T/A Gen.4 "DP-Edition"

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3723
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 08:39
Namn: Daniel Persson #239
Ort: Gävle

T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av dp »

Varit aktiv på forumet ett antal år nu så det är verkligen dags att dra igång en projekttråd och dela med mig av de dalar och toppar som man går igenom med sin kompis i garaget.

Efter ett par år med turbomatad fyrhjulsdriven japs (Celica GT4) så började jag 2006 snegla på amerikanska muskler. Kändes lockande med en mullrande V8 trots att jag aldrig ens hade suttit bakom ratten i en.

Sommaren 2006 ringde min Yvonne och bad mig komma ut på garageinfarten och hjälpa henne. Jag som var säker på att hon behövde bärhjälp (hon hade shopat med en kompis) svarade lite motvilligt "-jaja, jag kommer". När jag kommer ut står en en Trans Am prydligt parkerad på infarten ! "-Grattis i förskott på födelsedagen!" sägen hon. Va ?! Vad menar du? Min...?
PICT08.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av dp den sön 03 jun 2012, 17:35, redigerad totalt 2 gång.
Pontiac Trans Am LT1 - 94
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3723
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 08:39
Namn: Daniel Persson #239
Ort: Gävle

Re: DP....T/A gen.4

Inlägg av dp »

Efter några mil så började suget efter nya fälgar och annat att komma. Man är sällan nöjd med det man har tyvärr. Eller tyvärr och tyvärr, det kanske är just det som driver oss till nya utmaningar. Fast plånboken skulle må betydligt bättre om man inte hela tiden hade viljan att förändra/förbättra.

Fälgar, ratt (med snap-off), nya stolar och lite annat livsnödvändiga saker inhandlades och den började kännas mer personlig och "min".

I samma veva sprang jag på en fotograf som sökte nya bilder till sin portfolio. Några timmar på ett industriområde och senare bruksmiljö gav båda mig och honom en hög med bilder till våra barnbarn,.."-Kolla vad Morfar körde när han var ung"....Eller ung förresten? 36 är väl mer medelålders...
pontiac_trans_am 009_10_11.jpg
pontiac_trans_am 111_2_3.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pontiac Trans Am LT1 - 94
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3723
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 08:39
Namn: Daniel Persson #239
Ort: Gävle

Re: DP....T/A gen.4, Valbo Edition

Inlägg av dp »

Ett lååångt hopp tar oss till våren 2011. De små bitar av klarlacken som släppt började nu synas på allt fler ställen. Pontiac-problem? Har sett liknande fenomen på många av gen.4 bilarna. Efter att ha jagat runt efter företag som kunde lacka så visade det sig att det inte var "bara". De få som hade tid innan sommaren begärde ordentligt betalt och jag ville helst ha nån med bra vitsord.

Försäsongens träffar fick den rulla till men när det började dra ihop sig till American Power Tour (vättern runt) så kändes det att det var dags att göra nåt. Riva bilen och ställa in den på lack och "kanske" få den inom nån vecka var inte aktuellt så istället föddes idén att köra med dekorfilm. Vad ska man välja för färg var första frågan som dök upp? Röd? Vit? Svart? Nej, alla kändes för ordinära. På de träffar söderut jag åkt på genom åren så är det ytterst få där jag INTE får höra kommentaren "-från Gävle säger du, jaha, du fick du väl skotta snö och kryssa mellan renarna på vägen hit...höhö"...Med det i bakhuvudet kom den enligt många idiotiska idén att logga hela bilen i vinter-camoflage.

Första bitarna på plats....
110704 124.jpg
Dag blev till kväll som övergick i natt....Timmarna före starten i på APT i Motala var hela bilen inkl. garaget i spillror....
110704 130.jpg
Kl. 2 på natten (efter ca 15timmars konstant arbete) blev allt klart (iallfall grovt) och bilen var körklar. Vilade två timmar och kl.4 startade färden från Gävle till Motala. Starten på APT var kl. 10 och 9.40 fanns bilen från norrlands djupa skogar på plats. Reaktionerna var minst sagt blandade. Ska man få ärliga åsikter ska man själv gå till bilen, utan att visa att man äger den, när den står utställd och mingla bland de som tittar på den. Allt från "-skitcool" till det mera svenska "ja, den var ju annorlunda" blandat med "-hur faaan kan man förstöra en sån fin bil?".... :razz:
110704 135.jpg
American Power Tour 2011
110704 141-1.jpg
Blyga killar får inte.....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av dp den mån 04 jun 2012, 15:54, redigerad totalt 1 gånger.
Pontiac Trans Am LT1 - 94
Användarens profilbild
rapid
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 775
Blev medlem: tis 15 mar 2011, 15:13
Namn: Jimmy Lindström #313
Ort: Stidsvig (klippan)

