Camaro LS1 98a. Styling och bana.
Moderator: Moderators
- mangan
- Registrerad

- Namn: Magnus Gustafsson #497
- Kontakt:
Jo det är klart,, därför jag har en på panelen på forden enl principen "Alltid retar det nån"
Men rent praktiskt är frågan om du kommer att använda den.
Magnus
Men rent praktiskt är frågan om du kommer att använda den.
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Själva lampan kan väl komma till lite nytta. Jag har Sturup Raceway precis där jag bor. Den är numera stor nog att köra STCC på och Camarocup. Jag ska dit och kolla och även provköra min egen när dom har fri körning där.Mangan skrev: Men rent praktiskt är frågan om du kommer att använda den.
Men i det stora hela så är det väl en rätt onödig pryl.
- chiron47
- Registrerad

- Namn: Johan Carlsson
Lampa oavsett märke eller storlek är x gånger bättre än en varvräknare, imho, därför att man behöver inte titta på varvräknaren, man tittar på vägen, kör och så lyser det till i ögonvrån, mittfram, whatever...
det lyser, man växlar!
Så enkelt e de...
det lyser, man växlar!
Så enkelt e de...
Z28 Cab -94, 6 vxl. CCS #125 Blev 3 pokaler 2007
Kontaktperson CCS Östergötland . 0708-102323
Länk till bilder på min bil, träffar mm
Kontaktperson CCS Östergötland . 0708-102323
Länk till bilder på min bil, träffar mm
- anders_1g
- Registrerad

- Namn: Anders Jeppsson #597
- Kontakt:
Var var du någonstans?
och vad kostar det?
och vad kostar det?

http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
-
2 loud
- Registrerad

- Namn: Åke Georgsson #230
- Kontakt:
och du glömde nog det viktigaste ,, vilken effekt klarar dom ? det finns klara begränsningar på bromsbänkar/rullande landvägar jamenar hur kul blir det att stå där med halva "snoppen" hängades uteAnders > 1G skrev:Var var du någonstans?
och vad kostar det?
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
- anders_1g
- Registrerad

- Kontakt:
Iof rätt ballt att ha för mycket effekt för att de ska kunna mäta.2 loud skrev:och du glömde nog det viktigaste ,, vilken effekt klarar dom ? det finns klara begränsningar på bromsbänkar/rullande landvägar jamenar hur kul blir det att stå där med halva "snoppen" hängades uteAnders > 1G skrev:Var var du någonstans?
och vad kostar det?![]()
De bänkarna som jag har sett, har jag för mig klarat näst intill 4siffriga effektsiffror och så mycket effekt har jag inte.

Gilla på facebook!
- mangan
- Registrerad

- Kontakt:
Nu mäter dom inte effekt utan moment och det finns många varianter av små bänkar som inte klarar 500 Nm, tex, minns tex TACS dyno dag för några år sedan.
Magnus
Magnus
-97 Z28 M6
-70 Firebird
-97 Z28 M6
-70 Firebird
Det är en nystartad firma som heter Redrum performance. Ligger i Svedala där jag bor.
Jag vet inte mycket om dom. Känns inte som att jag tänker lämna min bil på reparation där men en stund på rullarna ska väl gå bra.
500 kr kostar det februari ut sen blir det 700 kr.
Dom sa att dom kört bilar med mer hk än min så det skulle inte vara några problem.
Jag vet inte mycket om dom. Känns inte som att jag tänker lämna min bil på reparation där men en stund på rullarna ska väl gå bra.
Dom sa att dom kört bilar med mer hk än min så det skulle inte vara några problem.
- runn
- Registrerad

- Namn: Daniel Runn #49
- Region: Mellansvenska
- Kontakt:
Läste om dem på Rejsa, priset är ju inte farligt, jag älskar namnet om det syftar på det jag trorJimmy skrev:Det är en nystartad firma som heter Redrum performance. Ligger i Svedala där jag bor.
Dags för en liten update igen.
Vill snart inte avslöja mer förrän det är dags för en riktig premiär visning.
Fick vinge och originalfront från lack idag. Fanns tyvärr några små misstag men jag känner lackeraren så jag vet att han åtgärdar det sen, så det är inte hela världen. Ett misstag berodde på mig själv.... för det var jag som slipat för dåligt innan, men men... man lär sig.
Fick i lite nät i fronthålen. Ser klart trevligt ut.
Idag när jag kollade under bilen så såg jag en droppe bromsvätska. (man har det till kopplingen också) Det är klart oroväckande att den droppen hängde där under. Jag bytte ju slaven och tyckte att allt gick bra. Kopplingen fungerade bra. Hoppas VERKLIGEN att det är en "monteringsdroppe" och inget annat. Måttligt intresserad av att plocka ner lådan igen.

Vill snart inte avslöja mer förrän det är dags för en riktig premiär visning.
Fick vinge och originalfront från lack idag. Fanns tyvärr några små misstag men jag känner lackeraren så jag vet att han åtgärdar det sen, så det är inte hela världen. Ett misstag berodde på mig själv.... för det var jag som slipat för dåligt innan, men men... man lär sig.
Fick i lite nät i fronthålen. Ser klart trevligt ut.
Idag när jag kollade under bilen så såg jag en droppe bromsvätska. (man har det till kopplingen också) Det är klart oroväckande att den droppen hängde där under. Jag bytte ju slaven och tyckte att allt gick bra. Kopplingen fungerade bra. Hoppas VERKLIGEN att det är en "monteringsdroppe" och inget annat. Måttligt intresserad av att plocka ner lådan igen.

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- runn
- Registrerad

- Namn: Daniel Runn #49
- Region: Mellansvenska
- Kontakt:
Ja, kör på rött det är snyggt och inte lika vanligt som silver... Har haft det på min men tog bort det, kan inte komma på varför men jag brukar ändra mig plötsligtJimmy skrev:Ja silver är ingen nyhet direkt. Har tänkt på rött också eftersom bromsoken är röda och bältena kommer vara röda.Runn skrev: Alldeles för vanligtKör rött.

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- anders_1g
- Registrerad

- Kontakt:
Äsch, kör mattsvart dekor till blanksvart bil.!.!.! 

Gilla på facebook!
- mangan
- Registrerad

- Kontakt:
HELL YEAH!!!!!Anders > 1G skrev:Äsch, kör mattsvart dekor till blanksvart bil.!.!.!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
-97 Z28 M6
-70 Firebird
OJ OJ. Det ena bra tipset efter det andra!!
Grafitgrått har jag också haft som ide fast inte där.
I bästa fall får jag en sponsor på kolfiberväv och då tänkte jag ha det namnet i grafitgrått, men det är inget som är bestämt än och det lär inte handla om stora summor. Tycker nästan det är synd att inte ta åt mig hela äran själv när man väl är klar.
Är rädd att det blir snack om man har en sponsor.
"en sån bil kan väl alla bygga om man slipper betala mm"
Vad tror ni?
Grafitgrått har jag också haft som ide fast inte där.
I bästa fall får jag en sponsor på kolfiberväv och då tänkte jag ha det namnet i grafitgrått, men det är inget som är bestämt än och det lär inte handla om stora summor. Tycker nästan det är synd att inte ta åt mig hela äran själv när man väl är klar.
Är rädd att det blir snack om man har en sponsor.
"en sån bil kan väl alla bygga om man slipper betala mm"
Vad tror ni?