Firebird -77 Totalrenovering

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
bakerchief
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 350
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 19:08
Namn: Johan Rasmusson
Ort: Gotland

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bakerchief »

Anders_1G skrev:En sådan bild hade såklart aldrig kunnat läcka ut till pöbeln. ;)

Johan kunde inte motstå priset jag lockade med, så förhoppningsvis blir det Gotländskt besök i Skåne snart. :cool:
Detta är nu generande nära att bli verklighet :bash:
Pengar har bytt ägare och i detta nu upprättas tidplaner.

Enda frågetecknet är ju om man skall ta med klubbflaggan och hissa när denna historiska tilldragelse sker :razz:

Och som om detta inte var nog... Idag kom en leverans plåt till från våra beskyddare i Väst :grin:

/Johan
Skall det göras, gör det ordentligt :)
Pontiac Trans AM -77
Corvette C5 -99
Volvo XC60 -18
Användarens profilbild
chirre
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 16 mar 2013, 21:19
Namn: Chirre Bengtsson #829
Ort: Ronneby

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av chirre »

Anders_1G skrev:Chirre - karossen står i Trelleborgstrakten. Kommer du dit, kan jag lyfta på den på ett släp, alt. fösa in den i en lastbil?

Skåne är för övrigt vackert alla månader om året. :cool:
Nu verkar ni ha löst det själva. Jag hade kunnat frakta karossen med båt från Malmö till Slite på Gotland.
Bara att hojta till om planen blir ändrad och ni skulle behöva hjälp med transport.
Trans Am WS6 Ram Air -99
Användarens profilbild
bakerchief
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 350
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 19:08
Namn: Johan Rasmusson
Ort: Gotland

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bakerchief »

Chirre skrev:
Anders_1G skrev:Chirre - karossen står i Trelleborgstrakten. Kommer du dit, kan jag lyfta på den på ett släp, alt. fösa in den i en lastbil?

Skåne är för övrigt vackert alla månader om året. :cool:
Nu verkar ni ha löst det själva. Jag hade kunnat frakta karossen med båt från Malmö till Slite på Gotland.
Bara att hojta till om planen blir ändrad och ni skulle behöva hjälp med transport.
Det har löst sig Chirre men stort tack för att du ville hjälpa till! det uppskattas.
Vad åker du för båt mellan Malmö o Slite föresten?

/Johan
Skall det göras, gör det ordentligt :)
Pontiac Trans AM -77
Corvette C5 -99
Volvo XC60 -18
Användarens profilbild
chirre
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 16 mar 2013, 21:19
Namn: Chirre Bengtsson #829
Ort: Ronneby

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av chirre »

Lastar cement i Slite. Malmö är en av hamnarna vi lossar i.
Trans Am WS6 Ram Air -99
Användarens profilbild
kisch
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 459
Blev medlem: sön 23 mar 2008, 16:51
Namn: Peter Kisch #4
Ort: Emmaboda
Kontakt:

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av kisch »

Coolaste tråden i forumet nånsin?
Grymt kul att läsa om detta!


Kisch
Firebird -97
This is me: http://kisch.me
Användarens profilbild
bakerchief
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 350
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 19:08
Namn: Johan Rasmusson
Ort: Gotland

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bakerchief »

Kisch skrev:Coolaste tråden i forumet nånsin?
Grymt kul att läsa om detta!


Kisch
Tack, skoj o höra :)

Med detta projekt behövs lite glada tillrop ibland :oops:
Skall det göras, gör det ordentligt :)
Pontiac Trans AM -77
Corvette C5 -99
Volvo XC60 -18
Användarens profilbild
bakerchief
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 350
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 19:08
Namn: Johan Rasmusson
Ort: Gotland

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bakerchief »

Båten är bokad, och det är bestämt att Martin 6 år blir min co-driver ner till Anders för att hämta karossen vid Anders i Trelleborg.

Hur vi skall hinna detta och inte missa båten tillbaka till vår lilla ö är under utredning :cop:

När: Tisdag 10 Juni, (så jag hinner få hem den till min födelsedag..)

Hur: med en jävla stor portion glatt humör och en Ipad till Martin 6 år :cool:

Allt annat löser sig.

/Johan
Skall det göras, gör det ordentligt :)
Pontiac Trans AM -77
Corvette C5 -99
Volvo XC60 -18
Användarens profilbild
bakerchief
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 350
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 19:08
Namn: Johan Rasmusson
Ort: Gotland

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bakerchief »

Separationsångest!

Verkar en del pinaler ha på bilen, för de sitter som själve fan.
Men nu börjar operation montera bort motor och subframe ta form.