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av rapid »

jag tycker den är sten cool med dom dekalerna eller vad man ska kalla det.
Pontiac Trans Am Ws6 Ram Air -99
Powerd by Procharger
Svart som Synden
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3723
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 08:39
Namn: Daniel Persson #239
Ort: Gävle

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av dp »

Rapid skrev:jag tycker den är sten cool med dom dekalerna eller vad man ska kalla det.
Ja, det kan vara ett bra sätt att ändra färg och design på bilen utan att behöva lacka om den. Precis som med lackering så finns det en del som bestämt hävdar att man inte kan lägga dekor snyggt själv men jag hävdar motsatsen. Har man bara gott om tid och en vettig lokal med bra belysning så fixar man det mesta.

Jag hade beställt dekorfilmen men pga en massa strul med deras leverantör så fick jag den två dagar före den skulle vara klar för APT2011. Det innebar nattjobb och eftersom jag aldrig hade gjort det tidigare så fick man verkligen ligga i för att bli klar. Jag hade hjälp sista natten för att hinna bli klar och med deras timmar inräknad tog det ca 40timmar att göra camo-dekoren.

Nu är dekoren avplockad för att åter få nytt utseende till sommarens träffar.
Pontiac Trans Am LT1 - 94
Användarens profilbild
torbjorn
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9512
Blev medlem: fre 19 sep 2003, 02:14
Namn: Torbjörn Skog #555
Ort: Högsjö
Kontakt:

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av torbjorn »

Hurra för en av de sannerligen mycket efterlängtade projekttrådarna!

Nu vill jag veta hur man tar bort dekalerna OCH lacken OCH färgen av sin Gen4. Med bilder!
_________
berget.info
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3723
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 08:39
Namn: Daniel Persson #239
Ort: Gävle

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av dp »

torbjorn skrev:Hurra för en av de sannerligen mycket efterlängtade projekttrådarna!

Nu vill jag veta hur man tar bort dekalerna OCH lacken OCH färgen av sin Gen4. Med bilder!
Dekoren tas bort genom att tillföra värme. För just mitt projekt tog det ca 4-5timmar att avlägsna all dekor. Värmepistolen är din bästa vän både vid montage och borttagning. Man värmer tills man ser på plasten att den är "redo". I början var det lite knöligt men så snart ögat lärde sig se när det var rätt temperatur så gick det smidigt.

Hur man tar bort lacken? Tja, slå på med slipmaskinen och offra en helg så är saken klar...
Den kommer då se ut ungefär så här:
DSC00019.jpg
Tur att Torbjörn tipsade om gratis abonnemang på DN, annars hade jag aldrig haft tidningar nog till maskeringen. Jo, jag vet att det finns lättare sätt men plasten hade inte kommit än så tidningarna blev en nödlösning.
DSC00059.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pontiac Trans Am LT1 - 94
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3723
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 08:39
Namn: Daniel Persson #239
Ort: Gävle

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av dp »

En lackspruta inhandlades för att kunna göra allt själv. När jag pratat om att jag varit sugen att själv slipa av bilen och lacka den har jag mötts av många skeptiska ansiktsuttryck. Många säger att det är helt omöjligt att lägga en "garage-lack" själv och att det bara kommer bli skit. Jag har aldrig varit en person som INTE gillar att testa så det var bara att köra på och prova.

Valde en lackspruta som absolut inte är en proffs-spruta men heller inte det billigaste som gick att hitta. Den kostade ca 1400kr och bör klara sig rätt länge om man inte misshandlar den allt för mycket.

Efter en runda med slipmaskinen så var det bara hands-on och testa lacksprutan som nu var fylld med grundfärg. En normal person hade säkert åtminstone testat den på en annan plåtbit först men det kändes inte aktuellt för mig.

