Trans am-93 383cui och lustgas.

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 992
Blev medlem: fre 19 apr 2002, 02:00
Namn: Hratch Kalousdian #94
Ort: Örebro
Kontakt:

Trans am-93 383cui och lustgas.

Inlägg av hurricane »

Tjena boys!

Här kommer lite bilder från mitt garage den e på 120kvm.

Mitt project! min motor kommer att vara en 383cui maskin med hög komps kolvar annan kam å hela skiten! orkar inte skriva upp allt nu(ska åka till karlstad på boxnings tunering) :twisted: :angle:

Hörs i efter middag/kväll...... :grin:

Kolla in vakt hunden :grin: :grin: :grin:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av hurricane den tor 30 okt 2008, 09:00, redigerad totalt 4 gång.
Användarens profilbild
ramair
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1894
Blev medlem: fre 03 jan 2003, 08:48
Namn: Darius Pawlowski #299
Region: Östra
Ort: Stockholm,kungsängen

Inlägg av ramair »

:thumbup:


JYSSSSSST!

:boxing: Lycka till
1999 WS-6 ACS #247
Användarens profilbild
banshee
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 696
Blev medlem: lör 05 apr 2003, 18:19
Namn: Tommy Andersson
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av banshee »

Fan va fint det ser ut man blir riktigt avis

ett sånt garage ska jag ha :eek:
2000 Trans Am WS6
1969 Firebird T/A.R långtids projekt
1975 Trans Am 455 "SÅLD"
1972 Plymouth Duster Vinterbil


[img]http://g.helgon.net/g/{C73/{C7379609-6C ... 9D8E2}.jpg[/img]
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 992
Blev medlem: fre 19 apr 2002, 02:00
Namn: Hratch Kalousdian #94
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Tack grabbar!

Här kommer lite mer bilder!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
TurboUffe

Inlägg av TurboUffe »

Halloj Hratchi!

Jo du..... jag såg ett dammkorn på golvet när jag förstorade upp bilderna.... hehehehe, dags att städa va? :lol:

Jäkla snyggt du!
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 992
Blev medlem: fre 19 apr 2002, 02:00
Namn: Hratch Kalousdian #94
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Turbo Uffe skrev:Halloj Hratchi!

Jo du..... jag såg ett dammkorn på golvet när jag förstorade upp bilderna.... hehehehe, dags att städa va? :lol:

Jäkla snyggt du!
Tack Uffe!



Va tyckte ni om Diablo? (min hund) Han har varit min sparrings partner sen fem år tillbaka :grin:
TurboUffe

Inlägg av TurboUffe »

boxaren skrev:
Turbo Uffe skrev:Halloj Hratchi!

Jo du..... jag såg ett dammkorn på golvet när jag förstorade upp bilderna.... hehehehe, dags att städa va? :lol:

Jäkla snyggt du!
Va tyckte ni om Diablo? (min hund) Han har varit min sparrings partner sen fem år tillbaka :grin:
Jo, jag såg han... han hade platt nos så jag har kontaktat en sån därna djurrättsaktivist..... :lol:
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 992
Blev medlem: fre 19 apr 2002, 02:00
Namn: Hratch Kalousdian #94
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Den var bra! :lol:
Användarens profilbild
ramair
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1894
Blev medlem: fre 03 jan 2003, 08:48
Namn: Darius Pawlowski #299
Region: Östra
Ort: Stockholm,kungsängen

Inlägg av ramair »

Va tyckte ni om Diablo? (min hund) Han har varit min sparrings partner sen fem år tillbaka :grin:[/quote]


Jag ser inga blåtiror på hunden , då är det väl du som har de :grin: :grin: :lol: :lol:
1999 WS-6 ACS #247
Användarens profilbild
magne
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1414
Blev medlem: fre 14 sep 2001, 02:00
Namn: Magnus Södergren
Ort: oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av magne »

Du tog då allt på en gång nöje och nytta. Det är så man ska ha det.
TTTA NOTCHBACK 383 Black
Bilen men ny motor till sommaren.
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 992
Blev medlem: fre 19 apr 2002, 02:00
Namn: Hratch Kalousdian #94
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Magne skrev:Du tog då allt på en gång nöje och nytta. Det är så man ska ha det.
Ja faktist!

