Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av kbm »

holmback skrev:Spännande/intressant att följa, lycka till med uppstarten !

/per
Tack det kommer jag nog behöva, har aldrig gjort ett sådant här omfattande arbete någongång.
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
Användarens profilbild
holmback
Medlem
Medlem
Inlägg: 237
Blev medlem: tor 18 okt 2001, 02:00
Namn: Per Holmbäck #134
Region: Södra
Ort: Magnarp
Kontakt:

Inlägg av holmback »

Likadant med min, jag var sk*tnervös när den skulle igång....

/per
Svart T/A -76
Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av kbm »

holmback skrev:Likadant med min, jag var sk*tnervös när den skulle igång....

/per
Kompisen ska vara med mig och filma när jag för första gången vrider på nyckeln, videon ska läggas in här sedan. Antingen hör du ett vrål eller så hör du en jävla massa svordommar :lol:

Men den kommer nog gå som apskit i början eftersom det är jag som renoverat förgasaren och det säger väl allt haha.
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av kbm »

Soppapumpen kom inte idag *suck*.
Funderar lite på att åka och köpa en elpump istället.

Men nu sitter startmotorn på plats, skruvar har inhandlats till grenrören så de är bara och smäcka på och remhjulen är ditsatta. Nu är bara frågan hur jag ska koppla sladdarna på min "fina" kabelhärva.

Jag längtar tills jag ska ställa av den igen och riva ut ALL el och sen ska jag göra ett eget, ska inte gå efter kopplingschema utan det ska bli ett custom elsystem som är det absolut enklast möjliga men fullt funktionsdugligt. Anedningen är att det är inte lätt att felsöka gammalt skit som det är krypströmmar och jox i. Bättre att dra feta kablar och inte dra så elen får gå hundra mil innan den hamnar på rätt ställe. Dessa bilar behövs ju nästan 1 meter kabel för den ska gå så varför komplicera det.
Eller som Anders (ripper) hade sagt, spara vikt=)
Bild
Bild

Sen ni som sett hur mitt garage sett ut innan, jag rensade LITE!
6 sopsäckar och lite träpall.
Nu går en bil in här igen :lol:
Bild
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av kbm »

Såja nu har projektet tagit lite fart igen efter att det avstannade i sommras. Var ner igår och lyfte av huven så det är lättare att komma åt.

Det som ska göras för att få den igång är.

1:Ordentlig fastsättning av kylen
2:Oljenipplarna för oljerören från lådan ska sättas dit
3:Kabelhärvan ska monteras
4:Avgassystemet ska sättas fast på grenrören
5:Olja ska fyllas i låda och motor
6:En styrning vid växellådan för växelföraren ska svarvas
7:Kylvatten ska hällas i
8:Soppafilter ska monteras
9:Tändspole, tändkablar och viverse sladdar ska monteras
10:Brum brum vrål vrål LAKRIIIIIIS
11:Om åvanstående punkt inte fungerar så blir det svordomar istället.

Igår när jag var nere så hade en mus flyttat in i motorrummet hmm, är det ett tecken på att bilen stått still för länge.
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

KBM skrev: Igår när jag var nere så hade en mus flyttat in i motorrummet hmm, är det ett tecken på att bilen stått still för länge.
GRATTIS !!! ett klart tecken för att det är en utmärkt "raggarbil" ,, den fångar mus även stillastående :angle: :angle: :angle:
Senast redigerad av 2 loud den mån 30 jun 2008, 01:02, redigerad totalt 1 gånger.
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
aasmilyy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 926
Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
Namn: Håkan Nilsson #51
Ort: Tomelilla (Skåne)

Inlägg av aasmilyy »

hahaha inte illa!!
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av anders_1g »

KBM skrev:Eller som Anders (ripper) hade sagt, spara vikt
Jag funderar också på att dra ett eget system om något år. Nuvarande system börjar få rätt mycket påbyggnader med tanke på insprutning, elfläktar, varningssystem osv.
Fast jag ritar nog mitt system i elprogrammet vi har på jobbet innan jag börjar dra det. :angle:

Ett tips; Rita upp ett elschema allt eftersom du drar elen. Sånt imponerar om man en dag får för sig att sälja bilen och det visar på att man är en seriös ägare.
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av kbm »

Anders > 1G skrev:
KBM skrev:Eller som Anders (ripper) hade sagt, spara vikt
Jag funderar också på att dra ett eget system om något år. Nuvarande system börjar få rätt mycket påbyggnader med tanke på insprutning, elfläktar, varningssystem osv.
Fast jag ritar nog mitt system i elprogrammet vi har på jobbet innan jag börjar dra det. :angle:

Ett tips; Rita upp ett elschema allt eftersom du drar elen. Sånt imponerar om man en dag får för sig att sälja bilen och det visar på att man är en seriös ägare.
Jo det är nog en bra ide. Plus att man lär väl glömma med tiden hur man dragit det.

