trans am 1991 305 TPI
Moderator: Moderators
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
trans am 1991 305 TPI
hej
Tänkte att man skulle starta en tråd och fylla på med allt man gjort/kommer att göra. Kan ju bli till nytta för någon annan.
Ja, till hösten 05 hittade jag den jag vela ha, en 91:a med nya fronten, TPI 305:a med mapsensor system, targaluckor!!, fungerande, bra isntallerat, godkänt fjärr- larm. En 350 hade jag inte råd med!
Var endå en grymt fin bil som 2:a bil
Jag tog en enkelbiljett ner till borås från gävle, där jag blev kär och köpte den, titade på oljor osv.. kunde inte se någon missfärgning eller illa lukt.
Testade den och den verkade gå bra, inga missljud.
Sen blev det en resa på 25mil tillbaka...
Sen tog det 6 dagar och bilen tvärdog, vägrade varva upp över 2k varv och blev omöjlig att starta utan startgas.
Hörde med alla man kände som hållt på med bilar och ingen hade någon aning om vad det var.
Nån sa att jag skulle nollställa datorn, och tja..där försvann ev felkod
lämnade in bilen till någon som trodde sig kunna bilen, denna bytte pick up coilen i fördelaren, men utan resultat...
Tiden gick.... pengarna gick!!
mapsensor, stift, tändmodul..helt ny ECM, kostnader på 6k utan resultat
Då fick jag veta från en bortrest granne, när han kom hem, om denna clubb!!
Efter en stund kom man i kontakt med en härlig själ här :) stort tack!
Skicka en ny fördelare som testades, bilen gick bättre, men märktes att det inte var det stora felet.
Efter lite jagandes, så fick jag låna en multimeter av en vän som hade.
jag gick loss och mätte det mesta.
Tills slut visade det sig att jag bara hade 3 spridare på 16,7 ohm. Resten gick ner mot 2,6 ohm :S
Jaha, kul att det inte var ett billigt fel som skulle åtgärdas nu då
men fördelen nu var att man visste
De spridare jag fick tag på var till GTA:n, så de var på 22lb/hr. Original
på 305:an var visst 19lb/hr.
Men lite större är ju aldrig fel, bra för framtiden
De byttes, och bilen startades, och vilken lättnad och glädje! En hel vinter av förtvivlan och ångest var nu äntligen över
Bilen reggades, och till min förvåning fick man köra 1 månad innan besiktning krävdes, helt perfekt!
ja, nu återstod ju bara de fix som man skulle göra från början
röret från katt till dämpare och ljuddämparen vär ett stort hål, så det byttes till originalersättning, ljuddämparen iallafall, röret blev ett 2,5".
Bilen besiktades och gick igenom, med en "ägaren har skyldighet att åtgärda"
p-ljuset var ju orange..
Så här löste jag det:
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php? ... ght=orange
Efter några dagar märktes att den sköt ut vatten i expansionskärlet där det kokade, efter lite research på tacs, så byttes kylarlocket och detta problem slutade.
Då var det dags för crusing, dagen gick bra, men mot slutet på kvällen, uppenbarade sigg ett rejält dunk under bilen så fort man gasade, hem och titta dagen efter.
Den kudden var inge vidare längre
Den byttes mot en ny, med annan konstruktion, lite starkare.
Ja, men nu gick bilen som den skulle, inga andra problem verkade finnas. Nu var det dags å ta på sig solbrillorna och hämta lite effekt.
En hypertech termostat köptes, en som öppnar vid 185 F, monterades.
En fanswitch för sekundärfläkten, 200-185F. (monteras i vår)
En kunnig klubbmedlem kontaktades för att få ett chip bränt.
Det skulle ha följade:
optimeras för 22lb/hr spridare.
optimera för den sänkta arbetstemperaturen.
Ändra fläkt 1 till 186-196 F
Samt de ändringar som kunde göras för ökad prestanda.
En provtur med en kompis, som åkt med mycket förut, gjordes för att testa skillnaden. Vi konstaterade snabbt att det var en stor skillnad. Speciellt på högre varv. Specifikt vid 3k varv ungefärt, drog bilen rejält iväg och håller trycket upp till växlingsdags.
