Näfassen, Cadillac blev inte framhjulsdrivna förräns typ -72 eller -73, och 500motorn kom omkring -68. 472:an har 375hk, så jag gissar på att 500:an har iaf 390hk. Nu vet jag ju inte om en sån snurra kan tryckas ner i en Firebird men... man borde väl kunna skrämma upp en sån motor rätt braLovan skrev:Problemet ligger väl i framhjulsdriften? Vet inte om det finns lådor som passar för bakhjulsdrivna. Sen är dom väl inte på 400hk?! snarare runt 250 väl?Motorhead skrev:Jag har en liten fundering sådär halft off topic.
Om man tex har en Cadillac 500cui motor från tidigt 70-tal. Det är ju inte direkt någon varvillig racemotor, men kraften och hästarna (runt 400hk) finns där ju. Skulle man inte kunna modda lite i den och få en rätt så brutal motor?
Tänkte mest som ett budgetalternativ.
SNART I EN BIL NÄRA DIG .. i vänsterfilen Låååång fram .-)
Moderator: Moderators
-
Motorhead
Från vilket år började Lock upen styras av ecmèn på 700lådan? Jag kör med commander 950 duger för mig som har en raktfram bil och ingen banbil... mattiasNiklas skrev:Kolla att Comander 950 har alla funktioner du vill ha/behöver
- kontrollera Lock upen om du skall köra med TH700 lådan
- sen är DFCO rätt bra att ha
- Farthållare osv....
/N.
-
2 loud
- Registrerad

- Namn: Åke Georgsson #230
- Kontakt:
Racer skrev: Det ska bli intressant o se vilken motor du väljer i slutändan.
SÅ har jag slutligen bestämt mig .. din kompis har inte enns ringt
Motor : WRL -10 10 11 10.494.95 $
Insprutningssystem : HLY - 910 06 301 2799.95 $
Fördelare : sum -85 00 08 199.95 $
Lockup kit :bmm- 80217 47.39 $
Bränslepump : HLY12-914 159.88 $
Bromskit WIL-140-2992-B 651.95 $
subbelampor : TCN-062020 129.95 $
som lök på laxen så får jag trolivis ta in grejorna tull Å momsfritt då den är till en handikappsfordon
det finns inte många fördelar med att vara handikappad men dom som finns måste man ta väl vara på .. ,, he he plötsligt räcker pengarna till en ny uppsättning 22" till cadillacen så gumman kan ta över dom gamla 22" till subben ,,
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
- racer
- Registrerad

- Namn: Pär Haraldsson #721
Det blir ingen dålig julklapp som du handlar!
Delarna blev sålda löst för 43.000 till en norrman, jag antar att det är därför han inte ringt. Men det alternativet du väljer nu kommer antagligen gå snabbare att få ihop än att bygga en helt ny motor från början.
När är det beräknat att bebisen ska komma?
Delarna blev sålda löst för 43.000 till en norrman, jag antar att det är därför han inte ringt. Men det alternativet du väljer nu kommer antagligen gå snabbare att få ihop än att bygga en helt ny motor från början.
När är det beräknat att bebisen ska komma?
T/A -76 400 som är ute o leker i vårsolen!
"Problem är till för att lösas"
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=9219
- niklas
- Registrerad

- Namn: Niklas Appelquist
- Kontakt:
Det är en BB.... hittade ej insprutet men är det till BB så är det ju bra.... blir trångt under huven som det skall vara 
GTA -89 med Syclone chip.......
http://medlem.spray.se/gta324
Kika även in på......
www.musclecars.se
Kika även in på......
www.musclecars.se
-
2 loud
- Registrerad