Men idag så upptäckte jag en tråkig sak, min nissan läcker kylvatten och jag försökte sätta mig in i vart det läcker och det är under insuget så man ser knappt, det pyser lite så jag förmodar att topplockspackningen börjar gå sönder. Kylvattnet innehåller lite bubbler och det är lite vitfärgat, det som droppar ut.
Fan! jag som inte har råd med detta nu, sen tog mitt träningskort slut nu plus att jag håller på med en rotfyllning, fan vad allt ska kosta.
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

KBM skrev:
Men idag så upptäckte jag en tråkig sak, min nissan läcker kylvatten och jag försökte sätta mig in i vart det läcker och det är under insuget så man ser knappt, det pyser lite så jag förmodar att topplockspackningen börjar gå sönder. Kylvattnet innehåller lite bubbler och det är lite vitfärgat, det som droppar ut.
OFFTOPIC vad är det för motor ? hoppas du har en med kamrem . dom 12 v motorerna som sitter i nissan sunny runt 90 käkar topplockpackningar och det e lögn i helvete å hitta en frisk på skroten , dessa motorer har kamkedja och lyfter du för att bytta topplockspackningne så kollar man över kedjan och släpskor osv och vips har bara delarna kostat mångfalt bilen värde
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av kbm »

2 loud skrev:
KBM skrev:
Men idag så upptäckte jag en tråkig sak, min nissan läcker kylvatten och jag försökte sätta mig in i vart det läcker och det är under insuget så man ser knappt, det pyser lite så jag förmodar att topplockspackningen börjar gå sönder. Kylvattnet innehåller lite bubbler och det är lite vitfärgat, det som droppar ut.
OFFTOPIC vad är det för motor ? hoppas du har en med kamrem . dom 12 v motorerna som sitter i nissan sunny runt 90 käkar topplockpackningar och det e lögn i helvete å hitta en frisk på skroten , dessa motorer har kamkedja och lyfter du för att bytta topplockspackningne så kollar man över kedjan och släpskor osv och vips har bara delarna kostat mångfalt bilen värde
Jag har en 16v motor med kamkedja från 1992. Och blir det byte av topplockspackningen så skiter jag fullständigt i att byta något som har med kamkedjan att göra. Den här bilen ska endast vara billig.
Finns det inget fultrix=). Ska nog ändå bara köra tills bilen är uppfuckad och sen blir det väl skroten.

Nästa åka-till-jobbetbil så ska jag leta efter en beprövad liten småbil med stötstänger och helst inte tvärställd motor utan vill ha bakhjulsdrift.

Jag går snart i personlig konkurs känns det som.
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av anders_1g »

Ta bruksbilsdiskussionen som PM istället...
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av kbm »

Hmm har jag missat skriva i den här tråden, jag har för mig att jag hade skrivit att bilen har startat och gick som den skulle och att den växlade som den skulle och allt spann som det skulle.

Men nu har bilen stått i kallgarage i brist på värme så jag har inte fått något gjort alls i vinter.

Det som ska göras snart är byta rattstång (har en liggandes)
koppla in den riktiga elen och besikta.
Går den igenom som den ska så ska jag åka till jobbet och gå igenom hela underredet och sedan hiva i den nya inredningen så den blir klar för cruising i sommar!
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av kbm »

Klädseln är inlagd och jag har kört med bilen i ca 2 mil och den gick bara fin fint, grymt skönt.
Stolarna var inte roliga att klä om alls, fick lägga i massor med stoppning för att fylla ut klädseln helt.
Efter man suttit in det hela så tror jag det kommer se riktigt bra ut.
Dörridorna kommer åka på i morgon.

Lite småfix kvar nu bara inför besiktningen.

Men en ny lack är ett måste, finns massor med rinningar och misstag på exakt hela bilen, lite surt.
Och på en av bilderna så ser ni att jag MÅSTE bygga om avgassystemet helt. Sådär kan jag inte köra omkring, det ser ju för j-v-igt ut!
Men en sak i sänder.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
Användarens profilbild
pzr
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 841
Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
Namn: Emanuel Hillberg
Region: Östra
Ort: Uppsala

Inlägg av pzr »

dubbelpost :eek:
Senast redigerad av pzr den mån 30 jun 2008, 00:59, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=10241
Pontiac Firebird 1971
Mazda CX-5 2015
Användarens profilbild
pzr
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 841
Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
Namn: Emanuel Hillberg
Region: Östra
Ort: Uppsala

Inlägg av pzr »

tjolahopp!

vart införskaffades klädseln? dyrt?

brukar vara nbra att ta en sak i sänder... =) blir så jobbigt annars.
har också plan på ny lack (fast fortfarande pearl vit då det inte är så värst vanligt.) men dte får bi i lackboxen jag ska bygga i ladan vi köpt. :)

fått ordning på tändningen nu då Johan?

power meet på fredag?