Den river loss mycket änklare nu(även fast det va lätt innan oxå)
Tänkte att man skulle starta en tråd och fylla på med allt man gjort/kommer att göra. Kan ju bli till nytta för någon annan.
Ja, till hösten 05 hittade jag den jag vela ha, en 91:a med nya fronten, TPI 305:a med mapsensor system, targaluckor!!, fungerande, bra isntallerat, godkänt fjärr- larm. En 350 hade jag inte råd med!
Var endå en grymt fin bil som 2:a bil
Jag tog en enkelbiljett ner till borås från gävle, där jag blev kär och köpte den, titade på oljor osv.. kunde inte se någon missfärgning eller illa lukt.
Testade den och den verkade gå bra, inga missljud.
Sen blev det en resa på 25mil tillbaka...
Sen tog det 6 dagar och bilen tvärdog, vägrade varva upp över 2k varv och blev omöjlig att starta utan startgas.
Hörde med alla man kände som hållt på med bilar och ingen hade någon aning om vad det var.
Nån sa att jag skulle nollställa datorn, och tja..där försvann ev felkod
lämnade in bilen till någon som trodde sig kunna bilen, denna bytte pick up coilen i fördelaren, men utan resultat...
Tiden gick.... pengarna gick!!
mapsensor, stift, tändmodul..helt ny ECM, kostnader på 6k utan resultat
Då fick jag veta från en bortrest granne, när han kom hem, om denna clubb!!
Efter en stund kom man i kontakt med en härlig själ här :) stort tack!
Skicka en ny fördelare som testades, bilen gick bättre, men märktes att det inte var det stora felet.
Efter lite jagandes, så fick jag låna en multimeter av en vän som hade.
jag gick loss och mätte det mesta.
Tills slut visade det sig att jag bara hade 3 spridare på 16,7 ohm. Resten gick ner mot 2,6 ohm :S
Jaha, kul att det inte var ett billigt fel som skulle åtgärdas nu då
men fördelen nu var att man visste
De spridare jag fick tag på var till GTA:n, så de var på 22lb/hr. Original
på 305:an var visst 19lb/hr.
Men lite större är ju aldrig fel, bra för framtiden
De byttes, och bilen startades, och vilken lättnad och glädje! En hel vinter av förtvivlan och ångest var nu äntligen över
Bilen reggades, och till min förvåning fick man köra 1 månad innan besiktning krävdes, helt perfekt!
ja, nu återstod ju bara de fix som man skulle göra från början
röret från katt till dämpare och ljuddämparen vär ett stort hål, så det byttes till originalersättning, ljuddämparen iallafall, röret blev ett 2,5".
Bilen besiktades och gick igenom, med en "ägaren har skyldighet att åtgärda"
p-ljuset var ju orange..
Så här löste jag det:
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php? ... ght=orange
Efter några dagar märktes att den sköt ut vatten i expansionskärlet där det kokade, efter lite research på tacs, så byttes kylarlocket och detta problem slutade.
Då var det dags för crusing, dagen gick bra, men mot slutet på kvällen, uppenbarade sigg ett rejält dunk under bilen så fort man gasade, hem och titta dagen efter.
Den kudden var inge vidare längre
Den byttes mot en ny, med annan konstruktion, lite starkare.
Ja, men nu gick bilen som den skulle, inga andra problem verkade finnas. Nu var det dags å ta på sig solbrillorna och hämta lite effekt.
En hypertech termostat köptes, en som öppnar vid 185 F, monterades.
En fanswitch för sekundärfläkten, 200-185F. (monteras i vår)
En kunnig klubbmedlem kontaktades för att få ett chip bränt.
Det skulle ha följade:
optimeras för 22lb/hr spridare.
optimera för den sänkta arbetstemperaturen.
Ändra fläkt 1 till 186-196 F
Samt de ändringar som kunde göras för ökad prestanda.
En provtur med en kompis, som åkt med mycket förut, gjordes för att testa skillnaden. Vi konstaterade snabbt att det var en stor skillnad. Speciellt på högre varv. Specifikt vid 3k varv ungefärt, drog bilen rejält iväg och håller trycket upp till växlingsdags.
