Jaha, då har jag hällt T-doja i kanalerna och kan lugnt konstatera att en lite slipning av ventilsäten är att rekommendera men ventilerna ska ändå ur när de nya Edelbrock fjädrarna ska på plats.
Det där med att jag sa att kammen var normalt sliten upptäckte jag efter jag plockade ur lyftarna att så ikke var fallet

jag trodde att det skulle vara nockar överallt på kammen men på min fattades det en så jag har nog en specialkam

. Jag tyckte detta var utmärkt för då hittade jag vad det var som knackade imellanåt när jag körde, jag trodde det var en lyftare som hängde sig men det var istället en lyftare som inte var lång nog om det skulle funka där det inte fanns en nock på kammen

.
Vilken fruktansvärt korkad konstruktion det är som kamdrivningskåpa det blir ju väldigt mkt mer jobb om man ska byta kam när motorn är på plats än som tex skeva har det. Jag tänkte i mitt stilla sinne att om kammen skulle bli för jobbig att köra med i sommar så är det ju bara att byta kam lite snabbt

(Joseph jag lider med dig att du fick byta din på plats).
Lite bilder:
Den är inte vacker att titta på, men det ska förhoppningsvis ändra sig i nästa vecka.
Alla 8a kolvarna är fina upptill iallafall det ska bli intressant och se lager m.m hur de har klarat sig, men det kommer jag till så småningom.
Det enda jag ska göra idag är att ta av svängningsdämparen med avdragare som jag lånat av Ricke (det är väldigt bra att han bor så nära, han har allt+är väldigt trevlig) Jag har tyvärr åkt på en förkylning med feber så orken är inte på topp men lite ska jag väl få gjort idag.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.