WS.7 (4gen) KnightRiderLEDs på gång...
Moderator: Moderators
- mangan
- Registrerad

- Namn: Magnus Gustafsson #497
- Kontakt:
Jepp!
På tal om att evakuera luften från under bilen så görs det väl enklast med korekt utformade fälgar men helt klart kan du få ut luft ur hjulhuset om du gör dina utsläpp fungerande. Problemet är ju då iofs att du måste styra luften ända fram till skivan för den inte bara skall smita förbi och ut.
Du kommer att få mycket bromsdamm på sidan *F*
Magnus
På tal om att evakuera luften från under bilen så görs det väl enklast med korekt utformade fälgar men helt klart kan du få ut luft ur hjulhuset om du gör dina utsläpp fungerande. Problemet är ju då iofs att du måste styra luften ända fram till skivan för den inte bara skall smita förbi och ut.
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
- runn
- Registrerad

- Namn: Daniel Runn #49
- Region: Mellansvenska
- Kontakt:
Ja, Men de fälgarna kostar väl en slant (typ de som egget har).Mangan skrev:Jepp!
Magnus
Hmmm... Det kan du ha rätt i. Luften går direkt till luftutsläppet istället för genom fälgen. Och det är ju värmen i bromsskivan/fälgen man vill åt (Och blåsa ut bromsdammet
Undrar om man kan göra en "vinge" som blåser luft genom bakhjulen med? Inte för att de blir lika varma utan för att hållas damfria
- mangan
- Registrerad

- Namn: Magnus Gustafsson #497
- Kontakt:
Samma ide som du har för framhjulen funker ju bak, fast du bör ta luften högre upp för att inte få in varmluften framifrån,,
BBS hade "fläktkapslar" till kryssekerfälgarna på 80 talet,,
Magnus
BBS hade "fläktkapslar" till kryssekerfälgarna på 80 talet,,
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
-97 Z28 M6
-70 Firebird
- anders_1g
- Registrerad

- Namn: Anders Jeppsson #597
- Kontakt:
Det behöver du absolut inte oroa dig för, det finns inte en chans i hela världen att det skulle hända... Scoopen styr ju bara luften, de gör ju inte att mer luft kommer in under bilen...Runn skrev:Ja luften går ut genom fälgen men det var någon som trodde att bilen skulle lyfta iframänden av den ökade luftmängden i hjulhuset

http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
TufftMangan skrev:BBS hade "fläktkapslar" till kryssekerfälgarna på 80 talet,,
Magnus
Test av nya air dam:en... Den kommer att förlängas ca 3-4cm för att plocka upp mer kylluft. Men den biten blir i tjockt gummi för farthindernas skull.

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
hmm din bil är väll med sänkt? Jag har problem med min oginal läpp som tar i hela tiden.. Å det här lär ju inte va minre?Runn skrev:TufftMangan skrev:BBS hade "fläktkapslar" till kryssekerfälgarna på 80 talet,,
MagnusBara att köpa med andra ord.
Test av nya air dam:en... Den kommer att förlängas ca 3-4cm för att plocka upp mer kylluft. Men den biten blir i tjockt gummi för farthindernas skull.

- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Ja den är sänkt, Originaldammen försvann när kjolpaketet åkte på, Då byttes den mot en störreklas80 skrev:hmm din bil är väll med sänkt? Jag har problem med min oginal läpp som tar i hela tiden.. Å det här lär ju inte va minre?Runn skrev:TufftMangan skrev:BBS hade "fläktkapslar" till kryssekerfälgarna på 80 talet,,
MagnusBara att köpa med andra ord.
Originalairdam och kjolpaket gick inte, Tempmätaren gick i topp och köra runt med kylfläkten på fullt är ju ingen vidare lösning.
jag kan ju säga att jag har samma problem, fick oxå en större plastläpp med kjolpaketet men den kunde jag inte ens köra ur garaget med utan att det tog i.. så nu sitter orginalläppen på. ska se om jag kan hitta på nån bra lösning. har rivit bort mina dimljus för att kanske leda lite luft den vägen..

- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Kollade pasformen på TSP-lid ( http://www.texas-speed.com/ ) och den passade inte lika bra som SLP. Och med LS6-maffen så passar inte min bellow längre. Det gamla locket är snart till salu.

-
pettersson
- Medlem

- Namn: Patrik Pettersson #695
- Kontakt:
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Måste börja löda dioder snart om jag ska hinna med allt
Nya park/blinker fram ,Se om man kan göra bakljus, Mittre bromsljuset, Fler dioder i sidopositionsljusen, Ny bättre nummerplåtsbelysning och kanske en ny fågel fram m.m.
Har ca 1400 dioder liggande här, De flesta är röda
Slängde ihop två plattor för att testa hur de lyser...