Jag måste ju ha ett garage,och man måste ha pengar för hobbyn. Det e ju inte som att spela schack direkt :wink: bil hobbyn kostar lite mer.

Har man haft en taskig barndom(det fans inga gräsmattor i krigets beirut!) så får man kosta på sig ett nu, :grin:
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 992
Blev medlem: fre 19 apr 2002, 02:00
Namn: Hratch Kalousdian #94
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

ÄNTLIGEN!!!!!!!


Nu har jag beställt en jävla massa grejer för en jävla massa pengar! och det va det värt :lol:

Grejerna ska balanseras i U.S.A med 0 grams marginal först innan dem kommer hit.... :cool:


Fan va jag längtar!

MVH En glad knogdansör :grin: (ellerhur Uffe) :wink:
TurboUffe

Inlägg av TurboUffe »

boxaren skrev:ÄNTLIGEN!!!!!!!


Nu har jag beställt en jävla massa grejer för en jävla massa pengar! och det va det värt :lol:

Grejerna ska balanseras i U.S.A med 0 grams marginal först innan dem kommer hit.... :cool:


Fan va jag längtar!

MVH En glad knogdansör :grin: (ellerhur Uffe) :wink:
YO Hratchi!

Om jag hade varit dig så hade jag tagigt hit grejorna te Svärje för att balansera på Custom, vissa i USA har inte så noga toleranser så att säga..... dansa på du..... du lär behöva det..... :lol:
n/a

Inlägg av n/a »

Turbo Uffe skrev: Om jag hade varit dig så hade jag tagigt hit grejorna te Svärje för att balansera på Custom, vissa i USA har inte så noga toleranser så att säga
Nej, det har du ju fått sett resultat på, hur "proffs" i USA väger in stakar :roll:
Användarens profilbild
ramair
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1894
Blev medlem: fre 03 jan 2003, 08:48
Namn: Darius Pawlowski #299
Region: Östra
Ort: Stockholm,kungsängen

Inlägg av ramair »

Och sen när de vet att det skall skeppas till ROW"rest of the world"

så räknar de med att du inte kommer skicka tillbaka om något är fel .

Skulle aldrig lita på amerikansk trimmning.
1999 WS-6 ACS #247
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 992
Blev medlem: fre 19 apr 2002, 02:00
Namn: Hratch Kalousdian #94
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Tack för stödet grabbar! precis va ja vill höra! :roll: Men. .men vi får låta resultatet tala för sig när det kommer hit....
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6304
Blev medlem: ons 31 jul 2002, 18:36
Namn: Magnus Gustafsson #497
Ort: Linköping + Världen
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Härligt Boxarn!
Är du i garaget i helgen?
Kommer upp lördag söndag, skulle vara kul att titta på monstret!
Var ligger i pennybridge är det?
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 992
Blev medlem: fre 19 apr 2002, 02:00
Namn: Hratch Kalousdian #94
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Tja mangan :exclaim:


ring mig så förklarar jag....
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6304
Blev medlem: ons 31 jul 2002, 18:36
Namn: Magnus Gustafsson #497
Ort: Linköping + Världen
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Hör av mig om morsan kan släppa taget ett par timmar! :lol:
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Användarens profilbild
niklas
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2586
Blev medlem: tor 06 sep 2001, 02:00
Namn: Niklas Appelquist
Ort: Bromölla
Kontakt:

Inlägg av niklas »

:eek: vilket ställe :eek:

ändrade förutsättningar har gjort att jag inte har något sommar garage för tillfället... så en annan letar nu för fullt :book:

Blir det en strip "setup" denna gång?

/N.
GTA -89 med Syclone chip.......

http://medlem.spray.se/gta324

Kika även in på......
www.musclecars.se
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 992
Blev medlem: fre 19 apr 2002, 02:00
Namn: Hratch Kalousdian #94
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Tjena Niklas!

