Trans Am -02 projekt "fixa till" *SÅLD*

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
dempans
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dempans »

Vad är väl en projekttråd utan bilder, dagenss fotosession och kvällens photoshoppande resulterade i mitt första försök till en HDR bild och en "vanlig"

finns bättre kvalitet på bilderna på garaget då filerna är ganska stor.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
dempans
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dempans »

en fråga... finns det någon som har måtten för ram air strip kitet, bredden framför allt ??

och gärna några bilder rakt uppifrån om det är någon som stött på någon sån.
dempans
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dempans »

sådär nu är jag ett steg närmare det jag vill ha.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad
Namn: Daniel Persson #239

Inlägg av dp »

Hmmm....inte några bra foton precis. Inte lätt att se men jag gissar att du precis fått hem bilen ikväll och inte kunnat fota i dagsljus så jag förlåter dig :wink:

Fram ser det riktigt bra ut på huven men jag skulle nog lagt ränder på vingen bak också. Fast jag ska inte säga för mycket innan jag ser den "live".

Kommer du ner till Gävle nån dag och får den fotad ?
Pontiac Trans Am LT1 - 94
dempans
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dempans »

funderade på vingen, men ska suga på karamellen lite innan jag bestämmer mig om det åker på där också. Jo fick hem den ikväll så det blidde lite mörka bilder.

dä kömmer bättre. :)
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Namn: Daniel Runn #49
Region: Mellansvenska
Kontakt:

Inlägg av runn »

dempans skrev:funderade på vingen, men ska suga på karamellen lite innan jag bestämmer mig om det åker på där också. Jo fick hem den ikväll så det blidde lite mörka bilder.

dä kömmer bättre. :)
Ta vingen med...
Användarens profilbild
mrjockos
Registrerad
Registrerad
Namn: Joacim Carlsson

Inlägg av mrjockos »

Istämmer med förgående, vingen med så är du hemma.
http://www.garaget.org/Mrjockos

Avklarade:
Camaro Iroc-Z 1989 "Red Iroc-z" - 350 Tpi
Trans Am 2000 - "Bird of Prey" - 346a Ls1
Camaro z28 1999 - "Hugger Orange" - 346a LS1
Trans Am 1996 - "Black"350 LT1
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dp »

dempans skrev:funderade på vingen, men ska suga på karamellen lite innan jag bestämmer mig... :)
Har du bestämt dig eller går du fortfarande fram och tillbaka likt Baltazar och funderar ?
dempans
Registrerad
Registrerad

Re: Trans Am -02 projekt "fixa till"

Inlägg av dempans »

Kom hem i morse vid 7-tiden och fick för mig att starta upp maskineriet. jo tjena, har iofs inte underhållsladdat under vintern men jag har startat upp den och låtit den gå varm 1 gång i veckan ända tills för typ 1 månad sen. det räckte tydligen, stendöd, satt på batterladdaren och fick stå 9timmar, inte ett skit hadde hänt. bara att bita i det sura äpplet och fantisera om att jag har råd att köpa ett nytt batteri... tjoohooo! jaja så kan det gå.
dempans
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dempans »

så var det förra säsongen för mig med, men det ville inte hänga med längre tyvärr.
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dp »

RIKTIGT roligt att du väljer att ha bilen kvar !!!

Jag har luftat min jag också men bara några hundra meter. Om ett par veckor är det nog dags att ta ut den på riktigt, bör inte komma mera snö nu. Här i Gävle börjar det torka upp bra och det enda som saknas nu är att sopa bort all sand från vägarna.
Användarens profilbild
azguz
Registrerad
Registrerad
Namn: Rickard Westling #352

Inlägg av azguz »

Själv som bor i stan har sett en del läckerbitar nu..
1st vit mustang med racingstripes blå, cab! Den nya modellen..
1st nissan 300zx med stylingpaket a la erebuni
1st supr bla bla...