Bild

Har tömt motor och styrservo på oljor och plockat av generator o vattenpumpen och efter ett visst slit grenrören.
Så nu skall besten ur så fort jag lossat på kardan och motorfästen.

GOD BLESS RED DAYS IN THE CALENDER!

/Johan
Skall det göras, gör det ordentligt :)
Pontiac Trans AM -77
Corvette C5 -99
Volvo XC60 -18
Användarens profilbild
ewald
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 420
Blev medlem: sön 14 okt 2001, 02:00
Namn: Ewald Lemke #196
Region: Västra
Ort: Molkom, Värmland

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av ewald »

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: Lycka till! Kul att följa denna tråd. / Ewald
No. 196, Ewald Lemke
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av anders_1g »

bakerchief skrev:Båten är bokad, och det är bestämt att Martin 6 år blir min co-driver ner till Anders för att hämta karossen vid Anders i Trelleborg.

Hur vi skall hinna detta och inte missa båten tillbaka till vår lilla ö är under utredning :cop:

När: Tisdag 10 Juni, (så jag hinner få hem den till min födelsedag..)

Hur: med en jävla stor portion glatt humör och en Ipad till Martin 6 år :cool:

Allt annat löser sig.

/Johan
Äsch, du fixar det enkelt. :lol:
Jag sticker dit i förväg och lyfter ut den så att du bara behöver backa till släpet och sänka ner den.

Bra codriver förresten. Han tar över om du blir trött bakom ratten va?
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
northernv8ilk
Ledamot & Guldmedlem
Ledamot & Guldmedlem
Inlägg: 2726
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
Namn: Ingemar Caisander #617
Region: Södra
Ort: Örkelljunga

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av northernv8ilk »

bakerchief skrev:GOD BLESS RED DAYS IN THE CALENDER!
Hehe, med långhelgen som kommer upp nu lär du ju vara nästan klar med renoveringen på måndag...eller...? :cool: :grin: :cool:
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
Användarens profilbild
bakerchief
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 350
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 19:08
Namn: Johan Rasmusson
Ort: Gotland

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bakerchief »

Anders_1G skrev:
bakerchief skrev:Båten är bokad, och det är bestämt att Martin 6 år blir min co-driver ner till Anders för att hämta karossen vid Anders i Trelleborg.

Hur vi skall hinna detta och inte missa båten tillbaka till vår lilla ö är under utredning :cop:

När: Tisdag 10 Juni, (så jag hinner få hem den till min födelsedag..)

Hur: med en jävla stor portion glatt humör och en Ipad till Martin 6 år :cool:

Allt annat löser sig.

/Johan
Äsch, du fixar det enkelt. :lol:
Jag sticker dit i förväg och lyfter ut den så att du bara behöver backa till släpet och sänka ner den.

Bra codriver förresten. Han tar över om du blir trött bakom ratten va?
Jo han är en klippa Martin :)
Hans jobb är att ställa in GPS:en så vi kommer rätt.

/Johan
Skall det göras, gör det ordentligt :)
Pontiac Trans AM -77
Corvette C5 -99
Volvo XC60 -18
Användarens profilbild
bakerchief
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 350
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 19:08
Namn: Johan Rasmusson
Ort: Gotland

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bakerchief »

NorthernV8ilk skrev:
bakerchief skrev:GOD BLESS RED DAYS IN THE CALENDER!
Hehe, med långhelgen som kommer upp nu lär du ju vara nästan klar med renoveringen på måndag...eller...? :cool: :grin: :cool:

Jo jag lär behöva till på Måndag :lol:
Skall det göras, gör det ordentligt :)
Pontiac Trans AM -77
Corvette C5 -99
Volvo XC60 -18
Användarens profilbild
bakerchief
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 350
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 19:08
Namn: Johan Rasmusson
Ort: Gotland

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bakerchief »

Ewald skrev::thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: Lycka till! Kul att följa denna tråd. / Ewald
Jag tackar :smile:
Skall det göras, gör det ordentligt :)
Pontiac Trans AM -77
Corvette C5 -99
Volvo XC60 -18
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av anders_1g »

Nu har i alla fall karossen lämnat den skånska myllan och Johan styr hem mot Gotland.

Kul att träffas! Himla synd att det blev lite kort bara, men förhoppningsvis blir det fler chanser i framtiden. :cool:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
torbjorn
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9512
Blev medlem: fre 19 sep 2003, 02:14
Namn: Torbjörn Skog #555
Ort: Högsjö
Kontakt:

Re: Sv: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av torbjorn »

Mäktigt!

