Modifierad 83:a med kjolpaket i glasfiber.

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
adde
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1213
Blev medlem: ons 03 sep 2003, 12:28
Namn: Andreas Karlsson
Ort: Umeå

Inlägg av adde »

vore ju förståss en cool och lite udda idé Åke men frågan är hur mycket utseéndet på ribborna skulle påverkas pga justermöjligheten.
Om man tänker sig utséndet på dessa i dess yttre kanter där de antagligen ska ligga snävt inbakad i "hålorna". Skall man kunna justera vinklarna på ribborna krävs ju lite mellanrum där och då sjunker genast kvalitén på utséendet.
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

:grin: cool idé Åke men det är lite överkurs för mig :oops:
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

Pettersson skrev::grin: cool idé Åke men det är lite överkurs för mig :oops:
ähhhh vadå överkurs ,, låt det ta lite tid bara så löser sig allt ,, kolla på ett jalusi själva vinklingen e busenkel ,, GO 4 IT !!! :twisted: :twisted:
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

2 loud skrev:
Pettersson skrev::grin: cool idé Åke men det är lite överkurs för mig :oops:
ähhhh vadå överkurs ,, låt det ta lite tid bara så löser sig allt ,, kolla på ett jalusi själva vinklingen e busenkel ,, GO 4 IT !!! :twisted: :twisted:
Jag gillar idén och ser väl inga svårigheter i att lösa det mekaniska men är inte så hemma på det elektriska med motorer och styrning av dem.
Dessutom är jag tveksam till hur funktionell denna lösning skulle vara :roll: lagom snyggt när den ena sidan är fullt öppen men fastkilade getingar och den andra är stängd och går inte att öppna för att motorn inte funkar.

Där imot kom en idé upp nu om man inte skulle göra en motorstyrning till främre nummerplåten som jag ska ha under fronten :twisted: vore coolt men det blir ju samma problem med detta om det börjar strula med elektronik eller mekaniken. Får nog bli en fjäderlösning till nummerplåten tills vidare. Men visst vore det snyggt om skylten fram åkte upp när man vrider på tändningen.... så om man blir stoppad av snuten så drar man av motorn och skylten åker ner :angle:

Har man problem med parkeringsböter kan man ju ha omvänd funktion och kopplat till båda skyltarna :oops: :angle:
Användarens profilbild
327 iroc
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 55
Blev medlem: ons 11 okt 2006, 18:09
Namn: Daniel Josefson
Ort: Stenungsund

Inlägg av 327 iroc »

hehe, en kompis har en trans am (3gen) och där var skylten satt med gångjärn, så när han körde så vek den inunder fronten och blev oläslig, dock såg polisen detta men han slapp undan med en varning eftersom han precis köpt den.
Men iden är ju inte helt fel om man säger så :twisted:
psst....a Camaro was here
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

Pettersson skrev:
2 loud skrev:
Pettersson skrev::
Där imot kom en idé upp nu om man inte skulle göra en motorstyrning till främre nummerplåten som jag ska ha under fronten :twisted: vore coolt men det blir ju samma problem med detta om det börjar strula med elektronik eller mekaniken. angle:
du behöver inte någon elektonik för det ,, en utväxling bara från tex en vindrutetorkararm och en clåsmotor sen ett växlande relä ,, busenkelt SLUTA SE PROBLEM I ALLT SE MÖJLIGHETERNA ISTÄLLET !!!!

och ang jalusistyrningen där och döda getingar ,, skulle gissa att det blir 100 % enklare att putsa och polera bort dom när lammelerna står rakt ut istället

:angle: :angle: :angle:
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

:mad: SLUTA SKRIKA ÅT MIG ÅKE!! :wink:
Jag återkommer säkert med dessa lull lull prylar längre fram, det ligger inte högst upp på göra listan just nu om man säger så.