Kommer du ihåg mitt pm för ett å sen ungefär,jag tycker så fortfarande :wink:

I år blir det ett seriöst bygge.Allting ska passa ihop,ska försöka undvika ha svaga länkar.Jag har tänkt på allting...(tror jag) :grin:

Får faktist mycket hjälp av "The man himself" MR. Z28 Åke :cool:

Killen har svar på allt! annars tar han reda på det.... :grin:

Det vart bland annat Hög kompskolvar och en vild kam som drar mellan 3000 och 6500 ungefär.Det ska bli ett roligt,intressant och lärorikt project!


Niklas: Har en bror som är sugen på trimma sin bil och behöver tips och råd,skulle du kunna ringa mig om du har tid på nummer 070 418 42 30.


Keep up the good work alla som mekar renoverar trimmar osv osv......
n/a

Inlägg av n/a »

:(

Inga av väghållningsprylarna har dykt upp där jag beställt dem. Ibland är de lite sega i USA.

Sedan så beställde jag ju Alky för 2 veckor sedan... De skickades IGÅR :roll:

Och inte är lådan klar ännu. Men däremot så bör nya växelspaken dyka upp när som helst... Alltid något :roll:
Användarens profilbild
niklas
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2586
Blev medlem: tor 06 sep 2001, 02:00
Namn: Niklas Appelquist
Ort: Bromölla
Kontakt:

Inlägg av niklas »

Låter helt OK! en riktigt strippbil, kan bli snabb som attan om grejorna lirar ihop.... Finns många knep om man bara vill ha en snabb bil på strippen genom att optimera ihop grejorna.....

Nåja, en annan skall "bara" ha en kul gatbil :lakrits:

Mina paket har börjat landa nu :cheers:

/N.
GTA -89 med Syclone chip.......

http://medlem.spray.se/gta324

Kika även in på......
www.musclecars.se
Användarens profilbild
z28
Teknisksupport
Teknisksupport
Inlägg: 1898
Blev medlem: tis 03 dec 2002, 17:25
Namn: Åke Eliasson
Kontakt:

Inlägg av z28 »

:oops: :oops:
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 992
Blev medlem: fre 19 apr 2002, 02:00
Namn: Hratch Kalousdian #94
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Fan va trött man blir! Har väntat på grjerna i snart 1 månad!!!!

Dem har allt hos sig förutom mina lyftare och åkes "Z28" kompressor rem.
För hoppnings vis får man kanske grejerna på fredag :sad: och sen jävlar ska det skruvas dag å natt :twisted:


Jag saknar ljudet och avgaserna från min bil! Men men......... får väll meka med brorsans T/A istället så länge.Vi får tillbaks den från lackeringen nu i veckan.Den kommer att bli snygg och farlig till sommaren,som en T/A ska vara :wink:

Ha det så länge bojs! Rengniga hällsningar från Örebro........
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 992
Blev medlem: fre 19 apr 2002, 02:00
Namn: Hratch Kalousdian #94
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Nu har det börjat hända grejer! har nu fått mitt paket med de flesta delarna förutom kam,underdrive pully kit och olje pump mm. men men Jag lämnade in blocket för borrning förra veckan,den ska borras upp så att kolvarna plats.Topparna lämnade jag ochså in för infräsning av nya större ventiler portning av avgassidan planing och fina till förbräningsrummen lite grann.

Så veckan som kommer får jag tillbaka blocket och topparna och då är det "bara" börja plocka ihop motorn.Så räkna inte med mig de närmaste 2-3 månaderna,måste beställa mer grejer från usa.......bättre att offra en sommar och göra ett bra jobb med dem bästa grjerna än behöva riva motorn för att man snåla och hade för brottom.......

Jag åter kommer med bilder :cool:
n/a

Inlägg av n/a »

Tjena!
Löste det sig med papprena från USA? Det var ju en himla jobbig procedur.

Kul att höra att det börjar röra sig lite igen, själv har jag fått ta ett par steg tillbaka :(

Lycka till!
/Andreas
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 992
Blev medlem: fre 19 apr 2002, 02:00
Namn: Hratch Kalousdian #94
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Tjena Lunkan.

Ja det löste sig, han mejla nya papper och jag faxa de vidare......men jävlar vilken dålig firma!!!! aldrig mer handla därifrån!

Tråkigt det som hände dig :cry: men jag kan ju "glädja dig med att berätta en sak.

