formula 400-1972

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Re: formula 400-1972

Inlägg av anders_1g »

Phew, bakstamsbyte står jag också inför så lägg gärna upp en detaljerad arbetsbeskrivning med mycket bilder så att jag slipper göra samma misstag som du gjorde. :lol: ;)

199 dollar är billigt. Tänk dock på att frakten blir ganska dyr med tanke på att det är skrymmande prylar vi pratar om. EDIT: Och risken är ju ganska stor att plåtdelarna är skadade när de väl kommer fram här med tanke på hur fraktbolag handskas med saker. Sven Floman (Formula400) här på forumet tror jag fick beställa två eller tre dörrspeglar innan en kom fram hel...

Försök haka på någon container så spar du frakten, men då tar det istället 6-12 veckor innan du har den i handen.

Slå annars en signal till Partco här i Sverige och kolla vad de ska ha för en bakstamm till 70-73. Tror inte merkostnaden är jättestor, men återrapportera gärna.
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
otto
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 105
Blev medlem: mån 20 nov 2006, 18:24
Namn: Robert Jönsson #348
Ort: Karlstad typ

Re: formula 400-1972

Inlägg av otto »

Jag har redan hört av mig till partco dock hade han inte hemma. Men det kan ju vara dags att använda vårat antal till att han tar hem.. som sagt det verkar helt klart finnas ett behov av denna bakstam. Annars blir det att haka på en container..

Yes golvet i bagagen ska bytas, dock är jag osäker om jag fått med rätt ekonomiplåt. Men i väntan på att vinna på bingolotto eller liknande så blir det sparsamt med inhandlingar..

Mangan vi löser det men bara så att du vet så vill jag ha luckan med gångjärn:)

Någon som vet bra tips på att ta bort rostskyddsmassa eller är det varmpistol och spackelspade som gäller?
Robert
ps gärna en detaljerad arbetsbeskrivning om hur man byter bakstammen..
Trans am-76
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6304
Blev medlem: ons 31 jul 2002, 18:36
Namn: Magnus Gustafsson #497
Ort: Linköping + Världen
Kontakt:

Re: formula 400-1972

Inlägg av mangan »

otto skrev: Mangan vi löser det men bara så att du vet så vill jag ha luckan med gångjärn:)

Någon som vet bra tips på att ta bort rostskyddsmassa eller är det varmpistol och spackelspade som gäller?
På A svarar jag Självklart!! och på B, jåro det är en bra början, sen stålborste och sen kanske bläster,, Napalm är bra med, men det blir så trist i garaget!

Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Re: formula 400-1972

Inlägg av 2 loud »

nja en tryckluftsdriven huggmejsel med en bred flat mejsel och lågt lufttryck brukar vara det bästa sättet att få bort gammal asfaltsmatta
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6304
Blev medlem: ons 31 jul 2002, 18:36
Namn: Magnus Gustafsson #497
Ort: Linköping + Världen
Kontakt:

Re: formula 400-1972

Inlägg av mangan »

Mattorna släppte så snällt med lite värme, dom fick jag bort hela, har en sopsäck i garaget med dom fortfarande om nån behöver original mattor, det är tjurigare med påsmetade 5-20mm tjocka massan. :twisted: Och där den sitter kommer man inte åt med någon huggmejsel utan att skada plåten tror jag.

Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Re: formula 400-1972

Inlägg av anders_1g »

Jag tog både underredsmassa och asfaltsmattor med värmepistol och en tunn japanspackel.
Tänk bara på att stå någonstans välventilerat då det finns en massa ohälsosamma saker i sånt här. Har du dålig ventilation så köp en skyddsmask på tex. jula, biltema eller liknande.

På samma sätt kan man ta billack med värmepistol och spackel - det lossnar finfint och resterna är lättare att städa bort än slipdamm...
Bild
http://www.propontiac.com/platrent-utan-att-slipa/
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
daniel.2009
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 08 dec 2010, 17:28
Namn: DANIEL

Re: formula 400-1972

Inlägg av daniel.2009 »

bytt vänster bakskärm med + bakstam o fram skärmar så har du en finn bil sen
ingen ide att lappa det som är dåligt bättre göra rätt i från början
Skriv svar