enkelt : bygg efter prinsipen "less is moore" dvs köp FÄRRE grejor av BÄTTRE kvalitet :
conseptet är enkelt
i framdörrarna använder du 6,5 högtalare , du köper ett "bättre" Kit
i detta kit ingår diskanter och delningsfilter
montera diskanterna på A-stolparna eller instrumentbrädan
i diket i bak bygger du en baslåda 10 , 12 , 15 eller flera av samma storlek ( asså igentligen är valet fritt men allt från 2-8 8" - 1- 4 10" -1 - 4 12 " och 1 - 2 15" ( och vaffö inte 1 - 2 18 " ) allt funkar
sen ska du naturligtvis ha slutsteg ett eller flera ,, ( jag har små digitala bassteg till salu om du kan vara intresserad PM:a )
och här gäller det att ge slutsteget/n en så stressfri miljö som möjligt dvs köp nått med MYCKET effekt ( asså RIKTIG effekt inte "mdswatt" )
precis på samma aätt som det är "skönt" med u cylindrar under huven är det med ljud .. en stor motor behöver inte jobba så mycket som en liten och det ger ett bättre ljud ,, hur ofta använder du alla effekt i motorn ? sällan ,, men hur OFTA njuter du av komforten /känslan ditt vridmoment ger .. ALLTID ,, same same med stora slutsteg
sen har vi HEADUNITEN ,, tänkte du behålla orginalpoppan ? eller vill du byta ut den mot nått roligare ? jag har en 1½ dins maskin som passar som hans i greta i ditt uttag som kan en massa mer än din orginalstation till salu Pma vid intresse ,, eller så köper du en "mellanklasspoppa" från tex brl .. satsa på nått i 5 K klassen med justeringsmöjligheter
(delningsfilter / eqvalisator ) ska du behålla orginalpoppan men vill ha justeringsmöjligheter så har jag en lösning där oxå
men som sagt tänk LESS IS MOORE ( och bakhögtalare ???? står du med ryggen mot scenen när du går på konsert oxå?? Neehe tänkte väl det men varför vill du bygga ett ljud som kommer BAKIFRÅN då ?? )