Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!
Med motorn i bilen ser den i stort sett likadan ut som förra året så där är det inga överraskningar, än........
Simrishamn är inplanerat, undrar om man kan hitta på något sätt att slippa kön in, min förra motor blev duktigt varm i den, men förhoppningvis blir det bättre nu... Sen får vi hoppas på fint väder
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av niklas den tis 23 jan 2007, 08:51, redigerad totalt 1 gång.
Inte påsvetsade ännu... skall försöka hinna med det inom de närmsta veckorna, mycket nu......... allt har en viss förmåga att ta längre tid än planerat... sen att det regnar gör ju inte saken bättre, förhoppnigvis blir det lite i dagarna så man kan ut och
Kommer du köra med TPI-insprut eller nåt annat? Jag har sett massa bilder på din motor men inget insprut. Eller har jag missat nåt? Jag tänkte på hur mycket hk ett TPI-insprut klarar...? Nån som vet?
Snyggt bygga by the way! Ska bli kul å se vad den där bilen kan ställa till med...
Finns ingen direkt gräns vad TPI sprut klarar, allt handlar om
* vad som skall styras?
* hur stora spridare? nu finns det ju satured injector upp till 60lbs så de klarar en hel del Hk, problemet är öppettiden på tomgång blir så låg så den blir instabila, behöver man P/H spridare finns det lösningar för det oxå.......
Finns ingen direkt gräns vad TPI sprut klarar, allt handlar om
* vad som skall styras?
* hur stora spridare? nu finns det ju satured injector upp till 60lbs så de klarar en hel del Hk, problemet är öppettiden på tomgång blir så låg så den blir instabila, behöver man P/H spridare finns det lösningar för det oxå.......
/N.
???? ??
Ok... Det där gick nog lite över mitt förstånd men jag fattade att du ska köra med TPI. Coolt!
Så det går att modda, mappa, chippa, fixa å dona med ett TPI så kan man pressa ut en massa hk med ett sånt alltså? har du nån aning om hur många hk å hur mycket vrid din bil kommer ha? Du ska ta den till sånt här Dynotest eller?
modda, mappa, chippa, fixa å dona med ett TPI så kan man pressa ut en massa hk med ett sånt alltså?
Japp.... kör med realtids prg av GMs egna sprut......
Dyno test kommer men det tar ett tag, skall mappa in bilen utan kompressor först. Sen byta lite grejor i styrsystemet och sedan mappa in den med överladd..........med ett chip från en GMC syclone modifierat till en V8 såklart........
/N.
Senast redigerad av niklas den ons 16 jun 2004, 14:20, redigerad totalt 1 gång.
Med motorn i bilen ser den i stort sett likadan ut som förra året så där är det inga överraskningar, än........
Simrishamn är inplanerat, undrar om man kan hitta på något sätt att slippa kön in, min förra motor blev duktigt varm i den, men förhoppningvis blir det bättre nu... Sen får vi hoppas på fint väder
Broder glöm inta att trimma väckarklockan! Se till att du kommer in vid 9-tiden, gärna tidigare så är det nog ingen kö. Väl mött!
Har dom hjälpt dig på nåt sätt eller har du gjort allt själv? Tänkte om du hade nåt samarbete med dom?
Motorn är byggd ihop med Musclecars i deras verkstad, känner ägaren. Min bil är väl "lite" reklam för dem......
Vrid kan jag tänka mig att du har... Vad är det 400....15 block?
Reklam för musclecars låter coolt! Jag får göra reklam för Timmy (Mr.Formula) å hans lackjobb eftersom jag repar bilen hela tiden...