Nej verkligen inte... Att lägga 100 000:- på bilen skulle inte ta lång tid.Runn skrev:Inte bara motor som behöver förstärkas vid mer ladd.
WS.7 (4gen) KnightRiderLEDs på gång...
Moderator: Moderators
- runn
- Registrerad

- Namn: Daniel Runn #49
- Region: Mellansvenska
- Kontakt:
Har du säkert rätt i, Sedan kräver ju etanolen mer bränsle än bensin så vi får se. Men det märks.Z28 skrev:Om inte intercoolerna är fetare en de som kommer till LT1 kitten så kommer du å "maxa" dom före spridarna...Runn skrev:De här räcker till att börja med. 60lb Mototron.
Vet inte hur stora intercoolerna är till LT1. Men de här kommer ifrån ett steg 3 kitt och ska klara 800rwhp... kanske skitsnack men klarar de 600häst så är jag nöjd.
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Kollar över läget lite på luftfilter, Har två stycken runda K&N som skulle funka men eftersom de kommer att hamna trångt till och tillgången på "friskluft" kanske inte är den bästa så funderar jag på något sånt här. Vet inte hur varmt det är där filterna kommar att hamna det är inte direkt i motorrummet så det kanske inte spelar någon roll.

Då kan man ju dra luftintaget till vart man vill, typ hålet under posljuset.

Problemet är ju priset, kostar 3000kr styck i sverige och det behövs ju två... Borde gå att göra en själv.
Snygga är de iallafall

Då kan man ju dra luftintaget till vart man vill, typ hålet under posljuset.

Problemet är ju priset, kostar 3000kr styck i sverige och det behövs ju två... Borde gå att göra en själv.
Snygga är de iallafall

- anders_1g
- Registrerad

- Namn: Anders Jeppsson #597
- Kontakt:
Nu låter jag trist och det är fel person jag försöker övertyga misstänker jag men köp vanliga lastbilsfilter på tex biltema.
Det är filterarea som spelar roll, inte om det är KN eller annat bjäfs som tillverkat dem.
Köp pappersfilter och byt lite oftare istället. Kostar typ 500 för två stycken
Sätt dem där de inte syns så behöver du inte skämmas...
Det är filterarea som spelar roll, inte om det är KN eller annat bjäfs som tillverkat dem.
Köp pappersfilter och byt lite oftare istället. Kostar typ 500 för två stycken
Sätt dem där de inte syns så behöver du inte skämmas...

http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Papper/svamp/inoljad eller inte, den diskussionen har vi haft och jag är inte sugen på en till. Vad det är för slags filter spelar ingen roll.Anders > 1G skrev: Nu låter jag trist och det är fel person jag försöker övertyga misstänker jag men köp vanliga lastbilsfilter på tex biltema.
Hmm... Lastbilsfilter i någon slags låda, borde inte vara en helt omöjligt kombination. Tål att funderas vidare på
Nu var det ju inte riktigt det som jag funderade på...Anders > 1G skrev:Köp pappersfilter och byt lite oftare istället. Kostar typ 500 för två stycken![]()
De kommer garanterat inte att synas på den placeringen det blir (det lutar åt bakom posljusen, typ framför eller ijämte intercoolern) kommentaren om att filterlådan var snygg var ett skämt.Anders > 1G skrev:Sätt dem där de inte syns så behöver du inte skämmas...![]()
- mangan
- Registrerad

- Namn: Magnus Gustafsson #497
- Kontakt:
Nu när du skall köra med fläktar och intercooler spelar inte temperaturen på inkommade luften så enorm roll längre, säger inte att den är oviktig, men det är viktigare att få effektiv kylning på intercoolern än att insugs luften är 20 grader kallare.
Blir väl rätt gott om plats i bak kant på huven att ta in luft?
Magnus
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Möjligt, men det känns onödigt att suga varmluft om det går att undvika. Vet inte riktigt hur kylningen av intercoolerna blir men förmodligen något i stil med ATI procharger.Mangan skrev:Nu när du skall köra med fläktar och intercooler spelar inte temperaturen på inkommade luften så enorm roll längre, säger inte att den är oviktig, men det är viktigare att få effektiv kylning på intercoolern än att insugs luften är 20 grader kallare.
Magnus
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
OK, ska överväga detJimmy skrev:Jag som har börjat leka med kolfiber kan ju försöka göra 2 filter hölje.
Jag tar bara 2300 kr st![]()
Lyckat till med ditt turbobygge. Jag står först i ledet att följa det.
Tack, får kolla upp det.Birdman skrev:Hova.com säljer liknande CDA satser för 1500 styck troligtvis bara filtret som skiljer? Kan dom fungera?
/ Tino
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Har börjat på ett annat dumt projekt, igentligen så har jag funderat på det i säkert två år men först nu som jag har info så det räcker
Jag har en 98:a och det som den stora skillnaden mellan 98:an och 99-02 är PCM:en, den är helt annorlunda på 97-98 LS1, inte sämre på vad den ska göra. Men 99-02 är något snabbare och kan på så sätt klara av RTT (real time tuning) på ett bättre sätt, 98:an är för instabil för det och det finns en chans att man förlorar PCM:an om man kör RTT. Som det är nu får jag flasha minnet efter varje ändring något som är tidskrävande och tråkigt. Så genom att byta till en nyare så slipper jag det och kan göra ändringar i realtid, sedan är det lite andra ändringar men det tar vi inte nu.
Problemet är att kontakten till PCM:an måste pinnas om, det är typ 160 stift som måste ut och sedan sättas in på andra ställen. Sedan behövs kanske ett nytt intrument ifrån en 99-02, möjligt att det går att lösa på annat sätt. Tankgivaren är annorlunda men jag ska ju byta pump så då ska ju ändå riva där... Och givetvis så måste en PCM ifrån en 99-02 inhandlas.
Det finns några få som har gjort det så det är inte omöjligt, helt klart en rolig utmaning...
Jag har en 98:a och det som den stora skillnaden mellan 98:an och 99-02 är PCM:en, den är helt annorlunda på 97-98 LS1, inte sämre på vad den ska göra. Men 99-02 är något snabbare och kan på så sätt klara av RTT (real time tuning) på ett bättre sätt, 98:an är för instabil för det och det finns en chans att man förlorar PCM:an om man kör RTT. Som det är nu får jag flasha minnet efter varje ändring något som är tidskrävande och tråkigt. Så genom att byta till en nyare så slipper jag det och kan göra ändringar i realtid, sedan är det lite andra ändringar men det tar vi inte nu.
Problemet är att kontakten till PCM:an måste pinnas om, det är typ 160 stift som måste ut och sedan sättas in på andra ställen. Sedan behövs kanske ett nytt intrument ifrån en 99-02, möjligt att det går att lösa på annat sätt. Tankgivaren är annorlunda men jag ska ju byta pump så då ska ju ändå riva där... Och givetvis så måste en PCM ifrån en 99-02 inhandlas.
Det finns några få som har gjort det så det är inte omöjligt, helt klart en rolig utmaning...
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Nya fjädrarna dök upp idag, tyvärr utan dämparna som verkar ha försvunnit men de dyker förhoppningsvis upp snart.
4:e omgången jag testar
säkert inte sista
De här är hårdare än de tidigare (finns mer info tidigare i tråden) och ska inte sänka bilen lika mycket, tröttnat på problem med fartgupp.
Vita? Men ganska snygga

