Rullande projekt TA -94

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Rullande projekt TA -94

Inlägg av scaryeyes »

Hej hej.... Nu startar jag lite försynt en projekttråd på min -94
Inte för att jag tror så många kommer sitta klistrade framför min tråd, men för jag ska få tummen ur r***n å till slut slutföra nåt alls.

Det kommer inte att bli nåt utanpå fastän det verkligen är akut. Ser mest ut som en lite nyare pilsnerbil, men jag har varken tid, råd eller kunskap, så det tar vi mycket senare.

Jag kan börja med att jag nu tänkte fixa ACn men gick åt helvet direkt som jag nästan gissade från början.
Förre ägaren monterade givetvis ett lite för långt batteri så det har skavt sönder röret vid kylaren. Så blir det att köpa ett nytt rör och att köpa en vacuum pump så jag kan fortsätta arbetet med ACn.

Tillverkade en grunka för påfyllning på jobbet. Hittade lite frächa blå-eloxerade aluminium kopplingar. Hade ju funkat om alla nipplar vatt hemmagjorda i stål, men inte lika fränt :smile:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

Well... Kan ju fortsätta med att jag vill byta stötdämpare bak. Får såna weelhops att hela bilen skakar sönder när man drar på lite....
(tacka vet jag min gamla LeMans från -68 - aldrig såna probs me den trots pigg 455:a)

Nu vet jag INGET om bilar och teknik så skratta INTE, men synpunkter är välkomna. :razz:

Jag började kolla efter dämpare så ville jag ju ha justerbara när jag ändå var igång. Å sen tänkte jag att jag vill ju sänka ner bakänden samtidigt som jag ändå är å grejar där. Så jag hittade jättebilliga coilovers å eftersom jag inte är ute efter att köra fortast, bara att kryssa lite så spelar det ju kvittar om inte kvalisorten är den bästa. Å dom är renoverbara åxå ifall det inte skulle funka så länge.

Men nu får jag bygga lite delar eftersom det inte riktigt blev bolt-on.

Hittade lite intressanta saker på jobbet. Pressbultar! Bultar med splines uppe vid skallen. M14 å bulten är vad jag förstod 9/16 nere i bakaxeln, så det passar ju bra.

Sen fick jag tillverka en fjäderkopp åxå för att fjädern inte ska rotera omkring vilt uppe i stötdämparfästet. Hoppas bara karossen håller som coilover fäste, men Förstärkningsplåten över befintligt fjäderfäste sträcker ju sej ut över stötdämparinfästningen åxå.

Sen gjorde jag en aluminiumbricka med som ska sitta mellan det nya fästet nere och bakaxelfästet. Mest för att jag inte gillar stål mot stål, behövs säkert inte.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av anders_1g »

Jag har en vacuumpump liggandes som borde kunna göra jobbet.
Du får låna den, mot att jag får låna din grunka (om det är en vacuummätare alltså...). :angle:

Har även fyllnadsrör med tryckmätare.
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av anders_1g »

Vilken kvalitet är bulten i?

Om den utsätts för skjuvande belastning (dvs inte dragande) vilket den ser ut och göra på bilden, bör du minst ha 10.9, helst 12.9...

Annars ser det bra ut! Keep on screwing the car! :cool:
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

nej det är en vanlig bar mätare. TYVÄRR!!! Tog bara lite grejjor jag hittade. Pinnen i mitten är till för att öppna käglan, men har inte kommit på ett bra sätt att täta så den inte släpper igenom undertiden man skruvar ner M8 bulten bakifrån. Men polaren byggde en liknande min å det funkade klockrent på hans saab. Men nu hade han lite tryck kvar i sin å det va ju bara att fylla på.

Jag trodde ju att jag hade lite tryck åxå, men som fahågorna var så hade det blitt hål i systemet på min. Men visst lånar jag jag gärna din pump. ska försöka hitta en Hg klocka bara, sen får du givetvis låna Grunkan me

Misstänker man måste ha en Hg klocka när man vacuum pumpar va?