Den river loss mycket änklare nu(även fast det va lätt innan oxå)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av azguz den tis 28 nov 2006, 22:06, redigerad totalt 1 gånger.
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
Nu står den över vintern, det planeras lite för våren, lite som ska göras, men vad det är kommer då
Nu över vintern har har då planerna som sagt, skjutits upp till våren, pga ett annat projekt pågående, som planerat slutförs den 4/1.
Så här ser det ut nu och finnes på ryggen min:
Den ser ut å vara ojämnt tjock längs kroppen pga. att ryggen inte blev slät, men den är jämt smalt avtagande
nu ska jag inte älta så mycket i denna då det är en biltråd, men men..
ja, just ja, drog lite ljudkablar och dumpa ner denna i bakluckan:
10" och kostade 2k tror jag, jag tyckte att det blev jävligt bra iallafall, passar precis i bak där och spelar jättefint i transan.
Nu över vintern har har då planerna som sagt, skjutits upp till våren, pga ett annat projekt pågående, som planerat slutförs den 4/1.
Så här ser det ut nu och finnes på ryggen min:
Den ser ut å vara ojämnt tjock längs kroppen pga. att ryggen inte blev slät, men den är jämt smalt avtagande
nu ska jag inte älta så mycket i denna då det är en biltråd, men men..
ja, just ja, drog lite ljudkablar och dumpa ner denna i bakluckan:
10" och kostade 2k tror jag, jag tyckte att det blev jävligt bra iallafall, passar precis i bak där och spelar jättefint i transan.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av azguz den tis 28 nov 2006, 22:10, redigerad totalt 1 gånger.
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
-
- Registrerad
- Inlägg: 1358
- Blev medlem: tis 23 dec 2003, 00:09
- Namn: Carl Magnusson
- Ort: Göteborg
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
Så? Nu såg det lite bättre ut kanskeFormula_Calle skrev:Kul med en till projekttråd att följa
Ett tipps, skala ner storleken på bilderna lite
Sen måste du lägga in lite fler "helbilder" på bilen, vi vill ju se utsidan också
Hur får du plats med basen + targaluckorna?
I bak där så har man ju ett fack ner "bakom" tanken.. där faller basen ner på plats och tarkaluckorna kan man ha där de ska vara ovanpå, de ligger ju i en väska som späns fast med band i 2 krokar i karossen
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
Men nu avslöjjade ni mina planer för i vår ju!Runn skrev:Klart han ska köra E85.2 loud skrev:helt plötsligt går det att deffijera din baksida som den snyggaste utan att du tar illa upp ps en reglerbar bränsletrycksregulator e inte fel till din bil heller ,, allra helst om du ska köra E85 ds
Men trevligt med en projekttråd till att följa.
Jag har pratat med "creativefuel" olle..
Ska köra ner bilen dit i vår och så ska han få kika på det.
hehe, det e lungt, tycker den e snyggast själv å
Motiv lacka på huven? ;P
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
-
- Registrerad
- Inlägg: 9187
- Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
- Namn: Åke Georgsson #230
- Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
- Kontakt:
ett billigare oc klart vettigare alternativ om du skulle ångra dig är att skaffa en chaufför ,, när du känner för det motivet på huven så ringer du chauffören , drar av dig tröjan , lägger dig på mage över huven (glöm inte att det är viktigt med ögonkontakt med chauffören ) och sen ere bara att låta chauffören jobba efter ett av er framarbeteat kodsystem projekterat med ögonblinkningar .. fast å andra sidan ,, du kommer ju hela tiden projektera ditt ARSLE först innan "motivlacken syns ,, du kanske skulle MOOONA samtidigt .. det kommer inte finnas en själ i södra delarna av sverige som inte känner till rycktet om dig ,, så då även polisen som deffentivt kommer vara på hugget ( vilket e posetivt för då kommer dom aldrig engagera sig i hurtilvida du har eller om din främre skylt är regelrätt monterad ) och eftersom polisen och allmänheten bägge kommer spana efter dig och din ru,,,, (ehh ) kommer det naturligtvis förekomma svartspel om hur långt du kommer komma varje gång innan lagens långa stoppar dig , DÄR kan du tjäna grova pengar så du har råd med chaufförazguz skrev: hehe, det e lungt, tycker den e snyggast själv å
Motiv lacka på huven? ;P
(JAAA fantasin ere inget fel på )
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
1. Tja, någon användning för alla flickor man raggar upp ^^2 loud skrev: 1. ett billigare oc klart vettigare alternativ om du skulle ångra dig är att skaffa en chaufför ,,
2. du kommer ju hela tiden projektera ditt ARSLE först innan "motivlacken syns ,, du kanske skulle MOOONA samtidigt
3. skylt är regelrätt monterad
4. svartspel om hur långt du kommer komma varje gång innan lagens långa stoppar dig
5. (JAAA fantasin ere inget fel på )
2. Hehe, dilemat med det är att trakten kommer bli tom på flickor, då de kommer jaga efter bilen ^^
3. Är det en kvinnlig polis spelar det ingen roll, de kommer koncentrera sig på annat då ^^ kanske vissa manliga å
