Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Moderator: Moderators
-
- Registrerad
- Inlägg: 44
- Blev medlem: tor 01 apr 2010, 12:02
- Namn: Daniel Larsson
- Ort: Kalix
Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Tjena!
Är ny på forumet och har just fått hem min första jänkare i form utav en 1978 Pontiac Trans Am. Importerad av mig via Nordtrafik AB från Californien 2010.
Har man en gång sett Smokey and the Bandit så är man fast...synd bara att det tog 22år innan man gjorde slag i saken (är 32 idag)!
Storyn bakom bilköpet är följande; jag och en polare åkte över till USA i februari på en kombinerad 2 veckors bilköparresa/semester...polaren letade efter en 68-70 Charger och jag letade Trans Am 77-78. Vi var och såg på 6-7 stycken under våra 2 veckor i Californien och majoriteten ägdes av mexare som sällan eller aldrig hade några godkända papper på bilarna dom sålde. En snubbe fick t.o.m leta reda på förgasaren så att han kunde provstarta bilen åt oss!
Gemensam nämnare bland alla bilar vi såg på var att dom inte fick framföras på väg i Californien pga. uteblivet smog-test eller att dom inte hade klarat testet och fått plåtarna indragna. Jag köpte mitt renoveringsobjekt i Fontana och det var den 2:a Pontiacen vi hade tittat på i början av vår semester. Vid en första anblick tyckte jag den var lite för risig men jag ändrade mig sen då den verkade vara solid i karossen.
Planen är att göra den körklar så fort som möjligt så man kan få njuta av lite V8-muller i sommar och köra en rullande renovering.
Har redan hunnit nöta lite gummi och 400:an verkar vara hyfsat frisk!
Vill tacka Nordtrafik AB för en mycket smidig och bekymmersfri import samt transport.
Bilder från USA-resan hittar ni här:
http://www.pixbox.se/usr_show_id185947_page0_order1.html
Filmer från USA-resan finns här:
http://www.vimeo.com/user3425903/videos
Just lastad på flatbed efter köpet i Fontana.
Efter några veckor på havet kom den till Luleå på trailer.
Hemma på gården i Kalix.
Är ny på forumet och har just fått hem min första jänkare i form utav en 1978 Pontiac Trans Am. Importerad av mig via Nordtrafik AB från Californien 2010.
Har man en gång sett Smokey and the Bandit så är man fast...synd bara att det tog 22år innan man gjorde slag i saken (är 32 idag)!
Storyn bakom bilköpet är följande; jag och en polare åkte över till USA i februari på en kombinerad 2 veckors bilköparresa/semester...polaren letade efter en 68-70 Charger och jag letade Trans Am 77-78. Vi var och såg på 6-7 stycken under våra 2 veckor i Californien och majoriteten ägdes av mexare som sällan eller aldrig hade några godkända papper på bilarna dom sålde. En snubbe fick t.o.m leta reda på förgasaren så att han kunde provstarta bilen åt oss!
Gemensam nämnare bland alla bilar vi såg på var att dom inte fick framföras på väg i Californien pga. uteblivet smog-test eller att dom inte hade klarat testet och fått plåtarna indragna. Jag köpte mitt renoveringsobjekt i Fontana och det var den 2:a Pontiacen vi hade tittat på i början av vår semester. Vid en första anblick tyckte jag den var lite för risig men jag ändrade mig sen då den verkade vara solid i karossen.
Planen är att göra den körklar så fort som möjligt så man kan få njuta av lite V8-muller i sommar och köra en rullande renovering.
Har redan hunnit nöta lite gummi och 400:an verkar vara hyfsat frisk!
Vill tacka Nordtrafik AB för en mycket smidig och bekymmersfri import samt transport.
Bilder från USA-resan hittar ni här:
http://www.pixbox.se/usr_show_id185947_page0_order1.html
Filmer från USA-resan finns här:
http://www.vimeo.com/user3425903/videos
Just lastad på flatbed efter köpet i Fontana.
Efter några veckor på havet kom den till Luleå på trailer.
Hemma på gården i Kalix.
1978 Pontiac Trans Am
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
- kingws6
- Registrerad
- Inlägg: 16
- Blev medlem: ons 03 dec 2008, 15:56
- Namn: Jörgen Martinsson #593
- Ort: Hudiksvall
- Kontakt:
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Roligt köp och ett intressant företag! Hoppas på frekventa uppföljningar här. :) (Så att en kille med tummen mitt i handen förhoppningsvis tar intryck och lär sig! )
-
- Registrerad
- Inlägg: 44
- Blev medlem: tor 01 apr 2010, 12:02
- Namn: Daniel Larsson
- Ort: Kalix
Hänt sen sist...
Har skickat in alla papper för ursprungskontrollen och väntar besked...hoppas allt är som det ska.
Tvättade bilen och motorrummet i snöstorm i fredags...har oxå hunnit med att polera upp lite glans i lacken fastän dom flesta nog skulle beteckna lacken som utdömd men en ny lack är nog nåt år bort...är samtidigt lite kul med patina! Har fixat dom värsta fläckarna/reporna oxå med bomullspinne och svartmetallic på sprayburk - det duger än så länge.