Min polare kör en rx7:a han har typ gjort allt man kan göra med sin lilla wankel maskin,och nu när han hade plockat ihop den och var ute för mappning på motor vägen Så bokstavligen SPRÄNGDE han sin motor!!!!!!! :eek: den gick otroligt fett och en wankel motor är känd för å bli jävligt varm, så soppan själv antände sig i turbon! den brukar vara ganska röd/gul vid black racen.


Det finns alltid någon som har det värre..........


Men lycka till iallafall!
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 992
Blev medlem: fre 19 apr 2002, 02:00
Namn: Hratch Kalousdian #94
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Idag hämta jag blocket,borrad och honad :cool: imorrn får jag topparna och sen är det bara å skruva igen :eek: :grin:
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 992
Blev medlem: fre 19 apr 2002, 02:00
Namn: Hratch Kalousdian #94
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Hej igen!

nu var det ett tag sen jag skrev något om min bil men vi gör ett försök.

I måndags förra veckan fick jag tillbaks mina toppar av custom racing med nya större ventiler i både avgas och insug.Kom till garaget,och börja skruva på en gång satte dit olje pump,tråg och toppar.stoppa i motorn på kvällen och ringde Åke (z28:a)för å få hjälp med kablaget dagen efter.Och han ställde upp(som vanligt :oops: ) Tyvär så har jag ingen kaffe bryggare än så det vart muffins och cola istället :grin:

Den ökände Murpy va och hälsa på hela veckan så allt var klart fredags morse klockan 0600,men jag åkte till bromma så det vart ingen uppstart då iallafall.Men det var kul att träffa alla i klubben :cool:

Direkt efter bromma åkte jag till garaget koppla in elektriska vatten pumpen,bytte tänd kablar å lite annat smått å gått.

Klockan 0200 på natten var det dags,med mig hade jag storebror,niklas en kompis som hjälpte till lite på slutet med smått å gått och sist men inte minst Gaby med den galna RX 7:an som körde 11.5 på strippen i säve :exclaim:

Sätter mig i bilen ber till gud att allt e okej och vrider nyckeln :eek: :eek: :eek: det vart ett sånt jävla ljud :exclaim: jag vart livrädd och stängde av bilen! :angle: :grin: gaby vart över lycklig och skrek KÖR KÖR! jag starta igen och stängde av igen av rädsla! :grin: Det lät för fan som om nåt skulle explodera!!!!!!

Sen kom min Förnuftiga alfa bror fram och sa lite försiktigt och snällt din IDIOT du har ingen dämpare på bilen :grin: .

på med dämparen och startar igen går igång direkt (betydligt tystare :oops: ) låter inga kostigheter går skit fint :exclaim: låter som en dröm :exclaim: det var bästa känslan jag haft på länge!!!!

dagen efter åkte vi på street race i eskilstuna (gaby skulle köra)jag skulle köra in bilen lite försiktigt fram och tillbaka 22mil det e lagom tyckte jag.Grejen var att bilen vibrerade som FAN! när man rulla med bilen var det lungt men när man la iväxel och gasa så vibrera det igen!

igår så ringde jag Åke(som vanligt :oops: tror att han kommer å byta nummer snart :grin: ) han sa att motorn orginal är externaly balanserad vilket betyder att det sitter vikter på start kransen och balanserar upp orginal veven,och veven eller kittet jag körte var internaly balanserad så stämde antagligen ingenting nu!

gick ner under bilen igår och titta,snurra på motorn och såg en stor klump metall på start kransen :eek: jag tänkte jag årkar inte ta ner lådan igen!!!!!!! :evil: :evil: :evil:


Just då kommer två kompisar å hälsar på som jag inte har sett på hela vintern! den ena har en racer bil (v8:A självklart :cool: ) som han kört en mellan åtta med och den andra har en rodd med en sTOOOOOOOOOR kompressor i. Iallafall så slipa vi på svets punkerna på vikten och sedan slog avden och slipade lite till.Det här gjorde vi på plats!

plocka på allt igen och prova bilen gick skit fint! och fort!!! med gamla mappningen!

så nu väntar jag på mitt chip som är skickat från usa!

Nu är man med i spelet igen :cool:

Tack åke för all hjälp! och alla andra för läsningen!

MVH knog dansören :angle:
Skriv svar