4:e omgången jag testar
Vita? Men ganska snygga

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- melvin
- Registrerad

- Namn: Daniel Johansson
- Kontakt:
Oo.. jag hade röda Koni i Mustangen, Gula ska väl vara ännu hårdare...?
Kompisen monterade sådana i sin Audi 200, ingen komfort där inte!
Men det kanske finns femtioelva olika varianter på gula konis, jag har ingen koll alls egentligen.
Men det kanske finns femtioelva olika varianter på gula konis, jag har ingen koll alls egentligen.
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Svart - hårda, Röda - hårdare, Gula - hårdast... För att matcha de fjädrar jag ska ha så ska de ställas på nästan mjukaste bak och 4-5 fram. Får väl se hur de funkar.Melvin skrev:Oo.. jag hade röda Koni i Mustangen, Gula ska väl vara ännu hårdare...?
- lovan
- Registrerad

- Namn: Niclas Lövblad #638
- Kontakt:
Jag trodde det var olika modeller(teknik) och inte bara hårdhet som skiljde dom åt? Hur justerar man dom?
Hur hårda är fjädrarna?
Hur hårda är fjädrarna?
T/A -75 Röd, 400" small whale tale
bilder: http://hem.passagen.se/talon/pontiac/
bilder: http://hem.passagen.se/talon/pontiac/
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Det är möjligt att tekniken skiljer, har inte kollat på det och det finns ju mängder av modeller innom varje färg http://www.koni-na.com/products.cfm#sportLovan skrev:Jag trodde det var olika modeller(teknik) och inte bara hårdhet som skiljde dom åt? Hur justerar man dom?
Hur hårda är fjädrarna?
Justerar gör man i toppen, inte det smidigaste men heller inget jag kommer att hålla på och pilla med, jag sätter dem på de som "proffsen" säger så får det vara bra.
----
Lowering amount: Approximately 1.25-1.3" (result vary from car to car, but all have been consistently in that range as was intended.
Spring rate: 550 lb/in. linear rate front. 100/150 lb/in. dual-stage rear. The dual stage is needed to keep the spring from coming loose in droop. the working rate is only 150 lbs/in. and it's very obvious the softer portion is immediately non-working when the car is on the ground.
Other details: I did all the specification work on these springs. The rates, the amount of lowering are all mine. These are NOT just rebranded springs. I don't have spring equipment, so I can't make them. The company building these for me is Vogtland.
Vogtland has pretty much taken over the market in some big racing series which tells you the springs are not crap.
Sam Strano
'02, 04, 06 ESP SCCA National Champion
2002 ProSolo F-stock Series National Champion
2006 ProSolo ESP Series National Champion

- niklas
- Registrerad

- Namn: Niklas Appelquist
- Kontakt:
de ser rätt små ut?
vad flödar de?
/N.
vad flödar de?
/N.
GTA -89 med Syclone chip.......
http://medlem.spray.se/gta324
Kika även in på......
www.musclecars.se
http://medlem.spray.se/gta324
Kika även in på......
www.musclecars.se
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Så små som möjligt, hade inte gjort något om de varit ännu mindre. Jag ska ju inte mer än cirkus 600 häst...Niklas skrev:de ser rätt små ut?
vad flödar de?
/N.

Horsepower 310 - 525
Displacement 2.0L - 3.0L
* Ball bearing
* Oil & Water-cooled bearing system
* T3 turbine inlet flange
* Ideal for medium displacement engines making up to 525 hp
- niklas
- Registrerad

- Namn: Niklas Appelquist
- Kontakt: