WS.7 (4gen) KnightRiderLEDs på gång...
Moderator: Moderators
- runn
- Registrerad

- Namn: Daniel Runn #49
- Region: Mellansvenska
- Kontakt:
Aggregaten blir Garret GT3076R Oljesmörjda och kullagrade. Men inte den vanliga versionen utan de är även vattenkylda vilket inte är fel när de sitter trångt och det hjälper till att sänka tempen under huven.klas80 skrev:Är agregaten inköpta? och i så fall vad för nått?
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 382_12.htm
Grenrör är fixade och turbo som passar är klara och mycket andra småsaker. Fick tillfälle att köpa godbitar ur ett turbokitt och det gick inte att säga nej. Jag vet att jag skulle ångrat mig om jag köpt topparna jag funderade på.
Några saker som behövs... Mycket mer behövs givetvis, Bara lite jag kom att tänka på nu.
Intercoolers
6.0 Toppar, Sitter på truckmotorerna och sänker kompet till ca 9.1:1 - 300dollar begagnade
Oljepump till aggregaten
Kam - LS6 kammen verkar populär ibland överladdarna eller en Turbokam ifrån Lingenfelter.
Bränslepump
Injectorer
Senast redigerad av runn den ons 31 jan 2007, 12:39, redigerad totalt 1 gång.
Det är värst vad ni hetsar, men får väl försöka lägga upp något. Det finns en del i skåpet som går att reproducera till forumet dvs vad killen jag köpte bilen av har berättat.Anders > 1G skrev:Om inte annat kan han lägga in en massa info om hur den är att köra på bana osv! DET hade varit intressant läsning!Lovan skrev:Runn: Blir det turbo eller kompressor?
Tom: Det gör ju inte så mycket att det blir en kort tråd. Du kan ju ändå skriva upp vad som är gjort med bilen även om du själv inte gjort det.
Fast lite har du väl gjort själv?
Kom igen nu Tom!
OK lovar lägga upp en tråd. Går väl ej att backa nu....
Tom
30th TA Anniversary #186, balanced and blueprinted, forged JE Pistons & Eagle Rods ,Thunder Racing 224 Cam,Comp Cams Lifter, Rods & Springs, Granatelli MAF, LS6 Intake, K&N Filter, MAC Headers, Borla Cat Back ,Dyno'd 365 RWHP, 392 w/o CATs
30th TA Anniversary #186, balanced and blueprinted, forged JE Pistons & Eagle Rods ,Thunder Racing 224 Cam,Comp Cams Lifter, Rods & Springs, Granatelli MAF, LS6 Intake, K&N Filter, MAC Headers, Borla Cat Back ,Dyno'd 365 RWHP, 392 w/o CATs
-
pettersson
- Medlem

- Namn: Patrik Pettersson #695
- Kontakt:
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
http://lingenfelter.com/02CamaroStP.htm - Här används samma grenrör som jag kommer att använda. Det finns förvånansvärt många påbörjade turbobyggen blivit liggande och som man kan köpa delar ifrån billigt.

Är man en sökmästare så går det tom att hitta ritningen...

Är man en sökmästare så går det tom att hitta ritningen...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Klart det är kul med håriga projekt, är mest fundersam om du har karaktär å inte skruva upp laddtrycket mer en 5psi... har själv maxdrevat de överdimisionerade (vid inköpet) kompressorer jag haft ganska omgående
Fråga på bara framöver, ska försöka föjla tråden å ge svar på det jag kan, kommer det inga svar så PMA.....
var lite sugen på turbo till kommande säsong då det endå ska byggas nya grenrör, tryckrör osv, är dock lite osäker på om jag skulle få till de rätta trycket i starterna, till nästa år blir det allout racing...
För den som missat det å är intresserad så kommer Za motorn att hamna i den här http://www.nonameracing.se/photos/defau ... ekt_Ascona projektråd finns
på http://camaroforum.mine.nu/viewtopic.php?id=8780 så vi inte sabbar den här tråden...
Fråga på bara framöver, ska försöka föjla tråden å ge svar på det jag kan, kommer det inga svar så PMA.....
var lite sugen på turbo till kommande säsong då det endå ska byggas nya grenrör, tryckrör osv, är dock lite osäker på om jag skulle få till de rätta trycket i starterna, till nästa år blir det allout racing...
För den som missat det å är intresserad så kommer Za motorn att hamna i den här http://www.nonameracing.se/photos/defau ... ekt_Ascona projektråd finns
på http://camaroforum.mine.nu/viewtopic.php?id=8780 så vi inte sabbar den här tråden...
- melvin
- Registrerad