De börjar komma fram! Igår såg jag också en supermotard på vägen :D
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
dempans
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dempans »

ja när hojarna kommer fram då vet man att våren är jävligt nära. såg en porsche nere på stan idag det är väl det som tinat fram här. föresten nån som kan tipsa om några speciella batterier som funkar? såg en del gamla trådar om detta men dom var ju som sagt gamla så det kanske finns andra alternativ just nu ?
Användarens profilbild
azguz
Registrerad
Registrerad
Namn: Rickard Westling #352

Inlägg av azguz »

Det som ni skall spana efter är "start styrkan", "starting power" som oftast benämns med t ex. 260A.. Mitt ligger på 480A tror jag och runt 500A ligger väll originalet på..

Åke brukar ju rekommendera ett Deka med 1000A.. Annars kör jag med ett tudor gelbatteri på 480A som har stått ute i flera vintrar nu och knappt laddats alls.. Detta har det bara varit och laddad upp i efterhand.
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
2 loud
Registrerad
Registrerad
Namn: Åke Georgsson #230
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

Dekka 1000 + ... det ger ÖVER 1000 ah cold crank .. det är lågt speccat ,, jag har hittintills inte mätt något under 1200 cca .. det är dessutom på 70 ampere , har både amerikanska och europa kopplingar
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
dempans
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dempans »

ok, vart får man tag på dessa då? och den kanske viktigaste frågan för mig just nu, vad kostar de ca ?
2 loud
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

Dom är Billiga och du finner dom via http://www.batterilagret.se ,, dom brukar ha ombud på platser dom inte är representerade .. ring och prata med dom

Bil&fritid i gävle/sandviken är nog närmast för dig 026 252323

eller XYZ Maskin AB i hudik 0650 543 434
dempans
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dempans »

kanon, tack åke.
Användarens profilbild
torbjorn
Registrerad
Registrerad
Namn: Torbjörn Skog #555
Kontakt:

Inlägg av torbjorn »

Fördelen med ett bilbatteri är att det knappast förstör så mycket om det är vekt och tveksamt. Jämfört med mycket annat i bilen där prisskillnaden är mer än 100% mellan billigt och dyrt.

Men: Jag har sannolikt bilens originalbatteri i min svartabil. Nu lite trögt att ladda fullt men har inga problem att starta bilen (mina två V8or har båda startat inom en sekund, trots månaders avställning).

Med det då sagt: Köp det du har pengar till. Rödabilens Biltemabatteri kostade 400 spänn (för några år sedan) och var hur glatt som helst efter tre år.
_________
berget.info
dempans
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dempans »

har satt mig ner och ringt runt lite idag, inte fått mkt till svar kan jag säga. antingen har det varit...njea jag vet inte om dom passar, eller "jag återkommer" inte en enda prisuppgift på en deka1000 har jag fått. Ringde i frustrationen till mekonomen, dom kunde i alla fall ge ett svar, 1770:- för nåt batteri som han inte ens sa vad det var.

Biltema satt jag och tittade på alldeles snyss, men finns ju inte ens pontiac att välja bland modeller (inte cheva heller för den delen) har du nåt modellnummer på det du hadde torbjörn ??
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Namn: Anders Jeppsson #597
Kontakt:

Inlägg av anders_1g »

ta måtten på ditt befintliga och fråga efter ett lika stort. Det brukar iaf ge en hint om priser.

Sen får du kontrollera ampere och CCA på plats.
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
2 loud
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

torbjorn skrev:Fördelen med ett bilbatteri är att det knappast förstör så mycket om det är vekt och tveksamt. Jämfört med mycket annat i bilen där prisskillnaden är mer än 100% mellan billigt och dyrt.
GAAAAAHHHH !!!! fan torbjörn du talar som du har förstånd till ,, ett "tveksamt" defekt batteri kan bränna din generator så får du byta generatorn OXÅ ,, en generator är inte speciellt smart .. det har en regulator som bara har en funktion och det är att upprätthålla spänningen i batteriet ,, en regulator har inget läge för defekt batteri så tar inte batteriet emot spänningen/strömmen som det ska så HÖJER regulatorn signalen till generatorn och kräver mer , det blir en dödsspiral för generatorn som jobbar hårdar och hårdare för att slutligen ladda ihjäl sig ,, så förklara gärna igen hur den menar med att ett dåligt batteri knappast förstör något annat :censored: :censored: :censored: :censored: :censored:

och priset på ett dekka 1000 + tror jag var 1200 :- sist jag kollade
dempans
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dempans »

fick uppgift till slut, deka 1600:- plus 100:- i frakt, till saken hör att jag måste beställa minst 4st för att de ska ta hem. njea...

skriver upp måtten här,annars slarvar jag bort dem inom 1timme.