Tror detta blir lika dyrt som på verkstan när jag är klar, men MYCKET intressantare :twisted:
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

10:9 tyvärr.... scania använder bara det till det som dessa är till för... man får va glad för det lilla
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

scaryeyes skrev:
Sen gjorde jag en aluminiumbricka med som ska sitta mellan det nya fästet nere och bakaxelfästet. Mest för att jag inte gillar stål mot stål, behövs säkert inte.
hallå är det nån som hört talas om galvaniska strömmar ? blanda aldrig ädelmetal och skrotmetal
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

Gör man väl hela tiden?? Toppbultar tex. Å i mitt fall bör det väl vara alubrickan som äts upp.. även om det är alumek. Tror det innehåller en hel del zink men även en del tenn å kanske koppar. men men... e väl inte meningen att det ska hålla i 100 år heller. Konstruktionen funkar ju kanske inte alls ändå. Som sagt är jag ingen tekniker utan detta är mest ett test. Men kritik å synpunkter är MYCKET välkomna :grin:
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av anders_1g »

jag har riktiga munstycken för hög- och lågtryck (dvs det blir tätt från början), men saknar klocka och sakerna är inte hopkopplade heller.

Du kan få låna rubbet mot att du sätter ihop sakerna så att de funkar. :lol:
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

Jaja... Låter som en ide. Tackar! Fast just nu måste jag först inhandla röret.....
Sen ska jag ändå ner till svedala å hämta mina gamla fälgar. Får bli i slutet av veckan eller nåt när ja fått ordning på chevan så dom får plats

Men PM:a tel nummer så ringer jag sen å bestämmer nåt
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

Jaha! Givetvis fick inte fjädern plats, men bara att bygga om fjädertallriken uppe och fortsätta.

Men jävla skrothög!!!!! Weelhops ble man ju inte av med trots nya dämpare. Är väl den stela axeln som gör det..... Men ska fortsätta förstärka skiten tills det funkar. Eller så är det skit-däcken jag köpte.... KÖP ALDRIG SKIT_MICHELIN!!!!!!! Dyrast är ofta sämst! Fast jag litar inte på fälgarna heller. Jag i min enfald trogge såna höll så pass kvalitet att dom var runa och skulle gå att balansera. MEN så är inte fallet! Och eftersom jag har bråkat med svenska fälg om detta så är jag inte välkommen mer med fler klagomål. Och är det det som gör att bakaxeln håller på att hoppa ur led så är det bara till att skruva på orginalarna å låtsas som det regnar....

En annan orsak till obalans och o-rundhet kan vara drivaxlarna... Om dom har voltat bilen så KAN ju axlarna vara krokiga.... längsökt men ändå.....
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

Jaha! Givetvis fick inte fjädern plats, men bara att bygga om fjädertallriken uppe och fortsätta.

Men jävla skrothög!!!!! Weelhops ble man ju inte av med trots nya dämpare. Är väl den stela axeln som gör det..... Men ska fortsätta förstärka skiten tills det funkar. Eller så är det skit-däcken jag köpte.... KÖP ALDRIG SKIT_MICHELIN!!!!!!! Dyrast är ofta sämst! Fast jag litar inte på fälgarna heller. Jag i min enfald trodde såna höll så pass kvalitet att dom var runa och skulle gå att balansera. MEN så är inte fallet! Och eftersom jag har bråkat med svenska fälg om detta så är jag inte välkommen mer med fler klagomål. Och är det det som gör att bakaxeln håller på att hoppa ur led så är det bara till att skruva på orginalarna å låtsas som det regnar....

