Modifierad 83:a med kjolpaket i glasfiber.

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

Predator skrev:Men hallå..... :???:
Jag trodde att en projekttråd på ett forum även var till för att ventilera andras åsikter.....
Är det så jobbigt att stå för vad man tycker? Jag skiter stort i att flertalet tycker att jag har en rattlåsbil.... Kan t.o.m bara va kul att småbråka om olikas åsikter....
Om du tar så illa vid dig av "det" ordet så tar jag bort det och ber om ursäkt..... Var inte menat som något negativt, bara en förknippning!
Är det fel att typ 98% av bilarna som har detta är "icke amerikanska"?
Att du vill sticka ut och bygga... italienska? dörrar är naturligtvis din grej och det kommer säkert få stor uppmärksamhet av många.
(stor motor och åka rakt fram...? Har alltid tyckt att det varit minst representerat här! Är väl främst styling och väghållning som gäller! :roll: )
Hallå :???:
Visst kan man ventilera åsikter men tyvärr ser inte jag det roliga i att småbråka om olika åsikter.
Lika så "kritik" (som går att läsa mellan raderna) om det ena eller andra vad olika folk tycker om styling eller original tycker inte jag hör hemma i min projekt tråd. Ni som läser här vet ju vad det handlar om, vad jag gillar eftersom jag gör "det" med min bil.

Är öppen för alla tips å råd för att kunna göra mina modifieringar så smidigt som möjligt och på så sätt hjälpa/visa andra "intresserade" hur man kan göra.
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

Tråden är ju riktigt välbesökt :grin: "kul"
Sorry... men ja har sovit lite dåligt i natt då jag vaknat ett flertal gånger med funderingar på gångjärn :silly:
Jag hoppas att jag inte skrämmer bort några att inte våga skriva här nu. :angle:
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

2 loud skrev:varför inte ta en grundlig titt på orginalet ?? dvs lamborgini ,, gisses jag skulle aldrig lägga ner så mycket energi på nått som man måste stå still för att "glassa" med ,,, men du kolla framför allt med bilprovningens tekniska avd så dom inte lägger käppar i hjulen INNAN du börjar kapa
Energin jag lägger ner är en del av intresset att göra saker man ger sig fasen på att det måste gå :twisted: :grin:
Funkar det inte så är det ju förstås lite tråkigare.
Men om/när man lyckats är det värt hur mycket som helst.

Jag förändrar ju inget på bilen för övrigt såklart. Original gångjärnen är ju bara att plocka på om man vill
formula_calle
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1358
Blev medlem: tis 23 dec 2003, 00:09
Namn: Carl Magnusson
Ort: Göteborg

Inlägg av formula_calle »

http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php? ... koenigsegg

Kolla här för inspiration, klart fräckt
-95 Formula - Såld och saknad
-97 T/A WS6 RA Den vita valen
-91 Dodgubishi Stealth ES
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

Formula_Calle skrev:http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php? ... koenigsegg

Kolla här för inspiration, klart fräckt
:eek: hmmm allt blev mycket mera komplicerat nu när man kollade in den tråden igen. :eek: :sad: :oops:
formula_calle
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1358
Blev medlem: tis 23 dec 2003, 00:09
Namn: Carl Magnusson
Ort: Göteborg

Inlägg av formula_calle »

Pettersson skrev:
Formula_Calle skrev:http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php? ... koenigsegg

Kolla här för inspiration, klart fräckt
:eek: hmmm allt blev mycket mera komplicerat nu när man kollade in den tråden igen. :eek: :sad: :oops:
Mest med tanke på att din fräsiga CAD-ritning påminde för mycket om det förslaget som ratades efter mycket svärord, där i början? :oops:

Klart spännande projekt, jag är svag för spännande projekt, och speciellt din bil :angle:
-95 Formula - Såld och saknad
-97 T/A WS6 RA Den vita valen
-91 Dodgubishi Stealth ES
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

Den här menar du ?