(tapa)
_________
berget.info
Användarens profilbild
bakerchief
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 350
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 19:08
Namn: Johan Rasmusson
Ort: Gotland

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bakerchief »

Episkt! en berättelse som kommer stå sig i generationer kommer att kunna läsas inom kort :smile:
Skall det göras, gör det ordentligt :)
Pontiac Trans AM -77
Corvette C5 -99
Volvo XC60 -18
Användarens profilbild
bakerchief
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 350
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 19:08
Namn: Johan Rasmusson
Ort: Gotland

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bakerchief »

The Journey!

Obeskrivligt tidigt en Tisdagsmorgon så inleds denna episka resa genom Sveriges största vattenpuss och dess gröna landskap som dagen till ära berikades med strålande solsken.

Jag och lillgrabben, har packat matsäck och IPad, bärbar DVD och hängt på släpet så nu är det bara att krama mammakvinnan, ta ett kort och gasa mot Gotlandsbåten där vår första kisspaus tar vid :)

Bild

På båten är det alltid livat, det finns massor av aktiviteter och man har aldrig en trist stund, som Finlandskryssning fast mycket bättre... NOT!!!

Bild

Men vid för stor tristess så stärkte vi oss med att vi skulle hämta en Pontiac kaross till :grin:

Bild

Denna morgon var vi många som kände att vi behövde lämna Gotland (varför har jag inte en aning om? så många pontiac karosser är inte till salu...)

Bild

Vi valde att ignorera dessa individer med deras stora ögon som glodde på vårt alltigenom väldigt propra släpvagnslass med två stora stockar som vår nya kaross skall vila på.

Under båtfärden så passade vi på att äta frukost och uträtta alla tänkbara behov för att våran resa till Skåne skulle bli så lite avbruten som möjligt, så givetvis behövde jag pissa med en gång som vi kom av båten.... :roll:

Det blev en lång resa till Skåne, och min lillgrabb somnade så det var bara att stå på så mycket det gick, nu när jag tänker efter så har jag nog aldrig följt trafikbestämmelserna när jag har släpet med på fastlandet...Varför har jag alltid bråttom överallt???
Martin vaknad när vi kom till Sweden rocks festivalområde, alltid skoj att se hur det ser ut efter en festival, dom såg ut att ha roat sig kungligt :razz:

Efter ca 4 h och 45 min så anlände vi till ett åkerlandskap och där la min GPS ner verksamheten och tyckte vi hade anlänt till vår destination... WTF! så jag ringde Anders och skulle fråga vart jag var men han han inte svara förren det stod en hjälpsam dam och pekade vart jag skulle åka :oops: tur det finns snälla damer i Skåne annars hade irrat runt i åkrarna ännu!

Jag följde damens anvisningar och hade Anders i telefon så nu kunde inget gå fel! Nu skulle jag få träffa denna mytomspunna man, denna man som med sina bilder och texter förirrat mig in i ett projekt som Discovery utan tvekan skulle kunna göra en show om. Han vars projekt och blogg jag lusläst om och om igen!

Men först går vi till reklam :coolgun:
Senast redigerad av bakerchief den ons 18 jun 2014, 09:47, redigerad totalt 1 gånger.
Skall det göras, gör det ordentligt :)
Pontiac Trans AM -77
Corvette C5 -99
Volvo XC60 -18
Användarens profilbild
jonas2008
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3158
Blev medlem: fre 05 sep 2008, 14:53
Namn: Jonas Eriksson #3
Ort: Malmö

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av jonas2008 »

Wow. Riktigt underhållande läsning.
TA 2001
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av anders_1g »

REKLAM!?!?!?! :censored:

Aldrig har jag blivit så irriterad av en reklampaus.

Kul läsning! Kan kanske bero på att jag är partisk, och även medverkar i rollen "gröttalande skåning" :lol:

Heja heja! Mer mer mer!
Denna morgon var vi många som kände att vi behövde lämna Gotland (varför har jag inte en aning om? så många pontiac karosser är inte till salu...)
Bra självinsikt där. Alla har såklart samma intressen som en själv. :lol:
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
bosseh
Medlem
Medlem
Inlägg: 3908
Blev medlem: fre 07 sep 2001, 02:00
Namn: Bo Hagström # 69
Ort: Segeltorp

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bosseh »

Kul läsning! Nu väntar vi bara på fortsättningen! / BosseH
# 69. Bosse Hagström.TA Silverbird -96 Ram Air WS6-R.M6 now sold!. Firehawk 2002 # 705.Jaguar XKR 2001supercharged.Opel Vectra V6 Turbo OPC 2007
Användarens profilbild
torbjorn
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9512
Blev medlem: fre 19 sep 2003, 02:14
Namn: Torbjörn Skog #555
Ort: Högsjö
Kontakt:

Re: Sv: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av torbjorn »

Jag har Adblock i min mobil så här är just nu bara Bosses kommentar, medan ni andra får se filmer om mobiloperatörer och tvättmedel. Hinner man fixa lite fika innan andra delen av The Jurney börjar?