4. hmm.. här har du en poäng, vore ju ett udda sett å bli rik på
5. Ne, den verkar det inte finnas brist på, hehe.
P.s Ens självförtroende är inte lågt eller D.s
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
- niklas
- Registrerad
- Inlägg: 2586
- Blev medlem: tor 06 sep 2001, 02:00
- Namn: Niklas Appelquist
- Ort: Bromölla
- Kontakt:
....eller köper du grejor så du kan göra egna chip, då kan du labba hur mycket du vill..........
GTA -89 med Syclone chip.......
http://medlem.spray.se/gta324
Kika även in på......
www.musclecars.se
http://medlem.spray.se/gta324
Kika även in på......
www.musclecars.se
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=14425Formula_Calle skrev: Sen måste du lägga in lite fler "helbilder" på bilen, vi vill ju se utsidan också
där finns det många sådant
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
Nu var mitt kroppsliga projekt klart, så nu ska det sparas pengar till i vår så man kan kosta på ponten
Så här blev det:
Det nygjorda är lite mörkare pga... tja... kroppen tycker väll inte om några tusen punkteringar på ett par timmar
Såg att det va ganska coolt att inventera färgerna på den oxå!
Så här blev det:
Det nygjorda är lite mörkare pga... tja... kroppen tycker väll inte om några tusen punkteringar på ett par timmar
Såg att det va ganska coolt att inventera färgerna på den oxå!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
Tackar
Strecken som är morrhåren??
Nu är de jävligt svarta i jämförelse med resten... de tynar ut senare..
Nu sticker de ut som satan..
Vi var ganska överens jag å tatueraren att det gjorde den mycket vassare.. fast det e ju en smaksak, jag va väldigt angelägen om att ha dem iallafall ;P
Strecken som är morrhåren??
Nu är de jävligt svarta i jämförelse med resten... de tynar ut senare..
Nu sticker de ut som satan..
Vi var ganska överens jag å tatueraren att det gjorde den mycket vassare.. fast det e ju en smaksak, jag va väldigt angelägen om att ha dem iallafall ;P
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
hahaRunn skrev:Jasså morrhår, ja nu när du säger det så ser jag det
Jaja, nu dog vinterbilen... misstände och shit... fick bli ny spole+kablar sågick den igen.. hade tänkt fixa det till ponten, men men... d får bli uppskjutt igen då :S
Det blir lite dött nu fram till det är dags att ta ut ponten... men sen borde det komma lite nya grejjer
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
- luva
- Registrerad
- Inlägg: 1419
- Blev medlem: fre 25 jul 2003, 00:38
- Namn: Stefan Lindén #220
- Ort: Åtvidaberg
Förslag 1: Byt namn på tråden till "Me and my tatoo"
eller
Förslag 2: Byt forum http://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=49
Näe... skämt åsido. Men jag är mer nyfiken på bilen om ni inte har någonting emot det.
eller
Förslag 2: Byt forum http://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=49
Näe... skämt åsido. Men jag är mer nyfiken på bilen om ni inte har någonting emot det.
