En tråd om min TTA89

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
formula
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2119
Blev medlem: tis 29 apr 2003, 11:05
Namn: Niklas Wikander #270
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av formula »

Melvin skrev:Jo förresten!
Tack Formula för kommentarerna, får jag bara chans att göra en till repa på 402 så tror jag det kan bli tight mellan oss, Mr H tror jag inte jag hänger med i år heller.
Hoppas du får ihop bilen så du kan köra en repa till. Jag satsar på att få köra på SDC Säve... Hoppas jag hinner!
Skall bli intressant att se vad H lyckas med för tid!

Mvh
Mina bilar: http://www.garaget.org/formula
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
turbo rico
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3717
Blev medlem: mån 22 mar 2004, 18:44
Namn: Rickard Dahlin #730
Ort: Stockholm/Märsta
Kontakt:

Inlägg av turbo rico »

Mangan skrev:Viste varken att du hade kört 12,2 eller att du drev med mig, vissa med turbo brukar ha väldigt svårt för skämt relaterade till sina bilar. dock ingen som skriver här längre hoppas jag.

Magnus
Jag är ju inte en av dom som inte kan ta ett skämt så det är lungt. Jag är absolut inte sur eller så, ville bara skämta lite eftersom jag mycket väl vet vad Daniels bil går för å vad min går för. Det skiljer säkert 20-30 hk... :wink:
Tingvalla stylee!
Det är "bara" en V6...
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6304
Blev medlem: ons 31 jul 2002, 18:36
Namn: Magnus Gustafsson #497
Ort: Linköping + Världen
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Städat lite, säg till om du vill ha undan mera Melvin!

Rico, har du kört 12,2?
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1262
Blev medlem: tis 04 jun 2002, 12:22
Namn: Daniel Johansson
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Mangan --> det ser bra ut i tråden! :razz:
Turbo-Janne är mannen att fråga när det gäller tta historik.
Det här skrev jag en gång om min bil, har för mig att Janne kollade igenom texten också.
20th Anniversary Turbo Trans Am

Till Trans Am’s 20 års jubileum 1989 tillverkades 1555 exemplar av modell. Bland det speciella med denna modell är att alla är utrustade med en Buick V6 turbo motor, 4 växlad automatlåda, ”heavy duty” skivbromsar och en speciellt framtagen bensintank som förser bensinpumpen med bränsle även när bilen kränger. Alla bilar har vit lack samt speciella emblem framtagna för jubileet.

Tre stycken av bilarna användes som Pace Cars vid det 73e Indianapolis 500 loppet 28 Maj 1989.
Förutom dessa tre hade GM ytterligare 162 likadana bilar, alla med tyginredning, så kallade ”Festival Cars”. Dessa bilar var avsedda för VIP uppdrag och parader.

Efter att bilarna rullat allt från några 100 miles till 7000 miles såldes 100 stycken av dem till GM anställda. Priset var icke förhandlingsbart och uppgick till $25,854.

Min bil är en ”Festival Car” och ägdes fram till 1991 av en GM anställd i Kalifornien, då Randy Burg köpte den för $32,954. Mellan åren 1998-2003 har bilen modifierats för ungefär $20,000

Mars 2004 blev jag bilens tredje ägare.
Plockat av allt förutom topparna på motorn, imorgon ska vi leakdown testa motorn för att lära sig hur den saken fungerar och vad den ger för värde nu när något är "fel".
Vad som är fel vet jag ännu inte helt säkert, hoppas på packningarna så klart men det luriga är att ingenting syns ut i lyftargalleriet vilket det brukar göra.
Nå.. det lär väl visa sig!
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
Användarens profilbild
jonas.ö
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 75
Blev medlem: sön 09 jan 2005, 18:19
Namn: Jonas Öhman CCS 478
Ort: Luleå, numera Uppsala
Kontakt:

Inlägg av jonas.ö »

Hur har det gått?
-“Stock car racing never would have started if the Government hadn't chosen to tax moonshine”.
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1262
Blev medlem: tis 04 jun 2002, 12:22
Namn: Daniel Johansson
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Egentligen har det väl gått ganska bra, men jag lever i ett koma tillstånd för det mesta. Inte min grej att kliva upp 04 på morgonen och åka ner under jord.
Tid har funnits, men orken har varit väck.

