Trans am-93 383cui och lustgas.
Moderator: Moderators
- mangan
- Registrerad

- Namn: Magnus Gustafsson #497
- Kontakt:
Way to go!!!!!!
Skönt att du kommer igen efter dina bekymmer!!
Magnus
Skönt att du kommer igen efter dina bekymmer!!
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Här är den....
http://home.koping.net/u3243a/tillfalliga/boxarn.wmv
Nu vill jag se siffrorna med gas
http://home.koping.net/u3243a/tillfalliga/boxarn.wmv
Nu vill jag se siffrorna med gas
- hurricane
- Registrerad

- Namn: Hratch Kalousdian #94
- Kontakt:
Tack för komentarena!
drivlinan är så gott som orginal.det enda jag har gjort är bytt utv från 2,73 till 3,73.
växellådan ska jag göra ordning på nu i vinter.
mappningen är inte klar vi har lite srul med tändningen....men efekt mässigt så fins det inte mycket kvar att hämta.Ni får tänka på att det är fort farande orginal toppar portade delvis av mig
i för sig med större ventiler andra fjädrar men endå....
har mer grejer på gång med bilen,ska försöka skriva här som mycket som möjligt.
vad tycker ni om ljudet?
drivlinan är så gott som orginal.det enda jag har gjort är bytt utv från 2,73 till 3,73.
växellådan ska jag göra ordning på nu i vinter.
mappningen är inte klar vi har lite srul med tändningen....men efekt mässigt så fins det inte mycket kvar att hämta.Ni får tänka på att det är fort farande orginal toppar portade delvis av mig
har mer grejer på gång med bilen,ska försöka skriva här som mycket som möjligt.
vad tycker ni om ljudet?
- hurricane
- Registrerad

- Kontakt:
peter w skrev:imponerande siffror!!vad har du för kam i den?
Kammen jag har i har jag köpt av combination motor sport i USA.Tror att det är en special sydd kam från comp cams till dom.provade å trycka in kammens artikel nummer på comcams hemsida,då stog det bara special order.....
när motorn var en 350cui hade jag kammen 07-503-8 comp cams.
mvh hratch
- hurricane
- Registrerad

- Kontakt:
jakelund skrev:Fränt! Har du några bilder på avgassystemet? Har du köpt färdigt eller byggt själv? Skulle vilja ha ett 3,5-4 tum på min..
/Jacke
har tyvär inga bilder på systemet än
hooker headersen går ju hela vägen ner under bilen och där under fick jag bygga en y- pipa som går från två 3" till en 4" rör. från y-pipan och bakåt köpte jag faktist av en camaro kille som körde kompressor.Han tyckte att det lät för mycket
jag tycker att det låter jävligt bra
ska försöka ta kort nåndag.
Ha det!
- hurricane
- Registrerad

- Kontakt:
lite uppdatering av läget.
har beställt hem 8 punkts bur,bränsle trycks mätare,olje trycks mätare, lustgas tub värmare, hållare för mätare, en adapter för å få dit en normal stereo
och ett fjäderbenstag.
för övrigt så har jag monterat dit fyrpunkts bälten från Sabelt.
och föresten lite bilder på hur mitt avgassystem ser ut ungefär...inte min bil men samma bygge.
åter kommer med bilder när jag får hem grejerna....
har beställt hem 8 punkts bur,bränsle trycks mätare,olje trycks mätare, lustgas tub värmare, hållare för mätare, en adapter för å få dit en normal stereo
för övrigt så har jag monterat dit fyrpunkts bälten från Sabelt.
och föresten lite bilder på hur mitt avgassystem ser ut ungefär...inte min bil men samma bygge.
åter kommer med bilder när jag får hem grejerna....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- hurricane
- Registrerad