/E i Uppsala
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=10241
Pontiac Firebird 1971
Mazda CX-5 2015
Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av kbm »

Pzr skrev:tjolahopp!

vart införskaffades klädseln? dyrt?

brukar vara nbra att ta en sak i sänder... =) blir så jobbigt annars.
har också plan på ny lack (fast fortfarande pearl vit då det inte är så värst vanligt.) men dte får bi i lackboxen jag ska bygga i ladan vi köpt. :)

fått ordning på tändningen nu då Johan?

power meet på fredag?

/E i Uppsala
Köpte den via en i klubben har jag för mig, gav 3300 för den.
Men det hade nog varit mycket lättare att få dit en orginalklädsel än den här deluxe då jag "tror" sömmarna är lite annorlunda på dom.

Jodå tändingen är kirrad, ställt kamvinkeln och tändning så nu går den prima.

Jasså ska du lacka själv, ja då kan du köra min också då=)
Fast mitt underarbete kommer inte bli roligt. Hela bilen måste slipas ner och spacklas upp och det tror jag är överkurs som satan för min del.
Men det hade varit kul och försöka visseligen.

Power meet ska jag försöka med iallafall!
Ska du dit?
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
Användarens profilbild
pzr
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 841
Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
Namn: Emanuel Hillberg
Region: Östra
Ort: Uppsala

Inlägg av pzr »

=) Tänkte se till att skaffa 2-pelarlyft och rejäl bläster så man kan dona, kanske bygga en vagga... Men vi får se, har ett stall att ställa i ordning först. Men lacka bilen din får du göra själv :rainfro:

Power meet ska vi försöka fara på ja, förmodligen fredag en stund och ev någon av de andra dagarna. Får se om vi hinner in/hittar in på fållan eller hamnar på området nånstans.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=10241
Pontiac Firebird 1971
Mazda CX-5 2015
Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av kbm »

Var och kollade co nu, den låg på 7 :eek:
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
Användarens profilbild
hardly
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3633
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 13:27
Namn: Anders Fridlund #542
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av hardly »

Hur går det här då? Up and running?
GTO -66
GET IN, SHUT UP, HANG ON
Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av kbm »

Hardly skrev:Hur går det här då? Up and running?

AHH sorry det var ett tag sedan jag var härinne. Haft så mycket att göra så jag har inte haft tid för internet.
Känns som jag bott på jobbet nu det senaste, har tillverkat fuelrail, byggt om intercooler, modifierar och byggt om ett alu insug åt kompisens porsche 931 samt mekat med min bil en hel del.

Jag har besiktat den nu och med tanke på att jag trodde att jag skulle få X antal tvåor så körde jag in med en handbroms som knappt stannade bilen då driven var i och gpsen som hastighetsmätare, men det blev endast de tvåorna på kärran.

Alla bummibussningar var bra och inga glapp någonstans.

Nu har jag bytt bromsbackar bak men observerade att på högra bakhjulet så fattas det en liten konsol inne i trumman, den som självspänner så den ska fixas. Och en "cykeldator" är inmonterad p.g.a bilbekämpningen så nu behöver jag inte bry mig på två år innan nästa besiktning kommer.
(ska ändå byta bakaxel efter denna sässongen så jag byter dreven så hastighetsmätaren fungerar då).

Bilen fungerar prima fint nu faktiskt förutom en grej, kör jag normalt så håller motorn tätt men då jag lägger fullgas så blir det lite småstänk i motorrummet hmm. Ska lokalisera det efter power meet i v-ås, finns inte tid nu.
En extra elfläkt monterades i dag, en 10" tryckare som monterades på framsidan av kylen och en vipparm inne i bilen så jag kan slå igång den om jag blir orolig.
3000rpm och flyttar 1000cfm luft/min, jag borde klara mig på cruising utan problem. (tycker jag).

Men sen vet jag av erfarenhet att om det finns minsta chans att bilen kan koka om månen står i våg med pluto samt norrsken på gotland och medvind så kommer bilen koka på power meet, därav extra fläkten.