Finns en annan variant som serut så här (pris 15-20.000:- )
Tycker den är lite vågad att bara lyfta hela dörren i överkant på dörren
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av pettersson den mån 01 okt 2007, 13:15, redigerad totalt 1 gånger.
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

:roll: har börjat vela lite angående lambodörrar på kärran.
Dörrarna är riktigt långa/tunga.... kanske bättre att lägga energin på något annat :roll: är ju ganska sällan man kan glassa med dörrarna öppna :angle:..... tål att funderas på.
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

Kanske ska plasta upp formar till framskärmarna och huven istället... det kanske blir ett mera lagom projekt i vinter. :roll:

Någon som är intresserad av ett grundämne av skärmar eller en slät huv i glasfiber?
Användarens profilbild
formula_lasse
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 195
Blev medlem: mån 20 mar 2006, 23:09
Namn: Lars Hamberg
Ort: Sundsvall/Njurunda
Kontakt:

Inlägg av formula_lasse »

Pettersson skrev:Kanske ska plasta upp formar till framskärmarna och huven istället... det kanske blir ett mera lagom projekt i vinter. :roll:

Någon som är intresserad av ett grundämne av skärmar eller en slät huv i glasfiber?
Varför inte gjuta dörrarna i glasfiber? Och sen bygga lambodörrar av de betydligt lättare glasfiberdörrarna...

Dörrarna väger ju bly som sagt, där finns kilon att hitta.
Pontiac Firebird Formula 400 -75 *Såld*
Pontiac Firebird Esprit 350 -75 *Såld*
Chevrolet Camaro IROC-Z -85 *Såld*
-------------------------------------------------------
www.shrasundsvall.se
www.sundsvallraceway.se
www.streetrulers.se
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

Formula_Lasse skrev:
Pettersson skrev:Kanske ska plasta upp formar till framskärmarna och huven istället... det kanske blir ett mera lagom projekt i vinter. :roll:

Någon som är intresserad av ett grundämne av skärmar eller en slät huv i glasfiber?
Varför inte gjuta dörrarna i glasfiber? Och sen bygga lambodörrar av de betydligt lättare glasfiberdörrarna...

Dörrarna väger ju bly som sagt, där finns kilon att hitta.
Jo var lite inne på det tidigare men sen när man funderar på allt med fönsterhissar dörrlås mm så näe för mycket jobb för så lite man kan glassa med att öppna dörrarna tycker jag.... men ja är inte sämre än att jag plötsligt får för mig att fullfölja dörrprojektet när det malt fördigt i skallen :smile:
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

Formula_Lasse skrev:
Pettersson skrev: Varför inte gjuta dörrarna i glasfiber? Och sen bygga lambodörrar av de betydligt lättare glasfiberdörrarna...

Dörrarna väger ju bly som sagt, där finns kilon att hitta.
som sagt stora långa dörrar ,, så länge man inte har en trailerqueen utan har en bil som ska ut i den vilda trafikdjungeln men massa mottrafikanter så är "varför" han inte ska gjuta dörrar i glasfiber extremt enkelt (är jag den enda som tänker så här ?? )

anledningen stavas K.R.O.C.K.S.K.Y.D.D törs inte enns tänka tanken ut på konsekvenserna efter att ha fått en bil i sidan med hempulade dörrar i glasfiber :cry: :cry: :cry:
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

Skulle jag gjuta dörrar så skulle det först göras en stålram som skulle fungera som krockskydd typ.... men näe inga glasfiberdörrar på min bil
Användarens profilbild
blackscissors
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 236
Blev medlem: tor 11 jan 2007, 18:42
Namn: Ronny Stavervik #521
Ort: Karlskrona

Inlägg av blackscissors »

2 loud skrev:som sagt stora långa dörrar ,, så länge man inte har en trailerqueen utan har en bil som ska ut i den vilda trafikdjungeln men massa mottrafikanter så är "varför" han inte ska gjuta dörrar i glasfiber extremt enkelt (är jag den enda som tänker så här ?? )

anledningen stavas K.R.O.C.K.S.K.Y.D.D törs inte enns tänka tanken ut på konsekvenserna efter att ha fått en bil i sidan med hempulade dörrar i glasfiber :cry: :cry: :cry:
Du menar alltså att en 80-tals pommac är krocksäker?

Om man ska göra glasfiberdörrar så bör man väl kolla på en volvo å försöka få i en stadig balk i dörren. Det svåra är bara att få den "låst" i dörren så inte hela dörren med balk å allt trycks in vid sidokrock, utan att kraften går ut i karossen. Vid gångjärnen framtill så måste det väl nästan vara dem som förmedlar kraften vidare mot karossen å det känns knappast stabilt...
Bak är det väl inget vidare heller, bara å fästa i låset i karossen eller?
Finns ingen "tryckyta" som fungerar som stop för en balk eller?

