Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!
Japp det är klart att det ska finnas lampor bakom gallren.
Borstat eller polerat ja det är en smaksak, funderar även på att prova att lacka dom i bilens färg.
Det blir nog så att jag gör några olika varianter så kan man ju byta ibland
FallOutBoy skrev:fronten börjar ju se bra ut! var lite skeptisk i början av tråden... men nu ser det ju riktigt ballt ut! lite lampor där bakom oxå.
Skeptisk... hehe då var vi minst två... men ja tror det ordnar till sig med tiden och när hela skiten får samma färg på sig
Det är då det blir lite mera på riktigt och även riktigt tungt att börja om ifall man inte är nöjd med det man gjort.
Har filat lite mera på mina frontgaller ikväll. Men tycker fortfarande att det inte ser bra ut att man ser så mycket rakt in igenom dom. Kommer att fixa till lite nya konsoler med en annan vinkling på spåren för att luta ner ribborna lite till.
Svårt att ta bilder som ger en rättvis bild av hur det igentligen serut. Ser nog bättre ut när bilen står på golvet.
Frågan är hur dom kommer att seut polerade när det blir konstiga speglingar som förvränger hela utseendet
Det blir nog många turer fam å tillbaka innan man är nöjd... som vanligt
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Då har man förbrukat några garage timmar till då! Båda galler prototyperna är klara så här blev det.
Är mycket tveksam till hur gallren kommer att seut polerade
Har spacklat slipat lite på baken idag oxå för att se lite andra former
Håller nu på med att fixa till trösklarnas ovansida så det ska se lite skapligt ut när man öppnar dörrarna. Har funderat på att sätta någon alu.plåt vid insteget men har inte kommit på vem jag ska lura till att knäcka en sådan plåt åt mig får bli ett senare projekt
Här kommer iaf lite bilder hur det såg ut när jag lämnade garaget idag om någon är intresserad
absolut intressant, kul att se vad som händer i andras garage/vinter-tillhåll, själv plockar jag ihop en 350TPI igen efter ett topplockspacknings byte.
Men än så länge ser det ju riktigt snyggt ut och det skall bli kul att se den "LIVE".
mvh
grymt jobbat men nu måste du snart grunda henna, hur mycket slipjobb finns det kvar innan första lagret grund åker på? vill ju se bilens linjer mer framhävda vilket är svårt nu när plåten mest liknar en snöbollsblästrad ugnsplåt.
Tack grabbar!
Jo det är inte så himla mycket spacklande kvar men det tar tid.
Har gjort bort mig några gånger med att försöka slipa för tidigt på spacklet å det går åt så himla mycket sandpapper då. Jag spacklar så mycket jag hinner ena gången och slipar det nästa gång.
Glasfiber spacklet är dessutom lite knepigt... har inte kommit underfund med hur man ska få det riktigt jämt direkt "tror fasen inte det är möjligt" så det medför att det blir nya porer hela tiden som måste fixas till.
Så snart ska jag gå över till ett spackel utan armering. "Men först ska jag bara.... " hehe
Grundlack bör inte vara allt för långt borta om man bara får tid över att vara i garaget vill säga
Har nu både utsug och insug i garaget så det är bara att städa och spruta när det är klart för det.
Ikväll har jag fart runt med slipmaskinen på karossen.
Nu när lacken mattas ner ser man massa små ringar/gropar i olika storlekar "fisk ögon kallas det va?"
Dessa slipas nu ner ordentligt.
Oturligt nog har kompressorn strejkat....
Man är riktigt bortskämd med att kunna blåsa av dammet ibland...
Så nu får det bli dammsugare & borste
Senast redigerad av pettersson den fre 08 dec 2006, 07:39, redigerad totalt 1 gång.
Pettersson skrev:Ikväll har jag fart runt med slipmaskinen på karossen.
Nu när lacken mattas ner ser man massa små ringar/gropar i olika storlekar "fisk ögon kallas det va?"
Dessa slipas nu ner ordentligt.
Nja fiskögon är vad man brukar kalla dom "snyggingarna" som kommer sig av att det finns silicon på bilen eller i lokalen när man lackar ,, det går F-## inte att få till det med lack om man änns stavar s.i.l.i.c.o.n i närheten .. det som du har är nog inte sånna fiskögon utan just "vanliga" sänkningar och dom spaklar man igen med tex "putty" det är ett enkomponents spakel på tub som "proffsen" använder .i värstafall kan du bli tvungen att gå plåtren innan du får bort dom sänkningarna du pratar om (om vi nu menar samma ) ??
