Däremot så fick jag och tjejjen nog av att fronten såg ut som en påse skit (hål, krackelering, sprickor, klarlackssläpp o.s.v.), så vi gjorde slag i saken och lackade om den.
Tjejjen är utbildad lackerare, så hon har stått för det mesta jobbet. Jag fick vara delaktig i förarbetet - mestadels slipningen.
Slutresultatet är vi mycket nöjda med. 1000 ggr bättre än innan. Dock finns en viss nyansskillnad mellan fronten och huven t.ex, men det finns ändå planer på en hellack, kanske redan i vinter.
Fronten på väg bort... Var bland det #¤%&/() jag någonsin gjort. Så mycket skruvar, och Haynes-boken har sina brister...

Haha...

Fyra (4!) timmar senare var front-¤%&/ loss.... Skam den som ger sig!

Tjejjen i full färd med att spackla igen hål, sprickor och annat mög

Såhär kul såg fronten ut innan... Hålen där regskylten satt innan är igenspacklade.

Slipa slipa slipa... 80% förarbete, 20% lackering...

Grundad :) Ser redan bättre ut! Vore rätt ballt att ha en bil i denna färg? Rejsigt...

Gottigottgott... Grönmetallic basecoat - vattenbaserad.

Precis lagt "bäjs kåten"

Inga hål och sprickor längre

Tjejjen i klarlacksdimman... :)

Klarlacken håller på att torka lite grann

Fäääärdig. Blev en del dammkorn i klarlacken, då vi lackerade i ett vanligt garage, men resultatet är över förväntan.... Det går att justera med vattenslipning och polering - om ca 2 veckor då lacken har fått sätta sig.

Tillbaka på bilen igen (tog inte 4 timmar att montera :) )

Ute i det fria igen... Nyansskillnaden syns konstigt nog mer på bild än i verkligheten... Inget som vi stör oss på. Men som sagt - en hellackering är på planeringsbordet, då hela bilen lider av repor, klarlackssläpp och annat kul.

Nu väntar lite andra roliga grejjer. Firebirden skall fräschas upp med en rejäl service, få nya bromsar fram, förhoppningsvis nya hjul och även en CD-spelare... Kommer mer om det senare.