Blev sugen på att se hur det ser ut om "ventilationen" lyser, Eller rättare sagt glöder innanför gallerna. Har sett några som har gjort det här med näsborrarna på huven. Helst ska ju inte dioderna synas.
Testar att belysa det övre gallret...

Ser helt ok ut. Ska se om jag kan ta en bild. Min kamera är kass på att ta bilder i mörker.
Har ca 1400 dioder liggande här, De flesta är röda
Slängde ihop två plattor för att testa hur de lyser...

Blev sugen på att se hur det ser ut om "ventilationen" lyser, Eller rättare sagt glöder innanför gallerna. Har sett några som har gjort det här med näsborrarna på huven. Helst ska ju inte dioderna synas.
Testar att belysa det övre gallret...

Ser helt ok ut. Ska se om jag kan ta en bild. Min kamera är kass på att ta bilder i mörker.
- freppzor
- Registrerad

- Namn: Fredrik Nilsson #237
Gasen i botten tycker jag när det gäller neon, finns många olika sätt du kan montera det på, gäller bara att hitta en proffsit sätt som lyfter fram bilen och inte riktar all uppmärksamhet på bara ljuset. Men du är ju duktig så du hittar nog bästa möjliga
Pain Is Temporary
Glory Is Forever
Pontiac Firebird röd man -94
Alfa Romeo 164 Super -94
- runn
- Registrerad

- Kontakt:

- lovan
- Registrerad

- Namn: Niclas Lövblad #638
- Kontakt:
Sätt dit en resistor med större resistans så lyser dom mindre. Och lever mycket längre
T/A -75 Röd, 400" small whale tale
bilder: http://hem.passagen.se/talon/pontiac/
bilder: http://hem.passagen.se/talon/pontiac/
- kbm
- Registrerad

- Namn: Johan Östlund #53
- Kontakt:
Du gav mig en ide, tänk om det skulle glöda lite grönt från mina "näsborrar" jag har i min huv, skulle det vara fräckt eller skulle det se turk ut?
Dioder passar väl bättre på en 4 gen bil visseligen men lite kan man väl ha på utan att det ser apa ut även på en 2:gen eller vad tror du Runn?
Dioder passar väl bättre på en 4 gen bil visseligen men lite kan man väl ha på utan att det ser apa ut även på en 2:gen eller vad tror du Runn?
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
85Hk 150Nm på bakhjulet.
- doski
- Registrerad

- Namn: Sénat Memedoski #447

Tycker dock inte om det så mkt själv.....
2002 LS1 Trans Am WS6 Ram air 6-växl.
SÅLD
BADAZWS6
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?p=73004#73004
SÅLD
BADAZWS6
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?p=73004#73004
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Jo jag vetLovan skrev:Sätt dit en resistor med större resistans så lyser dom mindre. Och lever mycket längre
Mina näsborrar kommer att lysa rött så att de matchar sideventsen (kolla bild tidigare i tråden). De är nästan klara bilder kommer...... Det ger en cool effekt av att motorn brinnerKBM skrev:Du gav mig en ide, tänk om det skulle glöda lite grönt från mina "näsborrar" jag har i min huv, skulle det vara fräckt eller skulle det se turk ut?
Det ser ut som Doskis bild fast rött.
Senast redigerad av runn den fre 23 dec 2005, 19:44, redigerad totalt 1 gång.
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Blev helt ok
Drivs med ett 9volt här så det lyser starkare monterat på bilen... Till er som vill ha diodsaker gjorda det är på G lugna ner er ett tag bara
Om någon mer är intresserad av diodbyggen skicka ett PM så snackar vi om det...

- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Ska du säga med den vingenklas80 skrev: trodde det hörde till japps, å då hellst en 18åring med bakåtvänd kepps
Skämtar bara med dig, Vi ricers ska ju hålla ihop (satan vad jag hatar det uttrycket)
För o emot styling-tråden http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=12718
hehe den är ju för dowmnforce..Runn skrev:Ska du säga med den vingenklas80 skrev: trodde det hörde till japps, å då hellst en 18åring med bakåtvänd kepps![]()
Skämtar bara med dig, Vi ricers ska ju hålla ihop (satan vad jag hatar det uttrycket)
För o emot styling-tråden http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=12718

- melvin
- Registrerad

- Namn: Daniel Johansson
- Kontakt:
Runn - Klas80: 1-0Runn skrev:Ska du säga med den vingenklas80 skrev: trodde det hörde till japps, å då hellst en 18åring med bakåtvänd kepps![]()
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
1/8@12.879s -> Volvo 242-75