Firebird 94 - bruksbil med finljud

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Kryptonit

Firebird 94 - bruksbil med finljud

Inlägg av Kryptonit »

Det var några månader sedan firebirden införskaffades...
Efter det har den fått genomgå framvagnsinställning, genomgång med byte av termostat, kylarvätska, oljor, mm. Den har även fått vinterutrustning i form av en uppsättning dubbdäck på alufälgar.
Efter detta är den väl fungerande som synes på denna bild (foto http://motorsportbilder.potts.se/ )

Bild

Nummerplåten skadades för några veckor sedan då isbanan var markerad med däck (utan fälgar) i innerspår och jag tog en kurva lite för tight. En ny ligger nu i baksätet och inväntar montering som då blir lite längre ner i fronten.

Då en bruksbil ska vara bekväm så står jag givetvis inte ut med original kassetbandspelare och rasslande högtalare. Bilstereon är därför prio 1 då allt annat fungerar...
Till en början läste jag igenom diverse trådar på forumet och givetvis spårar alla mina projekt ur en aning. "Lite bättre ljud" blir ordentligt påkostat ljud för eventuella tävlingar i SQ. :roll:

Första inköpet blev en ram med diodbelyst firebird-logga från humount.com i Kanada för att få in en huvudenhet i din-format.

Bild


För ett tag sedan blev det också ett DLS Ultimate Iridium 6.2 framsystem:

Bild


Idag införskaffades även ett slutsteg samt en bashögtalare av lite bättre kvalité... http://www.sinfoni.se/

Bild

Bild

Bild


Då jag vill göra en bra installation kommer det nog dra ut lite på tiden, så uppdateringar i denna tråd kommer förmodligen bli lite då och då.
Det får bli när jag har tid över eller när vårsolen ger mig tillräcklig energi :wink:
formula_calle
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1358
Blev medlem: tis 23 dec 2003, 00:09
Namn: Carl Magnusson
Ort: Göteborg

Re: Firebird 94 - bruksbil med finljud

Inlägg av formula_calle »

En karl som vet att använda bilen, det gillas! Snygg ram, jag har en likadan fast med annan text, tokfet!
-95 Formula - Såld och saknad
-97 T/A WS6 RA Den vita valen
-91 Dodgubishi Stealth ES
Kryptonit

Re: Firebird 94 - bruksbil med finljud

Inlägg av Kryptonit »

Idag har det blivit en kort stunds skruvande.

På första bilden syns att nummerplåten fram inte var så hel. Det saknades lite drygt två siffror efter att jag tog en sväng lite för tajt på förra isracingen. Då var kurvorna markerade med däck utan fälg för att banan inte var plogad.

Efter en del skruvande sitter nu en ny skylt på plats och den är även nerflyttad.
Användarens profilbild
chrilleg
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 304
Blev medlem: mån 26 jan 2004, 17:20
Namn: Christoffer Gustafsson #667
Ort: Eslöv
Kontakt:

Re: Firebird 94 - bruksbil med finljud

Inlägg av chrilleg »

Hur går det på den här fronten? Uppdateringar?

Vore intressant om det fanns lite uppdateringar från t.ex. ljudbygget?



:bash: :bash: :bash: :book:
För tillfället "billös"... Väntar på bättre tider.
Pontiac Firebird Coupé V6 1993 *Såld* :(
Chevrolet Monza V8 1975 *Såld*
http://www.garaget.org/stoffe_g
Skriv svar