Nu har jag just börjat med framvagnen och bromsarna, har haft svåra vibrationer och det beror mest troligt på att dom varken har centrumringar eller koniska muttrar till hjulen...måste fixa det i veckan! Måste oxå rikta upp hjulet rätt då dom satt schimsen till övre länkarmen på fel sida så att högra framhjulet hamnat 20mm längre bak i hjulhuset!!!
På pallbockarna just nu...
Har smort upp elhissen på ena sidan, hittade allt detta i EN dörr...
Här ser man den 70-talsinspirerade discospegeln inuti bilen, typ 1m lång med en massa speglar...hahaha...
Ca 10kilo prylar som jag tagit bort...sparas för framtida bruk.
Egen lösning för att få bort låsmuttrar som saknar hylsan...
Tvättade bilen och motorrummet i snöstorm i fredags...har oxå hunnit med att polera upp lite glans i lacken fastän dom flesta nog skulle beteckna lacken som utdömd men en ny lack är nog nåt år bort...är samtidigt lite kul med patina! Har fixat dom värsta fläckarna/reporna oxå med bomullspinne och svartmetallic på sprayburk - det duger än så länge.
Nu har jag just börjat med framvagnen och bromsarna, har haft svåra vibrationer och det beror mest troligt på att dom varken har centrumringar eller koniska muttrar till hjulen...måste fixa det i veckan! Måste oxå rikta upp hjulet rätt då dom satt schimsen till övre länkarmen på fel sida så att högra framhjulet hamnat 20mm längre bak i hjulhuset!!!
På pallbockarna just nu...
Har smort upp elhissen på ena sidan, hittade allt detta i EN dörr...
Här ser man den 70-talsinspirerade discospegeln inuti bilen, typ 1m lång med en massa speglar...hahaha...
Ca 10kilo prylar som jag tagit bort...sparas för framtida bruk.
Egen lösning för att få bort låsmuttrar som saknar hylsan...
1978 Pontiac Trans Am
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
-
- Registrerad
- Inlägg: 44
- Blev medlem: tor 01 apr 2010, 12:02
- Namn: Daniel Larsson
- Ort: Kalix
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Regbesiktning bokad den 4/5...frambromsar kollade, nya kränghämmarbussningar monterade (från Volvo 740!) samt centrumringar till fälgarna - adjö obalans!
Har även hunnit med att stansa in chassinumret på nedre delen av A-stolpen vid tröskeln.
Imorgon börjar jag med bakbromsarna...på tisdag får jag ny vindruta monterad.
Jag njuter varje gång jag vrider igång 400:an i garaget...den låter verkligen rätt!
Har även hunnit med att stansa in chassinumret på nedre delen av A-stolpen vid tröskeln.
Imorgon börjar jag med bakbromsarna...på tisdag får jag ny vindruta monterad.
Jag njuter varje gång jag vrider igång 400:an i garaget...den låter verkligen rätt!
1978 Pontiac Trans Am
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
-
- Registrerad
- Inlägg: 283
- Blev medlem: sön 25 apr 2010, 23:06
- Namn: Mikael Köpman
- Ort: Älvdalen
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Tjena Larsson! Sorry att jag kapar din tråd litegrann
Jag är i liknande situation som dig, har en -78 T/A som jag importerat från Califorien. Den är så gott som färdig för besiktning, har tid bokad till nu på fredag. Ska stansa in chassinummer innan dess. Men nu har jag hört att jag måste ha några intyg för att den ska bli godkänd? Den var i trafik i Californien när jag köpte den, jag har (eller hade, Transportstyrelsen har den nu) original Certificate of Title på bilen, expiration date 2009-06-22. Ursprungskontrollen är naturligtvis klar.
Vet du vad det är för intyg som behövs? Har du skaffat dessa till din stundande regbesiktning? Hur var när skaffar man dessa? Om någon annan läser detta och sitter inne med information om detta så får dom gärna svara!
Jag är i liknande situation som dig, har en -78 T/A som jag importerat från Califorien. Den är så gott som färdig för besiktning, har tid bokad till nu på fredag. Ska stansa in chassinummer innan dess. Men nu har jag hört att jag måste ha några intyg för att den ska bli godkänd? Den var i trafik i Californien när jag köpte den, jag har (eller hade, Transportstyrelsen har den nu) original Certificate of Title på bilen, expiration date 2009-06-22. Ursprungskontrollen är naturligtvis klar.
Vet du vad det är för intyg som behövs? Har du skaffat dessa till din stundande regbesiktning? Hur var när skaffar man dessa? Om någon annan läser detta och sitter inne med information om detta så får dom gärna svara!
Regionsombud Siljan
"Creative Manager" River Valley Bandit Run
Bor: Älvdalen
Kör: 1978 Trans Am "Bandit Tribute"
"Creative Manager" River Valley Bandit Run
Bor: Älvdalen
Kör: 1978 Trans Am "Bandit Tribute"
-
- Registrerad
- Inlägg: 44
- Blev medlem: tor 01 apr 2010, 12:02
- Namn: Daniel Larsson
- Ort: Kalix
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Tjena.
Dom papper jag kommer ha med är ett kvitto från vägningen samt bevis om trafikförsäkring för 1 dag...(IF bjöd på 1-dagsförsäkringen!)..
Alla andra papper har ju transportstyrelsen (title, bill of sale samt tullpappret)...finns säkert tillgängliga i datorn vid besiktningen oxå!
