Att äga en bil som är “värst” kan vara en häftig känsla. En värre känsla kan vara de häftiga aggressioner man lätt kan börja känna mot SBB.
(Svensk Bil Bekämpning)
Min bil har nu i alla fall gått rond 1 mot SBB och självklart så vann de ganska lätt. Det hade kunnat vara mycket värre, så jag borde inte klaga egentligen.
Men jag kommer ihåg på den tiden Svensk Bilprovning fanns och man kunde åka dit med sin bil för att få reda på dolda fel och andra tråkigheter som den kunde ha. Rost i bärande delar, dåliga bromsslangar, glappande styrleder och flera andra saker som är bra att veta, oavsett om det är en hemsk amerikansk bil eller inte.
Numera är det strikt följande av paragrafer som gäller, om det har något att göra med trafiksäkerhet eller något annat relevant har absolut ingen betydelse.
§§§§ Hey Ho Silver let’s go!
Tillfälliga sidoblinkers som uppenbart är monterade enbart för deras skull – det är helt okej! Men ordentligt gjorda saker som enbart har förbättrat bilens prestanda.
AJABAJA!
Tänker inte gå in på några detaljer här om min besiktning, det kan lätt bli fel om fel person läser inlägget. Allt går att lösa, det gäller bara att tänka 2ggr och komma med rätt papper.
Bifogar lite bilder på vad som händer i Malmö just nu. På bilderna syns Eskils son Anders. Det är dom som hjälpt mig med femtioelva olika saker vid den här importen.

Just nu under midsommar helgen så tillbringar dom tid som synes med att byta lampor och lite annat ”viktigt” på TTAn. Dom har även flackat runt där nere i södra Sveriga och jagat bra att ha delar till min olagliga bil.

TTAn har tappat ögonen. Lika bra det eftersom de var livsfarliga!

Lite nya insatser och glas som ska på plats. Efter denna modd kommer jag ha P-Ljusen i strålkastarna. Kan tillägga att efter nyår så har det blivit olagligt att modifiera lampor inför besiktning. Till exempel är det inte lagligt att borra in en P-Ljus lampa längre i låt säga insatsen för dimljusen, eller liknande.
Vilket är ganska självklart, hade jag mött en bil som står parkerad, vilken har P-Ljuset på bakom glas som inte har rätt märkning… så hade jag lätt kört i diket! På en gång!
Krash Bom!
Tack SBB.

Anders gräver bland spindelnäten och vad hittar han där…?

METALL OMSPUNNA BROMSSLANGAR?!?!?!
Ja herregud, tänk att Mr Burg har kört omkring med dessa. LIVSFARLIGT… måste det ha varit. Bättre känsla vid inbromsning samt ett hölje som skyddar bättre förstår ju vem som helst att det inte går för sig.

PUH! Hederliga originalslangar på plats. Kändes som en bra investering. Kostade bara 600 spänn totalt eftersom originalclipsen var tvungen att inhandlas också.
Ett steg på väg att bli en laglig och säker kärra.
Metallomspunna bromsslangar… Fy på dig Randy!