Är på g att beställa en kylare till min bil. 3-raders hel.alukylare.
Hör av dig om du är intresserad.
BlackScissors: 3gen Chassi/Ljud/mm uppgradering
Moderator: Moderators
- niklas
- Registrerad
- Inlägg: 2586
- Blev medlem: tor 06 sep 2001, 02:00
- Namn: Niklas Appelquist
- Ort: Bromölla
- Kontakt:
Re: BlackScissors: 3gen Chassi/Ljud/mm uppgradering
GTA -89 med Syclone chip.......
http://medlem.spray.se/gta324
Kika även in på......
www.musclecars.se
http://medlem.spray.se/gta324
Kika även in på......
www.musclecars.se
- runn
- Registrerad
- Inlägg: 8060
- Blev medlem: sön 16 sep 2001, 02:00
- Namn: Daniel Runn #49
- Region: Mellansvenska
- Ort: Sommen
- Kontakt:
Re: BlackScissors: 3gen Chassi/Ljud/mm uppgradering
samma effekt, orkar inte leta på dyno nu men kan leta om du vill se...BlackScissors skrev:Har väl suttit i van:ar å flakbilar åxå? Har tyckt mig se lite högre effekter i vette-motorn... Kanske inte så mkt som skiljer2 loud skrev:Mummel vaffö kallar du det vettemotor ?? den satt ju både i firebird och camaro oxå !!!BlackScissors skrev: Men jag fundrar ju på en vette motor framöver, en ls1a. Ska man sikta på någon annan kylare då?
Tips?
Men måste säga att jag hellre plockar delar från en vette, än en firebird som kanske är värd att reparera
haha. Nä, gillar vettar. Hade jag bara fått plats med hjälmen i dem å haft $ så...
Tills dess får jag bättra på min firebird i de steg jag kan. Bra å lära sig å meka lite för en med tre vänstertummar mitt i handen
- blackscissors
- Registrerad
- Inlägg: 236
- Blev medlem: tor 11 jan 2007, 18:42
- Namn: Ronny Stavervik #521
- Ort: Karlskrona
Re: BlackScissors: 3gen Chassi/Ljud/mm uppgradering
Men vettarna har väl starkare ls1-utgåva något år tidigare än de andra?
- runn
- Registrerad
- Inlägg: 8060
- Blev medlem: sön 16 sep 2001, 02:00
- Namn: Daniel Runn #49
- Region: Mellansvenska
- Ort: Sommen
- Kontakt:
Re: BlackScissors: 3gen Chassi/Ljud/mm uppgradering
Nja... om man jämför åren... värre kam 98-00 för att 01-02 ha en mildare kam för att slippa EGR men samma effekt tack vara bättre insug (ls6). Så på en -00 byter man till LS6 insug och har sedan en märkbart starkare motor till billig penning.BlackScissors skrev:Men vettarna har väl starkare ls1-utgåva något år tidigare än de andra?
- blackscissors
- Registrerad
- Inlägg: 236
- Blev medlem: tor 11 jan 2007, 18:42
- Namn: Ronny Stavervik #521
- Ort: Karlskrona
Re: BlackScissors: 3gen Chassi/Ljud/mm uppgradering
Mmmm, trevligt. Detta ska jag läsa fler gånger, å mer omRunn skrev:Nja... om man jämför åren... värre kam 98-00 för att 01-02 ha en mildare kam för att slippa EGR men samma effekt tack vara bättre insug (ls6). Så på en -00 byter man till LS6 insug och har sedan en märkbart starkare motor till billig penning.BlackScissors skrev:Men vettarna har väl starkare ls1-utgåva något år tidigare än de andra?
Förresten, lite bilder jag tog på senaste Trackdayen!
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=59499
Gick väl sådär å köra. Med R-däck å grymme-bromsar fram å så badrumstvålar bak så var väl inte saker å ting i balans...
Första två passen gick åt å hitta vettigt lufttryck på. Inte så enkelt.
Men R-däck bak är nog ett bra alternativ till nästa tillfälle tror jag.
Kan dock informera om att bilen blev otroligt mycket mer spårkänslig med R-däcken! Å så när man kör sakta så hugger det ordentligt fram. Grepp... Inte grepp... Grepp...
Igår så slog det om till rött precis innan jag kom fram till trafikljuset. Körde väl ca 40kmh. Var blött å småkyligt. Blev inte riktigt den inbromsningen jag hade tänkt mig. Så just i sådana tillfällen är inte R-däck så lämpligt på väg. Annars tycker jag de verkar gå bra å leva med. Bara man tänker på det!
/Ronny