Har inte hört nåt om ytterligare intyg...man får väl se vad dom säger på bilprovningen.
Det enda man behöver tänka på då man har ett USA-importerat fordon är väl att stansa in chassinumret samt ändra om lysena, släcka sidomarkeringslampor samt fixa orangea blinkers bak om man har en bil nyare än 1975.
Har en bekant som reg.bes. en -70 Chrysler förra sommaren så det är hans ord jag går efter
Dom papper jag kommer ha med är ett kvitto från vägningen samt bevis om trafikförsäkring för 1 dag...(IF bjöd på 1-dagsförsäkringen!)..
Alla andra papper har ju transportstyrelsen (title, bill of sale samt tullpappret)...finns säkert tillgängliga i datorn vid besiktningen oxå!
Har inte hört nåt om ytterligare intyg...man får väl se vad dom säger på bilprovningen.
Det enda man behöver tänka på då man har ett USA-importerat fordon är väl att stansa in chassinumret samt ändra om lysena, släcka sidomarkeringslampor samt fixa orangea blinkers bak om man har en bil nyare än 1975.
Har en bekant som reg.bes. en -70 Chrysler förra sommaren så det är hans ord jag går efter
1978 Pontiac Trans Am
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
-
- Registrerad
- Inlägg: 9187
- Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
- Namn: Åke Georgsson #230
- Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
- Kontakt:
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
tror inte att du behöver släcka sidomarkeringsljusen längre
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
hej
en kompis bes sin 78 trans am ifjor, ni kommer behöva intyg på 3saker bälten,buller,avgas, har för mig att det var dessa 3, kan kolla det när jag kommer hem ifrån semesterna, han köpte intygen ifrån nån firma, kostade ca 2000kr. sen var de inga problem, bilen blev dock underkännd på regbes då det saknades tittglas i huvudbromscylindern, vi bytte den sen gick den igenom.
Håkan
en kompis bes sin 78 trans am ifjor, ni kommer behöva intyg på 3saker bälten,buller,avgas, har för mig att det var dessa 3, kan kolla det när jag kommer hem ifrån semesterna, han köpte intygen ifrån nån firma, kostade ca 2000kr. sen var de inga problem, bilen blev dock underkännd på regbes då det saknades tittglas i huvudbromscylindern, vi bytte den sen gick den igenom.
Håkan
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
-
- Registrerad
- Inlägg: 44
- Blev medlem: tor 01 apr 2010, 12:02
- Namn: Daniel Larsson
- Ort: Kalix
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Konstigt!
Har lusläst allt om regbes. och regler på bilprovningen.se samt på transportstyrelsen.se...hittar inget om några såna intyg!
Antar att kraven varierar stort från station till station då...nåja, ska försöka fixa det mesta så får man hoppas på att det går bra!
Har lusläst allt om regbes. och regler på bilprovningen.se samt på transportstyrelsen.se...hittar inget om några såna intyg!
Antar att kraven varierar stort från station till station då...nåja, ska försöka fixa det mesta så får man hoppas på att det går bra!
1978 Pontiac Trans Am
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
-
- Registrerad
- Inlägg: 283
- Blev medlem: sön 25 apr 2010, 23:06
- Namn: Mikael Köpman
- Ort: Älvdalen
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Precis hemkommen från regbesiktning. Negativt resultat...
NEJ! Kraven varierar inte mellan olika stationer.
Jag tog reda på vilka intyg jag behövde, och lyckades beställa dessa så jag fick dom till idag. De intyg som behövs är: Bromsintyg och Stöldskyddsintyg. Mina intyg var korrekta, så detta är dagsfärsk regelinformation. Gick lös på svettiga 3125 kr för en fjantig papperslapp! Beställs på Dekra.
Däremot fick jag lov att, som ovanstående påpekat, ha ett genomsynligt lock eller siktglas på bromsvätskebehållaren. Följdfråga till aasmilyy: Vart hittade ni siktglasbehållargrejen? Hoppas innerligt att nån kan hjälpa mig hitta en lösning på detta!!!
Vidare så fick inte bakblinkersarna vara monterade med dubbelhäftande tejp, utan fastskruvade. De röda sidomarkeringsljusen får inte synas, tejpa över. De oranga får vara som dom är. Enbart gul blinkers bakåt, alltså inte original bakljus med röd blinkers plus orange extra lampa.
Ska även göra om positionljus jag satte fram, eftersom jag kopplade ur original positionsljus, satte i orange lampa och använde dessa som blinkers framåt. Därmed fick jag lov att montera ett annat position/parkeringsljus, men det jag satte dit fick lov att sitta längre ut mot bilen sida... suck...
NEJ! Kraven varierar inte mellan olika stationer.
Jag tog reda på vilka intyg jag behövde, och lyckades beställa dessa så jag fick dom till idag. De intyg som behövs är: Bromsintyg och Stöldskyddsintyg. Mina intyg var korrekta, så detta är dagsfärsk regelinformation. Gick lös på svettiga 3125 kr för en fjantig papperslapp! Beställs på Dekra.
Däremot fick jag lov att, som ovanstående påpekat, ha ett genomsynligt lock eller siktglas på bromsvätskebehållaren. Följdfråga till aasmilyy: Vart hittade ni siktglasbehållargrejen? Hoppas innerligt att nån kan hjälpa mig hitta en lösning på detta!!!