Motorn är i alla fall urtagen ur bilen, egentligen inte nödvändigt eftersom allt såg okej ut när jag lyfte av topparna. Ja, förutom då att ena topplockspackningen var skjuten.

När jag får lite energi ska jag kolla lager, när man ändå är igång och passa på att byta några andra packningar.
Är allt okej i botten så skruvas den ihop igen, annars blir det väl att beställa lite lager och annat som kan vara slitet.

Vi får se hur det går, tråkiga är att jag mest dreglar över LS1-motorn som smeks i garaget. Vore roligt att få sätta tänderna i en sådan!

Jo förresten! Det har anlänt lite gott & blandat till TTAn, men dessa saker ligger ännu nere i Malmö. Blir förhoppningsvis kul att bygga vidare lite då igen när prylarna hittar hit upp.
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6304
Blev medlem: ons 31 jul 2002, 18:36
Namn: Magnus Gustafsson #497
Ort: Linköping + Världen
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Lider med dig, 04 låter inte mänskligt, och under jord vet jag inte om jag skulle klara alls längre!

MEN, Skönt att det bara verkar vara packningen, håller tummarna att bottendelen är frisk!!

Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Användarens profilbild
turbokungen
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 415
Blev medlem: fre 07 jan 2005, 19:22
Namn: Uffe Ericson
Kontakt:

Inlägg av turbokungen »

Melvin skrev:Vi får se hur det går, tråkiga är att jag mest dreglar över LS1-motorn som smeks i garaget. Vore roligt att få sätta tänderna i en sådan!

Jo förresten! Det har anlänt lite gott & blandat till TTAn, men dessa saker ligger ännu nere i Malmö. Blir förhoppningsvis kul att bygga vidare lite då igen när prylarna hittar hit upp.
Halloj Melv!

Hade en flashback här å började läsa på första inlägget å framåt..... jösses vad vi kommer ihåg allt krångel som har varit för dig!

Men du.... vad har du beställt ifrån USA nu då :que:

LS1-maskin? Que pasa hombre.... är inte de en sån därna V8 bojsänke eller?
OK..... hälsa Tompi god lycka med sitt -58 projekt!

PS: Turbo Karlsson körde en 8.0@140 på 201m. i kväll här.
turbo rico
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3717
Blev medlem: mån 22 mar 2004, 18:44
Namn: Rickard Dahlin #730
Ort: Stockholm/Märsta
Kontakt:

Inlägg av turbo rico »

Mangan skrev:Städat lite, säg till om du vill ha undan mera Melvin!

Rico, har du kört 12,2?
Magnus
Nej, men förra ägaren har. Fast det var några år sen...
Tingvalla stylee!
Det är "bara" en V6...
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1262
Blev medlem: tis 04 jun 2002, 12:22
Namn: Daniel Johansson
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av melvin »

--->Turbokungen--> Jo, det har varit en lång resa med mycket kunskap att plocka upp efter vägen.
Den här sommaren har inte ens varit krånglig egentligen, blåste ju ur en topplockspackning men det är väl inte nu en så stor grej egentligen - tiden att fixa till det har helt enkelt prioriterats till annat. Så den får stå och mogna ett tag till.

Vad som beställts till ttan är inte särskilt mycket.
Lite nya mätare som behövs för att få någon vetskap om vad som egentligen händer när jag ladddar på, samt en cutout för att få ner det mottryck som jag kanske har för mycket av.
(svårt att veta före jag mätt upp det) Det övriga som kommer är mest kul att ha prylar.

