Bilder på min TA 455 -74

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
ugglemor
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 649
Blev medlem: mån 13 okt 2003, 14:31
Namn: Robin Lindahl

Bilder på min TA 455 -74

Inlägg av ugglemor »

Här e lite bilder på min TA som jag renoverat det senaste året.
Bilen har gått 6500 mil sedan den var ny, endast två ägare före mig. Bilen är nu i toppskick och ska så förbli, dvs om jag inte blir rammad av någon pensionär med neddragen keps & framtåtlutad körstil med huvudet kroniskt vridet 90 grader i sidled...

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Ska lägga in lite bilder på motorrummet & kupén med...
Det som skymtar i garaget på den sista bilden är mitt nästa projekt. En Dodge Charger -69. Visst är det att häda så säg... :wink:

Mvh
Ugglemor /Pedagog
Senast redigerad av ugglemor den tis 24 aug 2004, 12:03, redigerad totalt 1 gånger.
Dodge Charger 426 HEMI -69 / Chevrolet Camaro - Browneynolf Edition
Användarens profilbild
ramair
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1894
Blev medlem: fre 03 jan 2003, 08:48
Namn: Darius Pawlowski #299
Region: Östra
Ort: Stockholm,kungsängen

Inlägg av ramair »

Super snygg bil grattis UGGLAN .

om nu skall ha en mopar så skall det vara en Charger de är sååååå fräna!
1999 WS-6 ACS #247
Användarens profilbild
ugglemor
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 649
Blev medlem: mån 13 okt 2003, 14:31
Namn: Robin Lindahl

Inlägg av ugglemor »

Tack tack! Rött är sött som man brukar säga...

Har varit nere i det ultratrånga garage där bilen står och tagit en bild under huven & en i kupén. Bilderna blev sisådär, men med tanke på det bristfälliga utrymme samt den svåra förkylning jag lider av (har varit tvungen att både nysa och hosta ett flertal gånger) så är jag ändå nöjd med resultatet.

Bild

Bild

Polera bort smutsfläcken på bromscylinderns samt fixa de dåliga kopplingarna/upphängningarna under insturmentbrädan kommer att sätta pricken över i:et! Sedan är det fulländat! :smile:
Dodge Charger 426 HEMI -69 / Chevrolet Camaro - Browneynolf Edition
Användarens profilbild
racer
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1239
Blev medlem: mån 01 mar 2004, 18:09
Namn: Pär Haraldsson #721
Ort: Helsingborg

Inlägg av racer »

Gott o se gummiske!
Magnifikt!
Hur många månvarv har det tagit att få fram ett så fulländat exemplar?
Hur många Ardenner finns det i den är det 250 eller 290?

Jag ser fram emot lite bilder på Dodge Laddaren innan du förädlar den :cool:
T/A -76 400 som är ute o leker i vårsolen!
"Problem är till för att lösas"
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=9219
Motorhead

Inlägg av Motorhead »

Grann!
Fint med orginalrenovering!

Hade varit mysigt med lite "före" bilder också.

Lite avundsjuk på Chargern din, hur stor motor sitter där iden måntro? 440?
Användarens profilbild
ugglemor
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 649
Blev medlem: mån 13 okt 2003, 14:31
Namn: Robin Lindahl

Inlägg av ugglemor »

Racer skrev: Hur många månvarv har det tagit att få fram ett så fulländat exemplar?

Ja du, jag köpte bilen för drygt ett år sedan, och nu är den så gott som klar. Småfixade lite förra sommaren, polerade lacken, monterade headers & 2 1/4 tums avgassystem så att motorn skulle andas lite bättre. Ersatte även originalfälgarna med kromfälgar. Dumt att åka runt på ett par så fina och oskadda originalfälgar som jag trovärdigt sa till min far medan jag omsorgsfullt gömde dem på garagevinden...
Under vintern rev jag ner framändan på bilen i molkeyler. Glasblästrade & pulverlackade allt som skulle vara svart, målade motorn samt fixade & rengjorde varenda liten pinal (allt från skruvar till elkablar) och bytte det som behövdes.
Satte även in en stereo så att jag kan lyssna på AC/DC då jag glider längst stadens gator.
Och under denna sommar har jag gjort utsidan klar. Dit med ”the screaming chicken” på huven, lite nya lister, omlackering av pastdetaljer som blekant, bytt framrutan mm...

Racer Skrev: Hur många Ardenner finns det i den är det 250 eller 290?

Original ska det vara 250, men då har jag satt dit headers & dubbelt avgassystem med separata dämpare istället för originalet som var ynka 1,66” med bara en gemensam dämpare. Så den har nog iaf kring 300hp tror jag...


Motorhed skrev: Fint med orginalrenovering! Hade varit mysigt med lite "före" bilder också. Lite avundsjuk på Chargern din, hur stor motor sitter där i den måntro? 440?