Vidare så fick inte bakblinkersarna vara monterade med dubbelhäftande tejp, utan fastskruvade. De röda sidomarkeringsljusen får inte synas, tejpa över. De oranga får vara som dom är. Enbart gul blinkers bakåt, alltså inte original bakljus med röd blinkers plus orange extra lampa.
Ska även göra om positionljus jag satte fram, eftersom jag kopplade ur original positionsljus, satte i orange lampa och använde dessa som blinkers framåt. Därmed fick jag lov att montera ett annat position/parkeringsljus, men det jag satte dit fick lov att sitta längre ut mot bilen sida... suck...
Regionsombud Siljan
"Creative Manager" River Valley Bandit Run
Bor: Älvdalen
Kör: 1978 Trans Am "Bandit Tribute"
"Creative Manager" River Valley Bandit Run
Bor: Älvdalen
Kör: 1978 Trans Am "Bandit Tribute"
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
hej
denna bilens regbes var i malmö. pratade även med teknisk support innan vi körde in, men kolla med dom innan, tråkigt och åka på ombes på reg då man nu får betala för det igen om man inte kommer igenom första, har jag för mig
allt yngre än 1975 kräver väl intyg, kan någon bekräfta detta?
denna bilens regbes var i malmö. pratade även med teknisk support innan vi körde in, men kolla med dom innan, tråkigt och åka på ombes på reg då man nu får betala för det igen om man inte kommer igenom första, har jag för mig
allt yngre än 1975 kräver väl intyg, kan någon bekräfta detta?
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
-
- Registrerad
- Inlägg: 9187
- Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
- Namn: Åke Georgsson #230
- Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
- Kontakt:
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
nej det stämmer inte ,, men här gör vi ett hopp framåt i tiden ,, jag frågade ang en bil av 1996 årsmodell och där behövdes inga papper allt utan all info från skylten i dörren accepterades ,, detta gällde bilar tillverkade T.O.M oktober 1996
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
-
- Registrerad
- Inlägg: 283
- Blev medlem: sön 25 apr 2010, 23:06
- Namn: Mikael Köpman
- Ort: Älvdalen
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
För det första: lita inte blint på vad Bilprovningens tekniska support säger. Det är mer än en trött nisse där, som kanske hittar på eller gissar. Första gången jag ringde behövdes det inga intyg, efter att ha bläddrat lite i papper så klämde karln ur sig att -kanske- det behövdes ett bullerintyg. Ringde till Dekra i Eskilstuna, Jesper som har hand om intygsdelen sa: nejnejnej. Inte bullerintyg. Det du ska ha är Bromsintyg och Stöldskyddsintyg. ring tillbaka och prata med någon annan där, så ska du nog få rätt info. Japp, gjorde så, och Dekra-Jesper hade rätt! Som en liten anekdot, kan jag nämna att när jag skulle beställa "Bevis om avtalad tid", så lyckades Bilprovningens kundtjänst koppla mig till, tro det eller ej, ComHems kundtjänst! Dom hade dåligt med sådana bevis där...
Tråkigt och energistjälande är det att få göra om Regbesiktningen, men gör man det inom en månad så är det ungefär som en ombesiktning av vanliga kontrollbesiktningen, dvs reducerat pris, ca 400-450 kr. 1:a regbesiktningen kostade 970 kr. Dessutom kollar dom bara det bilen underkändes på.
Nu handlar tråden om en (två om man räknar min) 1978 års modell T/A, vi kan väl hålla oss till det? Nog jobbigt att bena ut den härvan tycker jag. Dock har jag för mig att han som gjorde regbes åt mig sa, med viss reservation för exakt år, att hade min bil varit en -87:a eller nyare så hade allt varit mycket enklare. Varför vet jag inte, brydde mig inte heller.
@ AASMILYY: HUR GJORDE NI MED BROMSVÄTSKEBEHÅLLAREN??? Jätteschysst om du skulle vilja dela med dig av denna info.
Tråkigt och energistjälande är det att få göra om Regbesiktningen, men gör man det inom en månad så är det ungefär som en ombesiktning av vanliga kontrollbesiktningen, dvs reducerat pris, ca 400-450 kr. 1:a regbesiktningen kostade 970 kr. Dessutom kollar dom bara det bilen underkändes på.
Nu handlar tråden om en (två om man räknar min) 1978 års modell T/A, vi kan väl hålla oss till det? Nog jobbigt att bena ut den härvan tycker jag. Dock har jag för mig att han som gjorde regbes åt mig sa, med viss reservation för exakt år, att hade min bil varit en -87:a eller nyare så hade allt varit mycket enklare. Varför vet jag inte, brydde mig inte heller.
@ AASMILYY: HUR GJORDE NI MED BROMSVÄTSKEBEHÅLLAREN??? Jätteschysst om du skulle vilja dela med dig av denna info.
Regionsombud Siljan
"Creative Manager" River Valley Bandit Run
Bor: Älvdalen
Kör: 1978 Trans Am "Bandit Tribute"
"Creative Manager" River Valley Bandit Run
Bor: Älvdalen
Kör: 1978 Trans Am "Bandit Tribute"
- båvrup
- Registrerad
- Inlägg: 830
- Blev medlem: ons 12 sep 2001, 02:00
- Namn: Patrik Båvrup #291
- Ort: Linköping
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
ang. det genomskinliga glaset till b-vätsebehållaren så har jag monterat ett större antal när jag jobbade på biva /dåvarande gm handlaren och jag är rätt säker på att dom kom från klintberg o way ,om dom inte har så borde det finnas på skroten för det satt på de flesta cheva vanar m,m .
intressant tråd ,lycka till med bilbekämpningen.
intressant tråd ,lycka till med bilbekämpningen.