När jag tänker på det så ska jag nog verkligen undvika påhälsningar genom stängd dörr! :roll:

Men kanske man hinner undan olyckan om man har lättare och därmed snabbare bil :lol:
Användarens profilbild
lovan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1462
Blev medlem: tor 10 apr 2003, 21:40
Namn: Niclas Lövblad #638
Ort: Nu i Stockholm oxå!
Kontakt:

Inlägg av lovan »

baktill har du den där "tjocka"(1cm grov) stålpinne som dörren hakar inte. Inte den som låset fäster i utan en annan pinne. Åtminstone finns det på dom flesta bilar inkl min.
T/A -75 Röd, 400" small whale tale
bilder: http://hem.passagen.se/talon/pontiac/
Användarens profilbild
luva
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1419
Blev medlem: fre 25 jul 2003, 00:38
Namn: Stefan Lindén #220
Ort: Åtvidaberg

Inlägg av luva »

BlackScissors skrev: Om man ska göra glasfiberdörrar så bör man väl kolla på en volvo å försöka få i en stadig balk i dörren. Det svåra är bara att få den "låst" i dörren så inte hela dörren med balk å allt trycks in vid sidokrock, utan att kraften går ut i karossen. Vid gångjärnen framtill så måste det väl nästan vara dem som förmedlar kraften vidare mot karossen å det känns knappast stabilt...
Bak är det väl inget vidare heller, bara å fästa i låset i karossen eller?
Finns ingen "tryckyta" som fungerar som stop för en balk eller?

När jag tänker på det så ska jag nog verkligen undvika påhälsningar genom stängd dörr! :roll:

Men kanske man hinner undan olyckan om man har lättare och därmed snabbare bil :lol:
Ingenjörerna har tänk liiiite mer på sidokrockskydd än att "bara" fästa låset i karossen. Hela dörrramen inkl sidokrockbalk är integrerat i ett stycke och ska ta upp enerigin vid en sidokrock. I framkant tar gångjärnen och dörrbalken upp energin och i bakkant tar dörrlås (som även det krocktestas med tanke på att det ska fungera som en förlängning av krockbalken in i karossen), låsbalk och det faktum att dörren överlappar karossen upp enerirgin och för den vidare i bilen.
Dörren är dock inte den säkraste partiet på bilarna, den saken är säker... ursäkta ordvitsen... :oops:
Användarens profilbild
blackscissors
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 236
Blev medlem: tor 11 jan 2007, 18:42
Namn: Ronny Stavervik #521
Ort: Karlskrona

Inlägg av blackscissors »

Luva skrev:Ingenjörerna har tänk liiiite mer på sidokrockskydd än att "bara" fästa låset i karossen. Hela dörrramen inkl sidokrockbalk är integrerat i ett stycke och ska ta upp enerigin vid en sidokrock. I framkant tar gångjärnen och dörrbalken upp energin och i bakkant tar dörrlås (som även det krocktestas med tanke på att det ska fungera som en förlängning av krockbalken in i karossen), låsbalk och det faktum att dörren överlappar karossen upp enerirgin och för den vidare i bilen.
Dörren är dock inte den säkraste partiet på bilarna, den saken är säker... ursäkta ordvitsen... :oops:
Ungefär så jag menade... Kanske förklarade lite dåligt. Hursom är det inte så självklart att göra samma "förlängning" av krockbalkarna genom dörren om man gör en själv i glasfiber.
Överlappar inte dörren mer baktill än framtill? Då blir det ju mer eller mindre gångjärnet som ska försöka stoppa sidobesökarens framfart?

Det där med krockskydd är inte enkelt. På efterkonstruktion på privatbilar får man dessutom bara en chans att testa...