- Kontakt:
Allright!
lite uppdatering!
Har mekat nu en vecka isträck, buren är på plats svetsad och klar!(no more baksäte).Har satt dit fyra mätare,lustgas,bränsletryck,oljetryck och växellåds olje temp.Samtliga är elektriska och av märket Autometer sportcomp.Har även bytt motorfästen till poly bla bla bla (ska vara hårdare) inte så lätt med tanke på lång tube headders!!!!!!! ser ut som fan på händerna just nu,men det hör till när man mekar
Har nu bestämt mig att behålla min ständigt bråkande TH 700! Ett exempel är sommaren 2003 körde 402m på 12.6 och slut hastighet på198km! men 60 fot på endast 2.4 Då mår inte lådan bra.....tiderna gäller 350cui med 180hk gas.....
Men nu ska lådan lämnas in för total renovering/förstärkning så gått det går på en 700.Tänkte igentligen byta till 400 låda p.g.a. hållbarhet men fick råd att avstå, med min utv 3,73 så skulle bilen varva ca:3500 vid 120km inte så kul med fyrtums system på motor vägen
ska ikväll fortsätta med att koppla in lustgas systemet (igen) MSD window switch och msd retard....plus in med stolarna och bälterna....
bilder kommer snart!
fan det gick lättare å skriva med lite W.A.S.P i högtalarna
Ha det gött bojs PONTIAC RULES THE STREETS!
lite uppdatering!
Har mekat nu en vecka isträck, buren är på plats svetsad och klar!(no more baksäte).Har satt dit fyra mätare,lustgas,bränsletryck,oljetryck och växellåds olje temp.Samtliga är elektriska och av märket Autometer sportcomp.Har även bytt motorfästen till poly bla bla bla (ska vara hårdare) inte så lätt med tanke på lång tube headders!!!!!!! ser ut som fan på händerna just nu,men det hör till när man mekar
Har nu bestämt mig att behålla min ständigt bråkande TH 700! Ett exempel är sommaren 2003 körde 402m på 12.6 och slut hastighet på198km! men 60 fot på endast 2.4 Då mår inte lådan bra.....tiderna gäller 350cui med 180hk gas.....
Men nu ska lådan lämnas in för total renovering/förstärkning så gått det går på en 700.Tänkte igentligen byta till 400 låda p.g.a. hållbarhet men fick råd att avstå, med min utv 3,73 så skulle bilen varva ca:3500 vid 120km inte så kul med fyrtums system på motor vägen
ska ikväll fortsätta med att koppla in lustgas systemet (igen) MSD window switch och msd retard....plus in med stolarna och bälterna....
bilder kommer snart!
fan det gick lättare å skriva med lite W.A.S.P i högtalarna
Ha det gött bojs PONTIAC RULES THE STREETS!
- anders_1g
- Registrerad

- Namn: Anders Jeppsson #597
- Kontakt:
låter kul!
Har du några bilder på buren?
Krökt själv eller köpt kit?
Hoppas du byggt den enl. gällande reglemente?
Har du några bilder på buren?
Krökt själv eller köpt kit?
Hoppas du byggt den enl. gällande reglemente?

http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
- racer
- Registrerad

- Namn: Pär Haraldsson #721
Ripper/ Läs lite högre upp så ser du att han beställt
Boxaren/ Skulle du möjligtvis kunna ta lite bilder på lustgas installationen runt insuget med omnejd? Vilket system kör du med, Big shot?
Boxaren/ Skulle du möjligtvis kunna ta lite bilder på lustgas installationen runt insuget med omnejd? Vilket system kör du med, Big shot?
T/A -76 400 som är ute o leker i vårsolen!
"Problem är till för att lösas"
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=9219
"Problem är till för att lösas"
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=9219
- hurricane
- Registrerad