(tapa)
_________
berget.info
Användarens profilbild
bakerchief
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 350
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 19:08
Namn: Johan Rasmusson
Ort: Gotland

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bakerchief »

skoj när man precis skrivit klart texten lagt till alla bilder och bara skall lägga upp den, då står det att man är utloggad och allt man skrivit är borta i cyberrymdens förbannade mörker... :angry:
Skall det göras, gör det ordentligt :)
Pontiac Trans AM -77
Corvette C5 -99
Volvo XC60 -18
Användarens profilbild
torbjorn
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9512
Blev medlem: fre 19 sep 2003, 02:14
Namn: Torbjörn Skog #555
Ort: Högsjö
Kontakt:

Re: Sv: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av torbjorn »

Vad säger man? Här skulle jag kunna komma med en massa självgoda tips om hur man gör när man skriver böcker men så motbjudande är jag inte. Jag nöjer mig med att påminna om att vi ivrigt väntar på fortsättningen (och skickar en virtuell Halda med hundra vita A4 att skriva på).

(tapa)
_________
berget.info
Användarens profilbild
bakerchief
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 350
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 19:08
Namn: Johan Rasmusson
Ort: Gotland

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bakerchief »

Nanna naa na tidiiii Du kan lita på mej, och jag jag litar på Pampers...

The Journey: Part two

Så nu smyger vi försiktigt in på grusplanen och där gestaltar sig en stolt påg med råg i ryggen.
Bild

Jag o grabben kliver ur för att hälsa och trycka handen på denna inspirationskälla och försöka klämma in så mycket som möjligt under den korta tid som vi har på oss innan vi måste åka för att hinna hem.

Han är en trevlig karl den där Anders, och han visar och undrar om det är andra saker som jag behöver och visar vad han har i gömmorna.
Sedan innan hade vi bestämt om vissa saker som han hade plockat ihop, skärmkanter lite balkrostskydd och liknande som kan behövas när man tar sig an massiv rostlagning.
Så vi fyller bilen med det och sedan kollar vi in huvudskälet till varför man åker tvärs över Sverige dag som denna.

Bild

Den hängde så snällt i traktorn och det var smidigt för då kunde man ju se under hur det var fatt med karossen.
Så jag han med en snabb överblick och så berättade Anders vad han visste om karossen.

Men nu skulle den parkeras på släpet.

Bild

Så Anders morbror tror jag det var, drog igång traktorn och siktade in sig rakt över släpet och började försiktigt sänka.
Det här går kanon tänkte jag tills det visade sig att karossen inte alls la sig som planerat på balkarna... nä då, dess korpulenta nedre tog minsann i sidorna på släpet :censored:
Så medans jag skrek med ljus röst i panik så började Anders leta efter något att lägga tvärs över mina balkar och nog gör en redig karl det, så han trollar fram en pall modell stor som sedan placeras mellan kaross och medhavda balkar. även två brädor får byta län och de placeras under frontenpå karossen.
Sedan stor hon där, med perfekt balanserad tyngdpunkt över släpets axel.

Bild

Uppdrag utfört!

Nu spändes hon fast så inte farbro blå skulle få spader vi eventuell inspektion, och sedan visade jag Anders några fina knopar.
Nu började det dra ihop sig för avfärd, det blir lite sentimentalt och vi båda gråter så där manligt som bara män gör säger våra farväl och jag och Martin ger oss ut bland åkrarna med karossen i släptåg.

Men innan vi lämnade åkrarna så var det kisspaus :oops:

Nu begav det sig så att min GPS är en smula emo så den visade en annan väg till Oskarshamn än den vi körde ifrån Oskarshamn...
Så när vi kom till avfarten mot Lund så visade GPS:en rakt mot Helsinborg, vilsen Ö-bo som jag är så blir jag naturligvis hysterisk och får lätt panik och vid första bästa avfart med bensinmack tar jag av för att sniffa lite 95 oktan och visa nyfikna bilister mitt senaste nyförvärv.
Folk är väldigt nyfikna :blink2: men det är skoj, en del vågar ju faktiskt komma fram o fråga vad det är o vad man skall med det till.