- Kontakt:
solly nicke .. det ÄR en smallblock det står fel på summit sida kolla den här länken kolla in den här .. http://www.theengineshop.com/feature0307.shtmlNiklas skrev:Det är en BB.... hittade ej insprutet men är det till BB så är det ju bra.... blir trångt under huven som det skall vara
å det va ju oxå en nödvändighet för att jag överhuvudtaget skulle köpa den BIG BLOCK på insidan och smallblock inför besikningsögonen
The World 454 small-blocks come complete from carb to oil pan, including a Hardcore-tuned 1050 Dominator, a newly designed Motown single-plane intake, Milodon's trick drag pan, and HEI ignition with ACCEL plugs and Taylor wires.
blir lite roliga delar på toppen av maskinen över där o sälja om nån kan vara intresserad ,, jag komemr ju som bekant att åka med sprut så allt det "övre" byts bort .. även fördelaren kommer bytas ut
sen har jag fått reda på ikväll att det sprutet jag skulle ha har utgått ,
Hi. I have just been notified by Holley that they are not producing this kit any longer with the in tank pump. They do offer the same kit with the inline pump at a significant savings. This kit would be the 91006201. This kit is $2499.95, a $300.00 savings. I am sorry for the inconvenience. Holley made no mention of this being N/A when when we made our inquiry on this kit just a day or two ago. Please let me know if you are able to use this inline pump kit.
ser du några problem med en inline istället för en intank pump gissar att jag även bör använda mig av en annan pump en den jag beställt oxå ?
och när HJULklappen kommer .. det vet jag inte förenns dom skickar den dvs när vi bestämt vad vi ska ha istället och om det finns hemma men så fort det bestämt så åker den på flyget ..
och nicke PS spruten till BIG block börjar på 92 ** ** ** inte 91 .ds
http://holley.com/HiOctn/ProdLine/Produ ... FIS.html#1
No1. Trubbletopicstarter
- niklas
- Registrerad

- Kontakt:
Inline istället för intank:
Beror på hur röret i tanken sitter, behöver pumpen suga upp soppan (dvs röret kommer i tanken uppifrån genom armaturen) tappar man lite effektivitet på pumpen, men gör du ett urtag i botten i tanken är det lika bra......
Kika även in på......
www.musclecars.se
Kika även in på......
www.musclecars.se
-
2 loud
- Registrerad

- Kontakt:
inget är som väntans tider .. sprutet kommer till summit nästa vecka och sedan vidare hem till MIG YESSSS !!!!!!!! och idag trilla dollarn YTTERLIGARE 16 ÖRE å jag har redan betalt
fast å andra sidan blir ju frakten billigare oxå så .. ska du ha nått till din bil eller dyligt KOLLA på amerikanska marknaden DIREKT .. inte bara HAR dom vad du vill ha , priserna e bra och nu med en sån utopi ( !!!) som en stark svensk KRONA e det väldigt förmånligt att handla i dollar ..
No1. Trubbletopicstarter
-
2 loud
- Registrerad

- Kontakt:
AAAHHHHHHHH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! inget e som väntans tider som sagt .. hmmmfff .. sprutet ska komma IN till summit den 30/12 .. känns lite som tomten blev försenad i år .. å andra sidan blir han TIDIG 2005 ehh ... kan knappt vänta att få ta ett par bilder och bjuda alla på en läcker syn ,,,, en GOD HJUL till er alla ...
och BTW med nästan 600 nm i vrid och en toppeffekt på 600 hk ... vad kan jag göra för att få lådan att hålla ?? kommer fortsätta med den 700 låd a ( 3000 mil ) som sitter i och kommer koppla in den via nån lock up kit kablestam köpt från summit men hur ska jag få den å hålla ?? ska jag ge upp på en gång och leta fram en 200 eller 400 ???
och BTW med nästan 600 nm i vrid och en toppeffekt på 600 hk ... vad kan jag göra för att få lådan att hålla ?? kommer fortsätta med den 700 låd a ( 3000 mil ) som sitter i och kommer koppla in den via nån lock up kit kablestam köpt från summit men hur ska jag få den å hålla ?? ska jag ge upp på en gång och leta fram en 200 eller 400 ???
No1. Trubbletopicstarter
- niklas
- Registrerad

- Kontakt:
Uppdatering tack, med bilder

Kika även in på......
www.musclecars.se
Kika även in på......
www.musclecars.se
-
2 loud
- Registrerad