Sylva fury enda exet i Sverige
Pontiac firebird 400 -67 cab
Chevrolet bel air 2d ht -55 såld, men vem saknar en cheva ????
Håll med, det spar tid
Pontiac firebird 400 -67 cab
Chevrolet bel air 2d ht -55 såld, men vem saknar en cheva ????
Håll med, det spar tid
- antalpromille
- Registrerad
- Inlägg: 157
- Blev medlem: fre 07 aug 2009, 11:54
- Namn: Pontus Kindberg #638
- Ort: borås
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
är detta något som gäller alla årsmodeller eller bara vissa? för jag t.ex (har en -71a) har inte något sådant i min bil, dvs jag har en vanlig gjuten huvudbromscylinder utan kikglas, och det har dom inte nämnt något om på den vanliga besiktningen.Båvrup skrev:ang. det genomskinliga glaset till b-vätsebehållaren så har jag monterat ett större antal när jag jobbade på biva /dåvarande gm handlaren och jag är rätt säker på att dom kom från klintberg o way ,om dom inte har så borde det finnas på skroten för det satt på de flesta cheva vanar m,m .
intressant tråd ,lycka till med bilbekämpningen.
Firebird esprit 1971
http://www.garaget.org/?car=149043
http://www.garaget.org/?car=149043
-
- Registrerad
- Inlägg: 44
- Blev medlem: tor 01 apr 2010, 12:02
- Namn: Daniel Larsson
- Ort: Kalix
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Nu har jag varit på reg.besiktning!
Anmärkningarna blev:
-Bullerintyg saknas
-Intyg på bromsar saknas
-Siktglas saknas till bromsvätskebehållaren
-Intyg om stöldskydd saknas
-Blinkers bak otillåten ändring (hade fällt in orange glas i lyset)
-Positionslyset fram fel färg
Har just beställt intygen från Dekra.se och sitter och klurar på hur man ska lösa belysningen...på ett snyggt sätt?
Har bättre bakljus liggandes så jag kanske skruvar dit några blinkerslampor från biltema...
Är förvånad över att dom inte kollade slitage på bromsar, leder och länkage, dämpare med mera...den är som en orm på vägen!
Anmärkningarna blev:
-Bullerintyg saknas
-Intyg på bromsar saknas
-Siktglas saknas till bromsvätskebehållaren
-Intyg om stöldskydd saknas
-Blinkers bak otillåten ändring (hade fällt in orange glas i lyset)
-Positionslyset fram fel färg
Har just beställt intygen från Dekra.se och sitter och klurar på hur man ska lösa belysningen...på ett snyggt sätt?
Har bättre bakljus liggandes så jag kanske skruvar dit några blinkerslampor från biltema...
Är förvånad över att dom inte kollade slitage på bromsar, leder och länkage, dämpare med mera...den är som en orm på vägen!
1978 Pontiac Trans Am
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
-
- Registrerad
- Inlägg: 427
- Blev medlem: mån 15 feb 2010, 18:04
- Namn: Matsen Petersson
- Ort: Göteborg
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
då hade jag inte rent fel för mig ang intygen, ang huvudcylindern, prata med en som hade tagit ifrån nån bil på skroten, sen borrade dom hål och limmade dit tittögat. blev godkännt sen på sbp
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
-
- Registrerad
- Inlägg: 283
- Blev medlem: sön 25 apr 2010, 23:06
- Namn: Mikael Köpman
- Ort: Älvdalen
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Bullerintyg eller inte, det har Bilprovningen rätt att bedöma på plats. sitter det ett avgassystem som är av originaltyp och låter normalt (som mitt system) så behöver de inte kräva intyg. Detta enligt den tekniska supporten på SBP, och det stämde ju också när regbesiktningen ägde rum.
Bussningar, stötdämpare o dyl bedöms ju på kontrollbesiktningen, inte regbesiktningen.
Bussningar, stötdämpare o dyl bedöms ju på kontrollbesiktningen, inte regbesiktningen.
Regionsombud Siljan
"Creative Manager" River Valley Bandit Run
Bor: Älvdalen
Kör: 1978 Trans Am "Bandit Tribute"
"Creative Manager" River Valley Bandit Run
Bor: Älvdalen
Kör: 1978 Trans Am "Bandit Tribute"
-
- Registrerad
- Inlägg: 44
- Blev medlem: tor 01 apr 2010, 12:02
- Namn: Daniel Larsson
- Ort: Kalix
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Har just köpt mig ett siktglas/nivåglas/nivåöga...kärt barn har många namn.
Gav en hundring för det hos min lokala hydraulikverkstad...måste gänga in det i behållaren som var gjuten med ca 4-5mm godstjocklek...jag trodde den var av plåt - därav muttern jag oxå köpte!
Problemet nu är att hitta gängtapp med 16,5mm rörgänga...men det ska nog lösa sig...sen är det bara att borra ett hål, slipa upp det till rätt diameter å gänga...tänkte göra det på plats efter att vätskan tappats ur och en magnet lagts ner i behållaren som fångar spånet...