Tompi pysslar på.. han däremot har väldans mycket smaskens att packa upp när Eskils laddning kommer upp till Kiruna!

PS: Jag drog ur min senaste bil ikväll på Blackrace.
12.879@201m
Okej, jag kanske inte var snabbast men det gör det samma.
Det var en jäkligt hård kamp mot Tompis Amazon, först efter jag plockat ut reservdäck, varningstriangel samt bagagerumsmattan & övrigt löst så lyckades jag piska hans bästa tid 12.920@210m.
Det sved nog rätt hårt för Tompi som till och med pumpade ur 30 liter soppa ur tanken för att piska mig! :lol:
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
turbo rico
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3717
Blev medlem: mån 22 mar 2004, 18:44
Namn: Rickard Dahlin #730
Ort: Stockholm/Märsta
Kontakt:

Inlägg av turbo rico »

Det gäller att alltid tänka positivt. Tänk vad mycket du lärt dig på vägen... Och tänk vad mycket pengar som gått åt i onödan som du kunde gjort annat för. :eek:
Ska bli kul och få se vad bilen verkligen kan gå för när den går helt optimalt.
Själv har jag kört ca 3 km i år. Nytt botten rekord.
Tingvalla stylee!
Det är "bara" en V6...
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1262
Blev medlem: tis 04 jun 2002, 12:22
Namn: Daniel Johansson
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Det går väl inte som en dans på rosor i alla fall, de kan jag glatt konstatera.
Hur jag ska få dit generatorn nu, vet jag inte. Dessutom är det här skräpet tillverkat i magnesium.. sa i alla fall svetsgurun jag pratade med, så att bränna ihop det var väl bara att glömma.

Bild

Undrar vad jag hittar en ny?
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6304
Blev medlem: ons 31 jul 2002, 18:36
Namn: Magnus Gustafsson #497
Ort: Linköping + Världen
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Bältspännare till en TTA?
Misstänker att det är lätt att få tag på rullen men inte fästet eller?
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1262
Blev medlem: tis 04 jun 2002, 12:22
Namn: Daniel Johansson
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Jag har inte börjat leta ännu, känns som att det nästan är meningslöst eftersom det snart börjar komma snö här.
Måste försöka lösa det här på något tillfälligt sätt om jag ska ha någon chans att föra köra lite mer i sommar.
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6304
Blev medlem: ons 31 jul 2002, 18:36
Namn: Magnus Gustafsson #497
Ort: Linköping + Världen
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Kollade lite snabbt på autozone, och som sagt rullen finns hemma men dåligt med själva spännaren.

Men GM kankse?

Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 8060
Blev medlem: sön 16 sep 2001, 02:00
Namn: Daniel Runn #49
Region: Mellansvenska
Ort: Sommen
Kontakt:

Inlägg av runn »

http://www.gmpartscheap.com/ fanns här för 104 dollar, Låter lite dyrt för enbart rullen... tensioner står det.
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6304
Blev medlem: ons 31 jul 2002, 18:36
Namn: Magnus Gustafsson #497
Ort: Linköping + Världen
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Ja med tanke på att rullen går för ca $20 så bör det vara hela
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
turbo janne
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 510
Blev medlem: mån 04 feb 2002, 01:00
Namn: Jan Larsson
Ort: England
Kontakt:

Inlägg av turbo janne »

Melvin, finns nya fran GM fortfarande for ca $100 som ovan kallas tensioner och har alla delar som pa din bild.

Har ar en, han ar bra att handla av, http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BUICK-GR ... enameZWDVW
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6304
Blev medlem: ons 31 jul 2002, 18:36
Namn: Magnus Gustafsson #497
Ort: Linköping + Världen
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Hör av dig om du behöver hjälp, har ett lass som skall skickas österut snart!

Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1262
Blev medlem: tis 04 jun 2002, 12:22
Namn: Daniel Johansson
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Tackar för länkarna Janne & Runn, tackar även för ditt erbjudande Mangan. Den här gången blev det att ful skurva fast generatorn - annars blir det absolut ingen sväng på stan innan snön kommer!