Efter att ha donerat en ansenlig summa skatt till staten så fortsatte vi vår episka färd mot Oskarshamn.

Vi var rätt nöjda och glada med vad vi åstadkomma än så länge och var helt enkelt tvungna att ta en selfie, tvärs emot vad Sveriges lagar och förordningar säger att man skall på E6:an...

Bild

Dessvärre så sjönk stämningen efter bara några mil, Martin tröttnade på att åka bil och min rygg fixar tydligen inte sådana här äventyr nått bra längre.
Så under ett par mil är det ledsna miner i bilen, så då fick vi ringa till alla tänkbara personer. Mest mammakvinnan :wink:

Men tillslut kommer vi till Oskarshamn och blir mottagna av en skock knuttar som skall till Lelleträffen på Gotland.
Dom var också nyfikna på vad man höll på med, så dom och en äldre dam fick berättelsen live.

Bild

När vi kom på plåtbaljan så tog vi en välförtjänt middag, det första mål mat som vi fick den dagen! Det var nog den godaste pyttipanna som jag någonsin ätit :lol:

Bild

Sen var det bara de sista två milen hem till Tingstäde.
Mest impad var jag av Martin som inte sov en blund på båten hem, själv sov jag som en gris efter vi gått upp till hytten.

Nu står karossen på Gotländsk mark och väntar på att bli av med vänster bakskärm de mesta av golvet och en del av skuffgolvet.
Sen blir det sista vilan på Visby Skrotfrag.

Så gick det till den 10 Juni 2014.

/Johan & Martin
Skall det göras, gör det ordentligt :)
Pontiac Trans AM -77
Corvette C5 -99
Volvo XC60 -18
Användarens profilbild
bakerchief
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 350
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 19:08
Namn: Johan Rasmusson
Ort: Gotland

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bakerchief »

jonas2008 skrev:Wow. Riktigt underhållande läsning.
Tack Jonas, skoj att att höra :)
Skall det göras, gör det ordentligt :)
Pontiac Trans AM -77
Corvette C5 -99
Volvo XC60 -18
Användarens profilbild
bakerchief
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 350
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 19:08
Namn: Johan Rasmusson
Ort: Gotland

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bakerchief »

Anders_1G skrev:REKLAM!?!?!?! :censored:

Aldrig har jag blivit så irriterad av en reklampaus.

Kul läsning! Kan kanske bero på att jag är partisk, och även medverkar i rollen "gröttalande skåning" :lol:

Heja heja! Mer mer mer!
Denna morgon var vi många som kände att vi behövde lämna Gotland (varför har jag inte en aning om? så många pontiac karosser är inte till salu...)
Bra självinsikt där. Alla har såklart samma intressen som en själv. :lol:
Jo jag kan inget annat tro än att alla har samma intresse som en annan :lol:
Skall det göras, gör det ordentligt :)
Pontiac Trans AM -77
Corvette C5 -99
Volvo XC60 -18
Användarens profilbild
bakerchief
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 350
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 19:08
Namn: Johan Rasmusson
Ort: Gotland

Re: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bakerchief »

BosseH skrev:Kul läsning! Nu väntar vi bara på fortsättningen! / BosseH
Tack Bosse, kul att det uppskattas :razz:
Skall det göras, gör det ordentligt :)
Pontiac Trans AM -77
Corvette C5 -99
Volvo XC60 -18
Användarens profilbild
bakerchief
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 350
Blev medlem: tis 26 okt 2010, 19:08
Namn: Johan Rasmusson
Ort: Gotland

Re: Sv: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av bakerchief »

torbjorn skrev:Vad säger man? Här skulle jag kunna komma med en massa självgoda tips om hur man gör när man skriver böcker men så motbjudande är jag inte. Jag nöjer mig med att påminna om att vi ivrigt väntar på fortsättningen (och skickar en virtuell Halda med hundra vita A4 att skriva på).

(tapa)
Nu Torbjörn har du lektyr till förmiddags kaffet :book:
Jag kommer nog behöva de 100 vita sidorna dock :lol:

/Johan
Skall det göras, gör det ordentligt :)
Pontiac Trans AM -77
Corvette C5 -99
Volvo XC60 -18
Användarens profilbild
torbjorn
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9512
Blev medlem: fre 19 sep 2003, 02:14
Namn: Torbjörn Skog #555
Ort: Högsjö
Kontakt:

Re: Sv: Firebird -77 Totalrenovering

Inlägg av torbjorn »

100 sheets levereras nästa gång du är på fastlandet i närheten av civilisationen (lite norr om Skåne).

(tapa)
_________
berget.info
Skriv svar