Blev en sen kväll igår med bänkarbete. Gör en handgjord lösning av konsoler i aluminium innan jag kan rita upp detaljerna för laserskärning i rostfri plåt.
Användarens profilbild
lovan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1462
Blev medlem: tor 10 apr 2003, 21:40
Namn: Niclas Lövblad #638
Ort: Nu i Stockholm oxå!
Kontakt:

Inlägg av lovan »

Bara jag som automatiskt tänkte på att sätta ett servo som styr. Så kan du ha likadant på vingen oxå.
T/A -75 Röd, 400" small whale tale
bilder: http://hem.passagen.se/talon/pontiac/
formula_calle
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1358
Blev medlem: tis 23 dec 2003, 00:09
Namn: Carl Magnusson
Ort: Göteborg

Inlägg av formula_calle »

Är det bara jag som är barnsligt förtjust i saker som rör sig på bilar? Popuplysen, luftintag, luftutsläpp och allt mer roligt man kan motorisera :lol:
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

Nej då Calle det finns nog flera som du :grin:

Igår kväll blev det bänkarbete... tog fram lite konsoler i aluminium till frontgallren. Lika bra att göra allt ordentligt så man kan rita upp allt innan jag ska låta laserskära ut detaljerna i rostfri plåt sedan. Blev som vanligt inte så busenkelt som man först tror när man leker med sina tokiga idéer. Kommer säkert att bli några handgjorda varianter till innan jag hittar rätt stil på grejerna.... som vanligt är det bara att göra & göra om tills man är nöjd annars kommer man reta sig på något man borde gjort annorlunda
Bild Bild
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

Idag kom mina laserskurna mässingsemblem på posten. Visst var det värt att vänta 3månader på dom för det priset :angle:
Grymt snygga... ja är helnöjd så nu återstår bara att polera. Dom kommer att sätta en fin guldkant på mitt projekt :cool:
Bild Bild
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
BlackScissors

Inlägg av BlackScissors »

Läckert!
Var ska du placera fåglarna?
Antar att du nu bestämt vilken kulör bilen hamnar i eller? Jamenar om du ska ha koppar på utsidan så måste ju bakgrundsfärgen vara rätt. Blå?

Ser fram emot att se det färdiga jalusiet! Din bil kommer ju att bli grymm!
Ska du plasta och ordna mkt invändigt åxå innan bilen hamnar på vägarna igen? Planerat ngt efter att lackeringen är färdig?

Mvh Ronny
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 8060
Blev medlem: sön 16 sep 2001, 02:00
Namn: Daniel Runn #49
Region: Mellansvenska
Ort: Sommen
Kontakt:

Inlägg av runn »

Formula_Calle skrev:Är det bara jag som är barnsligt förtjust i saker som rör sig på bilar? Popuplysen, luftintag, luftutsläpp och allt mer roligt man kan motorisera :lol:
:grin: Samma här...

Pettersson: det ser bra ut det där, bara de inte sticker ut för långt...
Användarens profilbild
adde
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1213
Blev medlem: ons 03 sep 2003, 12:28
Namn: Andreas Karlsson
Ort: Umeå

Inlägg av adde »

Ja det där ser ju ut att bli kanonläckert, biter mig själv lite i läppen nu att jag inte kom på en liknande lösning för frontspoilern istället för japsgaller. :oops:
Å andra sidan vart det bra mycket snyggare än orginal på min, enligt mig.
Men ditt alternativ lär ju bli klart mycket porrigare som sagt!
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

Tack för era komentarer... det sporrar.

Fåglarna ska sitta på b-stolparna och en fram uppe på nosen
Kulören blir blå till att börja med. Invändigt kommer jag att göra nya dörrsidor vad jag vet nu men det brukar alltid pluppa upp massa tokiga idéer under arbetets gång... tyvärr :oops: så det återstår att se.

Gallren är långt ifrån färdiga och dom ska inte sticka ut något alls är tanken utan ligga inne i hålet.
BlackScissors

Inlägg av BlackScissors »

Pettersson skrev:Tack för era komentarer... det sporrar.

Fåglarna ska sitta på b-stolparna och en fram uppe på nosen
Kulören blir blå till att börja med. Invändigt kommer jag att göra nya dörrsidor vad jag vet nu men det brukar alltid pluppa upp massa tokiga idéer under arbetets gång... tyvärr :oops: så det återstår att se.