Jag har i princip bott i garaget den sista veckan.
Åsa-Nisse svetsat på min avgassida, bockat rör, svurit och skurit mig händer och armar.
Riktigt kul och produktivt har det varit, men tyvärr hinner jag knappast ut och burna på lördan när vi kör Blackrace. :sad:
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1262
Blev medlem: tis 04 jun 2002, 12:22
Namn: Daniel Johansson
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Min dator är paj, kan inte ens köra p-shop och den hänger sig var 5e minut.
Försöker uppdatera ändå, men eftersom detta är tredje försöket att skriva ett inlägg börjar jag bli lite lätt frustrerad.

Mer än 50 effektiva timmar i garaget blev det denna vecka, nytt rekord för mig!
Kortfattat så plockade jag ur motorn, kollade vevlager och bytte packningar, jordflätor, slangar och några bultar.
Sedan in igen, varmköra... montera ner avgassidan för att kunna efterdra och ihop igen!
PUST!

Efter den cirkusen var klar kunde jag börja montera in lite nytt i bilen.

FÖRST: http://nife.no-ip.org/
Tack för bilderna jag snodde!

Bild
Lilla julafton, men en helt värdelös bild i en projekttråd. Inte så intressant att se mätare i förpackningar, finns bättre bilder hos tex jegs för sånt.

Bild
Blå pil visar var jag drog in avgastemp.
Röd - avgasmottryck.
Riktigt hemska fulsvetsar blev det. MIG :(

Bild
Kul grej!

Bild
Jäkligt rolig sak var det här, en elektisk cut-out. Från sleeper till skrämma tanter på bussis på nolltid! :lol:
Förhoppningsvis försvinner lite mottryck också, men det har jag inte hunnit mäta upp.

Bild
Några nya mätare hamnade i a-stolpen. Ser billigt och inte alls vackert ut, men enkelt och funktionellt.
Monterade även in en Road Racing stol från Kirkey, den var lite spännande att skicka efter från Summit eftersom man mäter storleken efter arslet. Men det blev helt rätt och den extra klädsen till gjorde den riktigt najs! :P

Bild
Måsta bara visa min andra pärla också.. mmm... 8)

Bild
Sedan var det dags för Blackrace och då är jag så här snygg!

Bild
Den här var riktigt frän, snubben som äger den är också frän (på riktigt). Han kör dock skoter som han lämnat hjänan hemma, vilket säkert någon av er också sett på film.

Bild
Supran var en av få som burnade HELA sträckan, så dåligt fäste har vi! Ändå letade han fäste med gasen, hopplöst. :x

Bild
Men jag tycker också om att elda upp nya däck! :P

Bild
Även gamla raggarbilar gör tydligen det!

Bild
Så här fint blev det när vi burnade i stereo!

Bild
Vi hade faktiskt rätt stor publik, men de försvann titt som tätt.

Bild
Dags för en sopning?

Tiden för dagen blev 8.1s
Men det var kul och halt!

Dessutom lyckades jag med konststycket att elda upp min växellåda så det är väl nästa stora backe att ta sig upp för.
Eller rättare sagt så var det min trans brake som brann upp, det sorliga är att jag har absolut ingen aning om hur det är uppbyggt i lådan.
Bilen var körbar efteråt i alla fall.

Fortsättning följer, en vacker dag kanske!

Jo, den uppmärksamme ser förresten att jag köpt ny huv.
Det blev en i glasfiber, snuskdyrt!!
:cry:
Usch för frakter och lackeringsfirmor och.. glasfiber som inte är perfekt.
Jag trodde att den skulle bli diskret på bilen, men ack så jag lyckades lura mig själv. Nåväl, värme ventilerar den ut i alla fall.
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
Användarens profilbild
formula
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2119
Blev medlem: tis 29 apr 2003, 11:05
Namn: Niklas Wikander #270
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av formula »

Kul!

