Hej som ni vet så har jag min bil stående hos Lunkan för lite trimning av motor. Vi kan ta det från början så att alla är med vad jag har gjort nu. I vintras så ringde jag till Nicklas och sa att jag ville ha ett 730 map system av han. Det sitter nu i bilen och allt är bra med det nu. Nu skulle det bära iväg till Lunkan får lite Big Horses. Hade precis avslutat mitt jobb med map systemet kvällen innan jag skulle åka. Vad är provkörning. Åkte de 35 milen till Stockholm får att inhandla lite delar hos persåke. Märkte efter ett tag att allt inte var som det skulle med bilen för att den hade ingen tomgång. Detta gjorde sig påmind lite titt som tätt när man släppte på gas och bilen dog. Det var inte så kul när det hände första gång kan jag nog 20 mil hem och 25 till Västerås. Avgörande fråga hur skulle jag göra. Svaret vet ni nu. Kom så småningom upp till Stockholm och genom att det var pingst så skulle alla ut från Stockholm och detta inbär köer kul. Det gjorde inte saken bättre att man inte hade kört automat på ett halvår när man var tvungen att ha 1000 i varv på motorn för att den inte skulle dö och plus att stå i kö. Efter ett tag så började man stirra på tempen som blev ganska hög och sen nästan på kok, då var det som om någon ville hjälpa mig får då kunde man kör minst 2km tills nästa stopp. Det var nu som Murphy kom på besök till bilen. Jag vet inte vad jag gjorde men på något sått så missa jag min dåliga tomgång och vipps så dog bilen för mig. Vred om nyckeln tyst, vad har jag gett min in på stopp i Stockholm 32mil hem och en sönder bil och i det värsta ös regnet som fans. Jag tog upp min telefon och ringde björta som bor i Stockholm. Han svarade och var inte sen på att hjälpa mig för han var på väg hem från motorborgen eller något som ligger där ute. Medans jag väntade så testade jag att starta den igen ett par gånger men den var död men vips så gick startmotorn runt men ack så segt men vad gjorde det när den tände och startade. Ringde upp björta igen och sa att jag hade fått igång bilen igen och begav mig till persåke för att handa och låta bilen ta igen sig lite. Jag var där ett antal timar för dels att slippa köer och låta min startmotor svalna. Det var nämligen den som hade blivit överhettad när det gick lite varmt. Det gick ingen nåd på mig hos persåke, Jag fick nämligen se hans leksaker som dels var delar och bilar och det var kul att se på. Dags att sätta sig i bilen igen och bege sig mot Västerås och då var kl ca 17.00 och jag trodde att de mesta av köerna skulle vara slut. Hur dum för man bli det är Stockholm. Efter ca 3 eller 4 timmar jag framme i Västerås och vilken lättnad det var. För att resan från Stockholm till Västerås hade gått i samma Murphys tecken som rästten av resan gjort.
Det kommer mera om mitt äventyr med bilen.
Dagen efter så skulle vi åka och hämta mina saker hos Olle N. Där fick vi se hans leksak och den är inte dålig en 3gen med 454 i plus gas på 300. Hans ny objet kommer inte heller gå av för hackor synd bara att han inte är kvar i klubben så att vi för se den. När vi kom där ifrån så var kl 14 så då var det bara att gasa hem och möta upp T Uffe som vi skulle ut med en sväng. Väl hemma hos Lunkan så gick vi lös på motor och allt den kvällen gick bra så allt var nästan borta så att vi kunde få på topparna.
vi gav upp vi 02 något för att ta ny tag dagen efter.
vi klav upp utvilade och hade nya krafter för dagens övningar. Av med resten som fans kvar och in med nya kamen och så dit med topparna och allt detta gick ganska bra. Men nu kom en kille på besök som kallar sig Murphys. För medans jag satt i kamen och håll på med topparan så skulle lunkan ta ner min växellåda för att jag skulle byta convoter på den. Allt var i vägen och det gjorde inte saken bättre att jag hade ett hellsvetsat system. För ner han var klar med alla skruvar som hade tagit sin tid och mycket lustiga ord så märker han att han inte kan få ner lådan för att det inte gör att della på mitt avgas. vilken snyting vi gick på där. så det var bara att sätta ditt den igen utan att bytta convotern. Medans lunkan var under bilen så passade han på att glo lite över allt och då upptäkte han en liten mindre kortslutning som jag hade. Jag tog mig an mina headers en , två och tre skruvar fick jag ditt sen blev det stopp. Vet att de svor när de skulle ha ditt de. Men att det skulle vara så mycket som felade hade jag svårt att tro som en halv avgasport. Vist hade jag hört att de fick ta hjälpa av spånband men inte så mycket. JaJa det var inte så mycket vi kunde göra åt det nu. och la av för den dagen och ringde Uffe för lite svets hjälp
tre Dagar
Moderator: Moderators
- racer
- Registrerad

- Namn: Pär Haraldsson #721
Hur går det för dig med bilen, det var länge sen man hörde nåt. Har Lunkan fått igång den än?
T/A -76 400 som är ute o leker i vårsolen!
"Problem är till för att lösas"
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=9219
- racer
- Registrerad

- Namn: Pär Haraldsson #721
Kom igen nu! Var inte så mystisk! 
T/A -76 400 som är ute o leker i vårsolen!