Det är dubbla spolar i denna, så parallell suger den 2 ohm av steget som man åxå bryggar. Kanske jag behöver en konding ...
Kunde inte låta bli att kladda lite bokstäver

Var tvungen att ha lådhandtaget på innan jag satte på locket pga lutande vägg. Gick inte montera efteråt. Bara att maskera när man ska slipa å måla ...
Ville ha någon tuff effekt i lådan, typ blått blixtljus ut ur basporten. Cool ide, men det viner något otroligt om kondingen i det lilla ljuset så det funker inte. Kastas ur lådan snarast. (Funderar på att köpa ett rött blixtljus åxå å koppla det tillsammans med ljustutan å placera dem i fronten)
Det var svårt att få till en bra kant på filten. Sprayade även lim någon millimeter av kanten för att försöka göra kanten lite starkare. Ett himla pill att jobba med filt å få lim på fingrarna ... Men lyckades faktiskt att ta hela lådan med bara en filt. Svepte ett stort stycke å klippte sedan.

Filten syns inte så mycket när lådan är på plats, men vill gärna att det ska vara bra iallafall. Klippte sönder ett högtalarskydd från feltema. Lite provisoriskt. Observera det blåa fina diodlyset i högtalaren
Här syns även lådhandtagen (feltema eller clasisjön) som mest ska skydda elementet från takluckorna. Kommer att krocka lite på hörnet

Och ljudet?
Ja, bas finns det å blir över kan jag lova. Har f.n. en liten tråkig cd-spelare med bara en lågnivåutg. Men delade den och kopplade även in ett riktigt skitsteg som driver ett par 6-9or i b-stolpen. Blev mkt bättre när man fick mera balans på mellanregister å diskant mot den feta basen. Ställer ner basen till -6 ibland, det räcker endå. Fläskar man på till +6 så, ja, luften står inte still ...
Fundrar på om man ska sätta in en bra begagnad spelare med 3 lågnivåutg, eller en hillman som är ung lika dålig ljudmässigt som den jag har (men har utgång för dvd!!!). Men helst skulle jag vilja ha dvd OCH 5 kanalsljud! Men kostar tror jag ...
Hursom är inte ljudet så specificerat. Det är en massa ljud å en fet basmatta. Men det duger ett litet tag till.
Ska även koppla en del ljus interiört utöver det i baslådan. Kommer koppla det till en brytare så man slipper ha disko jämnt ...
Ganska nöjd med lådan annars måste jag säga
Mvh Ronny