Tråkigt att jag har en hängande förardörr annars hade jag monterat mina specialbyggda instegsskydd.
Utbrända i laser och det står med lite gothisk text "Pontiac firebird formula 400" och bockade och präglade likadant som orginalen. 1mm aluminium är de gjorda i.
Då förardörren hänger lite så kommer dörrn slå sönder skenan så jag får vänta lite tyvärr, hade varit kul att haft dom monterade på power meet. Samt mina firebird högtalarskydd till mina 6x9 högtalare bak men jag har inte haft tid att göra klart dom=(

Tillverkar åt farsans Camaro också.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
Användarens profilbild
the judge
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 4354
Blev medlem: mån 05 jan 2004, 21:02
Namn: Kent Olsson
Region: Östra
Ort: Bålsta

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av the judge »

Att sätta massa skräp på/framför kylaren hindrar fartvinden från att göra sitt jobb vid landsvägsfart och hindrar den ordinarie fläkten från att göra sitt jobb vid lägre hastigheter.
Om du gett bilen en korrekt service finns ingen anledning till oro?
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
PontiacService
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org
Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av kbm »

The Judge skrev:Att sätta massa skräp på/framför kylaren hindrar fartvinden från att göra sitt jobb vid landsvägsfart och hindrar den ordinarie fläkten från att göra sitt jobb vid lägre hastigheter.
Om du gett bilen en korrekt service finns ingen anledning till oro?
Jag tror min viskokoppling är dålig och den går lite varm då det är strålande solsken.
Och det där med korrekt service på min bil fungerar inte riktigt då hela min bil är ett ihopplock av olika årsmodeller.
Viskon ska bytas samt att jag ska tillverka en ny kåpa runt fläkten som sluter tätt runt kylen så jag får ett bra sug, nu kan luften virvla lite här och där.
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
Användarens profilbild
pzr
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 841
Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
Namn: Emanuel Hillberg
Region: Östra
Ort: Uppsala

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av pzr »

böt min thermoclutch förra året och har inga problem öht med värme o kokande motor så det kan vara en idé.
(Min gamla hade någon (inte jag) dragit en slangklämma så den nöp i o drog vid alla varv och temperaturer.)

power meet i år alltså. :-) trevligt. jag far dit på en sightseeing på fredagen, ska byta olja o filter innan bara.

Mvh Emanuel
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=10241
Pontiac Firebird 1971
Mazda CX-5 2015
Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av kbm »

...
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av kbm »

Bilen är såld, så detta blir sista året för mig som medlem i TACS, tack alla för alla hjälpsamma råd.
Bilen blev såld till en lackerare, precis vad bilen behöver :razz: .
NU BLIR DET MC!
/Johan
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av anders_1g »

KBM skrev:Bilen är såld, så detta blir sista året för mig som medlem i TACS, tack alla för alla hjälpsamma råd.
Bilen blev såld till en lackerare, precis vad bilen behöver :razz: .
NU BLIR DET MC!
/Johan
Trist att klubben förlorar dig som medlem, men du verkar inte ta det så hårt. ;)

Kan du PMa hans adress så att vi kan skicka lite klubbreklam till honom? :oops:
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
pzr
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 841
Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
Namn: Emanuel Hillberg
Region: Östra
Ort: Uppsala

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av pzr »

Ha de gött Johan, hoppas du får de skojj i knarrland! :-)
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=10241
Pontiac Firebird 1971
Mazda CX-5 2015
Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av kbm »

Anders > 1G skrev:
KBM skrev:Bilen är såld, så detta blir sista året för mig som medlem i TACS, tack alla för alla hjälpsamma råd.
Bilen blev såld till en lackerare, precis vad bilen behöver :razz: .
NU BLIR DET MC!
/Johan
Trist att klubben förlorar dig som medlem, men du verkar inte ta det så hårt. ;)

Kan du PMa hans adress så att vi kan skicka lite klubbreklam till honom? :oops:
Jag har redan hänvisat honom till denna sida=)
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av anders_1g »

KBM skrev:
Anders > 1G skrev:
KBM skrev:Bilen är såld, så detta blir sista året för mig som medlem i TACS, tack alla för alla hjälpsamma råd.
Bilen blev såld till en lackerare, precis vad bilen behöver :razz: .
NU BLIR DET MC!
/Johan
Trist att klubben förlorar dig som medlem, men du verkar inte ta det så hårt. ;)

Kan du PMa hans adress så att vi kan skicka lite klubbreklam till honom? :oops:
Jag har redan hänvisat honom till denna sida=)
Najs!

Tack för den här tiden förresten, glömde säga det innan!

Lycka till med MC-livet :cool: och kör försiktigt... :blink1:
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Skriv svar