L:230
B:178
H:185
Användarens profilbild
torbjorn
Registrerad
Registrerad
Namn: Torbjörn Skog #555
Kontakt:

Inlägg av torbjorn »

2 loud skrev:GAAAAAHHHH !!!! fan torbjörn du talar som du har förstånd till
Så så, Åke, tänk på blodtrycket.

Renaultens originalmärkesbatteri havererade efter 5 år, utan föregående varning. Dyrbatteri alltså. Första gången jag varit med om det i mitt liv, och då har jag ändå haft en del bilar.

Får man med en garanti för batteri och generatorstörningar baserade på batteriets sviktande funktion, så är det säkert försvarbart att lägga 1600 spänn på ett batteri. Nå, de dyra batterierna är naturligtvis dubbelt både dyrare och bättre än lågpriskrafset. Mitt original är ju tio år gammalt och tar fortfarande ström.

Ett tips är att inte fullständigt ladda ur gamla batterier. Jag vet inte vad som händer, men det tycks vara sista spiken i kistan på dem. Adios liksom.
_________
berget.info
dempans
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dempans »

skaffade mig ett nytt batteri idag, oj va skönt det var att höra henne vråla igen! vart tvungen att tjuvåka en sväng åxå. besiktingstid är bokad, måste dock städas och tvättas, jösses va dammig den blidde efter en vinter i garaget.
dempans
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dempans »

Nu går det undan, besiktning 22/4 och det roligaste av allt, kolla försäkringar! kollat med 3 bolag hittils.

DINA: 445:- /mån
LF: 456:- /mån
Folksam: 645:- /mån

hmmppppff ingen vill teckna entusiast försäkring heller, snåla j*vlar
dempans
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dempans »

Besiktingen gick bra, det roliga var att när de öppnade motorhuven så kom 2 andra besiktnings gubbar ditt och stod å tittade ner i motorrummet å sa "å fan det är alltså såhär det ska se ut" Riktigt trevliga herrar som gav mig en lektion i namn på alla stag som satt under bilen, även de trodde att bilen använts till nån form av åka fort i konbana over there p.g.a att den var fruktansvärt uppstyvad under, beröm fick jag också för att det var bra gjort och det var rejäla prylar.

fick dock nerslag på en lampa som stod för lågt och en blinkerslampa som pajjat tydligen, behöver dock inte ombesiktiga.
Användarens profilbild
fire
Registrerad
Registrerad
Namn: Jerry Andersson #576

Inlägg av fire »

härligt då har du ute den nu & njuter
dempans
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dempans »

var och beställde ny blinkerslampa alldeles snyss, 157:- !!! det var då en dyr sketen lampa det.
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad

Inlägg av dp »

dempans skrev:Nu går det undan, besiktning 22/4 och det roligaste av allt, kolla försäkringar! kollat med 3 bolag hittils.

DINA: 445:- /mån
LF: 456:- /mån
Folksam: 645:- /mån

hmmppppff ingen vill teckna entusiast försäkring heller, snåla j*vlar
Jag har också kollat mina försäkringar och insåg att det är ganska billigt att åka T/A. Har jag bilen påställd 6mån och garageförsäkr. resten av året (6mån) så kostar det 2.800kr på länsförsäkr. för en helförsäkring. Det är riktigt rimligt med tanke på att man slipper allt "trassel" som en specialförsäkring kan innebära i form av t.e.x huvudbrytare, brandsläckare, max 500mil, rattlås o.s.v.

Kul att se att du har snurr på din bil igen, lova att kika in här hemma när du ska till Sandviken nästa helg.
Skriv svar