- Namn: Daniel Johansson
- Kontakt:
Turbo.. mmmm...
Det är nog väldigt "sunt" att börja som du gör med lite mindre aggregat och "färdiga" grenrör/rör om det är första gången du ska ge dig på överladdning.
Hoppas du får det att rulla utan större missöden, sedan börjar ju det roliga när man vill ha ut mer effekt!
Jag vill ha plats i mitt garage samt ekonomi för att börja med något nytt, men än så länge har inte lottoraden gått in.
Det är nog väldigt "sunt" att börja som du gör med lite mindre aggregat och "färdiga" grenrör/rör om det är första gången du ska ge dig på överladdning.
Hoppas du får det att rulla utan större missöden, sedan börjar ju det roliga när man vill ha ut mer effekt!
Jag vill ha plats i mitt garage samt ekonomi för att börja med något nytt, men än så länge har inte lottoraden gått in.
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Det vore fintpeewee skrev:Fan va coolt med dubbelturbo.är planen att vara färdig till sommaren?
Förhoppningsvis...Z28 skrev:Klart det är kul med håriga projekt, är mest fundersam om du har karaktär å inte skruva upp laddtrycket mer en 5psi...
Det tar vi senare...KBM skrev:Om du nu ska ha turbo på kärran, har du löst besiktningsdelen redan eller tar du den smällen när bilen är klar?
Jag har skruvat mycket med turbosystem, Men några egna grenrör är inget jag är sugen på att göra speciellt med tanke på hur trångt det är.Melvin skrev:Det är nog väldigt "sunt" att börja som du gör med lite mindre aggregat och "färdiga" grenrör/rör om det är första gången du ska ge dig på överladdning.
Hoppas du får det att rulla utan större missöden, sedan börjar ju det roliga när man vill ha ut mer effekt!![]()
Aggregaten är av samma sort som de som Incon använde till Steg3 och de ska klara 800RWHP på LS1:an, Inget som jag ska upp i (på flera år iallafall). Mycket som måste göras innan....
- formula
- Registrerad

- Namn: Niklas Wikander #270
- Kontakt:
Oj! Detta hade jag missat! Ett dubbelturbobygge!
Skall bli mycket roligat att följa!
Önskar dig all lycka till!
Skall bli mycket roligat att följa!
Önskar dig all lycka till!
Mina bilar: http://www.garaget.org/formula
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
- anders_1g
- Registrerad

- Namn: Anders Jeppsson #597
- Kontakt:
Problemet med 300km/h+ är att hela plastkjolpaketet kommer lossna från bilen och gå i omloppsbana kring solen istället...Predator skrev:Kan bara instämma!
Kan personligen själv tycka det är lite trist med bolt-on trim.....men det kan ju kvitta när man får rast
![]()
Det lär bli ett hårigt bygge som för ovanligheten matchar stylingen "300km/h +".
Fast det kanske inte är så farligt - Runn blir ju andre svenske i rymden i så fall..

