Tänkre starta en projekttråd här om min Trans am 99a.
I stort sett en standard trans am ws6 ram air 99a Ls1a manuell förutom öppet fillter som ger frisklufft rakt ner i maskinen, lägre utväxling i bakaxlen och 3,5tums system från kattarna och bak
sitter även en centerforce Dual Friction koppling på den som ska stå pall för en hel del.
Nu till det som gör det hela till ett projekt.
För några veckor sedan så skulle jag och min polare som har en firebird köra ett race mot min kolega som kör en nissan 200 s14 (riskokare) och vad händer, jo den lilla bortskämda snorungen skörde ifrån oss. Visserligen med några meter bara men han vann och det har fått mig till att ligga sömnlös i många nätter, jag menar grabben har laggt en halv mille på sin bil och har inte ens bytt stift själv på den och en 2,0L 4a mot en 5,7L 8a
det säger ju sig själv, vi ska vinna, vi har ju mer vrid än vad han har skruvar på hela sin bil. Men men det räckte tydligen inte.
Igår snackade jag med Erik cederbrg på http://www.gettorq.com och just nu e där ett Prochargersystem påväg hem från Usa till mig.
Slicks har jag föressten också ordnat nu inför överladdet.
Återkommer med mer info så fort allt har kommit hem som just nu känns som en evighet!!