Efter ca 30min arbete såg bilen ut så här:
DSC00064.jpg
DSC00063.jpg
Grundfärgen var inte alls några problem att lägga på så det blev rätt första försöket utan några skavanker. Ett varv med slippappret igen för att få en finare yta inför lacken så var det dags för det stora provet....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pontiac Trans Am LT1 - 94
Användarens profilbild
sandarne
Medlem
Medlem
Inlägg: 269
Blev medlem: mån 01 feb 2010, 03:55
Namn: Thomas Bolin #584
Ort: Söderhamn

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av sandarne »

spännande när kommer resten. får lite blodad tand av det här :twisted: härlig inställning DP :exclaim: :exclaim: :exclaim:
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3723
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 08:39
Namn: Daniel Persson #239
Ort: Gävle

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av dp »

När jag klev in dagen efter i garaget för att se resultatet av min grundfärg så blev förvånad över hur snygg den var i matt grå färg!! Framifrån såg den ut som ett stridsplan trots att de svarta rutorna fortfarande var maskerade. Tankarna började snurra....hur skulle den se ut på sommarens träffar i stridsplan-style? Lite kulhålsdekor, namnet under rutan och hela kitet. Vem ville inte vara Tom Cruise i Top Gun när det begav sig?

Efter ca 30sekunder hade verkligheten kommit tillbaka och jag inser att det inte blir stridplan av den i år. Det vore omoget och barnsligt...36år, tvåbarnspappa och funderar allvarligt på att göra en av tidernas mest kända sportbil till ett stridsplan ?!.....Det vore hur dumt som helst....nej, jag följer min plan och lackar den i betydligt mer mogna batmobil-mattsvart. :oops:

Sagt och gjort....1 tim senare såg den ut så här...
Första bilden (fortfarande blöt lack)
DSC00066.jpg
Torr, betydligt mattare yta och med baklysena monterade:
DSC00099.jpg
Torr, framifrån
DSC00100.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pontiac Trans Am LT1 - 94
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3723
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 08:39
Namn: Daniel Persson #239
Ort: Gävle

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av dp »

"-Så allt gick smärtfritt med hela lack-proceduren?" Nej, tyvärr inte.

P.g.a en massa saker (typ jobb, resa, familj och annat) så blev starten av mitt lack-projekt lite försenat vilket gjorde att jag tvingades skruva ihop bilen innan klarlacken han komma på. Gelleråsen och premiären av TTA hägrade och bara tanken av att åka dit i vår Focus fick mig att ställa på bilen, montera allt och rulla ut den i solen.

Första stunden utanför lackboxen för batmobilen.
DSC00127.jpg
Gälarna i huven ser ut att ha annan nyans och har det också pga att de inte hann lackas innan Gelleråsen.
DSC00128.jpg
Slutrören som jag tidigare kände mig nöjda med skulle jag nu gärna byta mot nåt liknande som Bosse H har på sin lila Firehawk. Är de original på den modellen?
DSC00130.jpg
Fållan i Gelleråsen (där den genom besökarnas röster ärades med en silverpokal)
DSC00132.jpg
"-Men vad gick snett då?" Lugn nu....jag berättar imorgon. Nu väntar en RedBull/Jäger och bubbelpoolen...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av dp den mån 04 jun 2012, 13:53, redigerad totalt 1 gånger.
Pontiac Trans Am LT1 - 94
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av anders_1g »

Äntligen en tråd, Daniel! :cool:
DP skrev:Timmarna före starten i på APT i Motala var hela bilen inkl. garaget i spillror....
DP skrev:Jag hade beställt dekorfilmen men pga en massa strul...
DP skrev:P.g.a en massa saker (typ jobb, resa, familj och annat) så blev starten av mitt lack-projekt lite försenat...
DP skrev:...Jo, jag vet att det finns lättare sätt men plasten hade inte kommit än så tidningarna blev en nödlösning.
Känns som det är lite mycket bortförklaringar i den här tråden redan efter några få poster? ;)
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3723
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 08:39
Namn: Daniel Persson #239
Ort: Gävle

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av dp »

Anders_1G skrev:Äntligen en tråd, Daniel! :cool:
DP skrev:Timmarna före starten i på APT i Motala var hela bilen inkl. garaget i spillror....
DP skrev:Jag hade beställt dekorfilmen men pga en massa strul...
DP skrev:P.g.a en massa saker (typ jobb, resa, familj och annat) så blev starten av mitt lack-projekt lite försenat...
DP skrev:...Jo, jag vet att det finns lättare sätt men plasten hade inte kommit än så tidningarna blev en nödlösning.
Känns som det är lite mycket bortförklaringar i den här tråden redan efter några få poster? ;)
Skilj på förklaringar och bortförklaringar Anders.
Pontiac Trans Am LT1 - 94
Användarens profilbild
rapid
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 775
Blev medlem: tis 15 mar 2011, 15:13
Namn: Jimmy Lindström #313
Ort: Stidsvig (klippan)