Mvh Ronny
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av anders_1g »

Krockskydd ska man öht inte exprimentera med av just den anledningen som Svartsaxen pratar om. Det kan gå ganska illa... :roll:

Egentligen ska man hålla sig undan ifrån allt annat än originaldörrar på gatbilar och om man ens ska fundera på att byta mot lättare dörrar ska man först ha en rejäl bur på insidan. Då bör man dock vara medveten om att man flyttar deformationszonen väldigt nära föraren. Original sitter den ju i ytterkanten av dörren och i en bur sitter den ungefär 5cm från förarstolen... :roll:
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
blackscissors
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 236
Blev medlem: tor 11 jan 2007, 18:42
Namn: Ronny Stavervik #521
Ort: Karlskrona

Inlägg av blackscissors »

Anders > 1G skrev:Krockskydd ska man öht inte exprimentera med av just den anledningen som Svartsaxen pratar om. Det kan gå ganska illa... :roll:

Egentligen ska man hålla sig undan ifrån allt annat än originaldörrar på gatbilar och om man ens ska fundera på att byta mot lättare dörrar ska man först ha en rejäl bur på insidan. Då bör man dock vara medveten om att man flyttar deformationszonen väldigt nära föraren. Original sitter den ju i ytterkanten av dörren och i en bur sitter den ungefär 5cm från förarstolen... :roll:
Hur är det egentligen att ändra motorhuv och framskärmar då? Är inte det lika illa egentligen? Iallafall på nyare bilar.
Sedan kan man gå ytterligare steg med motortrimmning kontra broms- och väghållningsförbättring ... I slutänden handlar det åxå om säkerhet...
Användarens profilbild
azguz
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3701
Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
Namn: Rickard Westling #352
Ort: Gävle

Inlägg av azguz »

Besikningsmannen klagade sist på gångjärnen mina.. att huven itne följde med riktigt... (men det beror på att ena huvkolven e slut)..

Det hade med krocksäkerhet att göra.

Huven ska vika sig på ett visst sett.
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av anders_1g »

BlackScissors skrev:
Anders > 1G skrev:Krockskydd ska man öht inte exprimentera med av just den anledningen som Svartsaxen pratar om. Det kan gå ganska illa... :roll:

Egentligen ska man hålla sig undan ifrån allt annat än originaldörrar på gatbilar och om man ens ska fundera på att byta mot lättare dörrar ska man först ha en rejäl bur på insidan. Då bör man dock vara medveten om att man flyttar deformationszonen väldigt nära föraren. Original sitter den ju i ytterkanten av dörren och i en bur sitter den ungefär 5cm från förarstolen... :roll:
Hur är det egentligen att ändra motorhuv och framskärmar då? Är inte det lika illa egentligen? Iallafall på nyare bilar.
Sedan kan man gå ytterligare steg med motortrimmning kontra broms- och väghållningsförbättring ... I slutänden handlar det åxå om säkerhet...
Ja, ska man se det krasst så är det originalplåt som gäller. Besiktningen brukar ha överseende med alla flippfrontar och annan plast som trillar in på besiktningarna men egentligen är det totalförbud på att byta ut karossdelar mot annat än originalmaterial. Reggar man som ombyggt fordon är det dock OK med annat material i karossen.
Motorhuv och skärmar är egentligen inte riktigt lika farliga (för föraren) som att börja pula med saker i kupén. Kör man dock på en fotgängare med en tunn glasfiberhuv, finns det en ganska stor risk att han helt enkelt trillar in i motorrummet vilket kanske inte heller är så kul att ha på sitt samvete. :???:

Som du säger tar man ju en risk med varenda del man modifierar, även om man bara byter hjul på bilen riskerar man ju att inte dra åt ett ordentligt osv. Någonstans får man försöka lita på sig själv och göra en vettig riskbedömning av de modifieringarna man genomför.

Känns som om det blev lite OT i tråden...


EDIT: blev plötsligt lite osäker på det där om att byta karosspaneler mot annat material än original.
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
luva
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1419
Blev medlem: fre 25 jul 2003, 00:38
Namn: Stefan Lindén #220
Ort: Åtvidaberg

Inlägg av luva »

BlackScissors skrev:
Anders > 1G skrev:Krockskydd ska man öht inte exprimentera med av just den anledningen som Svartsaxen pratar om. Det kan gå ganska illa... :roll:

