uppdatering:
Kent har hjälpt mig med förgasaren som nu har fått rikare sekundärnålar (DA .440"), nya bussningar för primärspjällaxeln, samt lite övriga ingrepp som berör tomgångs och huvudkretsen. Allt för att passa min motor.
Har även plockat av insuget och tagit en titt på lyftarna efter inkörningen av kammen och det såg bra ut. Passade på att doppa dessa i en oljetillsats med lite extra zink samt hällde även en mängd i lyftargalleriet. Jag använder GM 88862586.
Moderna oljor har bantats på zink vilket våra motorer utan rullkam tycker om.
Tänk på det ni som ska köra in era kammar eller välj en olja med god zinkhalt eller en tillsats. Finns mer att läsa här bl a:
http://www.highperformancepontiac.com/t ... _penn.html
Sen har ventilerna förståss ställts och nya stift champion RC12YC .0045" avstånd, soppapump, filter, slangar mm installerats.
Vidare har det snyggats till lite i motorrummet och bra begagnade kabelhärvor har installerats. Tröttnade så på att se den befintliga kabelhärvan i motorrummet så jag lyckades hitta en reservdelsbil (82'a) på ebay. Fick med alla reläer till strålkastarmotorerna så nu fungerar även det. Installerade även kabelhärvan till elhissar och c-lås så det är förberett.
Ordentligt jordat i motorrummet med 35-50mm2 kablar.
Blinkersrelät verkar kasst. Blinkar segt... Finns det några tips på vilka reläer man kan tänka sig till bilen. Är förståss enklast att hålla sig till orginal men jag funderar på att konvertera till led lampor lite senare och då är det ju lika bra att köra ett elektroniskt relä redan nu.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.