En annan orsak till obalans och o-rundhet kan vara drivaxlarna... Om dom har voltat bilen så KAN ju axlarna vara krokiga.... längsökt men ändå.....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av scaryeyes den mån 01 sep 2008, 15:30, redigerad totalt 1 gånger.
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
cedee
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 84
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 08:29
Namn: Christopher Djuric
Ort: Uppsala

Inlägg av cedee »

Här har du lite saker som ska minska hjulhopp:
http://www.ws6project.com/user_stor/cat ... 7b44c4df03

bara att beställa å tuta å köra!
Trans Am WS6 -00

Pure American Muscle
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

Är detta överdrivet???? NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ :twisted:


Chevan behövde lite uppmuntran efter att jag totalt struntat i den nu ett tag. Å bilbekämpningen måste ju äxå ha lite uppmuntran när man tittar in med ett sånt lik. Borrade å slitsade skivor kommer väl åxå att sitta på transan efter vintervilan. Bromsmannen ÄR snäll :grin:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

såja.... nu har JAG testat i VERKLIGHETEN med orange dioder genom det röda glaset. På chevan då som får va försökskanin.

http://www.youtube.com/swf/l.swf?swf=ht ... _modules=1


Nu är det bara 4 st dioder som jag hängt in innanför kanten. Meningen är att det kommer 4 st såna kretsar med 4 dioder å ett motstånd på 470 ohm i var´je krets. Alltså 16 dioder i varje blinkersglas. 5000-6000 mcd 10mm 20mA.

Vet inte om det räcker men skulle nästan tro det med tanke på hur det ser ut med bara 4 st. Kanske minskar motstånden till 220 ohm sen i stället.
Senast redigerad av scaryeyes den tis 07 okt 2008, 01:32, redigerad totalt 1 gånger.
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

Nu är detta en väldigt BONNA lösning. Vet inte alls om det kommer att funka. Hoppas på det bästa. Blir i alla fall inte mindre lagligt än orange glödlapa i backljuset i alla fall.....

JAG VET JAG VET JAG VET..... Man ska INTE borra i reflektorn.... Men det skiter jag i.

Ska fästa dioderna med silicon tänkte jag. Nån som har synpunkter så kom me dom.

sen hitta jag en krachad lexan ruta som i bitar får tjänstgöra som kretskort... Ska borra små hål för benen på dioderna å löda på ovansidan å sen hälla på epoxi eller liknande så det blir korrosionssäkert å isolerat...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
northernv8ilk
Ledamot & Guldmedlem
Ledamot & Guldmedlem
Inlägg: 2726
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
Namn: Ingemar Caisander #617
Region: Södra
Ort: Örkelljunga

Inlägg av northernv8ilk »

Initiativrik lösning med blinkersen; kan nog bli bra! Att döma av videoklippet lär det inte bli några problem med ljusstyrkan.
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

färgmässigt ser det bra ut men "volymmässigt" tror jag det kan bli problem .. jag kommer bygga MERA dioder det ju lite svårt att se på ditt videoklipp men den känns ganska "smalt" ditt resultat ,,, en sak du kan testa är att "dimma" dioderna så du inte få så koncentrerad bild , allt handlar ju om att fylla ut det över hela glaset ,, men FÄRGEN ( och det var ju det viktigaste ) ser helbra ut .. På´n igen bara och snöa inte in på platsprist ,, du kan använda dig av 3 mm dioder oxå ,, dom finns oxå högintensiva ...
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

jo men eftersom det bara är 4 st dioder i klippet så kommer det nog se bättre ut när resterande 12 dioder kommer på plats

Hur då dimma?? Rugga ytan på dom bara eller slipa dom flata?? eller ett "V" i dom???? Nån som testat?? Var lite snack om detta i tråden han som byggde en modellbil.....
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

jepp jag brukar slipa in en "kupol" i dom dioderna jag använder tilbbl tex P-ljus för att få en bättre "rundstrålning" likaså när jag bygger mina "evighets" sidomarkerings dioder , där brukar jag sätta ett "cluster" på 4 dioder och får att inte få en koncentrerad ljus"blopp" bara längst ut slipar jag dioden med fint sandpapper för att göra den difus ,, går även att "kladda" på dom med thinner så den glasklara ytan dimmas
Senast redigerad av 2 loud den tis 07 okt 2008, 17:10, redigerad totalt 1 gånger.
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

om dom blir lite diffusa, brir dom inte lite mindre starka då åxå?
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
northernv8ilk
Ledamot & Guldmedlem
Ledamot & Guldmedlem
Inlägg: 2726
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
Namn: Ingemar Caisander #617
Region: Södra
Ort: Örkelljunga

Inlägg av northernv8ilk »

Det var jag som byggde modellbilen och jag gjorde som så att jag ruggade upp dioderna med halvgrovt sandpapper (400) - det gjorde att de blev mer diffusa och inte lika "riktade" i ljuset.