- Kontakt:
aj fann det e 610 Hk och vridet nästan 800 Nm ere nån som vill köpa en frisk 700 med turbin som gått 3000 "nånting" mil då ? skulle gissa på att det får npg bli en 400 å 11" turbin och en )tums ford(uff) axel ,, NIKLAS: jag kommer uppdatera snart med lite roliga bilder på motor å sprut ..JoBy skrev:700-lådan är ju värd mer om den är hel ... 600Nm är för mycket för den.
No1. Trubbletopicstarter
- stormogulen
- Registrerad

- Namn: Magnus Bergqvist #728
- Kontakt:
-
2 loud
- Registrerad

- Kontakt:
nää ska skicka tillbaka dom 24 lbs injektorerna som dom la fel i lådan (ska vara 42) sen ska jag beställa nya headers , och förstärka lådan och eventuellt byta mot en 9" fordaxel men jag håller på och samlar krafterna ,,STORmogulen skrev:Tjena Åke! Har det hänt något spännande sen motorn landat? *nyfiken*
No1. Trubbletopicstarter
- stormogulen
- Registrerad

- Namn: Magnus Bergqvist #728
- Kontakt:
Trist när det inte kommer rätt grejjer från början. Men men, fortsätter att hålla utkik i tråden framöver2 loud skrev:nää ska skicka tillbaka dom 24 lbs injektorerna som dom la fel i lådan (ska vara 42) sen ska jag beställa nya headers , och förstärka lådan och eventuellt byta mot en 9" fordaxel men jag håller på och samlar krafterna ,,STORmogulen skrev:Tjena Åke! Har det hänt något spännande sen motorn landat? *nyfiken*
-87 Firebird Formula, 305tpi
- racer
- Registrerad

- Namn: Pär Haraldsson #721
Jag har tänkt på ditt projekt lite då o då men du har inte skrivit nåt på länge. Så nu undrar jag, hur går det igentligen? Har du fått ihop grejorna eller är projektet nerlagt(hoppas inte)? 
T/A -76 400 som är ute o leker i vårsolen!
-
2 loud
- Registrerad

- Kontakt:
neee det är och kommer aldrig att läggas ner , allas våran magnus tog med sig rätt injektorer hem till mig så nu fattas bara lite "småplock" innan jag tänkte börja pilla in grejorna ,,, har bara en garageplats och just vintertid e jag väldigt angelägen att kunna mecka inne så då kör jag alla kundjobb inne och mina egena större projekt avhandlas i "teorin" ,, ett mycket billig sätt att bygga på
enda till man väl kommit fram till vad man igentligen ska ha i bilen och beställer det ( den här 454 smallblocken var från börjar en Gm goodwrech 383
) men så hittade jag en 427 och från den var steget inte så längt i pengar till värsta sorten dvs den r454a som står i mitt garage nu ,, hade tänkt hinna få i kompressorn i cadillacen innan jul oxå men ... ett av dom beästa sätten att få in kundjobb är att ha nått du själv är angelägen att pilla på i din egen bil ( gaaah ) kompressorn köpte jag samtidigt med bilen (2003) och tanken vara att montera den så fort snön lättat ,, samma visa då som nu MEN i år ska den bara in
och förhoppningsvis få snurr på pippin oxå ,, och bara för att ha nått å göra
så har jag renoverat en 350 HO till gummans subbe ,, borrat 355 ,nya kolva med högre komp , alujumjum toppar,Ibeam stakar , headers , och lite annat smått och gott ska kunna få ur 350-400 hk i slutendan på den oxå ,, men för pontiacen behöver jag beställa lite mera saker innan den kan rulla , headers e den stora biten men ser ut som jag slutligen bestämmt mig för vilka som ska användas iallafall , det är inte världens enklaste att leta fram pipor som både ska passa flödesmässigt ocg dessutom få plats i karossen men som sagt sakta sakta kommer det bli en bil igen
No1. Trubbletopicstarter
- lasse *gta*
- Registrerad

