BlackScissors: 3gen Chassi/Ljud/mm uppgradering

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
niklas
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2586
Blev medlem: tor 06 sep 2001, 02:00
Namn: Niklas Appelquist
Ort: Bromölla
Kontakt:

Re: BlackScissors: 3gen Chassi/Ljud/mm uppgradering

Inlägg av niklas »

Är på g att beställa en kylare till min bil. 3-raders hel.alukylare.

Hör av dig om du är intresserad.
GTA -89 med Syclone chip.......

http://medlem.spray.se/gta324

Kika även in på......
www.musclecars.se
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 8060
Blev medlem: sön 16 sep 2001, 02:00
Namn: Daniel Runn #49
Region: Mellansvenska
Ort: Sommen
Kontakt:

Re: BlackScissors: 3gen Chassi/Ljud/mm uppgradering

Inlägg av runn »

BlackScissors skrev:
2 loud skrev:
BlackScissors skrev: Men jag fundrar ju på en vette motor framöver, en ls1a. Ska man sikta på någon annan kylare då?
Tips?
Mummel :twisted: :twisted: :angry: :angry: vaffö kallar du det vettemotor ?? den satt ju både i firebird och camaro oxå !!! :coolgun: :coolgun:
Har väl suttit i van:ar å flakbilar åxå? Har tyckt mig se lite högre effekter i vette-motorn... Kanske inte så mkt som skiljer :roll:
Men måste säga att jag hellre plockar delar från en vette, än en firebird som kanske är värd att reparera :grin: :lol:
haha. Nä, gillar vettar. Hade jag bara fått plats med hjälmen i dem å haft $ så...
Tills dess får jag bättra på min firebird i de steg jag kan. Bra å lära sig å meka lite för en med tre vänstertummar mitt i handen :oops:
samma effekt, orkar inte leta på dyno nu men kan leta om du vill se...
Användarens profilbild
blackscissors
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 236
Blev medlem: tor 11 jan 2007, 18:42
Namn: Ronny Stavervik #521
Ort: Karlskrona

Re: BlackScissors: 3gen Chassi/Ljud/mm uppgradering

Inlägg av blackscissors »

Men vettarna har väl starkare ls1-utgåva något år tidigare än de andra?
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 8060
Blev medlem: sön 16 sep 2001, 02:00
Namn: Daniel Runn #49
Region: Mellansvenska
Ort: Sommen
Kontakt:

Re: BlackScissors: 3gen Chassi/Ljud/mm uppgradering

Inlägg av runn »

BlackScissors skrev:Men vettarna har väl starkare ls1-utgåva något år tidigare än de andra?
Nja... om man jämför åren... värre kam 98-00 för att 01-02 ha en mildare kam för att slippa EGR men samma effekt tack vara bättre insug (ls6). Så på en -00 byter man till LS6 insug och har sedan en märkbart starkare motor till billig penning.
Användarens profilbild
blackscissors
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 236
Blev medlem: tor 11 jan 2007, 18:42
Namn: Ronny Stavervik #521
Ort: Karlskrona

Re: BlackScissors: 3gen Chassi/Ljud/mm uppgradering

Inlägg av blackscissors »

Runn skrev:
BlackScissors skrev:Men vettarna har väl starkare ls1-utgåva något år tidigare än de andra?
Nja... om man jämför åren... värre kam 98-00 för att 01-02 ha en mildare kam för att slippa EGR men samma effekt tack vara bättre insug (ls6). Så på en -00 byter man till LS6 insug och har sedan en märkbart starkare motor till billig penning.
Mmmm, trevligt. Detta ska jag läsa fler gånger, å mer om :cool:

Förresten, lite bilder jag tog på senaste Trackdayen!

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=59499

Gick väl sådär å köra. Med R-däck å grymme-bromsar fram å så badrumstvålar bak så var väl inte saker å ting i balans...
Första två passen gick åt å hitta vettigt lufttryck på. Inte så enkelt.
Men R-däck bak är nog ett bra alternativ till nästa tillfälle tror jag.

Kan dock informera om att bilen blev otroligt mycket mer spårkänslig med R-däcken! Å så när man kör sakta så hugger det ordentligt fram. Grepp... Inte grepp... Grepp...
Igår så slog det om till rött precis innan jag kom fram till trafikljuset. Körde väl ca 40kmh. Var blött å småkyligt. Blev inte riktigt den inbromsningen jag hade tänkt mig. Så just i sådana tillfällen är inte R-däck så lämpligt på väg. Annars tycker jag de verkar gå bra å leva med. Bara man tänker på det!

/Ronny
Skriv svar