Trans Am -02 projekt "fixa till" *SÅLD*
Moderator: Moderators
Trans Am -02 projekt "fixa till" *SÅLD*
Startar en projekttråd så att både för min egen del kunna se utvecklingen och för andra som kan vara intresserade.
*Nya fälgar beställda
*tid bokad hos lackfirma för att ordna till höger framdörr.
*tid bokad för utvändig samt invändig rekond, toning.
bilder kommer.
*Nya fälgar beställda
*tid bokad hos lackfirma för att ordna till höger framdörr.
*tid bokad för utvändig samt invändig rekond, toning.
bilder kommer.
var ute i garaget och knäppte kort på skador å så. vart tråkiga kort då bilen är skitig igen efter att jag körde den till stället som ska rekonda, men det är å andra sidan inga posör kort som är tänkt heller.
kan även berätta att jag frågade killen jag köpte den av vad det satt för sänkning på den o.s.v han visste nada, brydde mig inte mer om det så jag tittade efter själv då jag skruvade bort original fälgarna. det var eibach fjädrar och dämpare som jag helt glömde bort namnet på just nu... (såg nästan ut som öhlins dämpare)
krängningshämmare sitter på. headers modell ingen anning också. fan vad jobbigt det är när man är TOTALT värdelös på bilar. jag måste börja studera och köra efter learning by doing annars kommer detta projekt kosta mig extrema pengar.
kan även berätta att jag frågade killen jag köpte den av vad det satt för sänkning på den o.s.v han visste nada, brydde mig inte mer om det så jag tittade efter själv då jag skruvade bort original fälgarna. det var eibach fjädrar och dämpare som jag helt glömde bort namnet på just nu... (såg nästan ut som öhlins dämpare)
krängningshämmare sitter på. headers modell ingen anning också. fan vad jobbigt det är när man är TOTALT värdelös på bilar. jag måste börja studera och köra efter learning by doing annars kommer detta projekt kosta mig extrema pengar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- mrjockos
- Registrerad

- Namn: Joacim Carlsson
Kommer göra sig bra, men nya fälgar som fyller ut hjulhusen lite:)
http://www.garaget.org/Mrjockos
Avklarade:
Camaro Iroc-Z 1989 "Red Iroc-z" - 350 Tpi
Trans Am 2000 - "Bird of Prey" - 346a Ls1
Camaro z28 1999 - "Hugger Orange" - 346a LS1
Trans Am 1996 - "Black"350 LT1
Avklarade:
snabba bud, idag så hämtade jag hjulen på jobbet och körde hem dom, han dock inte ta bort de från pallen utan det fick vänta tills efter jobbet, kom hem för sisådär en timme sedan och har vart ut i garaget och ryckt och slitit i kartongerna. jävlarns vilka feta saker det var!
Men jag fattar inte hur i hela friden jag ska få plats med dom!? framdäcken går in precis under skärmkanten om jag ställer hjulet bredvid bilen som den står, bak däremot stuttar i. blir de annorlunda med de monterad tro???
se och njut, skit fina var de.
Men jag fattar inte hur i hela friden jag ska få plats med dom!? framdäcken går in precis under skärmkanten om jag ställer hjulet bredvid bilen som den står, bak däremot stuttar i. blir de annorlunda med de monterad tro???
se och njut, skit fina var de.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- mrjockos
- Registrerad

Ser riktigt bra ut! 
Avklarade:
Avklarade:
- mangan
- Registrerad

- Namn: Magnus Gustafsson #497
- Kontakt:
Kul att se den!!
Synd med så stora fälgar och prestanda sänkning men det är ju inte mitt problem.
Som steffo sa, lägg upp bilder på delarna så skall du få hjälp!
Magnus
Synd med så stora fälgar och prestanda sänkning men det är ju inte mitt problem.
Som steffo sa, lägg upp bilder på delarna så skall du få hjälp!
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
- mangan
- Registrerad

- Kontakt:
Ser bra ut!
Kom att tänka på en sak, dörren, se till att dom kollar hur sprucket det ev är i plasten, finns dörrskinn som reservdel, och det vore ju trist om det sprack upp igen efter en halv sommar :-)
Magnus
Kom att tänka på en sak, dörren, se till att dom kollar hur sprucket det ev är i plasten, finns dörrskinn som reservdel, och det vore ju trist om det sprack upp igen efter en halv sommar :-)
Magnus
-97 Z28 M6
-70 Firebird
-97 Z28 M6
-70 Firebird
- mrjockos
- Registrerad

Ser bra ut, vart beställde du ifrån?
Avklarade:
Avklarade:
- mangan
- Registrerad

- Kontakt:
Om dörrarna är i glasfiber vet jag inte,,,
Möjligen så är just dörrskinnet, eller dörrspegeln om man vill i glasfiberarmerad plast, vet inte om det är en epoxi eller annan härdplast.
Men ja, om det är sprucket igenom så måste man ju fixa det, laga eller byta skinn, för att slippa nya sprickor.
Magnus
Möjligen så är just dörrskinnet, eller dörrspegeln om man vill i glasfiberarmerad plast, vet inte om det är en epoxi eller annan härdplast.
Men ja, om det är sprucket igenom så måste man ju fixa det, laga eller byta skinn, för att slippa nya sprickor.
Magnus
-97 Z28 M6
-70 Firebird
-97 Z28 M6
-70 Firebird
- mrjockos
- Registrerad

nice:) ta de lugnt me lacken på den dörren nu bara när den är så passa ny som den är:)
Avklarade:
Avklarade:
Då är allt klart i första skedet då. Inga bilder ännu då jag inte vill ta ut den stackarn i regnet
MEN efter rekonden så ser man ju varenda liten skråma och summa summarum är att fronten ser för j*vlig ut. den måste skruvas bort och in på lack. men frågan blir, är den svår att få bort? ha i åtanke att jag är fruktansvårt dålig på sånt här, har inte vart ute och kollat ännu, tänkte om man fick be om lite tips innan jag ger mig ut och har sönder nåt.
MEN efter rekonden så ser man ju varenda liten skråma och summa summarum är att fronten ser för j*vlig ut. den måste skruvas bort och in på lack. men frågan blir, är den svår att få bort? ha i åtanke att jag är fruktansvårt dålig på sånt här, har inte vart ute och kollat ännu, tänkte om man fick be om lite tips innan jag ger mig ut och har sönder nåt.