Här är en bild på den här jäkla prylen:
Gav en hundring för det hos min lokala hydraulikverkstad...måste gänga in det i behållaren som var gjuten med ca 4-5mm godstjocklek...jag trodde den var av plåt - därav muttern jag oxå köpte!
Problemet nu är att hitta gängtapp med 16,5mm rörgänga...men det ska nog lösa sig...sen är det bara att borra ett hål, slipa upp det till rätt diameter å gänga...tänkte göra det på plats efter att vätskan tappats ur och en magnet lagts ner i behållaren som fångar spånet...
Här är en bild på den här jäkla prylen:
1978 Pontiac Trans Am
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
-
- Registrerad
- Inlägg: 44
- Blev medlem: tor 01 apr 2010, 12:02
- Namn: Daniel Larsson
- Ort: Kalix
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Jag har hamnat i paragraf-träsket hos SBP!!!
Glad i hågen åkte jag på efterkontroll reg.bes i veckan på annan station än den första pga. tidigare bes. tid...
Hade fixat alla brister, bla siktglaset, lyktorna och intygen - TRODDE JAG IAF!
DEKRA-intyget för buller gällde inte längre, bes.mannen sa att det inte var orginalsystemet på bilen. Självklart inte sa jag då bilen är över 30 år gammal - sånt byts ut med tiden...detta hade dom INTE upplyst mig om vid den första besiktningen, suck. Hur i hela friden kan dom få göra såna bedömningar, hur tyst var bilen från fabriken, hur kan bes.mannen säga att den är för högljudd UTAN att ta fram decibelmätaren? Godtyckliga bedömningar ska väl inte få göras?
Borde det inte vara som i rättsväsendet, alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats? Vid tveksamheter hellre fria än fälla?
Mina utanpåliggande blinkers bak var heller inte godkända då märkningen var fel, var tydligen orangea sidomarkeringsljus jag köpt och såna får minsann inte sitta baktill på bilen. Herregud - det blinkar ju orange iaf och dom är E-märkta...hur småaktiga får dom vara?
Ska till veckan göra bullerprov hos SFRO, kostar ytterligare 2000kr...kommer svetsa dit 2 ovala dämpare bak samt göra nån egen decibelinsats i varje pipa.
Bullerkraven är: 50km/h körandes med gaspådrag (ej kickdown) och det mäts på nån meters avstånd, gränsen är 75 decibel.
Har mailat SBP ang. blinkersglasens märkning - väntar svar.
Till råga på allt var det nog årets varmaste dag då jag besiktade, 26 grader i skuggan
Glad i hågen åkte jag på efterkontroll reg.bes i veckan på annan station än den första pga. tidigare bes. tid...
Hade fixat alla brister, bla siktglaset, lyktorna och intygen - TRODDE JAG IAF!
DEKRA-intyget för buller gällde inte längre, bes.mannen sa att det inte var orginalsystemet på bilen. Självklart inte sa jag då bilen är över 30 år gammal - sånt byts ut med tiden...detta hade dom INTE upplyst mig om vid den första besiktningen, suck. Hur i hela friden kan dom få göra såna bedömningar, hur tyst var bilen från fabriken, hur kan bes.mannen säga att den är för högljudd UTAN att ta fram decibelmätaren? Godtyckliga bedömningar ska väl inte få göras?
Borde det inte vara som i rättsväsendet, alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats? Vid tveksamheter hellre fria än fälla?
Mina utanpåliggande blinkers bak var heller inte godkända då märkningen var fel, var tydligen orangea sidomarkeringsljus jag köpt och såna får minsann inte sitta baktill på bilen. Herregud - det blinkar ju orange iaf och dom är E-märkta...hur småaktiga får dom vara?
Ska till veckan göra bullerprov hos SFRO, kostar ytterligare 2000kr...kommer svetsa dit 2 ovala dämpare bak samt göra nån egen decibelinsats i varje pipa.
Bullerkraven är: 50km/h körandes med gaspådrag (ej kickdown) och det mäts på nån meters avstånd, gränsen är 75 decibel.
Har mailat SBP ang. blinkersglasens märkning - väntar svar.
Till råga på allt var det nog årets varmaste dag då jag besiktade, 26 grader i skuggan
1978 Pontiac Trans Am
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
-
- Registrerad
- Inlägg: 9187
- Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
- Namn: Åke Georgsson #230
- Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
- Kontakt:
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
visst ere "charmigt" med orginal menar dom just ett avgassystem av orginaltyp ,, dvs det bör vara en Gm logga på den och gärna ett par siffror (partsnumber) som identifierar delen ,, för bullerprovet bör du ha i åtanke DÄCKEN ,,, är dom för breda bullrar dom så du kan komma över gränsen
och dont kill the messenger ,,, dom gör bara sitt jobb ,, problemet sitter högre upp
och dont kill the messenger ,,, dom gör bara sitt jobb ,, problemet sitter högre upp
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
-
- Registrerad
- Inlägg: 44
- Blev medlem: tor 01 apr 2010, 12:02
- Namn: Daniel Larsson
- Ort: Kalix
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Det hade nog varit lättare att ta in en fin orginalbil än min rishög...då hade säkert dekra-intyget varit godkänt. Nu hade man ju snäv budget så det blev ju vad det blev...en misshandlad gammal trans-am...hehe
Jag trodde inte dom skulle vara såhär hårda på reg.bes då man tar in den för eget bruk dessutom...man har ju hört att det blir en lindrigare bedömning då...