Firebird Formula 400 -72
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php? ... 48&start=0
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php? ... 48&start=0
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
Aaaa... Den kom in här bara för att den kostar mycket...... och det är den som är STORA anledningen till att bilprojektet står stillLuva skrev:Förslag 1: Byt namn på tråden till "Me and my tatoo"
eller
Förslag 2: Byt forum http://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=49
Näe... skämt åsido. Men jag är mer nyfiken på bilen om ni inte har någonting emot det.
var en förklaring till varför inget händer på bilen
det kommer dock i April skulle jag tippa... något planerat tills dess, se om det klaffar som man vill
Sen TRODDE jag att jag hade bilder sen jag bytte spridarna osv... men jag hade itne det tydligen, så fattas mycket av det som är gjort på bilen sen jag fick den.... SKA även ta bilder på avgassystemet nu i vår... vi fixade det från typ katten och bak... speciellt böjen över axeln..
Vidare har jag hela tiden varit sugen på en ram air huv...få se när ekonomin tar stopp ;P
Vidare tycker jag effektljus under bilen... kanske rice... men det kan va snyggt(fixas så det kan stängas av separat)... Problemet är att få rören att itne synas på sidan... HATAR när det syns...
Targan har väll läckt lite då å då... kanske fixa det....
Tja... det finns mycket på listan som jag ska göra
just ja! Bilen ska nog in hos en bilputsare i vår här oxå, hos en bekant.. så komemr någ bli nån glansig bild sen ;P
Sen kanske du missa snacket om motivlackeringen ;P Troligen på tok för dyrt för mig, men det vore ju en kul grej... snacka om personligfierad
btw..
" liten på ryggen "
Kanske itne va liten, men grym enligt mig
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
jag inhandlade dessa idag:
Tänkte att det va lika bra att passa på medans man har pengar.
De gamla glappar och är rostiga, så de ska bytas sen ne det vita försvunnit.
Tänkte att det va lika bra att passa på medans man har pengar.
De gamla glappar och är rostiga, så de ska bytas sen ne det vita försvunnit.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
Snön smälter, vårkänslorna blommar... det yttrar sig så här:
Förarsidan
Passagerarsidan
Helt sanslöst vad de satt fast... Kapade loss så jag bara behövde banka bulten genom 1 bricka.... kunde itne ens med en slägga
Fick kapa rakt genom sista brickan, men nu e de loss iallafall
Nu kanske det här inte är sååååååååå intressant i en projekttråd, men det kommer nog ganska snart något mer intressant!
jag sköt upp etanolen tills senare, jag prioriterar en sak mellan först!!!
P.s Så glömde jag ta bild på hur vi gjorde med avgassystemet över bakaxeln!!! !¤!"#¤"#¤#¤#¤"#¤. ibland blir man less d.s
Förarsidan
Passagerarsidan
Helt sanslöst vad de satt fast... Kapade loss så jag bara behövde banka bulten genom 1 bricka.... kunde itne ens med en slägga
Fick kapa rakt genom sista brickan, men nu e de loss iallafall
Nu kanske det här inte är sååååååååå intressant i en projekttråd, men det kommer nog ganska snart något mer intressant!
jag sköt upp etanolen tills senare, jag prioriterar en sak mellan först!!!
P.s Så glömde jag ta bild på hur vi gjorde med avgassystemet över bakaxeln!!! !¤!"#¤"#¤#¤#¤"#¤. ibland blir man less d.s
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
-
- Medlem
- Inlägg: 1164
- Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
- Namn: Patrik Pettersson #695
- Ort: Västervik
- Kontakt:
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
Tänkte lägga ut bil på hur basen ser ut ibak..
Eftersom nån undra hur jag fick plats med den och targaluckorna.
Ena sidan
Andra sidan
Targaluckorna ligger i väskan ovanför.
Måste säga att den ser lite pluttig ut därbak, men den spelar mer än väl..
Mer än vad som är bekvämt att lyssna på.. mer är typ.. onödigt om man inte ska va machovärst eller tävla.
Eftersom nån undra hur jag fick plats med den och targaluckorna.
Ena sidan
Andra sidan
Targaluckorna ligger i väskan ovanför.
Måste säga att den ser lite pluttig ut därbak, men den spelar mer än väl..
