Namn: Carl Magnusson
Ort: Göteborg

Inlägg av formula_calle »

:threadz:

Det är elakt att säga att man har gjort mycket med bilen men inte lägga upp bilder! Seså, låt se nu :cool:
-95 Formula - Såld och saknad
-97 T/A WS6 RA Den vita valen
-91 Dodgubishi Stealth ES
Användarens profilbild
birdman
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 413
Blev medlem: ons 26 sep 2001, 02:00
Namn: Tino C

Inlägg av birdman »

Jag veeeet :cool: har fram till idag haf 50 cm snö framför garage dörren och jobbat i princip dygnet runt så jag har inte hunnit rulla ut henne. Men fälgarna blev toppen förutom en som åkte i backen och måste riktas nu! :cry:
Tino
Användarens profilbild
birdman
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 413
Blev medlem: ons 26 sep 2001, 02:00
Namn: Tino C

Inlägg av birdman »

Ram Air för 39:90:-!! Ville ha lite mer luft in i motorn så jag öppnade upp nedre delen utav filterburken och plattan under fick sig en öppning så att kall luft strömmade in. Såg denna lösningen på en Amerikansk hemsida men skillnaden är att dom körde med ett hembyggt scoop gjort utav aluminium och såg inte så himla snyggt ut. Deras lösning verkade skrapa upp både skit löv grävlingar och skolbarn från vägbanan så jag köpte ett luftintag till hemfläktar som var lite diskretare på K-Rauta! din lokala speed shop. Nu suger motorn in lite mer luft utav den kallare ute luften.
Gjorde en lite mätning innan och det lilla scoopet och med en termometer mätte jag upp en temp på 6 plusgrader i det lilla utrymmet under luftfilter burken vid en hastighet utav 70 km/h med scoopet monterat var utrymmet nere på plus 1 grad med en utomhus temp på 0 grader så det är helt ok. Förväntar mig inga stordåd men många bäckar små kan ge en lite lite extra känsla när du trycker gasen i botten!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 8060
Blev medlem: sön 16 sep 2001, 02:00
Namn: Daniel Runn #49
Region: Mellansvenska
Ort: Sommen
Kontakt:

Inlägg av runn »

:hail: Fasen vilken snygg och smart lösning... Den kommer jag att kopiera. :oops:
Användarens profilbild
birdman
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 413
Blev medlem: ons 26 sep 2001, 02:00
Namn: Tino C

Inlägg av birdman »

Tack! tror det fungerar tiilfredställande och det tillför nog ner luftflöde ju snabbare du kör! Det roliga med den satsen jag köpte var att det finns en slanghållare att köpa till så att du kan montera slang på för att styra luften.
Billigt enkelt och fungerande!
/ Tino
Användarens profilbild
birdman
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 413
Blev medlem: ons 26 sep 2001, 02:00
Namn: Tino C

Inlägg av birdman »

Lite nya bilder på aktern front och sidan men utan nya fälgar.
Obs bilen smutsig då jag tagit ut henne ur garaget efter 2 månaders vila.
Tino
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar