Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!
dempans skrev: jaja fyrhjuls inställning är bokad i alla fall, så tar vi det därifrån.
Stopp.
Det är väl bara framhjulen som är ställbara på en sån där? Vad jag vet har du ingen möjlighet att justera bakvagnen (4genägare får gärna rätta mig).
Boka en framvagnsinställning och betala för samma sak.
Förståsigpåare som snackar om drifting/dragracebabbel hade jag haft svårt att ta på allvar. I så fall hade den nog varit betydligt mer trimmad eftersom folk i jänkelandet brukar börja med mer effekt innan de öht kommer på tanken att styva upp karossen.
Original rostskydd är väl minimalt, så det är väl snarare originalkomponenter som börjat rosta och eftermarknadsdelar som är lackerade på den...
Är avis på folk som får kela med sina bilar, jag har ingen tid under det närmaste halvåret.
aj aj nu får du nog ta att läsa på ,, visserligen kanske dom inte är justerbara men med 4 hjuls inställning kan man kompensera felaktigheter bakåt .. allt handlar om att få en så "rak" linje som möjligt
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
2 loud skrev:aj aj nu får du nog ta att läsa på ,, visserligen kanske dom inte är justerbara men med 4 hjuls inställning kan man kompensera felaktigheter bakåt .. allt handlar om att få en så "rak" linje som möjligt
Jag har aldrig gjort annat än tvåhjulsinställning på min bil, och då gör de samma sak. De måste alltid hänga på fyra manicker på hjulen för att kontrollera det du säger, men det är ju själva hjulinställningen som de tar betalt för...
dempans skrev: jaja fyrhjuls inställning är bokad i alla fall, så tar vi det därifrån.
Stopp.
Det är väl bara framhjulen som är ställbara på en sån där? Vad jag vet har du ingen möjlighet att justera bakvagnen (4genägare får gärna rätta mig).
Boka en framvagnsinställning och betala för samma sak.
Förståsigpåare som snackar om drifting/dragracebabbel hade jag haft svårt att ta på allvar. I så fall hade den nog varit betydligt mer trimmad eftersom folk i jänkelandet brukar börja med mer effekt innan de öht kommer på tanken att styva upp karossen.
Original rostskydd är väl minimalt, så det är väl snarare originalkomponenter som börjat rosta och eftermarknadsdelar som är lackerade på den...
Är avis på folk som får kela med sina bilar, jag har ingen tid under det närmaste halvåret.
ja jag vet inget jagm jag gör som meckarn säger och hivar upp pengarna jag. ska ta lite kort undertill sen så får ni se här och bedömma själva.
En sak jag blev glad över var dock att han fixade SES lamp jävulen... en felaktig (trasig,glapp) kommer inte ihåg. vacuum slang, så nu var det löst i alla fall...
2 loud skrev:aj aj nu får du nog ta att läsa på ,, visserligen kanske dom inte är justerbara men med 4 hjuls inställning kan man kompensera felaktigheter bakåt .. allt handlar om att få en så "rak" linje som möjligt
Jag har aldrig gjort annat än tvåhjulsinställning på min bil, och då gör de samma sak. De måste alltid hänga på fyra manicker på hjulen för att kontrollera det du säger, men det är ju själva hjulinställningen som de tar betalt för...
He He du är välkommen upp till stockholm ,, HÄR kan du hitta Bom%%¤_ "tomtar" som fortfarande har gradskivor under hjulen och bara ställer toe-in/out caster /camber är "kinesika" för dom ( och svenskan oxå för vissa) DOCK är dom VÄLDIGT duktiga på att ta BETALT för det ..
som sagt det är JUSTERINGEN dom tar betalt för men om man INTE kompenserar för hur bakhjulen står så ... Oj Oj Oj ,,,
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
2 loud skrev:men om man INTE kompenserar för hur bakhjulen står så...
...är man knappast professionell...
Dennis; Ring en annan verkstad, det hade jag nog gjort. Leta upp någon i telefonkatalogen, ring och berätta vad du har för bil och fråga vilken typ av hjulinställning de vill erbjuda bilen, samt om de har originalvärden för den.
Läs av personens reaktion så ska du se att du får bra service.
Eller kom ner hit så ställer jag den åt dig.
Börja med att ta en bild på underredet (knäpp på blixten och ta några när den står på marken om inte annat) så kan säkert folk hjälpa dig att dissekera underredet.
i morgon ska bilen få en carnauba vaxning, tydligen ska det vara ett rekommenderat vax har jag hört, ska bli skoj att se vad resultatet blir i slutändan.
Jag har också samma fenomen som dig, både med olika hjulutstick bak och att de nya däcken tar i skärmkanterna ibland. Funderar på att böja upp den innersta plåten lite, den pekar ju nästan neråt.... kul att höra hur du gör?!
(Jag har även lite olika höjd höger/vänster (ca1cm), men det är väl inget lätt man kan göra åt det heller...?! )
Senast redigerad av jeppe den ons 21 maj 2008, 14:03, redigerad totalt 1 gång.
Jeppe skrev:Hur gick det med hjulinställningen sen?
Jag har också samma fenomen som dig, både med olika hjulutstick bak och att de nya däcken tar i skärmkanterna ibland. Funderar på att böja upp den innersta plåten lite, den pekar ju nästan neråt.... kul att höra hur du gör?!
(Jag har även lite olika höjd höger/vänster (ca1cm), men det är väl inget lätt man kan göra åt det heller...?! )
har inte gjort den ännu, bokat till den 27/5. får väl ann se hur det blir dock. både med fälgarna (annan diskussion) och om det rättar till sig. har åxå funderat på att knacka till plåten lite. (vilket det blir om det inte blir ordning efter hjulinställning m.m)
Lite OT
Hjulinställningen påverkar inte hjulens placering i sidled. Eller rättatre sagt på dessa bilar kan inte hjulinställning utföras bak. De ända som justeras är fram, sedan monteras förvissa utrustning även bak som referenser. För att flytta bakhjulen i sidleds rekomenderas varmt ett justerbart panhardstag.
Kan finnas risk för sprickor i lacken om man bara "bankar" plåten. Rulla ut är väll det som rekomenderas!!!!
Stefan H
Lycka till med fälgarna i övrigt, Kan köpa dem som reserv om 500:- gäller
jaha, då var det dags igen då, trodde jag nästan var klar med lackjobb, fronten och huven sen hadde jag vart nöjd med lacken. MEN ICKE, bara att börja om från början. bifogar lite bilder på skadorna som det blev efter att (ursäkta uyttrycket) en jävla pajas som inte borde ha kk var ute på vägen.
är faktiskt mer less nu såhär i efterhand än jag var när vi var nere i malmby.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
åh, så tråkigt. Jag såg ju bilen på Malmby i söndags, men jag såg inte till dig och visste ju att din var precis uppsnyggad så jag trodde inte det var din .
Jeppe skrev:åh, så tråkigt. Jag såg ju bilen på Malmby i söndags, men jag såg inte till dig och visste ju att din var precis uppsnyggad så jag trodde inte det var din .
Syns att vi inte lyckades råka på varandra
ja det var synd, jag och DP satt och tittade på dig när du körde på strippen, vi var även förbi din bil men då var du inte där.
dempans skrev:ja det var synd, jag och DP satt och tittade på dig när du körde på strippen
ja det var nog ingen vacker syn heller , men för det första var det snorhalt för mig med klistrad bana
och sen blev jag så nervös när min första "motståndare" valde att köra "flygande kilometern"
Senast redigerad av jeppe den mån 16 jun 2008, 20:15, redigerad totalt 1 gång.
dempans skrev:ja det var synd, jag och DP satt och tittade på dig när du körde på strippen
ja det var nog ingen vacker syn heller , men för det första var det snorhalt för mig med klistrad bana
och sen blev jag så nervös när min första "motståndare" valde att köra "flygande kilometern"
hehe, det gick väl inte så tokigt? kommer inte ihåg vilka tider du fick, men har inget minne av att det var jätte dåliga tider.