Mer än vad som är bekvämt att lyssna på.. mer är typ.. onödigt om man inte ska va machovärst eller tävla.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
Typ det här godiset ligger hemma hos mig nu:
Det har faktiskt börjat tagit form, ser ut såhär:
Hela monteringen sker enligt dessa anvisningar:
http://www.wilwood.com/PDF/ds207.pdf
Att linda låstråden är lite kruxigt att få "felfritt", ska linda om vissa under kommande vecka, så de blir bra. Så här ska man göra det:
http://www.wilwood.com/PDF/ds386.pdf
Däremot kommer installationen på bilen dröjja ett tag, eftersom jag hade tänkt besikta bilen innan(vill ha lite lugn tid och fixa/ställa in).. men kanske i mitten/slutet av april kommer jag börja monteringen på bilen. Dock har jag förberett med att skaffa alla verktygen osv.
Självklart är ju grejjerna dragna med de moment som står angivna
Det har faktiskt börjat tagit form, ser ut såhär:
Hela monteringen sker enligt dessa anvisningar:
http://www.wilwood.com/PDF/ds207.pdf
Att linda låstråden är lite kruxigt att få "felfritt", ska linda om vissa under kommande vecka, så de blir bra. Så här ska man göra det:
http://www.wilwood.com/PDF/ds386.pdf
Däremot kommer installationen på bilen dröjja ett tag, eftersom jag hade tänkt besikta bilen innan(vill ha lite lugn tid och fixa/ställa in).. men kanske i mitten/slutet av april kommer jag börja monteringen på bilen. Dock har jag förberett med att skaffa alla verktygen osv.
Självklart är ju grejjerna dragna med de moment som står angivna
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
Tänkte lägga upp nån bild på hur avgassystemet blev över bakaxeln:
Innan axeln:
Och kommer ner så här:
Såg nu att det läcker ju lite i skarven Får väll dra åt lite extra.
Innan axeln:
Och kommer ner så här:
Såg nu att det läcker ju lite i skarven Får väll dra åt lite extra.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
Idag fick jag iallafall på denna:
Det var väll sista som hörde ihop med nya chippet, vilket handlade om att sänka arbetstempen lite samt anpassa motorn för det och nya spridarna. Redo för crusing nu då
Nu är det ju "bara" mitt lilla bromspaket som ska på. Funderar på att boka in det i helgen som kommer. Problemet är att jag behöver bilen i veckodagarna
Får stressa bort en bromsslang på fredan och åka med oket och den för att hitta en adapter så man kan beställa originalpassande slangar i framtiden. (Så det inte blir strul med passform "varje" gång).
Så får jag kasta mig på bilen över lördan och söndagen
Det var väll sista som hörde ihop med nya chippet, vilket handlade om att sänka arbetstempen lite samt anpassa motorn för det och nya spridarna. Redo för crusing nu då
Nu är det ju "bara" mitt lilla bromspaket som ska på. Funderar på att boka in det i helgen som kommer. Problemet är att jag behöver bilen i veckodagarna
Får stressa bort en bromsslang på fredan och åka med oket och den för att hitta en adapter så man kan beställa originalpassande slangar i framtiden. (Så det inte blir strul med passform "varje" gång).
Så får jag kasta mig på bilen över lördan och söndagen
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
Suck.. Frenetiskt har jag jagat följande idag:
Inlet på nya oket är 1/8-27NPT och banjo bulten original på bilen är en M10*1,5(gängstigning).
Trodde det skulle vara en baggis att hitta en adapter som har 1/8-2NPT utvändig gänga och en M10*1,5 invändig gänga, som den på bilden ovan.. MEN det var ju helt jävla omöjligt!
Verkar som om enda alternativet är att göra slangar, vilket jag helst slipper. Kanske man kan få adaptern tillverkad på något sätt.. få se... resultatet blir iallafall att i helgen byts inga bromsar
Inlet på nya oket är 1/8-27NPT och banjo bulten original på bilen är en M10*1,5(gängstigning).
Trodde det skulle vara en baggis att hitta en adapter som har 1/8-2NPT utvändig gänga och en M10*1,5 invändig gänga, som den på bilden ovan.. MEN det var ju helt jävla omöjligt!
Verkar som om enda alternativet är att göra slangar, vilket jag helst slipper. Kanske man kan få adaptern tillverkad på något sätt.. få se... resultatet blir iallafall att i helgen byts inga bromsar
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003