Menar du att båda dessa koder är för att syresättaren till katalysatorn inte fungerar? För övrigt körde jag 75 km idag utan att SES tändes (jag nollade den igår). Däremot tändes den ganska omedelbart efter att jag startade bilen igen efter en lunchpaus.Mangan skrev:Gött att det rör sig!!
Är vibrationerna bort nu?
412 är AIR relaterat, en ventil som inte funkar enl generiska listorna, 418 är relaterat till samma fel fast ett relä fel, troligen kontrollen för ventilen som 412 avser skulle jag tro, Vad din läsare menar med att lägga till P efter samma koder kan jag bara gissa men skulle tro att det är historiska koder, alltså att dom även ligger i minnet.
Dags att mappa om den där och plocka bort AIR kankse,,
Vad fick dig att tro att det var sekundär O2 kod?
Magnus
Läsaren heter Car Diagnostic Tool Memo Scanner U480 CAN OBDII och jag har ingen manual till den (ett arvegods från Dodgens förre ägare).
Därtill måste jag anse att bilen är så bra den antagligen kan bli. Jag märker att jag letar vibrationer och störs av att vägen är ojämn. Då är det alldeles utmärkt, faktiskt.
Jag medger att hela spektaklet är sällsynt märkligt, men har nu valt att inte stöka vidare med det.