Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!
För den intresserade följer här litet "garage" bilder av min Firebird 1967. Som syns på bilderna var den rätt "strippad" under projektet.
Bilen är inte helt orginal eftersom den ursprungligen hade en 326-motor. Inte heller nu sitter en "Firebird" 400 i, utan istället en Pontiac 400 "XH" som satt bl.a. i Pontiac Grand Prix och utvecklade/utvecklar 350 HK (som jämförelse gav Firebirdens 400 "bara" 325 HK). Lådan som sitter i är en automat "400", närmare vet jag ej, men kan vara en Turbo-Hydramatic 400? Finns andra "400"? Tre växlar har den i alla fall.
Ni får gärna kommentera motor och växellåda, då jag inte känner till de tidiga V8:orna. Duger i min bil?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
å satan vad vackert, det går ju omöjligt att påstå annat än att 67-68 års modell är den snyggaste av alla fåglar, speciellt när man ser en sådan här skönhet.
lacken ser helt perfekt ut, både valet av kulör samt arbetet där bakom, ingen fusklack här inte
antar att du gjort lack och det förberedande arbet själv eller har du någon lokal förmåga du lämnat den till?
adde skrev:antar att du gjort lack och det förberedande arbet själv eller har du någon lokal förmåga du lämnat den till?
Skulle nog vara nöjd om jag kunde säga nåt sånt. Men jag är mera på det elektriska och elektroniska än det "mekaniska". Denna bil köpte jag i detta skick. Även om den är mycket fin (har vunnit pris av en av Finlands biltidningar), så finns ju en del att göra på just det elektriska. Strömlås skall bytas, bensinmätare och hastighetsmätare (fast vad gör man med sån?) skall ses över, mm. Orginalradion fungerar ej, men jag tror det får vara så. Tillsvidare.