Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!
Då var det dags att skriva om mitt nya bygge.
Efter att ha ägt 4 Trans Amer så blev det nu en Camaro, men jag känner mig mest hemma här på TACS så jag stannar kvar här.
Jag tänkte slå RUNN:s 38 000 visningar om WS7an
Utgångsobjektet är en lite halvtrasig 98a med manuell låda.
Mitt gamla Trans Am bygge känner antagligen en hel del igen.
Det var mest inredning och några trimmprylar.
Pirri pirri här på forumet äger den nu.
Nya bilen
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
"Tyvärr" så gillar jag både styling, banracing och strippkörning.
En kombination som inte riktigt går ihop. Varken ekonomiskt för en lärlingsplåtslagare eller rent funktionellt.
Men jag gör mitt bästa.
Planen med bilen är att prova på lite bankörning. Sturup Raceway som jag har runt knuten är numera rejält utbyggd och jag tror den håller STCC klass vid det här laget.
Annars har jag MECA Raceway om jag vill köra 201 m.
Utrustningslistan ser ut såhär:
SLP subframe
SLP lid
Catback SLP
Stolar
Bromsskivor+klossar
Lite kolfiber delar (mer info kommer)
6 punktsbur
Fälgar 18"
Nya däck
Kjolpaket
Vinge
Framlampor
Baklampor
Klarglas blinkers
Eibach sänksats
Underdrive pulley
Bälte 5 punkt
Ratt+nav Momo
SPEC koppling
Varvräknare med shiftlight
Baksätet är utkastat och ACn är borta. Hittar jag nått mer onödigt så åker det också ut.
När jag snöade in på kolfiber så blev jag besatt av viktbesparing.
Tom
30th TA Anniversary #186, balanced and blueprinted, forged JE Pistons & Eagle Rods ,Thunder Racing 224 Cam,Comp Cams Lifter, Rods & Springs, Granatelli MAF, LS6 Intake, K&N Filter, MAC Headers, Borla Cat Back ,Dyno'd 365 RWHP, 392 w/o CATs
Det är den höga vingen som RUNN visade som jag ska ha....
Nej ärligt talat så vill jag inte visa för mycket innan jag får det på plats.
Så jag avslöjar inte än vilket kjolpaket det är.
Jag var och skulle provmonterade det idag. Jag har aldrig sett något krokigare kan jag meddela. Så jag kan ju inte rekomndera det märket i nuläget. Vi får se när det blir klart.
Angående kopplingen så har jag redan den hemma och den ska monteras imorgon. SPEC Stage 1 fick det bli. Har inte råd till mer.
Får hoppas den är bättre än original som är helt borta nästan.
En ny slavcylinder ska också på.
Alla delar som jag listat lite längre upp är saker som jag redan har hemma.
Inredningsdelar med kolfiber och vissa fick nöja sig med lack.
Dagens tips! Ge dig inte in på kolfiber om du inte är beredd att offra MÅNGA MÅNGA timmar på att slipa.
Riktigt tråkigt är det och man undrar vad man håller på med.
Nu är jag visserligen nybörjare. Nästa gång går det väl bättre.
Grattis till ett bra bil köp, kör själv en Z28 -98 manuell och är kanon nöjd med modellen.
Hur gjorde du när du bytte ratt, satte du i ett motstånd så inte airbaglampan tänds? Blir mycket snyggare o skönare med annan ratt ju!
Kommer bli ett kul projekt å följa!
Rhoddan skrev:
Hur gjorde du när du bytte ratt, satte du i ett motstånd så inte airbaglampan tänds? Blir mycket snyggare o skönare med annan ratt ju!
Kommer bli ett kul projekt å följa!
Min airbag lampa lyser i nuläget. Jag har så mycket annat att lösa så det får jag ta senare.
Blev mycket snyggare med ny ratt. Raceigare känsla.
Vilken Stage blev det från Spec? och hur känns den?