- Namn: Lars Franzén #101
- Kontakt:
-
2 loud
- Registrerad

- Kontakt:
varför skulle inte du ha rätt att fråga ?? jodå det är ju bara min(a) bilar så dom ligger på latsidanLASSE *GTA* skrev:inte för att jag har den rätten och fråga men hur går det för din del?
Senast redigerad av 2 loud den lör 12 apr 2008, 22:38, redigerad totalt 1 gång.
No1. Trubbletopicstarter
- niklas
- Registrerad

- Kontakt:
ytterligare en projekttråd som stannat av ? 
Kika även in på......
www.musclecars.se
Kika även in på......
www.musclecars.se
-
2 loud
- Registrerad

- Kontakt:
nä då i väntans tider ,, hehe mitt initziala problem är att jag är handikappad och bilen står i ett hörn , jag har konternuerlig trafik utanför garaget och har blivit lovad hjälp att gjuta en platta utanför detta ,, tanekn är då att göra en rokad och kunna ställa upp mina egena projekt utanför garagedörr ett och kunna köra in och ut andra bilar i garagedörr nr 2 .. DÅ kommer det hända grejor ,, tro mig ,,, på ingående finns iallfall ett Å annat kul ,, en 396 LT 4 byggd av Chad Golen från början 520Hk bensin , nu har han byggt om den åt mig för E85 drift och jag väntar spänt på nya bromspapper ,, sen trillade jag ju på en 383 a på ebay som chad fick lägga vantarna på .. samma sak där ,, byggs direkt för E85 .. och eftersom jag blev av med min 89 som den motorn var tänk till införskaffades en 87 på E-bay för en spottstyver .. har allt liggandes till bägge bilarna så det blir bara å bita ihop och börja skruva så fort jag bara kan , ska även stoppa i en 355a i subben , men där har jag Ågren ,,, när chad byggde om min 383 a så byte han inte bara kolvarna (för att höja kompressionen ) utan hela rotating assambly ,, så med hem i containern kommer denna kompletta ratation assambe förja med , chad bedömmde det vara i nyskick ,, ( anledningen att han byte ut allt var för att få en smidd vev i firebirden )
sen KANSKE jag får nån stund över att peta i kompressorn i escaladen oxå ,, så med lite tur så har jag 5 rullande 500 + Hk bilar rullandes innan nästa vinter kommer
bättre och samla grejor först och sen bara bygga ,, jag har ju 2 fbirds som har liknande samman sättning så där kan jag lära av misstagen från bil ett ,, 383an kommer komma färdigmappad (speed density ) så det blir nog prio ett att rega den och byta motor och låda , bromsar så man får något potensiellt att rulla i medans man bygger på 454an .. det händer saker HELA tiden men inget konkret BYGGANDE ... rom byggdes inte på en dag och sanning å säga så spelar det heller ingen större roll och jag bygger ihop grejorna nu eller om 10 år ,, en Fbody med 500 + hk kommer vara lika "häftig" då som nu
sen KANSKE jag får nån stund över att peta i kompressorn i escaladen oxå ,, så med lite tur så har jag 5 rullande 500 + Hk bilar rullandes innan nästa vinter kommer
bättre och samla grejor först och sen bara bygga ,, jag har ju 2 fbirds som har liknande samman sättning så där kan jag lära av misstagen från bil ett ,, 383an kommer komma färdigmappad (speed density ) så det blir nog prio ett att rega den och byta motor och låda , bromsar så man får något potensiellt att rulla i medans man bygger på 454an .. det händer saker HELA tiden men inget konkret BYGGANDE ... rom byggdes inte på en dag och sanning å säga så spelar det heller ingen större roll och jag bygger ihop grejorna nu eller om 10 år ,, en Fbody med 500 + hk kommer vara lika "häftig" då som nu
Senast redigerad av 2 loud den sön 26 okt 2008, 21:58, redigerad totalt 1 gång.
No1. Trubbletopicstarter
- niklas
- Registrerad

- Kontakt:
låter som du har mycket skoj på G.
en annan tar lite i taget.....
en annan tar lite i taget.....
Kika även in på......
www.musclecars.se