Däcken är nog inget problem, dom är smala,slitna 225:or bak...kanske pumpar i lite extra luft för att vara säker på att dom rullar lätt
Nåja, det blir spännande vid nästa besiktning, har redan bokat in den nu till veckan...den 26:e...måste hinna få den igenom innan tiden löper ut och man åker på en helt ny besiktning...då kanske det blir ännu värre med deras godtyckliga haltande bedömningar!
Jag trodde inte dom skulle vara såhär hårda på reg.bes då man tar in den för eget bruk dessutom...man har ju hört att det blir en lindrigare bedömning då...
Däcken är nog inget problem, dom är smala,slitna 225:or bak...kanske pumpar i lite extra luft för att vara säker på att dom rullar lätt
Nåja, det blir spännande vid nästa besiktning, har redan bokat in den nu till veckan...den 26:e...måste hinna få den igenom innan tiden löper ut och man åker på en helt ny besiktning...då kanske det blir ännu värre med deras godtyckliga haltande bedömningar!
1978 Pontiac Trans Am
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
- luva
- Registrerad
- Inlägg: 1419
- Blev medlem: fre 25 jul 2003, 00:38
- Namn: Stefan Lindén #220
- Ort: Åtvidaberg
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Gosse! Det är snarare tvärtom. Det är alltid regbesikningen som är nålsögat. Eftersom det handlar om en bil som importeras för att köras på svenska vägar så blir alla brister betraktade som "tvåor".Larsson200 skrev:Jag trodde inte dom skulle vara såhär hårda på reg.bes då man tar in den för eget bruk dessutom...man har ju hört att det blir en lindrigare bedömning då...
Kontrollbesikningarna är betydligt enklare...
Och en sak till... varför tror alltid människor att just dom ska slippa undan??
Firebird Formula 400 -72
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php? ... 48&start=0
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php? ... 48&start=0
-
- Registrerad
- Inlägg: 44
- Blev medlem: tor 01 apr 2010, 12:02
- Namn: Daniel Larsson
- Ort: Kalix
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Haha, tänk om man nånsin skulle få uppleva hur det är "att slippa undan"...hahaha
1978 Pontiac Trans Am
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
-
- Registrerad
- Inlägg: 283
- Blev medlem: sön 25 apr 2010, 23:06
- Namn: Mikael Köpman
- Ort: Älvdalen
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Sådär ja! Då var min bil reggad och kontrollbesiktad, enda anmärkningarna på kontrollbesiktningen var att jag hade ett slitet däck och att jag saknade registreringsskyltar! Firade med att köpa ett nytt batteri, ett Optima! Fick lov att använda starthjälp 2 ggr på besiktningen, så det var dags för nytt batteri... Kört nästan 30 mil idag, bilen verkar funka fint, gnissel och skrammel finns det ju, bl.a låter hastighetsmätarvajern jätteilla, måste smörjas.
Trist Larsson att det inte gick nå bra för dig, det där med blinkersen bak tyckte jag var onödigt, jag har antagligen exakt samma lamptyp som dig (släpvagnssidolykta) och det funkade utmärkt för mig!
Hade du haft avgassystem av "originaltyp" vid första besiktningen hade dom inte begärt bullerintyg, men nu hade du inte det, så då ville dom ha intyg. Då skaffade du ett intyg för en T/A med ORIGINALAVGASSYSTEM från Dekra, för mig är det logiskt att det gick som det gick med det.
Trist Larsson att det inte gick nå bra för dig, det där med blinkersen bak tyckte jag var onödigt, jag har antagligen exakt samma lamptyp som dig (släpvagnssidolykta) och det funkade utmärkt för mig!
Hade du haft avgassystem av "originaltyp" vid första besiktningen hade dom inte begärt bullerintyg, men nu hade du inte det, så då ville dom ha intyg. Då skaffade du ett intyg för en T/A med ORIGINALAVGASSYSTEM från Dekra, för mig är det logiskt att det gick som det gick med det.
Regionsombud Siljan
"Creative Manager" River Valley Bandit Run
Bor: Älvdalen
Kör: 1978 Trans Am "Bandit Tribute"
"Creative Manager" River Valley Bandit Run
Bor: Älvdalen
Kör: 1978 Trans Am "Bandit Tribute"
-
- Registrerad
- Inlägg: 44
- Blev medlem: tor 01 apr 2010, 12:02
- Namn: Daniel Larsson
- Ort: Kalix
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Roligt, måste kännas skönt när den är igenom..
Hur nära efter reg.bes gjorde du kontrollbes?
Tänkte eftersom du inte hade nå skyltar - dom brukar ju vara snabba på att skicka ut reg.skyltar? Tar väl 2-3 dar?
Det här med intygen är (i mina ögon) lite fel eftersom ingen upplyste mig om att det var pga. för högt buller dom ville ha bullerintyg.
Tänkte ju logiskt, då intygen för bromsarna inte behövdes för att dom tog dåligt utan för att dom bara ville ha själva intyget...samma med stöldskyddet.