Den har ju diskuterats en del tidigare men jag måste säga att jag börjar vänja mig vid den och ju mera bilen går ju bättre känns den, men det blir en valeo (ligger redan i garaget) nästa gång.
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Blev en Stage 1 koppling. Jag kommer plåga den en del så vi får se hur den håller.
Lite strul under dagens arbete så jag kom inte så långt. Ska på det igen imorgon.
Det är inte min lyft så jag tänkte göra allt lyftjobb nu när jag väl fått dit bilen. Provköra får jag göra senare.
Något nytt svänghjul tillät inte plånboken så jag hoppas att det går bra ändå. En ny slavcylnder ska dit i alla fall. Det verkar läcka bra med olja därifrån.
jonas.andersson skrev:eller så är det kanske så att jag bor själv i ett hus med el mat katt lån reperationer 2 bilar sommar o vinter + annat som tar pengarna..
Se det positivt, var glad att du inte har kärring
-95 Formula - Såld och saknad
-97 T/A WS6 RA Den vita valen
-91 Dodgubishi Stealth ES
Dagens arbete gick inte så bra heller.
Lådan är nere och kopplingen av.
Originalet var inte mycket att hänga i granen....
Svänghjulet var helt fläckigt och jag har inget nytt hemma så det får bli renovering av det gamla.
Själva lamellen var kass också. Små bitar saknades här och där.
Slavcylindern sprutade det olja om....
Mina "växellådsproblem" har troligen berott på detta.
Jag hoppas verkligen det för så kul är det inte att renovera lådan.
Bilder kommer.
Jimmy skrev:Dagens arbete gick inte så bra heller.
Lådan är nere och kopplingen av.
Originalet var inte mycket att hänga i granen....
Svänghjulet var helt fläckigt och jag har inget nytt hemma så det får bli renovering av det gamla.
Själva lamellen var kass också. Små bitar saknades här och där.
Slavcylindern sprutade det olja om....
Mina "växellådsproblem" har troligen berott på detta.
Jag hoppas verkligen det för så kul är det inte att renovera lådan.
Bilder kommer.
Renovera svänghjulet genom att lämna in till ngn som vet vad han gjör. Det måste svarvas och ombalanseras för att funka.
Tom
30th TA Anniversary #186, balanced and blueprinted, forged JE Pistons & Eagle Rods ,Thunder Racing 224 Cam,Comp Cams Lifter, Rods & Springs, Granatelli MAF, LS6 Intake, K&N Filter, MAC Headers, Borla Cat Back ,Dyno'd 365 RWHP, 392 w/o CATs
Jimmy skrev:Ja det är en bra snubbe. Jag har lämnat en del jobb där och han har svarvat svänghjul flera gånger innan.
Predator kan det där med svänghjulslättning annars, kan ju vara en bra idé?
före;
efter;
Kul med banåkamål! Hur långt ska du gå och hur mycket är du beredd att göra avkall på komforten? Jag delar gärna med mig med lite tips och kan hjälpa dig med fjäderkonstanter osv.
Om du inte är klar med chassiet i sommar, kan du få en åktur i min (som iof är rätt osorterad fortfarande) för att avgöra hur långt du är beredd att gå.
Jag skulle i stort sett kunna sitt med hörselkåpor i en plåtren bil.
Komfort kommer i andra hand, men jag gillar ju styling också. Så 2007 blir det en blandning av utställningar och prova på bana.
Så får vi se hur det utvecklas och rensas senare.
Min bil ska gå att besiktiga i alla fall. Fast jag är ju beredd på att bygga om lite för att få den godkänd.
Mest orolig för burens sidostötta, som kommer hindra tjocka besiktningsgubbar att komma in i bilen.
Samt höjden. Den är fruktansvärt låg nu.
Mina nya bromsar.
Bara målade original bromsok.
Nya skivor och belägg. Inga dyra bra saker men absolut bättre än innan.
Hiphopar fälgarna i 20" ska bort.
Jag vet att bilen är väldigt smutsig men det blir bättring på det.
Den kommer att se ut som Doskis bil till slut.