Hade ingen digitalkamera då jag renoverade Pontiacen, har några vanliga bilder. Springer jag på en scanner ska jag scanna in dem å lägga upp dem.
Chargern är importerad från Carlifoninen, de e en –69 Charger SE med 383 motor. Den har 727 låda & 8 3/4" bakaxel med auburndiff. Den ska ge 275 hästar i originalutförande, men efterosm bilen är gubbkörd sedan den var ny så är den så igensotad att den nog inte leverarer mer än 80hk! Men bilen är i mycket fint skick, fullt fungerande & helt original. Ett bra objekt med andra ord.
Nåja, den ska iaf skruvas isär i molekyler & renoveras under 2-3 års tid, en tokrenovering med andra ord.
Sen får vi om det sitter skivbromsar runtom & 440 under huven när den är klar... självklart kommer varenda originaldel att sprars om det skulle bytas ut något.

Den ska även få en ny färg, svart, vad annars... detta eftersom den bruna vinyltopp som nu pryder taket ger mig svår, ja nästan plågsam erektion så fort jag närmar mig bilen. Själv tror jag att det beror på kombinationen av just vinyltaket & det otroligt läckra lasträcket som sitter fastskruvat på bagaget! Läckert värre... :oops:

Här är en bild på vidundret... (lägg märket till Pontiacen i bakgrunden, bara för att hålla oss till rätt forum så att säga... :wink: )
Bild

Mvh
Ugglemor /Pedagog
Senast redigerad av ugglemor den tis 24 aug 2004, 12:00, redigerad totalt 1 gånger.
Dodge Charger 426 HEMI -69 / Chevrolet Camaro - Browneynolf Edition
Gäst

Inlägg av Gäst »

ojoj, fina grejjer det där :eek:
Användarens profilbild
ugglemor
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 649
Blev medlem: mån 13 okt 2003, 14:31
Namn: Robin Lindahl

Inlägg av ugglemor »

Man tackar & bockar ödmjukast!
Jag tror att de nedåtvinklade utblåsen kom kring 76-77... och jag är av samma uppfattning som du, att Chargern är en av de burtalase bilar som gjorts. Får städa ur garaget i veckan så att man kan ta in bilen å börja skruva isär den. Det kliar i fingrarna... :lol:


Mvh
Ugglemor / Pedagog
Senast redigerad av ugglemor den ons 15 sep 2004, 10:15, redigerad totalt 1 gånger.
Dodge Charger 426 HEMI -69 / Chevrolet Camaro - Browneynolf Edition
formula400
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1000
Blev medlem: tis 14 okt 2003, 18:40
Namn: Sven Floman #58

Inlägg av formula400 »

Snygga bilar bägge 2...... Inget fel med att tycka om en Dodge Charger i min bok... :cool:

/Sven
Användarens profilbild
dw
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 597
Blev medlem: fre 07 feb 2003, 11:55
Namn: Per Johansson f.d #578
Ort: Ljusdal, Sweden.
Kontakt:

Inlägg av dw »

snyggt, gillar speciellt fälgarna
Pontiac Trans Am '94 5.7L V8 SÅLD :/
-- Bara döda fiskar flyter med strömmen.
morgan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 77
Blev medlem: lör 31 jul 2004, 12:05
Namn: Morgan Karlsson #317
Ort: Märsta Sweden

Inlägg av morgan »

Hade varit skoj att få se dina bilder men det blir bara konstiga vita små rutor med kryss i...

annars älskar jag chargern... har gillat dom och 70-73 fronten på firebirds sen cannonball filmen från 76... :lakrits:
-70 Firebird Esprit. 350cui.
-93 Volvo 850 GLT. Tråkig 5cyl motor...
Användarens profilbild
ugglemor
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 649
Blev medlem: mån 13 okt 2003, 14:31
Namn: Robin Lindahl

Inlägg av ugglemor »

Servern som bilderna ligger på har kraschat :cry: , men de är tillbaka så snart som möjligt! :smile:

Jo, Chargern är grym, har snart skalat av hela karossen, då blir det till att slipa å blästra...
Dodge Charger 426 HEMI -69 / Chevrolet Camaro - Browneynolf Edition
Användarens profilbild
ugglemor
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 649
Blev medlem: mån 13 okt 2003, 14:31
Namn: Robin Lindahl

Inlägg av ugglemor »

Sådära... då var bilderna tillbaka... :razz:
Dodge Charger 426 HEMI -69 / Chevrolet Camaro - Browneynolf Edition
Användarens profilbild
73_firebird
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 224
Blev medlem: ons 15 jan 2003, 18:18
Namn: Andreas Mårtensson #558
Ort: Ystad
Kontakt:

Inlägg av 73_firebird »

Fy fan vad snygg Pontiacen är :eek:
/Andreas
Dodge Coronet 440 1968 - Pontiac Wannabe
Pontiac Firebird 1973 - Såld
Skriv svar