Borla catback system som ca 1 år gammalt. Skulle passa på Firebird och Camaro 93-02, men upptäckte när det skulle monteras att det var dålig passform, och förmodligen var till årsmodell 93-97, och LT1 motorerna. Finns 2 artilelnummer, till 93-97 samt till 98-02. Vet ni var skillnaden på dem är? Är det över bakaxeln, för det var där som problemen blev för mig( eller min mekaniker)
Fick dit det bra, utan att det tar i någonstams nu, med lite modifiering, och ljudet blev bättre än jag förväntat mig. Gryyyymt!!!
Det skall normalt ingå 3 olika "stryp mellanlägg" som fästes på ena slutröret, men jag har bara 1 med på mitt system, och det är förmodligen den med störst hål i. Det verkar bara vara att tillverka ny sådan om man vill strypa ljudet lite, eller är det någon som har sådana liggande?
Bifogar länk på hur ljudet blev, dock så stod jag lite för nära, så micken klarade ej av ljudet riktigt. Låter mer skränigt i filmen. (kallstart)
http://www.youtube.com/watch?v=XWEWrEadbo0&feature=plcp
Måste även tyvärr in på lack med bilen, då min grabb ( nybliven Camaro ägare ) skulle backa ut min bil från garaget, lyckades skrapa höger framskärm och sidospegel.
Jag skall även passa på att lacka om huven, då den idag har en lite ljusare kulör än orginal.
Nästa steg är väl att hitta några nya fjädrar och ev dämpare, men det får jag ta senare.
Ha det gött därute, och kör försiktigt.