pontiac formula firebird 79 väntar på ett motorbyte
Moderator: Moderators
- pal047
- Medlem

- Namn: Christer Danborg #618
pontiac formula firebird 79 väntar på ett motorbyte
har just införskaffat en 400 motor som ska piggas upp lite bilen är för övrigt helt orginal med en 301 i allt funkar typ ac farthållare mm,
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- pal047
- Medlem

då jag försöker att identifiera sä mycket som möjligt på motorn så har jag en fundering på topparna står det 6x och tillverningsdatum är(a117) borde betyda 77 och då har jag hittat att dom kan förekomma med olika stora förbränningsrum 101 eller 93cc,
på mina står det längst ut gm 4 kan det indikera att dom är på 93cc ??
på mina står det längst ut gm 4 kan det indikera att dom är på 93cc ??
- pal047
- Medlem

tack för info det första jag gör på mångad är att kolla om jag har något stampd id , jag har följt bygget av en 400 på forumet med största intresse så jag tänkte att jag ska försöka få fram all id mm på motorn och
kanske få lite hjälp eller rekomendationer vad jag ska göra använda för komponennter för att kostnadsefektivt få ut lite mer pulver ur maskinen,
är tacksam för alla tipps, drömmen vore att hamna någonstans typ 300-350hk+ på det mest kostnadsefektiva sättet, men ändå vara användarvänlig
kanske få lite hjälp eller rekomendationer vad jag ska göra använda för komponennter för att kostnadsefektivt få ut lite mer pulver ur maskinen,
är tacksam för alla tipps, drömmen vore att hamna någonstans typ 300-350hk+ på det mest kostnadsefektiva sättet, men ändå vara användarvänlig
- pal047
- Medlem

jag håller på med min 454 och har en fundering ang kolvarna ,
dom gammla har fassta bultar och frågan är kan jag pressa ut dom själv?,
dom nya har flytande bultar kan jag montera inn dom utan att bearbeta stakarna? sen läste jag att flytande kolvbultar har borrade kanaler iupp till kolvbulten för smörjning detta saknar jag vad att göra kommer det att fungera ändå eller???? hoppas på svar mvh christer
dom gammla har fassta bultar och frågan är kan jag pressa ut dom själv?,
dom nya har flytande bultar kan jag montera inn dom utan att bearbeta stakarna? sen läste jag att flytande kolvbultar har borrade kanaler iupp till kolvbulten för smörjning detta saknar jag vad att göra kommer det att fungera ändå eller???? hoppas på svar mvh christer