Gallren är långt ifrån färdiga och dom ska inte sticka ut något alls är tanken utan ligga inne i hålet.
Fyra fåglar, tre placeringar ...
Antar att det blir en bak åxå :lol:
Verkar bli ruggigt läckert!
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

om den passat i originalplasten mellan lysena bak skulle ja pillat in den där men då får jag gjuta upp en ny mellandel till baklysena som passar min pippi.... du ser det bara ploppar upp :smile: :wink: finns hur mycket som helst att pilla med :angle:

Formatet på pippin är anpassat efter egen smak 9cm bred & 11cm hög
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

Lyfter upp min tråd lite igen med några nya bilder från ikväll.
Jag håller fortfarande på att modifierar lite här och där.
Bild Bild
Man kan nästan tro att man blivit en evighets maskin :roll: man går runt och fixar lite här och lite där, stannar upp för att funderar ett litet tag för att sedan börja om igen.... kanske man håller på att bli tokig :angle: eller lite tokig var man nog från början som kom på tanken att dra igång detta projektet. Har funderat många gånger på att ge upp i sommar när man såg alla andra glida omkring i sina fina bilar och man själv sliter som en tok ensam i ett skitigt garage. Känns lite lättare nu i vinter så man får happas man orkar hålla ut och slutföra det man påbörjat. Men fyyy va trött jag är på att spackla och slipa nu :sad:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 8060
Blev medlem: sön 16 sep 2001, 02:00
Namn: Daniel Runn #49
Region: Mellansvenska
Ort: Sommen
Kontakt:

Inlägg av runn »

Pettersson skrev: Känns lite lättare nu i vinter så man får happas man orkar hålla ut och slutföra det man påbörjat. Men fyyy va trött jag är på att spackla och slipa nu :sad:
Kommer garanterat att kännas ännu bättre i vår när bilen är klar och vi får beundra det nedlagda arbetet på bilträffarna. :cool:
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

Ikväll blev det slipning & spackling och så fortsatte jag med mitt grillgaller i aluminium som ska bli mall till det slutliga gallret i polerat rostfitt.

Blir lite mobilbilder idag.
Bild Bild

Är inte riktigt 100 nöjd med vinklingen pga att man ser rakt in i gallren framifrån... men å andra sidan kommer det ju in en hel del luft kanske
Bild Bild

"Inga ribbor kommer att sticka ut utanför hålet när det är färdigt"
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

kan du inte stänga huven och ta en bild framifrån ,,, jag är lite sugen på att se hur den kommer se ut , e lite rädd för att den kommer "förändra" hela looken ,, vete sjutton om jag ska spola ner sigelmalten men jag får associationer av en mitsubishi galant :eek: :eek: :eek:
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

2 loud skrev:kan du inte stänga huven och ta en bild framifrån ,,, jag är lite sugen på att se hur den kommer se ut , e lite rädd för att den kommer "förändra" hela looken ,, vete sjutton om jag ska spola ner sigelmalten men jag får associationer av en mitsubishi galant :eek: :eek: :eek:
:eek: mitsubishi galant :eek: vart sitter den liknelsen menar du då?
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

Pettersson skrev:
2 loud skrev:kan du inte stänga huven och ta en bild framifrån ,,, jag är lite sugen på att se hur den kommer se ut , e lite rädd för att den kommer "förändra" hela looken ,, vete sjutton om jag ska spola ner sigelmalten men jag får associationer av en mitsubishi galant :eek: :eek: :eek:
:eek: mitsubishi galant :eek: vart sitter den liknelsen menar du då?
nja det e ju det jag inte riktigt kan sätta fingret på men den nyare av dom äldre har liknade form på grillen tror
dom e från 93-94

http://www.blocket.se/vi/9704638.htm?ca=11_s
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

2 loud skrev:
Pettersson skrev:
2 loud skrev:kan du inte stänga huven och ta en bild framifrån ,,, jag är lite sugen på att se hur den kommer se ut , e lite rädd för att den kommer "förändra" hela looken ,, vete sjutton om jag ska spola ner sigelmalten men jag får associationer av en mitsubishi galant :eek: :eek: :eek:
:eek: mitsubishi galant :eek: vart sitter den liknelsen menar du då?
nja det e ju det jag inte riktigt kan sätta fingret på men den nyare av dom äldre har liknade form på grillen tror
dom e från 93-94

http://www.blocket.se/vi/9704638.htm?ca=11_s
Men hallååååå.... nu tror ja det är läggdax... du kan inte mena att du ser någon likhet med den fronten och min?
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