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Okej... ja vet inte vad dom kallas men det är väl vanliga sänkningar då plåtrent lär det inte bli så stora är dom inte
Det är i klarlacken och då ser man bara en blanksvart prick i den grå slipade ytan.
"även jag använder 1-k spackel på tub" men då till lite större hål
Krokig bakvinge
Har kommit till delprojekt bakvinge som behöver riktas upp. Vingen ska modifieras en aning men behöver först bli liksidig.
Skiten är alltså krokig det skiljer typ 5mm mellan fästena vilket gör att ute på ändarna skiljer det minst 5mm mellan karossen och vingen. Alltså typ 5mm på ena sidan och 10mm mellanrum på andra sidan.
Så nu behöver jag lite goda råd av er
Kan jag tvinga upp vingen mot en rak profil och värma den med varmluft och sedan låta den svalna fasttvingad.
Stannar den kvar i det läget då eller kommer den ändå att återgå till sin tidigare bågform
Någon som har erfarenhet av detta
Var i garaget idag och funderade vidare på modifieringen av bakvingen
Som planerna ser ut just nu kommer jag bara att höja och flytta bak vingen för att behålla originalkänslan.
Originalvingen syns för lite och utan vinge tycker jag att bakdelen blir för stor
Efter sista slipningen (som jag trodde ) på fronten kom det fram några flera luftgropar som fick fyllas igen
Jag håller med dig! Jag vill ha en vinge och inte en bakspoiler som sitter tajt mot karossen.
Ja vill inte börja plasta nya delar just nu känns det som, annars är en vinge inga problem att göra
Jag siktar givetvis på att kunna åka lite i sommar om inte flera tokiga ideer dyker upp som blir för lockande
Igår började jag plasta upp distansbitarna som ska höja vingen.
För bökigt att göra formar så jag plastar helt enkelt upp distanserna med glasfiberspackel.
Innan jag började med arbetet att modifiera vingen lyckades jag tidigare att rikta upp den något krokiga bakvinge... men idag när jag tog bort mina distanser som jag passat in för att få samma höjd på vingens båda sidor så såg jag att distanserna inte var lika höga, alltså har vingen kroknat igen.... den som var så bra. Jag kommer alltid att reta mig på det om jag skulle ha det så. Därför måste det fixas på något sätt men nu börjar men tvivla på vad fan man håller på med igentligen
Fortsatte även med att snygga till lite här och där på fronten och bakpartiet.
Fronten har jag lösningen på grillgallren kvar att fixa men bakpartiet får efter nästa slipning ses klart för grundlack.
Känner nu att om jag inte kommer igång med grundningen kommer jag aldrig bli klar med mitt småfixande här och där och där med heller inte ha någon bil att åka med i sommar.... huuu hämska tanke. Har även börjat tänka på andra otrevligheter om det tex kommer att finnas gaser kvar i plasten som gör så att min lack kommer att bli förstörd i sommarsolen...
Senast redigerad av pettersson den mån 12 feb 2007, 14:59, redigerad totalt 1 gång.
Motivationen är i botten
Har tänkt om lite och kommer inte att göra flera egna tokiga lösningar för att det är roligt... för det är det inte längre
Kommer istället att försöka få på grundlack så fort som möjligt för att komma vidare.
Var iväg och fixade till distanserna till vingen idag fast det var riktigt motigt att åka till eländet. Det kommer bara att bli en höjning ingen flytt bakåt som jag tänkte tidigare.
Sedan är det ju gallrens infästning som ja måste fixa en lösning på.
Inte för dom blivit färdiga men ideen är ju klar
Började med att kapa bort en del av det gamla för att inte låsas fast vid tanken att använda dom.
Har fixat lite med vingen ikväll. Nya pinnbultar har tillverkats och så har jag börjat att plasta ihop distanserna med vingen.
Kommer att lägga en liten radie runt fästet istället för den tidigare skarpa kanten.
Som jag har letat efter en bil med en liknande färg som jag ska ha på min och tänka sig nu hittade jag denna . motivationen kom faktiskt tillbaka igen. Nu har jag äntligen lite koll på hur min kommer att seut även om det inte är exakt samma kulör så spikar jag min tänkta blå färg som jag velat lite med fram och tillbaka för att jag inte hade koll på hur det skulle passa på bilen.