Hade besiktningsmannen SAGT att "den låter för mycket" hade jag naturligtvis inte åkt dit igen med samma avgassystem och ett intyg för buller i näven...
Väntar nu på att regnet ska avta så SFRO får göra sitt bullertest...klarar den det så bör den gå igenom SBP...hoppas jag!
Hur nära efter reg.bes gjorde du kontrollbes?
Tänkte eftersom du inte hade nå skyltar - dom brukar ju vara snabba på att skicka ut reg.skyltar? Tar väl 2-3 dar?
Det här med intygen är (i mina ögon) lite fel eftersom ingen upplyste mig om att det var pga. för högt buller dom ville ha bullerintyg.
Tänkte ju logiskt, då intygen för bromsarna inte behövdes för att dom tog dåligt utan för att dom bara ville ha själva intyget...samma med stöldskyddet.
Hade besiktningsmannen SAGT att "den låter för mycket" hade jag naturligtvis inte åkt dit igen med samma avgassystem och ett intyg för buller i näven...
Väntar nu på att regnet ska avta så SFRO får göra sitt bullertest...klarar den det så bör den gå igenom SBP...hoppas jag!
1978 Pontiac Trans Am
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
-
- Registrerad
- Inlägg: 283
- Blev medlem: sön 25 apr 2010, 23:06
- Namn: Mikael Köpman
- Ort: Älvdalen
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Jag gjorde kontrollbesiktningen en halvtimme efter regbesiktningen! Så snabba är varken Transportstyrelsen eller posten...
Jag håller med dig, dom kunde ju ha upplyst dig om avgasbullret första gången, å andra sidan kanske det räckt med intyget du hade om det var samma person som gjorde första och andra regbesiktningen åt dig? Jag hade turen att få samma person igen, och hade han hittat på nåt nytt att anmärka på, så hade han ju underkänt sitt eget arbete...
Hoppas det går bra åt dig nästa gång, tredje gången gillt heter det ju!
Jag håller med dig, dom kunde ju ha upplyst dig om avgasbullret första gången, å andra sidan kanske det räckt med intyget du hade om det var samma person som gjorde första och andra regbesiktningen åt dig? Jag hade turen att få samma person igen, och hade han hittat på nåt nytt att anmärka på, så hade han ju underkänt sitt eget arbete...
Hoppas det går bra åt dig nästa gång, tredje gången gillt heter det ju!
Regionsombud Siljan
"Creative Manager" River Valley Bandit Run
Bor: Älvdalen
Kör: 1978 Trans Am "Bandit Tribute"
"Creative Manager" River Valley Bandit Run
Bor: Älvdalen
Kör: 1978 Trans Am "Bandit Tribute"
-
- Registrerad
- Inlägg: 44
- Blev medlem: tor 01 apr 2010, 12:02
- Namn: Daniel Larsson
- Ort: Kalix
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Äntligen är bilen reg.besiktad!!
Har varit på 3 stationer och besiktat, först Haparanda, sen Övertorneå och slutligen Luleå där den godkändes.
Har varit tvungen att åka runt mellan stationerna för att spara tid - vill ju få köra lite innan sommaren är slut!
Visste dock inte att det tydligen är den besiktningsman som först tog emot bilen som oxå måste slutföra besiktningen, därför skickades mina papper till Haparanda efter att den vart godkänd i Luleå...vilka påhitt! SFRO:s bullerprov klarade jag oxå med minsta möjliga marginal...75db på pappret!
Får plåtarna och reg.beviset till veckan, sen väntar vanlig kontrollbesiktning här hemma...känns skönt att slippa åka runt halva norrbotten för att besikta!
Så här ser den ut i dagsläget, har fått dit nya framspoilers köpta från RP-Glasfiber i Kalix, mittendelen ska monteras till veckan...har oxå hunnit polera upp fälgarna litegrann...
Har varit på 3 stationer och besiktat, först Haparanda, sen Övertorneå och slutligen Luleå där den godkändes.
Har varit tvungen att åka runt mellan stationerna för att spara tid - vill ju få köra lite innan sommaren är slut!
Visste dock inte att det tydligen är den besiktningsman som först tog emot bilen som oxå måste slutföra besiktningen, därför skickades mina papper till Haparanda efter att den vart godkänd i Luleå...vilka påhitt! SFRO:s bullerprov klarade jag oxå med minsta möjliga marginal...75db på pappret!
Får plåtarna och reg.beviset till veckan, sen väntar vanlig kontrollbesiktning här hemma...känns skönt att slippa åka runt halva norrbotten för att besikta!
Så här ser den ut i dagsläget, har fått dit nya framspoilers köpta från RP-Glasfiber i Kalix, mittendelen ska monteras till veckan...har oxå hunnit polera upp fälgarna litegrann...
1978 Pontiac Trans Am
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
1989 Audi 200TQ 20v
1990 Audi 200TQ 20v
1991 Audi 200TQ 20v
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
- hardly
- Registrerad
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: mån 08 maj 2006, 13:27
- Namn: Anders Fridlund #542
- Ort: Linköping
- Kontakt:
Re: Projekt "Budget Bandit" Pontiac Trans Am 1978
Grattis! Gött att vara åkandes va? Själv får jag körförbud nu den 1/6 så jag får väl ta mig i kragen å beställa en tid
GTO -66
GET IN, SHUT UP, HANG ON
GET IN, SHUT UP, HANG ON