Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!
nu e allt ordnat och oljeläckan försvann som en fis i rymden
helt sjuk men den slutade tvärt, har varit ute och kört ca 6mil nu och inte en droppe under
tack för alla tipps åke & åke
nu e det absolut bara finmappning kvar och det tycker jag vilken jävla mappare som helst borde klara, den går riktigt fint upp till 3500rpm men när jag sen ger full gas så dränker jag henne enligt bredbandlambdan
Pontiac Trans Am Ws6 Ram Air -99
Powerd by Procharger
Svart som Synden
Kul att det funkar, som jag nämt tidigare så är inte distansmappar "färdiga" mappar utan safemappar som ger långt i från max effekt. När du skriver "dränker" hur illa är det? vad visar lambdan?
Z28 skrev:Kul att det funkar, som jag nämt tidigare så är inte distansmappar "färdiga" mappar utan safemappar som ger långt i från max effekt. När du skriver "dränker" hur illa är det? vad visar lambdan?
erik på gettorq där jag köpte kittet sa att han kunnde göra en mapp och sen så kunnde jag göra mätningar sj med min tuner och sedan skicka tillbaka och sedan justerar han och så håller vi på tills värdena blir bra.
lambdan går ner på det lägsta vad det nu e typ 9 något när jag ger full speta och hon bara spottar och fräser och man känner hur hon bromsar sig själv, sedan efter en fullgas så visar lambdan ca 10 något ett bra tag och det e väll för att jag fyllar den med soppa
Powerd by Procharger
Svart som Synden
Skönt att höra att det inte var värre än att flytta lite slangar.
Mina bilar: http://www.garaget.org/formula
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
9-10 är inte safemapp, det är idiotfett sluta gasa, du släcker stift, tvättar cylinderlopp och späder oljan,
Be om en ändrad fil med 25% mindre bränsle till att börja med. Fråga även hur mycket tändning han tagit bort.
Men nu är du ju pågång iallafall :)
Z28 skrev:9-10 är inte safemapp, det är idiotfett sluta gasa, du släcker stift, tvättar cylinderlopp och späder oljan,
Be om en ändrad fil med 25% mindre bränsle till att börja med. Fråga även hur mycket tändning han tagit bort.
Men nu är du ju pågång iallafall :)
ska inte du söderut till skåne inom det närmsta åke? då kunnde ju du som verkligen kan mappat den
Powerd by Procharger
Svart som Synden
har varit hos henry på deltab idag och mappat lite, och det ända jag kan skriva e LIVSFARLIGT.
fy fan vad den går undan nu, det är ju för fan sjukt att dom bara får sälja sådana kitt
spinn på fyrans vxl e inga problem
Powerd by Procharger
Svart som Synden
Winter Nationals är snart i Malmö, testa bilen där kanske?
Jag körde med Trans Amen på Muscle Cars On Track förra året. Om jag minns rätt var det 3 st Firebirdar sammanlagt på hela träffen, fruktansvärt dålig uppslutning. Mängder med Camaros, Corvetter, Mustanger etc.
Jag är tyvärr upptagen denna helgen.
Winter Nationals är 9-11 sept. Skulle vara kul att se hur en Trans Am Lt1 med lustgas står sig mot en Trans Am Ls1 med kompressor.
Jag är grymt sugen på en 98-02 ws6 kompressor! Men det får bli om några år... Har ju en 68a att kompressormata först!
jaha tyvärr kan jag bara uppdatera er med att där e ny olja och nytt fillter i maskinen och jag har bytt ut framblinkersen mot mc-blinkers.
Läget ser jusst nu ut såhär, bilen e safemappad och jag kör den på E85 för att den ska ge nått sådär vettigt utslag på bredbandslambdan, på e85 så ger mätaren ca 11,5 på WOT och det är ju en aning för mycket soppa,
jag har även kommit fram till att det blir ingen mer mappning förens headers och racekattar har kommit på och tyvärr blir det nog inget med det förens till våren då jag har fått en ENORM fuktskada i badrummet på huset som måste prias.
Men annars ser ju läget bra ut med bilen, den e kvick som fan och äter mustanger och corvetter till frukost, jag har även pisskat skiten ur polarens nissan som va meningen med detta bygge.
hur lägger man ut fimer här? kan någon förklara det för mig
kanske har en film från knutstorp i helgen när jag smiskade en mustang gt 500 på rakan
Powerd by Procharger
Svart som Synden
Ramair skrev:Yoytube sen länk , du har 10min på dig. kom igen nu vill seeeeeeeee
det va polaren som filmade och han e ute och jagar så det blir nog tidigast imorgon
annars får ni bli vän med mig på facebook jimmy procharger lindström där finns den
Powerd by Procharger
Svart som Synden
Ramair skrev:Yoytube sen länk , du har 10min på dig. kom igen nu vill seeeeeeeee
det va polaren som filmade och han e ute och jagar så det blir nog tidigast imorgon
annars får ni bli vän med mig på facebook jimmy procharger lindström där finns den
Lägg upp den på tuben så ser jag till att det länkas från tacs.nu till filmen! Deal?
och då tänkte jag bara visa en av fineserna på tacs forumet ,, om du tittat ovan fönstret du skriver meddelandet i finns det en ruta som heter youtube ,, klicka på den och klistra in länken och voila !!!
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Formula skrev:Hur bli det, skall du köra i helgen?
nej tyvärr jag hinner nog inte ner nu med huset och allt
Va synd, skulle varit kul att veta hur snabb bilen verkligen är. Utan tidkort vet man aldrig...
Tja igår va jag ute och fick testa henne på riktigt för första gången på gata.
Nu har jag insett att jag har riktiga problem att vinna mot dom som har minndre hästar än mig, min bara spinner ju, först får jag starta på tvåan och sen får jag runka på gasen ännda upp i hundra och sen kan jag smälla i trean och komma iväg.
Där va en merca som pisskade alla hela kvällen men han hade nog inte räknat med att jag skulle komma dit. hehe
Powerd by Procharger
Svart som Synden
Det blev en tur till helsingborg igår kväll igen, denna gången kom där en svart Mercedes Amg V12a typ nyare 2000tal, helt ärligt dom e ju SKIT SLÖA! Eller så är min pontiac SKIT SNABB!
Nu börjar jag få bukt på bilen så när jag tävlar så vinner alltid alla andra i starten men efter halva sträckan så kommer The Black Beast och tuggar itu dom. Hon e grym!!!!
Powerd by Procharger
Svart som Synden