Pettersson skrev:
2 loud skrev:
Pettersson skrev:
2 loud skrev:kan du inte stänga huven och ta en bild framifrån ,,, jag är lite sugen på att se hur den kommer se ut , e lite rädd för att den kommer "förändra" hela looken ,, vete sjutton om jag ska spola ner sigelmalten men jag får associationer av en mitsubishi galant :eek: :eek: :eek:
:eek: mitsubishi galant :eek: vart sitter den liknelsen menar du då?
nja det e ju det jag inte riktigt kan sätta fingret på men den nyare av dom äldre har liknade form på grillen tror
dom e från 93-94

http://www.blocket.se/vi/9704638.htm?ca=11_s
Men hallååååå.... nu tror ja det är läggdax... du kan inte mena att du ser någon likhet med den fronten och min?
nja det där e en dålig bild det e därför jag vill se hur din ser ut framifrån
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

2 loud skrev:
Pettersson skrev:
2 loud skrev:
Pettersson skrev:
2 loud skrev:kan du inte stänga huven och ta en bild framifrån ,,, jag är lite sugen på att se hur den kommer se ut , e lite rädd för att den kommer "förändra" hela looken ,, vete sjutton om jag ska spola ner sigelmalten men jag får associationer av en mitsubishi galant :eek: :eek: :eek:
:eek: mitsubishi galant :eek: vart sitter den liknelsen menar du då?
nja det e ju det jag inte riktigt kan sätta fingret på men den nyare av dom äldre har liknade form på grillen tror
dom e från 93-94

http://www.blocket.se/vi/9704638.htm?ca=11_s
Men hallååååå.... nu tror ja det är läggdax... du kan inte mena att du ser någon likhet med den fronten och min?
nja det där e en dålig bild det e därför jag vill se hur din ser ut framifrån
Ja tvivlar på att du finner några större likheter med en galant. Men det kommer flera bilder ska du se.... :wink:
Ja tror du är full eller går i sömnen :wink:
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 8060
Blev medlem: sön 16 sep 2001, 02:00
Namn: Daniel Runn #49
Region: Mellansvenska
Ort: Sommen
Kontakt:

Inlägg av runn »

Pettersson skrev:Ikväll blev det slipning & spackling och så fortsatte jag med mitt grillgaller i aluminium som ska bli mall till det slutliga gallret i polerat rostfitt.Är inte riktigt 100 nöjd med vinklingen pga att man ser rakt in i gallren framifrån... men å andra sidan kommer det ju in en hel del luft kanske
Polerat, Ta borstat istället. Fast det beror ju lite på vilken färg du ska ha på bilen...

Jag tycker det ser kanon ut, Ska du gömma några lampor där bakom?
Användarens profilbild
lovan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1462
Blev medlem: tor 10 apr 2003, 21:40
Namn: Niclas Lövblad #638
Ort: Nu i Stockholm oxå!
Kontakt:

Inlägg av lovan »

Runn skrev:Jag tycker det ser kanon ut, Ska du gömma några lampor där bakom?
Varför börjar jag tänka på LCD-displayer med animerad eld där istället... :oops:
T/A -75 Röd, 400" small whale tale
bilder: http://hem.passagen.se/talon/pontiac/
Användarens profilbild
falloutboy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 354
Blev medlem: lör 08 okt 2005, 10:38
Namn: Tommy Aderot
Ort: Luleå

Inlägg av falloutboy »

fronten börjar ju se bra ut! var lite skeptisk i början av tråden... men nu ser det ju riktigt ballt ut! lite lampor där bakom oxå. :thumbup:
Trans Am GTA 350 TPI -89 (4 sale)
VW Golf V6 4motion -00
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 8060
Blev medlem: sön 16 sep 2001, 02:00
Namn: Daniel Runn #49
Region: Mellansvenska
Ort: Sommen
Kontakt:

Inlägg av runn »

Lovan skrev:
Runn skrev:Jag tycker det ser kanon ut, Ska du gömma några lampor där bakom?
Varför börjar jag tänka på LCD-displayer med animerad eld där istället... :oops:
Tufft.

Inte lika tufft men ändå fränt, 5 till 10 rader (eller fler) med starka 10mm dioder :cool:
Skriv svar