- Kontakt:
Racer: systemet är av märket NX men munstycket har jag bytt till NOS.Det är väldigt enkelt att instalera,jag har inte den här armbågen kvar som sitter på spjäll huset men ni som har det,det e bara och göra ett litet hål ungefär 13cm från själlhuset och skruva i foggern (munstycket).
ska ta lite bilder ikväll....
ska ta lite bilder ikväll....
Var och hälsade på igår kväll i garaget och säger bara IMPONERANDE! Hoppas grejerna håller i sommar för då blir det åka av det kan jag lova.
Tom
30th TA Anniversary #186, balanced and blueprinted, forged JE Pistons & Eagle Rods ,Thunder Racing 224 Cam,Comp Cams Lifter, Rods & Springs, Granatelli MAF, LS6 Intake, K&N Filter, MAC Headers, Borla Cat Back ,Dyno'd 365 RWHP, 392 w/o CATs
30th TA Anniversary #186, balanced and blueprinted, forged JE Pistons & Eagle Rods ,Thunder Racing 224 Cam,Comp Cams Lifter, Rods & Springs, Granatelli MAF, LS6 Intake, K&N Filter, MAC Headers, Borla Cat Back ,Dyno'd 365 RWHP, 392 w/o CATs
- turbo karlsson
- Registrerad

- Namn: Mikael Karlsson #610
- Kontakt:
Boxarn har du satt nå "mål" tid, eller är det bara ut å köra skiten å se va det blir? 
Det spekuleras ju hejvilt överallt på diverse kombinationer osv..
Det spekuleras ju hejvilt överallt på diverse kombinationer osv..
If You Cant Race It...Style It!!
Indy 500 Pace Car -89 ***SÅLD***
Indy 500 Pace Car -89 ***SÅLD***
- hurricane
- Registrerad

- Kontakt:
Turbo karlsson: Ärligt talat så vill jag jag köra en tia
men bilen är minst god för en mitten elva.Men som vanligt så hänger allt på låda och turbin...Det blir och lämna in lådan för preppning om två veckor och senare köpa en riktig turbin från presision industries som stallar ca: 2600.....sen jävlar ska japs och rodd åkarna få här i Örebro!!
ska åka till garaget och ta bilder nu....
-
2 loud
- Registrerad

- Namn: Åke Georgsson #230
- Kontakt:
vad har du för låda ? , vad ska moddas ? , vad heter Å kostar turbinen ? , vem moddar ? och vad kommer moddet å kosta ? måsta själv stärka min 700 låda så den fixar minst 800 nmboxaren skrev:Turbo karlsson: Ärligt talat så vill jag jag köra en tia![]()
men bilen är minst god för en mitten elva.Men som vanligt så hänger allt på låda och turbin...Det blir och lämna in lådan för preppning om två veckor och senare köpa en riktig turbin från presision industries som stallar ca: 2600.....sen jävlar ska japs och rodd åkarna få här i Örebro!!
![]()
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
-
2 loud
- Registrerad

- Namn: Åke Georgsson #230
- Kontakt:
e det en 700 låda ? å vad ska den klara efter modd ?boxaren skrev:2loud: pris allt mellan 5000:- och 15000:- för modifiering/förstärkning
Turbinen kostar cirka 7000:- och företaget som ska fixa lådan finns i malmköping, samma företag som fixade z 28:as låda
No1. Trubbletopicstarter
- hurricane
- Registrerad

- Kontakt:
Z28 skrev:Kom bara i håg å slæppa gasknappen innan væxlingarna![]()
Skulle tro att det inte blir några problem att køra 10or med din bil i år om du skaffar en riktig converter, skulle dock gå på 3000+ åtminstone...
mvh
Lastbilschauførn
Ja nu vet du det! nu lämnar jag in min låda när vi hämtar din
lastbilschaförn
- shinobi
- Registrerad

- Namn: Andreas #n/a
Tjänns som en dum sak att kasta pengarna i sjön för en 700-låda på det viset. När du nu lagt ned så mycket tid och pengar på att göra om bilen till en racer, så skulle det vara bättre att skippe 4´e växeln och hänga dit en 400 eller 350 istället. Du får en BETYDLIGT hållbarare låda för samma pengar (och troligen billigare). Jag är övertygad om att du kommer få renovera den fler gånger, framför allt om du även skall pressa i 200hk gas.
Tänk dig för, det kommer bli 2 renoveringar samt ett växellådsbyte innan det är klart.
Tänk dig för, det kommer bli 2 renoveringar samt ett växellådsbyte innan det är klart.
Öl är hälsa, hälsa ofta