Ljuset kan upplevas något ytterst lite svagare om du slipar ytan diffus, men i ditt fall med blinkerserna spelar det ingen roll - ljuset kommer garanterat att räcka till ändå.
Med 16 dioder kommer ju dessutom i stort sett hela "blinkersytan" att bli direkt belyst.
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

16 dioder räcker inte på låååånga vägar!!!


Nu vet ja hur man bör göra. Dioderna måste sitta ända framme vid glaset för det första.

Å den om man fortfarande vill ha rött bakljus i samma reflektor så e d bara att fylla på med röda dioder åxå

HELA ytan på glaset måste vara fyllt

Å då snackar vi mellan uppåt 100st 3mm dioder i varje reflektor
Senast redigerad av scaryeyes den tor 09 okt 2008, 18:48, redigerad totalt 1 gånger.
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

så... nu har man i alla fall provat det! Nån som har fixat det på sin trans am ännu?? Chevan var ju bara ett försök men nu e man tillbaka på noll igen. Min teori med dioder är totalt omöjlig om man fortfarande tänker använda glödlampa...
Men däremot kan det nog fungera om man har dioder med reflektor som är byggd för ändamålet. Eller om man fyller upp med massor av dioder.

Nån annan som testat med bättre resultat?

Jag sket i å ta en bild för mitt resultat var sämre än att det va lönt å visa.
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

Nu e ja inne å våldför mej på forumets trådar igen. Men i denna tråden får JAG bestämma va som ska skrivas om! HA HA

Nån som har bra förslag på vad man kan använda att som modellmaterial när man byrreg en plugg för att sedan gjuta av i glasfiber?

Finns ju polyuretanskum, gips å lera.... Gips blir tungt å har spricktenfens bara man andas å PU skum e inte enkelt att forma å lera är inte speciellt beständigt om man inte bränner den.

Nån med förslag? Bör ju vara en yta som går att spackla
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

som vanligt är man i misslyckandetagen!

PU skum funkar INTE! Det krymper vid genomhärdning. Hela formen slog sej över natten. Men nu vet man ju det å d e bara att börja om
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

Ber om ursäkt för en trist tråd med mycket text utan action.....

Men grejen e den att alla som jag har tummen mitt i näven kan se hur korkade ideer inte funkar å ni slipper lämna datorn. Jag visar att det inte går :eek: Kan lika gärna ta en grogg till i stället ha ha ha ha ha
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

Jaha... Då va man i byggartagen igen... Får se om d blir bättre denna gången. Skam den som ger sej!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

PU platta.(frigolit som tål polyester) å smältlim. Ganska lättjobbat jämfört med min tidigare metod. Men nu kan ja ju inte lyfta av modellen från bilen. Men tack till Krille på Sportvagnskonsult i hässleholm. Lånar lite av hans garage under byggtiden.

Ca 3 tum högt blir det. Kanske lite mycket tycker en del. Men ska nog göra en form med lägre scoop åxå sen va det lider

När leran börjar komma på så träder formerna fram lite bättre å man börjar kunna skönja linjerna lite
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Användarens profilbild
scaryeyes
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1629
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 16:27
Namn: Magnus Nilsson #247
Ort: Finja
Kontakt:

Inlägg av scaryeyes »

Dimmig verkstad. Först la Krille gummi me bmwn när han körde in. Sen gjorde jag lika dant. Bara det att vi kunde inte va där inne sen på en timme......
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364
Skriv svar