http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
- hardly
- Registrerad

- Namn: Anders Fridlund #542
- Kontakt:
Han kan nog bli den förste efter som bänkvärmaren fågelsang inte kom upp denna gång hellerAnders > 1G skrev: Problemet med 300km/h+ är att hela plastkjolpaketet kommer lossna från bilen och gå i omloppsbana kring solen istället...
Fast det kanske inte är så farligt - Runn blir ju andre svenske i rymden i så fall..
GTO -66
GET IN, SHUT UP, HANG ON
GET IN, SHUT UP, HANG ON
-
BlackScissors
Lite sen med att vända på almanackan. Men vad har vi där? Jo, Mr. December!!! En svart WS7 
Fast det att bilden är över året gammal å SKAPLIGT "out of date" så sitter man å suktar på den fina bilen.
Och senaste året har du bara gjort bilen snyggare! Å nu blir den dessutom lite snabbare
Men skulle inte du sälja dina subframeconn eftersom dina hedders tog i. Då undrar jag om du inte kan ha kvar dem eftersom jag antar att du måste byta hedders igen för att passa töj-busarna?!
I övrigt gillar jag inte att stryka så pass mkt medhårs, men har man inget att klaga på, varför ska man?
Så Runn:
-Läcker kärra!
Fast det att bilden är över året gammal å SKAPLIGT "out of date" så sitter man å suktar på den fina bilen.
Och senaste året har du bara gjort bilen snyggare! Å nu blir den dessutom lite snabbare
Men skulle inte du sälja dina subframeconn eftersom dina hedders tog i. Då undrar jag om du inte kan ha kvar dem eftersom jag antar att du måste byta hedders igen för att passa töj-busarna?!
I övrigt gillar jag inte att stryka så pass mkt medhårs, men har man inget att klaga på, varför ska man?
Så Runn:
-Läcker kärra!
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Helt perfektBlackScissors skrev:Lite sen med att vända på almanackan. Men vad har vi där? Jo, Mr. December!!! En svart WS7![]()
Redan sålda och andra monterade, UMI istället för SLP.BlackScissors skrev:Men skulle inte du sälja dina subframeconn eftersom dina hedders tog i. Då undrar jag om du inte kan ha kvar dem eftersom jag antar att du måste byta hedders igen för att passa töj-busarna?!
Blir ännu mer boltin nu än om jag enbart bytt toppar/kam men vad gör man... Men efter det så blir det att öpnna och byta kolvar m.m.Predator skrev:Kan bara instämma!
Kan personligen själv tycka det är lite trist med bolt-on trim.....men det kan ju kvitta när man får rast
![]()
Det lär bli ett hårigt bygge som för ovanligheten matchar stylingen "300km/h +".
300 är inget jag siktar på, 270 gör den nu och utan att kjolpaketet lossnar
- turbokungen
- Registrerad

- Namn: Uffe Ericson
- Kontakt:
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Här ska inte knäckas någon, Men det är bra att du har de planerna, Då kan vi samarbeta sedan när trycket ska ökas. För du tänker väl inte stanna på 5psi?Jimmy skrev:Och jag som tänkte montera en bakmonterad STS turbo till 2008. Nu är man ju knäckt
Ta inte åt dig, Men den här bilden är rolig så jag passar på och postar den.

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- niklas
- Registrerad

- Namn: Niklas Appelquist
- Kontakt:
Tror inte Runn satsar nu, utan mest känner lite på överladd
satsar han blir det smidd botten och betydligt större spridare
och ett stort hål till i plånboken kanske
GTA -89 med Syclone chip.......
http://medlem.spray.se/gta324
Kika även in på......
www.musclecars.se
http://medlem.spray.se/gta324
Kika även in på......
www.musclecars.se
- jonas.andersson
- Registrerad

- Namn: Jonas Andersson
- Region: Södra
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Ja, då blir det lätt större.Niklas skrev:Tror inte Runn satsar nu, utan mest känner lite på överladdsatsar han blir det smidd botten och betydligt större spridare
och ett stort hål till i plånboken kanske
Ska få allt att funka och sedan får man se, Inte bara motor som behöver förstärkas vid mer ladd.