Tyckte huven blev riktigt bra på din bil! *tumme upp*
Mina bilar: http://www.garaget.org/formula
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
Användarens profilbild
turbo karlsson
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 560
Blev medlem: tor 17 apr 2003, 12:11
Namn: Mikael Karlsson #610
Ort: Kumla
Kontakt:

Inlägg av turbo karlsson »

Ser bra ut :grin:

Hur högt laddtryck körde du med på blackracet? 0psi i start eller?
If You Cant Race It...Style It!!
Indy 500 Pace Car -89 ***SÅLD***
Användarens profilbild
formula
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2119
Blev medlem: tis 29 apr 2003, 11:05
Namn: Niklas Wikander #270
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av formula »

Vad hade du för slutfart?
Mina bilar: http://www.garaget.org/formula
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1262
Blev medlem: tis 04 jun 2002, 12:22
Namn: Daniel Johansson
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Jag bromsade upp lite laddtryck vid start, men lite svårt att hålla kvar bilen när man har skinnies framtill och precis värmt däcken. :lol:
Men det kanske blev ett par 3-4 psi eller nåt sånt.

Maxladdtryck, tja.. loggade inget. Men skulle tippa på att jag kom upp i 10-12 psi.

Slutfart 148.51km/h :oops:
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
Användarens profilbild
niklas
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2586
Blev medlem: tor 06 sep 2001, 02:00
Namn: Niklas Appelquist
Ort: Bromölla
Kontakt:

Inlägg av niklas »

snabbt skruvat!

Imponerad av din ork!

Snygga bilder oxå... den huven är den snyggast på 3'gen enligt mig.....sugen är man allt.....

/N.
GTA -89 med Syclone chip.......

http://medlem.spray.se/gta324

Kika även in på......
www.musclecars.se
mats alfredsson
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 7
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:55
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av mats alfredsson »

Får man se bilen på pitepodden i morgon tro ?
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1262
Blev medlem: tis 04 jun 2002, 12:22
Namn: Daniel Johansson
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Mats Alfredsson skrev:Får man se bilen på pitepodden i morgon tro ?
Nix :sad:
Men ack så kul det hade varit.
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
Användarens profilbild
jonas.e
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 50
Blev medlem: fre 24 jun 2005, 12:16
Namn: jonas.e
Ort: Malmberget

Blackrace

Inlägg av jonas.e »

Vore roligt om du kunde köra skiten av jap´s bilarna i black racen.
Du kämpade på bra nu sista racet.Vore roligt om en tá skulle vinna.
Man borde nästan dela upp klasserna så fyrhjulsdrivet får en egen klass?
Lite fusk när det driver på alla fyra,tycker jag.Men det är roligt att se på.
Hoppas du lyckas bättre nästa år.
Trans am-94á
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1262
Blev medlem: tis 04 jun 2002, 12:22
Namn: Daniel Johansson
Ort: Sthlm
Kontakt:

Re: Blackrace

Inlägg av melvin »

jonas.e skrev:Vore roligt om du kunde köra skiten av jap´s bilarna i black racen.
Du kämpade på bra nu sista racet.Vore roligt om en tá skulle vinna.
Man borde nästan dela upp klasserna så fyrhjulsdrivet får en egen klass?
Lite fusk när det driver på alla fyra,tycker jag.Men det är roligt att se på.
Hoppas du lyckas bättre nästa år.
Aha, du var och kikade på racet?
Helt omöjligt att få grepp efter Forvägen, måste vara sämsta tänkbara förutsättningar förutom grusväg. Redan 2004 körde jag en bättre tid på ett Blackrace än japsen som blev snabbaste i år på Forvägen, så med lite bättre asfalt kanske man skulle haft en chans.

Blackrace är ju ingen tävling så olika klasser vore lite fel. ;)
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
Skriv svar