Egentligen ska man hålla sig undan ifrån allt annat än originaldörrar på gatbilar och om man ens ska fundera på att byta mot lättare dörrar ska man först ha en rejäl bur på insidan. Då bör man dock vara medveten om att man flyttar deformationszonen väldigt nära föraren. Original sitter den ju i ytterkanten av dörren och i en bur sitter den ungefär 5cm från förarstolen... :roll:
Hur är det egentligen att ändra motorhuv och framskärmar då? Är inte det lika illa egentligen? Iallafall på nyare bilar.
Sedan kan man gå ytterligare steg med motortrimmning kontra broms- och väghållningsförbättring ... I slutänden handlar det åxå om säkerhet...
Fronten är en helt annan historia eftersom du där har en längre deformationszon än vid dörren. Energin vid en frontalkrock tas upp av de självbärande delarna på chassiet (dvs front- och skärmbalkar) + motor och framvagn (inkl framvagnsbalk) Skärm och huv har väldigt lite att säga till om där. Huven ska vika sig som ett A vid krock för att undvika att halshugga antingen föraren eller fotgängarna och inte heller flyga upp, därför tittar de på lås och gångjärn.
Överlappar inte dörren mer baktill än framtill? Då blir det ju mer eller mindre gångjärnet som ska försöka stoppa sidobesökarens framfart?
Stämmer, men i deformationszonen ingår också trösklar som gångjärnsbalken är fäst vid och dörren (som ska vika sig som ett V). Allt det ska ge med sig till en viss grad så dörren "kläms fast" i sin öppning, så all energi hamnar inte på gångjärnen.

Ursäkta att vi OT:ar lite här men det är ett intressant ämne och lite användning kanske du har av det. :oops:
Användarens profilbild
turbo indy 80
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 49
Blev medlem: ons 02 aug 2006, 14:08
Namn: Niklas Johansson #688
Ort: Töreboda
Kontakt:

Fälgar....

Inlägg av turbo indy 80 »

Tjenare Pettersson.

Läste att du köpt fälgarna i sthlm området.
Vet du om de suttit på en BMW ??

Jag sålde nämligen min bmw till en "nisse" i sthlm området och
det va likadana fälgar med samma mått på den !

Vore lite kul isåfall !

mvh
Niklas
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Re: Fälgar....

Inlägg av pettersson »

Turbo Indy 80 skrev:Tjenare Pettersson.

Läste att du köpt fälgarna i sthlm området.
Vet du om de suttit på en BMW ??

Jag sålde nämligen min bmw till en "nisse" i sthlm området och
det va likadana fälgar med samma mått på den !

Vore lite kul isåfall !

mvh
Niklas
Killen ja köpte dom av sa att dom suttit på hans morsas BMW som vinterfälgar :roll:
Den ena 10" fälgen var sprucken och kantstött(tappad i golvet) på insidan :sad: såg jag inte när ja tittade på dom.

Fälgen är nu svetsad. Ska försöka att rikta upp den lite oxå bara innan dom ska få sig en ny lack.
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

Hmm nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med bilen i vinter. Har inte kommit mig för att ställa va den ännu :roll:

Har funderat vidare på lambodörrarna men fan det är nog för mycket jobb för att bara kunna glassa med det när man står still. Och hur ofta gör man det om inte bilen står i garaget :roll:

Vad gäller skärmar och huv i glasfiber ska jag kolla med svensk poängjakt innan jag tar tag i det
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Fälgar....

Inlägg av anders_1g »

Pettersson skrev:Fälgen är nu svetsad. Ska försöka att rikta upp den lite oxå bara innan dom ska få sig en ny lack.
Vad det sprickor i den, eller svetsades det bara för att bygga på lite material för att ta bort nåt skrapmärke?
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

Japp på baksidan i fälgkanten var en spricka typ 20-30mm rakt in mot centrum det är nu urfräst och svetsat..... hur så vad är det nu då :evil: :grin:
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

Med kantstött menar jag att fälgen är lite deformerad i kanten på insidan. Troligtvis tappad i golvet
Senast redigerad av pettersson den mån 08 okt 2007, 17:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
johnny
Medlem
Medlem
Inlägg: 1611
Blev medlem: tor 10 feb 2005, 16:41
Namn: Johnny Johansson
Ort: Skara/Eggby

Inlägg av johnny »

Jag har en bekant som renoverar fälgar och han har berättat att det inte jätte ovanligt att BMW fälgar spricker på insidan, detta berodde tydligen på spänningar..
Denna kille svetsar, svarar, balanserar och lackar fälgar.. det jag vill komma fram till är att den behöver inte vara tappad för att spricka..
Pontiac TransAm SE -77 W72
pettersson
Medlem
Medlem
Inlägg: 1164
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
Namn: Patrik Pettersson #695
Ort: Västervik
Kontakt:

Inlägg av pettersson »

Vad jag reagerade på var just att dom är väldigt tunna på insidan jämfört med utsidan.
Skriv svar