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av rapid »

Du e grym Dp, jag gillar den stilen när folk säger det GÅR INTE! Men du säger, skiter jag i, jag testar ändå!
Inte konstigt att man blir riktigt sugen på att köra upp i verkstaden och slipa ner bilen och sen gå loss med lacksprutan, det ser ju ut att ha blivit riktigt bra din garagelack.
berätta gärna vad allt med lackningen har kostat färg, grundfärg mm
Pontiac Trans Am Ws6 Ram Air -99
Powerd by Procharger
Svart som Synden
Användarens profilbild
northernv8ilk
Ledamot & Guldmedlem
Ledamot & Guldmedlem
Inlägg: 2726
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
Namn: Ingemar Caisander #617
Region: Södra
Ort: Örkelljunga

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av northernv8ilk »

Instämmer med föregående talare, kul att du vågar testa trots tvivlare, Daniel.
Det är riktigt kul och intressant läsning, vi är många som väntat på din projekttråd!

Det blir riktigt snyggt med den svarta lackeringen, även om jag personligen tyckte att din bil i "camo-edition" var supergrym! Definitivt något man vänder sig om efter!
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
Användarens profilbild
bosseh
Medlem
Medlem
Inlägg: 3908
Blev medlem: fre 07 sep 2001, 02:00
Namn: Bo Hagström # 69
Ort: Segeltorp

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av bosseh »

DP. Tips på DTM stuk på slutrören:

Raka Rör KB art.nr: RT7-63 pris/st kr 950.

Ha det. / BosseH

Ps. Färg på Eldhöken är Navy blue metallic (28U) Ds.
# 69. Bosse Hagström.TA Silverbird -96 Ram Air WS6-R.M6 now sold!. Firehawk 2002 # 705.Jaguar XKR 2001supercharged.Opel Vectra V6 Turbo OPC 2007
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av anders_1g »

DP skrev:Skilj på förklaringar och bortförklaringar Anders.
Äsch, jag vet. Jag försökte bara vara rolig.


Den blev verkligen rå i svart och kul att du lackar själv! Fan nu måste jag ju också testa att lacka själv... :lol:

Den där gråa var ju inte helt fel den heller. Får mig att börja fundera färgval till Pontiacen. :cool:
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
laregina
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3344
Blev medlem: ons 03 sep 2003, 14:04
Namn: Linda Persson #116
Region: Västra
Ort: Bollebygd
Kontakt:

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av laregina »

Det ser säkert annorlunda ut i verkligheten men på bild så är det lite fräckt med kontrasterna på gälar och övrig lack. Det blir riktigt mäktigt med mattsvart. Mycket kul projekttråd! :thumbup:
1975 Pontiac Firebird Esprit 400 cui
Muskelbilsälskande fotograf med VM som mål
www.lareginacreation.com
Användarens profilbild
bosseh
Medlem
Medlem
Inlägg: 3908
Blev medlem: fre 07 sep 2001, 02:00
Namn: Bo Hagström # 69
Ort: Segeltorp

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av bosseh »

Tycker att det är kul med drag under galoscherna hos ungdomen, tillika självaste Ordförande! En applåd från di gamle.

/ BosseH
# 69. Bosse Hagström.TA Silverbird -96 Ram Air WS6-R.M6 now sold!. Firehawk 2002 # 705.Jaguar XKR 2001supercharged.Opel Vectra V6 Turbo OPC 2007
Användarens profilbild
formula
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2119
Blev medlem: tis 29 apr 2003, 11:05
Namn: Niklas Wikander #270
Ort: Borås
Kontakt:

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av formula »

Kul projekttråd!
Jag tycker bilen var fräck i alla tre utföranden. Mattsvart är alltid fräckt!
Men jag tycker camo och mattgrå var minst lika bra! Blir sugen på att lacka eller foliera min Trans Am också.
Mina bilar: http://www.garaget.org/formula
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
Användarens profilbild
rapid
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 775
Blev medlem: tis 15 mar 2011, 15:13
Namn: Jimmy Lindström #313
Ort: Stidsvig (klippan)

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av rapid »

jag har redan börjat snegla på var jag ska hålla till och allt sånt inför eventuell lack. jäkla Dp och hans tråd :wink: , han har sett till så att det har börjat snurra rejält i min skalle nu.
men jag undrar några små saker, var köper man färg?
hur mycket går där åt?
har man samma färg till plåten och plasten, framskärmarna är ju plast och bakluckan är ju plåt, eller man kör med samma för att man inte slipar ner den helt ren?
Pontiac Trans Am Ws6 Ram Air -99
Powerd by Procharger
Svart som Synden
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av anders_1g »

^
^^
^^^
^^^^
^^
^^
^^
^^

Hur går det här då? Vad är vinterplanerna? :cool:
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3723
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 08:39
Namn: Daniel Persson #239
Ort: Gävle

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av dp »

Min projekt-tråd dog förra vintern p.g.a tidsbrist. Säsongen 2013 ägnades vid fritidshuset med brunnsborrning, bygga brygga och anlägga gräsmatta som huvudsysslor. Allt frekventare transporter i på skogsvägar till och från stugan (allt som oftast med släpvagn fylld med virke eller skotrar) gör att jag mer och mer sneglar på nåt fyrhjulsdrivet. Nån sorts SUV känns vettigt men har ännu inte hittat "kärleken" än. Jeeps Cherokee har jag alltid gillat men å andra sidan kändes Torbjörns Durango också lika kraftfull. Köper man amerikansk SUV får man såklart räkna med amerikansk kvalitet (eller snarare bristen på detaljkvalitet) men dom känns ändå mer lockande än en Santa Fe eller liknande.

Om det finns plats i garaget i framtiden för min T/A får tiden utvisa. En del dagar har jag tänkt annonsera ut den så fågeln får sträcka ut sina vingar på vägarna igen men det tar emot.

Skulle det finnas nån som kan erbjuda den ett bra hem är jag dock mottaglig för bud.
Pontiac Trans Am LT1 - 94
Användarens profilbild
bosseh
Medlem
Medlem
Inlägg: 3908
Blev medlem: fre 07 sep 2001, 02:00
Namn: Bo Hagström # 69
Ort: Segeltorp

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av bosseh »

Ä behåll kärran och häng med upp till Umeå den 28 juni! / BosseH
# 69. Bosse Hagström.TA Silverbird -96 Ram Air WS6-R.M6 now sold!. Firehawk 2002 # 705.Jaguar XKR 2001supercharged.Opel Vectra V6 Turbo OPC 2007
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3723
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 08:39
Namn: Daniel Persson #239
Ort: Gävle

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av dp »

BosseH skrev:Ä behåll kärran och häng med upp till Umeå den 28 juni! / BosseH
Det är inte alls omöjligt...det är ju "hemmaplan" för mig. Typ ett stenkast...
Pontiac Trans Am LT1 - 94
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3723
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 08:39
Namn: Daniel Persson #239
Ort: Gävle

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av dp »

Nu är det dags att Pontiacen får en ny ägare som har tid att ge all den kärlek den förtjänar. Bilar ska inte stå i garage, dom trivs bättre på vägarna.

http://www.blocket.se/gavleborg/Pontiac ... m?ca=5&w=1
Pontiac Trans Am LT1 - 94
Användarens profilbild
torbjorn
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9512
Blev medlem: fre 19 sep 2003, 02:14
Namn: Torbjörn Skog #555
Ort: Högsjö
Kontakt:

Re: Sv: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av torbjorn »

Åh.

För övrigt lade du inte klubban på hyllan.

/Klubbinnehavare

(tapa)
_________
berget.info
Användarens profilbild
thol
Sekreterare & Guldmedlem
Sekreterare & Guldmedlem
Inlägg: 574
Blev medlem: lör 24 nov 2012, 23:03
Namn: Thim Olsson
Region: Nedre Norra
Ort: Järbo

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av thol »

En liten sen fråga men kommer du ihåg var du köpte filmen du täckte bilen med? :oops:
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3723
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 08:39
Namn: Daniel Persson #239
Ort: Gävle

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av dp »

thol skrev:En liten sen fråga men kommer du ihåg var du köpte filmen du täckte bilen med? :oops:
Köpte den på en av gävles profilföretag. Kan tyvärr inte berätta vilket men knalla in på nåt av dom och berätta vad du söker får du garanterat bra hjälp.
Pontiac Trans Am LT1 - 94
Användarens profilbild
dp
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3723
Blev medlem: sön 11 jun 2006, 08:39
Namn: Daniel Persson #239
Ort: Gävle

Re: T/A Gen.4 "DP-Edition"

Inlägg av dp »

Batmobilen är nu såld....
Pontiac Trans Am LT1 - 94
Skriv svar